Jump to content

פיני חד

  • הודעות

    572
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    צפון

צפיות אחרונות בפרופיל

1,858 צפו בפרופיל

הנקודות של פיני חד

נהג נמרץ

נהג נמרץ (4/14)

62

מוניטין

  1. תודה רבה לכולכם! כנראה שבאמת ארד מזה. שקלתי אטראז', אבל אולי אגדיל את התקציב (אני מתכנן לזכות בלוטו במוצ"ש) ואקנה קורולה ב-50-60 אלף. השיקול הוא שבשונה מהנ"ל אותה אוכל גם למכור מתישהו עוד שנתיים-3 ואחזיר למעשה חלק מהכסף, כך שבאותו מחיר אוכל ליהנות (אשתי בעצם) בינתיים מרכב ראוי יותר. שבת שלום.
  2. בחיים חשובים לי דברים אחרים לגמרי... אבל בעסקה הזו חשובה לי בעיקר האמינות. אני מודע לסטיגמה, השאלה הייתה האם ניתן לנטרל את הגורם לה ולהישאר עם רכב סביר.
  3. מילא רכב חדש, אבל למה אתה מעוניין ברכב מבולבל? וברצינות יותר: בדרך כלל הפשרה הנכונה כלכלית היא לקנות רכב בן שנתיים - שלוש, שכבר ספג את רוב ירידת הערך. אם אתה לוקח לבדיקה, מתייעץ פה עם החברים על רכב אמין בדרך כלל - תוכל להגיע לעסקה טובה. סיכון תמיד ישנו, אבל חיסכון ודאי שמצדיק סיכון מסוים. אם לא התרשמת מכלמוביל - יש מספיק עסקים רציניים וגם אנשים פרטיים.
  4. בוקר טוב אני שוקל ברצינות קנייה של כזו. הנושא כבר נידון כאן לרוב, אבל לא מצאתי תשובה לשאלה: הבנתי שהבעיה שהייתה במנוע טופלה מתישהו. ב-2017 אם הבנתי נכון. אשמח אם מישהו מכיר מקרוב ויוכל א. לאשר שאכן כך, ב. אם זה הוחלף במהלך 2017 כיצד ניתן לזהות האם מדובר במנוע הבעייתי או החדש. האוטו מפריזבי, עם 100k קמ, מוצע ב-25 אש"ח. לא יסע הרבה. או שעדיף לרדת בשנתון ולעלות בק"מ ולקנות אטראז'? תודה רבה.
  5. מצטרף לשרשור, ברשותכם: אני שוקל לקנות רכב 7 מקומות סביב 20-30K ש"ח. לא יסע הרבה. (האפשרות האחרת היא לקנות אטראז', 7"מ לא נחוץ יומיומי ויש לי רכב נוסף עם 7"מ). האם הרכב הנ"ל בגירסא הנכונה (165, מעל 2014) עשוי להיות מציאה בזכות השם הרע שיצרו הגירסאות הבעייתיות? מזדה 5 בתנאים דומים ויותר ק"מ עולה עוד כ-15K...
  6. פות"ש, הקפצת פה את כולם עם ה-20 שנה. כל הכבוד על האופטימיות, קודם כל, אבל אולי פשוט תנסח אחרת: רכב עד להודעה חדשה. אתה בעצם רוצה רכב אמין ככל שניתן כדי שיחזיק כמה שיותר זמן, זה הכל. אז טויוטה לנד קרוזר נשמע כמו רעיון טוב, אבל למה חדש? קנה אחת בת שנה/תיים ותחסוך הרבה כסף נטו (אם היית מוכר חדש בעוד כמה שנים היית מקבל חזרה חלק מההפסד, אתה לא). זה גם דגם בעל אמינות מוכחת, לך תדע אם לא יהיו איזשהן בעיות בדגם החדש.
  7. לא תאמינו מה מצאתי!!! הזכרת לי את זה: אני מרגיש עכשיו זקן ושבע ימים, אגש לבדוק מה השווי שלי במחירון לוי"צ. אני ממש לא יודע איך הגעת למסקנה הזו: לא דיברתי רק על העסקה שאני ביצעתי. יש כאן (וגם בהיסטוריה כנ"ל) המון דוגמאות שאומרות דבר פשוט: המחירון הזה לא באמת משקף שווי של רכבים, וכזכור מחיר נובע מביקוש והיצע. ותבין, אני בהחלט חושב ששמאות זה גם עניין מקצועי. למשל: לא כל מוכר או מחפש רכב יודע שבשנה פלונית הייתה מתיחת פנים ועדכון תוכנה או החלפת גיר שגרמה למנוע להיות הרבה יותר חסכוני, שמשנה מסוימת הגיע מנוע אחר בלי רצועת התזמון שגרמה עד אז להמון תקלות, ועוד. אבל אם באופן עקבי המחירון רחוק מלהיות המחיר האמיתי של הרבה רכבים בשוק, ועדיין מבחינת גופים מסוימים הוא "כזה ראה וקדש" - יש כאן בעיה. גילוי נאות שמשום מה רק כעת חשבתי עליו: אני עוסק כעת קצת בתחום השמאות (רכוש ותכולה, לא קשור לרכב). זה לא בדיוק קשור כי ההחלטות שלי רלוונטיות לעניין הסיכון הביטוחי (שקונה חדש) ופחות משנה מה השווי של הרכוש כמשומש.
  8. ואם חושבים על זה, יכולים לעשות משהו? אנחנו קהל שבוי. כל החברות מתייחסות למחירון הזה כאל תורה מסיני.. זה עוזר גם למגרשים לספר לך שהם מוכרים לך בפחות מהמחירון, כשהם יקנו ממך רכב הם לא יעיפו שם מבט. עדיין, יש קשר. כל עסקה נתונה למו"מ ושני הצדדים יודעים את זה, אבל נקודת הייחוס המקורית משקפת מחיר הגיוני. אני מניח שיש רכבים שמחירון לוי"צ יותר קרוב לעסקאות שלהם בפועל, אבל אם הוא לא יודע לשקף ביקוש של צרפתיות מחד ופריוס+ מאידך, יש בעיה. אני נזכר כעת שאחרי המכירה מילאתי שאלון ובו כתבתי גם בכמה מכרתי בפועל את הרכב, אז כנראה שזה לא רק לפי מחירי המודעות.
  9. המחירון מעולם לא היה משהו אמיתי, הוא נועד לשימוש חב' הביטוח. שיעור ראשון בכלכלה זה מחיר כשיקוף של ביקוש והיצע, זה מחירון. מחירון לוי יצחק לוקח בחשבון (אולי) כל מיני דברים אבל לא את הנ"ל. מכרתי לאחרונה פריוס+. לקח לי זמן בגלל תאונות שהרכב עבר אבל קיבלתי מחיר גבוה בכ-15 אש"ח ממחיר לוי"צ אחרי שקלולים וטיפה פחות ממחירון יד 2. אם הרכב היה חלק יכולתי לקבל עוד 10. הרכב הזה ספציפית הוא יצור נדיר - היברידי 7 מקומות, אמין מאוד ועוד מעלות (קניתי חדש יותר זהה), זה גורם לביקוש עצום, אבל במחירון לוי"צ אין לזה כמעט ביטוי! המצב הזה באמת לא תקין ולא הוגן. יש כאן חברה פרטית לכל דבר ועניין שהיא מונופול שמנהל את השוק על פי האינטרסים שלו שאין לי מושג מה הם בדיוק. מחירון אמיתי צריך להיות זה של יד 2, שבאמת נגזר מעסקאות. כשנקבתי במחיר פשוט עשיתי ממוצע של רכבים דומים לשלי כנקודת ייחוס, ומזה התפשרתי קצת. רק אז שמעתי מהקונה שבמחירון יד 2 הרכב היה שווה רק מעט יותר (ההפרש כנראה מבטא את הנתונים האישיים של הרכב שלי). הייתי מצרף לדבר כזה מידע מסודר על דגמי רכב (ריקולים, שנות מתיחת פנים, עדכון מנועים וכד'). תזכירו לי כשאתמנה לשר התחבורה.
  10. הוא שונא בגלל החשש מההרכבה או בגלל התפעול (הטרדה היומיומית בהתנעה)? כי אם זה בגלל התפעול אפשר להתקין ואז לתת 100 ש"ח לחשמלאי שינטרל את זה... גילוי נאות: גם אני עצלן וזה מה שעשיתי... לא הייתה דרישה מהביטוח במקרה הזה.
  11. אתה אומר שכדי לעשות רילוקיישן צריך לעשות רילוקיישן? אני מרגיש בלופ... וברצינות, אני לא חושב שזה מאפיין דווקא את ארץ הקודש. זו תוצאה של צפיפות וכך זה בכל מקום. ניו יורק היא דוגמה מצוינת, המצב שם באזורים מסוימים גרוע בהרבה.
  12. מה זאת אומרת, יש הרי מדבקה שאומרת במפורש "שמור מרחק", על רקע אדום זוהר! יותר מזה?! לפני הרבה שנים היה מקובל לשים שני מתקני פלסטיק בולטים בניצב לפגוש (קשה לתאר, תיכף אחפש תמונה) שזו בדיוק הייתה המטרה שלהם. ברכבי המשטרה האמריקניים שאוהבים לנגח במרדפים יש אפילו משהו יותר מסיבי בסגנון "מגן חזירים" שהיה פעם בג'יפים ונדמה לי שהיום אסור. משהו יותר אזרחי (גם הוא מצוי בעיקר בנ.י. הצפופה) זה מין שטיח גומי ייעודי שתלוי מתוך תא המטען ומכסה את הפגוש, יכולים להיצמד אבל בלי להשאיר עקבות. הנה: או זה: (חיפשתי פורד קראון ויקטוריה...)
  13. ידוע מתי בדיוק זה קרה? אם מזמן והכל בסדר לא הייתי פוסל רק בגלל זה, אלא יותר בגלל החשש שיש עוד בעיות שעליהן לא עלית... אם תצליח להוריד 10000 מהמחיר אולי זה שווה את הסיכון. רק אולי, אם אתה יכול לקנות משהו אחר מן הסתם זה עדיף. מה זה "נראה במצב מצוין", נראה לך או לאיש מקצוע?
  14. גם לדעתי במקרה הזה הוורסו עדיפה, בוודאי אם אתה נוסע מעט והיתרון הגדול של הפריוס (צ' דלק) הרבה פחות משמעותי. וכאמור - בכפוף למצב הרכב הספציפי. בהצלחה
  15. גם אני חושב שאין טעם לתקן, אבל לפי מה שכתבת אולי כדאי לך למכור את החלקים לבד, אם יש לך זמן וסבלנות בשביל להרוויח אולי כמה אלפי ש"ח.
×
×
  • תוכן חדש...