Jump to content

SchnitzelLova

  • הודעות

    164
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

575 צפו בפרופיל

הנקודות של SchnitzelLova

נהג צעיר

נהג צעיר (3/14)

102

מוניטין

  1. הם מנסים לגמול בהדרגה את הציבור מהדחייה של ההלוואות, אבל הם רק דוחים את הקץ. אנשים שאין להם כסף היום סביר להניח שלא יהיה להם כסף גם עוד 3-4 חודשים. ומה אז? עוד דחייה?
  2. או להיות עם ביטוח בריאות מהעבודה מה שיש לרוב האמריקאים.
  3. גם בארצות הברית אפשר ללמוד במקומות טובים בלי חובות או עם חובות נמוכים מאוד. התעקשות ללכת דווקא לקולג' פרטי בעלות אסטרונומית תוך כדי הימור שבעתיד תהיה משכורת שמנה שתכסה את החובות זו נטו בחירת לייף סטייל ולא כורח המציאות. מחקר המיליונרים של דייב רמזי, המחקר הכי מקיף שנעשה אי פעם על דפוסי התנהגות של מיליונרים בארצות הברית, גילה ש-62% מהמיליונרים הלכו לקולג' ציבורי ורק 8% הלכו לקולג' יוקרתי (השאר לא הלכו לקולג' בכלל או למדו חלקית) https://www.daveramsey.com/research/the-national-study-of-millionaires#:~:text=Study Summary,company's 401(k) plan.&text=79% of millionaires did not,parents or other family members.
  4. לא הבנת כלום. הוא כתב על חובות לייף סטייל, לא על חובות משכנתא. ואתה יודע מה? הבחור צודק. אני גם לא הייתי יוצא עם בחורה ששקועה עד הצוואר בחובות למעט מקרים של חובות מוצדקים שנבעו ממצוקה של המשפחה או אירוע קשה שעבר על אותה בחורה. חובות לייף סטייל מעידים על הרבה דפוסי התנהגות בעייתיים לדוגמא חוסר יכולת דחיית סיפוקים, חוסר יכולת לחשוב יום קדימה ואי הבנה של יסודות פיננסיים. לצאת עם אחת כזאת זה להכניס ראש בריא למיטה חולה. ככה מגיעים למצב של חשבונות בנק נפרדים ולומדים לחיות בהכחשה.
  5. 5 שנים אם הם שפכו את הדלתא בתוספת שכר בהשוואה לקולג' רגיל רק על סגירת הלוואות. הרוב לא כאלה ממושמעים. אני מסכים שאם הכל הולך לפי הספר כלומר לימודים בקולג' יוקרתי -> עבודה טובה -> משמעת -> אפשר לסגור הלוואות מהר ולהתחיל לקצור את הפירות, אבל שנינו יודעים שנדיר שהחיים מסתדרים לפי הספר. אפשר לסיים תואר בקולג' יוקרתי רק בשביל לגלות אחרי שנה - שנתיים שמעדיפים לאכול זכוכית מאשר לנסח עוד חוזה משפטי או לכתוב עוד שורת קוד. אפשר לסיים תואר ואחר כך להיפלט לשוק עבודה במיתון קשה. פתאום יכול להיוולד ילד עם צרכים מיוחדים ואחד מבני הזוג לא יכול לעבוד במשרה מלאה. לא חסר נסיבות. לדעתי נטילת הלוואות עתק לצורך רכישת השכלה גבוהה זה סוג של השקעה ספקולטיבית שמשום מה החברה שלנו החליטה שמדובר "בהשקעה טובה". לפחות בישראל לימודים גבוהים מסובסדים ככה שאפשר ללמוד תואר לא פרקטי בלי להתרסק כלכלית ועדיין הייתי אומר לבחור צעיר לחשוב 20 פעם לפני שהוא הולך ללמוד תואר רק בשביל שורה בקורות חיים. לדעתי גם לסטודנטים ולהורים שלהם יש אשמה תורמת למצב. הורים דוחפים ילדים ללימודים גבוהים בכל מחיר. צעירים הולכים ללמוד תארים עם ROI נמוך או אפילו אפסי רק בשביל תואר בקורות חיים. אנשים צריכים לחשוב מחדש על ערכו של תואר ג'נרי בשנת 2021.
  6. זורם איתך. אני לא אמריקאי ולא גרתי בארצות הברית. אבל: א. ה-ROI בטק ממש טוב בארצות הברית ובישראל, אבל לא כולם לומדים בשביל ללכת לעבוד בטק. מה קורה למישהו שלומד מקצוע פחות הייטקיסטי? כמה שנים יקח לו עד שהוא יסיים ללעוס הלוואות סטודנטים ? ב. מה קורה אם הוא לוקח על עצמו 200-300 אלף דולר הלוואות סטודנטים, מסיים ללמוד מדעי המחשב, עובד שנה - שנתיים בטק וזורק את העט/נבעט החוצה בעקבות אי התאמה? מה הוא עושה עכשיו עם החובות? ג. חובות סטודנטים הגיעו ל-1.6 טריליון דולר. מספרים מדברים בעד עצמם. התיאוריה של לקחת הלוואות, ללמוד בקולג' יוקרתי ולהחזיר את הכסף במהירות לא עובדת אצל רוב בוגרי התארים תשמע, אני לא אומר שלא שווה ללמוד. אני אומר שבהרבה מאוד מקרים ה-ROI של תואר אקדמאי לא מצדיק נטילת חובות כל כך כבדים. לכן אמרתי שהקונספציה של להתאבד על תואר בכל מחיר כבר לא רלוונטית למאה ה-21. בסדר אז חצי בית. אפשר לחשוב זה משפר את המצב.
  7. תואר ממוסד יוקרתי אולי עוזר למצוא יותר מהר את העבודה הראשונה, אבל לאחר מכן הצלחה בתחום תלויה אך ורק בבן אדם וביכולות שלו. אישית הייתי מעדיף לסיים תואר במוסד פחות נחשב עם אפס חובות מאשר תואר במוסד יוקרתי וחוב של 200K$. סתם בשביל לקבל פרופורציה 200K זה מחיר של בית טוב באזורים רבים בארצות הברית. האם האקסטרה תוספת של 10-20-30 אחוז בברוטו שהיא אולי תרוויח בשנים הבאות שווה את זה? לא נראה לי. לא מהמרים על דברים כאלה כי החיים אף פעם לא מסתדרים כפי שאנחנו חושבים שהם יסתדרו. אפשר לשפוך חצי מיליון דולר על לימודי רפואה רק בשביל לגלות שלא מצליחים לעבור את מבחני ההסמכה הסופיים. אפשר לשפוך 200-300 אלף דולר על לימודי משפטים/מדעי המחשב/הנדסה רק כדי לגלות אחרי שנה - שנתיים במקצוע שלא סובלים את העבודה הזאת, להתפטר, ללכת לעבוד בתחום שמכניס פחות ועדיין להיות תקועים עם חובות של 200-300 אלף דולר שצריך לסגור עם פוטנציאל השתכרות הרבה יותר נמוך. בקיצור big no no. שלא נדבר על זה חוב של 200K דולר בגיל 24 לפני שיש להם בכלל ילדים ושכירות זו מעמסה נפשית שמהר מאוד תוביל לפיצוץ וגירושים.
  8. מרדף אחרי תואר בכל מחיר. התעקשות ללמוד במוסדות פרטיים במקום במכללות/אוניברסיטאות In-state ברבע מחיר למרות שאין שום הוכחה שתואר מאוניברסיטה יוקרתית פותח יותר דלתות בהמשך הדרך. תשמע הזוג הזה מסכן. הם יצטרכו לחיות על אורז ופסטה שנים בשביל לסגור את החובות האלה.
  9. היא סתם עוד אמריקאית שנוטלת הלוואות סטודנטים דרקוניות בשביל להרוויח קצת מעל השכר הממוצע שלהם. החוק אומר שברגע שהם מתחתנים חובות שלה הופכים להיות חובות משותפים. חוב כזה אפשר לסגור בשנים בודדות אם הם מרוויחים משכורות מאוד גבוהות וכמעט אין להם הוצאות. היא תרוויח במקרה הטוב 80 אלף דולר לפני מיסים. תוריד מיסים נשארת עם 65-70 נטו. תוריד שכירות, אוכל, חשבונות, שונות. במקרה הטוב היא תצליח לשים 2K על החובות בחודש וזה אומר שיקח להם בערך עשור לסגור את ההלוואות סטודנטים. הלוואות סטודנטים בארה"ב זו מגפה כלכלית, אבל סטודנטים לגמרי מכניסים את עצמם לבור הזה כי הם רודפים אחרי קונספציות שלא רלוונטיות מעל 20 שנה.
  10. אז אל תבין את ההיגיון. אף אחד לא מכריח אותך ואני לא רוצה שיהיה לך כאב ראש. אף אחד לא אומר שיש מטרה אפלה ורוצים לפגוע באנשים, אבל לפעמים כאשר דברים לא נבדקים לעומק תקלות מתרחשות. במצב רגיל כאשר מפתחים חיסון תחילה מחסנים מתנדבים ואוספים מידע סטטיסטי על תופעות לוואי ויעילות החיסון במשך שנים ואפילו עשרות שנים. שום דבר מזה לא התרחש עם חיסוני קורונה. רוצה להיות בין הראשונים? לבריאות. אני אף פעם לא קונה מוצרים דור ראשון.
  11. ממה שאני יודע זה לא באמת עובד ככה. הנוגדנים דועכים וההגנה נעלמת בהדרגה. ספציפית במקרה של וירוסים ממשפחת הקורונה נוגדנים לא מחזיקים מעמד יותר מחצי שנה. באמת נראה לך שיחסנו 9 מיליון בני אדם ב-2 מנות 4 פעמים בשנה? עזוב זה לא ריאלי לחלוטין. חוץ מזה אנשים לא יסכימו להתחסן בתדירות כל כך גבוהה.
  12. אמת, אבל חיסון לא בדוק אתה הולך לקבל באופן יזום. מצד שני אם נזהרים ונמנעים מהתקהלויות אפשר לצמצם משמעותית את הסיכוי להידבק מלכתחילה. בשורה התחתונה זה עניין כמה רוצים לקבל חזרה את החיים טרם המגפה ואיזה מחיר מוכנים לשלם בשביל זה. אגב, שים לב אף אחד לא עונה על השאלה "כמה זמן החיסון יעיל" כי הם פשוט לא יודעים. מדובר בחתיכת נעלם. לא יודע מה איתכם, אבל אני לא מוכן לקבל 2 מנות בהפרש של חודש כל חצי שנה. (4 חיסונים בשנה)
  13. כן, אבל לא בשנה - שנתיים הראשונות אחרי שיתחילו חיסונים בקנה מידה נרחב. אני לא מוכן להיות בטא טסטר של חיסון שפותח בזמן שיא בטכנולוגיה חדשה שלא נבדקה אף פעם בשימוש מעשי בהיקף גדול. אני מסוגל לשרוד מספר שנים ללא חו"ל, מסעדות ואירועים. אגב, אם החיסון מחזיק מעמד רק חצי שנה אתם תלכו לקבל 2 מנות בהפרש של חודש כל חצי שנה? ואם החיסון מחזיק מעמד רק 3 חודשים?
  14. אם כבר מטרו בגוש דן מטומטם וחסר כל תועלת. מדובר פיתרון של המאה ה-19/20 לבעיות של המאה ה-21. היום בעידן של קורקינטים/אופניים חשמליים יכולים לרשת את גוש דן בנתיבים לאופניים, יכולים לסמן נתיבים לתחבורה ציבורית בלבד, לשים מצלמות כל 30 מטר ויאללה נהג רכב שנכנס חוטף 2,000 שקל קנס + נקודות. במקום זה רוצים לשפוך אלוהים יודע כמה מיליארדים על חפירות ושבירה של רחובות רק כי מפחדים לנסות להוציא את הנהג הישראלי מהאוטו. מצד שני רכבת מהירה לפריפריה באמת יכולה להיות פיתרון חלקי לבעיות דיור ועבודה. פיתרון יותר מעמיק יהיה אם עסקים יצאו מתל אביב ויש מצב שהקורונה התחילה תהליך של אקסודוס מתל אביב.
×
×
  • תוכן חדש...