Jump to content

Roycohen1979

  • הודעות

    1,592
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    מודיעין
  • איזה רכב יש לך?
    opel insigina b 4x4 260 hp
  • מקצוע
    סמנכל תפעול

צפיות אחרונות בפרופיל

2,003 צפו בפרופיל

הנקודות של Roycohen1979

נהג שודים

נהג שודים (6/14)

446

מוניטין

1

תכנים שנפתרו

  1. Roycohen1979

    משאית בטון

    למיקסרים האלו קוראים טפלה, הם עדיין בשימוש אצל קבלנים ולעבודות קטנות.לי יש אחד כזה ואני משתמש בו בדרך קבע, נוח לעשות בו עבודה כשמדובר במאות קילוגרמים של בטון וביציקות לא רציפות כלומר שניתן לצקת בכמה שלבים ואז עושים נגלה אחר נגלה.
  2. Roycohen1979

    משאית בטון

    אכן בתעודת המשלוח מופיע שעת המילוי. בגלל זה באתריפם גדולים, בעיקר מרוחקים אבל גם כאלה במרכז הארץ כמו פרוייקטים של הרכבת כמו מסילת 431, בניית הקו המהיר לירושלים וכדומה בנו כמה "מפעלי" בטון בדרך שכללו סיילואים ומתקני ערבוב כדי לקרב את המפעל לאתר הבניה. בתל אביב עצמה בבניית הרכבת הקלה יכול להיות מצב שבו משאית תעמוד שעה בפקק וזה עוד כזהוא 5-6 ק"מ מהאתר עצמו
  3. במילה אחת : Next אני אישית לא הייתי נוגע ברכב הזה, מעבר לכל מה שדובר על נושא הבטיחות ופגיעת השלדה, נראה אותף מצליח להפטר ממנו בבוא היום...
  4. הרכב הזה עבר פגיעת שלדה, הורדת המחיר לא תואמת את מצב הרכב אחרי התאונה. קח בחשבון שהדאסטר רכב פופולרי מאוד ולעיתים נמכר מעל המחירון אבל רק בגרסת ה4X4 ובעיקר במנועי הדיזל והגיר הידני. פה לא המקרה, אישית לא הייתי לוקח את הרכב הזה.
  5. מציע לך לעשות נסיעת מבחן בשתיהן, יש דברים בטסלה שאנשים מסוימים מאוד אוהבים ואחרים פשוט שונאים. הצורך של איילון מאסק ומהנדסיו להמציא מחדש את הגלגל ולהתעקש שהגלגל שלהם עגול יותר קצת מרחיקה מהם אנשים. לדוגמא העדר לוח שעונים מול הנהג, כשכל מבט במהירות לדוגמא מחייב הסתת מבט מהכביש בצידה, ישנם אנשים שפשוט לא מסוגלים להתרגל וזה מאוד מפריע להם, אחרים מקבלים את זה באהבה, או פקדים פיזיים לפעולות מסויימות כמו מזגן ואפילו ידיות איתות. קח את שתיהן, תסע לסיבוב ותראה מה יותר מתחבר לך.
  6. Roycohen1979

    משאית בטון

    לפני לא מעט שנים הציעו לי עבודה במחצבה המשלחת משאיות בטון, למעשה מדובר בסוג של מפעל בטון מקומי והעבודה היתה בתור המשלח, זה שמקבל את ההזמנות מהאתרי בניה, ומעביר הלאה לצוותים שממלאים את המשאיות לפי הדרישה. לא לקחתי את העבודה אבל אמרתי לעצמי שאם כבר אני שם אז לפחות אבלה במקום איזה יום שלם ואלמד כמה דברים, הדבר הראשון שהצוות שהיה מקבל את ההזמנות היה שואל זה אם המשאבה כבר בשטח. אני מניח שיש חריגות, ובטוח שהבטון יכול לשבת במערבל יותר מזן ממה שאמרו לי, ככול הנראה בתצורה נוזלית יותר אם ידוע שיהיה תור של משאיות שפורקות לפי תור ארוך. אבל ככלל אצבע המשאית לא אמורה לחכות למשאבה.
  7. Roycohen1979

    משאית בטון

    כמה נגיעות לגבי משאיות בטון: הבטון יכול להשאר פרק זמן מסויים במשאית, בדרך כלל לא יותר משעה עם חריגה לשעה וחצי, לפעמים כשידוע שהמרחק בין האתר לבין המחצבה הוא בעייתי מכינים תערובת דלילה יותר. אתרים גדולים או מרוחקים מחזיקים באתר סיילואים שבהם יש את המלט-חול-חצץ לפעמים גם כמה יחידות כאלה לפי צרכים שונים (חוזק, גודל אבני חצץ וכדומה). רוב ההזמנות מתאימות למערבל בטון אחוד, כלומר 2-7.1 קוב, לעומת זאת מערבל בתצורה של נגרר נתמך יכול להכיל עד כפול מזה (לא זוכר את המספר המדוייק ולא רוצה להטעות). הבעיה היא שהוא לא נכנס לכל האתרים, וגם כמות המינימום שהוא יכול להכיל גדולה יותר. אין טעם לשלוח מערבל כסמי טריילר עם 3 קוב בטון, כמו שאין טעם לשלוח 2 מערבלים בשביל 10 קוב בטון, כך שהכול נבחן לפי הצריכה בשטח. כמו כן המערבל לעולם לא מחכה למשאבת הבטון, למעשה הוא לא יתחיל מילוי בתוף ובטח לא יצא לדרך בלי שהגיע אישור חזותי שהמשאבה בשטח, כל זאת על מנת למנוע מצב שבו הבטון כבר לא "בתוקף" כלומר עבר את הזמן שלו מרגע הוספת המים במערבל ועד לרגע שהוא נשפך באתר העבודה. ולכן לשלוח 2 משאיות קטנות כשאחת מחכה באתר שהראשונה תסיים את הפריקה למשאבת הבטון זה מצב בעייתי.
  8. על בסיס מה שציינת פה אני יכול לתת כמה תובנות. קודם כל השלושת הרכבים מצויינים ונחשבים אמינים, מה שיקבע אמור להיות איך טיפלו ברכב עד עכשיו ופחות אם מדובר במאזדה, טויוטה או הונדה. רצוי לחפש רכב שטופל כראוי עם היסטוריית טיפולים מפורטת עד כמה שניתן, ועם קילומראז כמה שיותר נמוך. לפי הנסיעות הצפויות שלכם שכוללות עליה יום יומית לירושלים, נסיעה לא קצרה ובעליות ארוכות יהיה טוב יותר אם תעדיפו קילוטראז נמוך על פני שנתון גבוה, כלומר עדיף רכב 2014 עם 120000 ק"מ מאשר 2018 עם 180000 ק"מ. לגבי הרעיון של לקנות רכב בזול עם קילומטראז גבוה, אתה יכול בקלות למצוא את עצמך משלם את ההפרש על תיקונים, שווה יהיה דווקא להשקיע את הכסף על קניית הרכב מאשר על התיקונים שלו, ולכן אם יש לך יכולת להוציא 50000 תחפש רכב באזור 50000 ולא 25000 בגלל שהוא זול יותר, פשוט כי הזול יצא יותר יקר תוך פרק זמן ממש לא ארוך, ולהתקע במוסכים\ בצד הדרך בעליות לירושלים זה בטח לא חוויה נעימה.
  9. למה להשתולל לעשות שינוי ברשיון רכב וכו וכו... החיים פה פשוטים וקלים, ואין שום סיבה להתחכם- יש לך 3 צמיגים במידה שרשומה ברשיון וצמיג אחד לא. מעבר לזה שצריך תמיד 2 צמיגים זהים מאותו יצרן באותה מידה ורצוי גם שהורכבו באותו זמן על כל סרן, ומה שלך יש זה 2 צמיגים שונים במידה, שונים ביצרן, שונים ברמת השחיקה שלהם וברמת האחיזה שלהם וזה כבר לא תקין בטיחותית. אז במקום ללכת ולהחליף ברשיון מידה (במידה ואפשר) ואז להחליף את שאר שלושת הצמיגים למידה החדשה ברישיון תחזור לפנצריה ותבקש להחליף את הצמיג שהורכב (בטעות או לא בטעות) לצמיג במידה הנכונה שמופיע ברישיון. הוא יכול להתחכם איתך על נוסחאות שהחתך הוא נגזרת של הרוחב ולמעשה מדובר בצמיגים באותו גודל, אבל בטסט זה לא מעניין אף אחד, הבוחן יראה את המידה של הצמיג ויכשיל אותך- נקודה ! ואם כבר החלפת אז תעשה לעצמך טובה בטיחותית ולחליף גם את הצמיד השני על אותו הסרן לצמיג זהה מבחינת מידה- יצרן- שחיקה כלומר תאריך הרכבה.
  10. לא תקין, תבקש להחליף, המידה צריכה להיות כפי שמצויין ברשיון רכב.
  11. אצלי הרכב יחסית חדש, יש לנו קבוצת ווטסאפ של בעלי אופל ואופלהוליקים, יש שם בעלי אינסיגניה 1500 כבר תקופה ולא נרשמו בעיות מיוחדות. בקבוצה הזו אני היחיד שיש לו מנוע 2000. תמיד צריך להזהר מרכבי חברה, תקנה רק רכב עם היסטוריית טיפולים במוסכי אופל, זה נכון לכל רכב שתקנה ובטח לרכב שזקוק לזה, זאת המלצה גורפת. אין היסטוריית טיפולים לא קונים. בכל אופן איפה היא ואיפה סקודה רפיד, לא ניתן להשוות באיכות הנסיעה וברמת הגימור בינה לבין הסקודה.
  12. אני בעלים שך אינסיגניה 2019, אמנם שלי מנוע 2000 טורבו ולא גרסת ה1500 אבל מבחינת שלדה- נוחות נסיעה, רמות גימור, איכות חומרים מדובר למעשה באותו אוטו. רכב מצויין כלך עוד מטפלים בו כראוי במוסכי החברה בלבד ולא חוסגכים ומורידים פרטים משגרת הטיפולים. המנוע 1500 נחשב אמין ומוצלח, עליו מבוססים מנועי האקווינוקס והשברולט מליבו, הגיר קצת הססן בלהוריד הילוכים. הרכב שקט מאוד בנסיעה, התנהגות כביש מצויינת ורמת גימנור מפנקת, גרסת האינוביישן פרימניום נותנת לך כסאות חשמליים, כסר נהג עם זכרונות, חימום למושבים גם מאחור (מיותר), קירור למושבים קדמיים (מיותר ולא באמת מורגש, מדובר יותר על אורור או סחרור האויר מתוך הקבינה כך שההרשה תלויה בטמפרטורת האויר באוטו, אם האוטו לא ממש קפוא אז הקירור במושבים לא באמת מורגש), מערכות בטיחות מתקדמות כולל קרוז קונטרול אדפטיבי קצת מבוהל עם הרבה בלימות חזקוץ אבל בקרת הסטייה מהנתיב דווקא יותר נעימה ולא בועטת לך בהגה. מאחור מרחב המחייה מצויין, 3 ילדים אחת מתבגרת אחד בגיל ביניים ואחד על כסא בוסטר גדול עם גב נכנסים בכיף בלי להתלונן על צפיפות או לריב שהוא נגע בי או שאר בשטויות של הילדים. מערכת עזר בחניה אוטומטית (מעולם לא ניסיתי אני חונה מצויין ומספיק לי אשתי מתערכבת לי בנהיגה אז לפחות בחניה אין לי מישהי שתתערב). מערך מצלמות היקפי ועוד פיצרים ששייכים לעולם היוקרה במודלים האלו. לשלילה- חייבים מוסך חברה, שמן לא מתאים במנועי ה1500 ותגיד שלום למנוע, ולא מדובר ברק שמן 5W30 אלא תקן ספציפי שנועד למנוע LSPI. בכלל שגרת טיפולים דורשת גם החלפות תכופות מדי לטעמי של נוזל בלמים ונוזל קירור, עלות טיפול ממוצע עולה קצת יותר מ1000 שקל במוסך החברה, לא זול אבל לא נורא. בגדול מדובר בתמורה מצויינת לכסף, הרבה רכב במחיר זול ביחס לשנתון ולמה שמקבלים, בעיקר בגלל יבואן קודם שהרס קצת את השם של החברה בארץ ותג אמינות חלש שלא בהכרח מבוסס בדגמים האחרונים
  13. Roycohen1979

    חברת פרייסבי

    היו עוד מקרים רבים, ברשת מסתובבים לא מעט כאלה וגם של חברות אחרות. אני נכוותי פעם מאלדן שהסתירו ממני שהרכב עבר אובראול מנוע ממש לפני שקניתי אותו. אחרי שגיליתי זאת התגובה שלהם הייתה "זה שהאוטו עבר פתיחת מנוע זה לT עניין שלך". כך שגילוי נאות לא באמת היה שם. כמו שאמרתי קודם לבדוק היטב את הרכב, את ההסטוריה שלו, לוודא ברשיון שתואם פחות או יותר למה שהיה כתוב פעם אחרונה שהרכב עבר טסט, פחות הגיוני למשל שרכב עשה כמה מאות קילומטרים מאז שעבר טסט לפני 10 חודשים אלא אם שכב חודשים ארוכים במגרש הטריידאין, ולנסות לצמצם את ההימור.
  14. Roycohen1979

    חברת פרייסבי

    תמיד תבדוק את הרכב, תנסה לאסוף כמה שיותר מידע עליו, שגרת טיפולים, היסטוריה ביטוחית, בדיקה מטעמך במכון שאתה בוחר וכו... פריסבי היתה פעם קראסו טרייד, בסך הכול מדובר בחברה גדולה ובטוחה יותר מאשר מגרש מכוניות מנתניה, תמיד יהיה מי שיתלונן, תמיד יהיה מי שיתלונן גם בצדק. לא מעט פעמים הם מוכרים רכבים שעשו בעצמם טרייד אין ורכשו רכב חדש מהחברה כמו רנו/ דציה/ ניסן ואז הם בעצמם לא תמיד יודעים בוודאות מה יש להם ביד ואת כל ההיסטוריה שלו. מצד שני מי מבטיח לך שהמוכר הפרטי שאתה קונה ממנו הוא אדם ישר ? לא טחן את האוטו, לא שם גז למזגן שעה לפני שנכנס לבדיקה במכון כך שהמדחס התקול לא התגלה בבדיקה וגילית שאתה צריך להחליף מדחס כמה ימים אחרי הקניה (לא צוחק זה מקרה שקרה לי, לא היה סיכוי למכון הבדיקה לעלות על זה והרכב יצא תקין בסעיף המיזוג). כל קניה של רכב יד 2 היא סוג של הימור, עד כמה גדול ההימור תלוי בהתנהלות שלך והבחירות שאתה עושה. אם תעשה את כל הצעדים הדרושים וההכרחיים תקטין את גודל ההימור.
  15. אם לבחור בין שתי הגרסאות זאת כנראה גם היתה הבחירה שלי, משיקולי דומים לשלך פלוס אני ממש מתבאס לנסוע על רכבים שמרגישים מתאמצים. אני אישית גם עולה לירושלים פעמיים בשבוע פלוס לא מעט נסיעות וטיולים ברחבי הארץ כך שעליות הן בהחלט חלק מהתוואי נסיעה הקבוע שלי. בכל מקרה עדיפות בכוח לעומת רכב מתאמץ זה דבר חיובי שקשה להעריך את תרומתו בכסף.
×
×
  • תוכן חדש...