אני חושב שאתה צריך לשאול את עצמך קודם כל מה אתה רוצה מהרכב.
בתקציב של 10K אין שום טעם לנסות חפש רכב מירוצים.
אתה צריך רכב שיביא אותך ממקום למקום עם מינימום תקלות וסיכוי הכי נמוך שאפשר להיתקע בדרך, במיוחד עם אתה עושה נסיעות ארוכות.
עזוב אותך מאורות מנצנצים וגג נפתח או כל שטות אחרת.
בתקציב שיש לך אתה יכול למצוא גם כלי רכב בשנים 2000 + אז אני לא רואה שום סיבה לחפש משהו מהמאה הקודמת. אם אתה רוצה רכב בטוח מהמאה הקודמת תקנה משאית או רכב אמריקאי ישן. מבחני הבטיחות ואמצעי הבטיחות אשר היו קיימים אז ממש לא דומים לאלו שיש היום.
אני מחזיק דייהו לנוס 99 (5 דלתות). אני מחזיק אותו כבר 9 שנים ! בסה"כ אוטו מצוין, אבל כמו כל רכב ישן גם הוא מתחיל להתיישן. הרכב עשה 190K ולאחרונה החלפתי רדיאטור שהתפוצץ ועשיתי ראש מנוע, הבולמים כבר לא טובים כמו שהיו לפני 9 שנים, הרדיאטור של החימום נוזל (כרגע מנותק) ואני מניח שגם מערכות אחרות כבר מתחילות להתיישן. הפלסטיקים גם הם מתחילים להראות סימני עייפות וכו'... במהלך השנים האחרונות גם החלפתי מדחס מזגן. עד לפני 3-4 שנים פרט לטיפולים שוטפים לא נגעתי ברכב.
צבע עדיין מקורי. יש כמה מכות בקטנה, אבל אין תאונות רציניות.
הרכב שווה היום גג 5K. אני משאיר אותו לילדים
אז כן, אני מציע לך לנסות למצוא רכב כמה שיותר חדש.
ברכב ישן גם אין אם אין תאונות הצבע מתחיל להתקלף, הפלסטיקים מתחילים להישבר והמערכות מתחילות להתעייף גם אם הוא עשה רק 200K
לגבי בדיקה - נראה לי מיותר לקחת רכב ישן לבדיקה. קח אותו למוסך שאתה סומך עליו - במילא תזדקק לאחד כזה
לפני הבדיקה תסתכל טוב על הרכב מבחוץ ומבפנים. תסתכל על הרכב מבחוץ תמיד בצל!!! באור שמש חזק הרבה יותר קשה לראות הבדלי צבע (שמעידים על צביעה).
עדיף רכב עם מכות קטנות שלא מתוקנות על רכב שצבעו את כל הצד "כי היו מכות קטנות".
רכב בן 13-14 בהחלט יכול להיות עם צבע מקורי ושמור. אין סיבה לצביעה מלאה.
כשאתה קונה רכב ישן אין שום טעם לחשוב על מה יהיה כשתרצה למכור אותו. זה ממש לא ישנה לך אם תמכור אותו בעוד שנתיים-שלוש ב 5K או ב 4K או שתמכור אותו לפירוק לחלקים או למדינה לגריטה ב 3.5K.
קח בחשבון שמאחר ואתה נהג חדש/צעיר מחיר הביטוח יקר (חובה + צד ג' - אין מה לדבר על מקיף ברכב ישן)