Jump to content
  • מבחן - WEY COFFEE 01


    discoTD5

    המבחן המלא פורסם ב CAR-PAD וניתן לקרוא אותו ממש כאן.

    להלן תקציר ארוך לאותו מבחן.

     

    על השקת ה Wey Coffee 01 כתבתי כאן עם השקת הרכב. המבחן ל Wey Coffee 01 גורם לי להרבה מחשבות.

     

    המחשבה הראשונה היא שאם זה בסדר לקבל מקונצרן אירופאי שמייצר מגוון רחב מאוד של דגמים ומותגים רכב פרימיום, למה זה לא בסדר כמקבלים את אותו הדבר בדיוק מיצרן סיני? WEY הוא מותג היוקרה של GWM שמייצרת מגוון דגמים תחת מותגים שונים.

     

    20230310_171832.jpg.7a47b7b4c6bb05672e74168025badf7c.jpg

     

    המחשבה השניה לאחר נסיעה לא ארוכה עם הרכב היא שממשק המשתמש מתנגש חזיתית בהפרעת הקשב שלי ויוצר המון רעש, בהרבה מובנים.

     

    העיצוב החיצוני מרשים למדי. אין כאן רעשי עיצוב שמנסים לצעוק יוקרה אלא עיצוב הרמוני ומרשים. בחזית גריל משושה עצום וכסוף (המשולב בו סמל מעירו של ג'ק וואי מנכ"ל GWM) עם יחידות תאורה ראשיות בטכנולוגיית לד. מבט מהצד מציג צללית נאה, גנרית משהו, עיטור אלומיניום מוברש מקיף את החלונות, גלגלים בגודל 21'' עם דוגמת פרח נאה למדי, וחלק אחורי בזווית היוצרת מראה קטן משמעותית ממה שהרכב באמת.

     

    20230310_172212.jpg.41e99198b6554d3f6ac5d519c978c420.jpg

    התוצאה היא שבתמונות נראה ג'יפון נאה למדי ולא גדול, על אף אורך כולל של 4.87 מטר ורוחב של 1.96 מטר עצומים, ובזהירות רבה אומר עם אזכורים למותגי יוקרה גרמניים (בעיקר הגריל).

     

    לתאר את העיצוב הפנימי יקח לי כמה עמודים שלמים, אז אני מזמין אתכם להסתכל בתמונות. ובכל זאת, מול הנהג צג דיגיטלי צר וארוך עם מידע חיוני, במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 14.6'', ועוד צג כמעט אופקי לחלוטין לשליטה על מערכות שונות כמו מיזוג, מסאז' בכסאות ועוד. מרווח עצום כמצופה מבסיס גלגלים של 2.91 מטר, פתחי מיזוג, אפשרות לכיוון זווית גב המושבים ועוד. סה"כ נראה מעולה, וגם בתחושה מרגיש מצוין, איכותי וראוי.

     

    רשימת האבזור ארוכה עד מאוד, מבלי להיכנס לכל פרטי האבזור, כדי להבין את רמת האבזור והפינוקים, פשוט כנסו לאולם התצוגה ותתרשמו בעצמכם. עם זאת, בשלב זה אין שיקוף מסך ברכב, לא לאנדרואיד אוטו ולא לאפל קארפליי, לא חוטי ולא אלחוטי, ומערכת הניווט המקורית אינה פעילה בישראל.

     

    20230310_171914.jpg.0cb1c4922976f7d85dc8db742e8234ac.jpg

     

    על ההנעה אחרים שלושה מנועים – מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר ושני מנועים חשמליים. ההספק של כל הטוב הזה עומד על 476 כ"ס, ו 86.4 קג"מ שזה נתון פסיכי לחלוטין. ההנעה כמובן כפולה.

     

    ה Wey Coffee 01 הוא רכב פלאג אין הייבריד, כלומר בעל אפשרות לטעינה ממקור מתח חיצוני. סוללת הרכב בקיבולת 36.7Kwh המספיקה לכ - 146 ק"מ חשמליים לחלוטין (לפי מקורות זרים נרשם נתון של 41.8Kwh עם אותו נתון טווח). הרכב יודע לקבל טעינה איטית AC עד 11KW או טעינה מהירה DC עד 50Kw.

     

    20230310_172327.jpg.1091a627ec2b9f1ea1e88955d3d9dd57.jpg

     

    עם תחילת הנהיגה לוקח זמן להתרגל לגודל, לתחושת הדוושה, ולממשק התפעול של הרכב. על פי רוב, הרכב משייט בנינוחות כולל כאשר הוא עובר במהירות מעל פסי האטה 'טובים', אבל לכאלה שאינם בנויים היטב מתלי הרכב מתקשים לשכך את המשקל העצמי של הרכב שעומד על 2.365 טון. במהירות עירונית סבירה מתלי הרכב יבצעו מלאכתם היטב.

     

    נהיגה בכביש מהיר עוברת בנינוחות גדולה. עקיפות מבוצעות בקלילות כמצופה מרכב עם 86 קג"מ וכמעט 500 כ"ס, ולמרות זה, התאוצה אינה ליניארית. כאשר לוחצים על הדוושה אתה מצפה לקבל תאוצה חזקה, בועטת ומיידית. כאן זה לא המקרה. אתם מצמידים את דוושת התאוצה לפח, ואז מתחילה סדרה של פעולות. הרכב תוהה אם אתה באמת מתכוון לזה. אתה לא מהסס, ואז הוא מתחיל להאיץ. פתאום מגיעה לרכב ההכרה שהנהג ממש מתכוון לזה, ואז נכנס בוסט נוסף שבועט אותך קדימה. רוצה עוד? נכנס עוד כח (מנוע הבנזין?) ומגביר את ההאצה, ואז נכנס הטורבו לפעולה ואתה מקבל תאוצה כח שיגור נוסף קדימה. כשזה קורה אתה כבר על 150 קמ"ש, והרכב שועט קדימה כמו טיל בדרך למשימה על המאדים, ואותו גוף איטי שרצית לעקוף כבר לא נראה במראה הפנימית. תבינו, נתון התאוצה ל 100 קמ"ש עומד על 5 שניות. אין לי ספק שזה מדויק, עם זאת, הדרך לשם אינה ליניארית אלא בארבעה שלבים מורגשים אם אתה חובב רכב, ושקופים לחלוטין אם אתה לא חובב רכב.

     

    20230310_172731.jpg.4865e2aac245e1b8a930ab4d3eba7403.jpg

     

    כפי שציינתי, התנהגות הכביש טובה, הנוחות גבוהה, עם זאת עדיין נרשמות יותר מתי תנודות מרכב שמתלים ברמה גבוהה היו אמורים להעלים לחלוטין. מערכת השמירה על הנתיב אגרסיבית מאוד, דבר שמייצר עוד תנודות מיותרות לגוף הרכב וחוסר נוחות כללי. 

     

    אל תשאלו אותי על צריכת דלק. כחובב נסיעה 'חשמלית' בכל רגע נתון חיברתי את הרכב לטעינה הביתית, כך שאת כל המבחן השלמתי עם מינימום שימוש בבנזין (למעט האצות בהן לא ריחמתי על כדור הארץ, למענכם). הטווח החשמלי של הרכב הוא אחד היתרונות הגדולים שלו. אחרי אחת הטעינות הראה הטווח החשמלי נתון של 150 ק"מ חשמליים, וזה כשאני לא מנסה לחסוך בחשמל. בפועל המשמעות היא שהרכב יכול לשמש אתכם כרכב חשמלי מלא כמעט לכל משימה, ועדיין ללא חרדת הטווח בה לוקים אנשים שאין להם רכב חשמלי. (מי שיש לו רכב חשמלי כבר נגמל מהשטות הזו).

     

    עם זאת, לא הכל מושלם בממלכת Wey Coffee 01. ראשית ממשק המולטימדיה, וניהול מערכות הרכב פשוט לא מספיק טוב. מערכת התצוגה העילית ה HUD זורקת לך מול העיניים הרבה מידע מיותר ומייצרת המון 'רעש' אינפורמטיבי שאין לך מה לעשות איתו. במהלך הנהיגה מערכת ניטור עירנות הנהג זיהתה שעשיתי דברים שמתורגמים אצלה ל 'הטמבל עומד להירדם' ומיד נתנה לי משיכות בחגורת הבטיחות והתראות קוליות צעקניות. 

     

    ה Wey Coffee 01 עמוסה בכל מערכות הבטיחות המקוריות הנדרשות, ומקבלת בהתאם ציון איבזור בטיחות 7, עם הצטיינות במבחני הריסוק של ה EuroNcap וחמישה כוכבי בטיחות + ציון Best In Class. (זה המקום לציין שכבר שתי מכוניות (השניה היא האורה פאנקי קאט) מבית GWM מקבלות Best In Class דבר המעיד יותר מכל על מיקוד של היצרן בבטיחות). 

    ה Wey Coffee 01  עולה 284,900 ₪ לדגם הפרימיום, או 319,900 ₪ לדגם הלקשרי (רכב המבחן). במחירים האלה תתקשו למצוא רכב עם איבזור עשיר יותר עבור הכסף שלכם. ה Wey Coffee 01 מרשימה למדי, עם זאת, בסכומים האלו אבסולטית יש מכוניות משובחות שמייצרות ל Wey Coffee 01 תחרות משמעותית.

    • אהבתי 1

    User Feedback

    Recommended Comments

    אין תגובות.



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...