הלקסוס RX החדש שהושק ממש בסוף 2022 הוא 'ספינת הדגל' של סדרת הקרוסאוברים היוקרתיים של לקסוס. על ההשקה וקצת על הדגם תוכלו לקרוא כאן. למבחן מסקרן נוחת דגם ה RX 450H+ כשאני מקבל אותו עם ק"מ ספורים על השעון.
המבחן המלא פורסם באתר car-pad ממש כאן.
יש משהו ברכבי לקסוס שאני מאוד מתחבר אליו. יש ברכבי לקסוס פרימיום אמיתי, ללא מטען אסוציאטיבי שמגיע עם חלק מהמתחרות האירופאיות. משהו שלוחש 'יוקרה', ולא צועק את זה.
ה RX 450H+ הוא קרוסאובר פרימיום בעל הנעת פלאג אין הייבריד והנעה כפולה חכמה העונה לשם E-Four עליו ארחיב מעט בהמשך.
העיצוב החיצוני של ה RX מרשים מאוד לטעמי, למעט החזית, וליתר דיוק האף הבולט מדי. הגריל הקדמי בצורת שעון חול, יחידות תאורה צרות משולבות פסי לד וסמל לקסוס במרכז. מאחור ניכר העיצוב העדכני של לקסוס עם יחידות תאורה משולבות לד, הנמתחות לרוחב כל הרכב, וכיתוב לקסוס עדין. התוצאה נאה מאוד, וזו פעם ראשונה שרכב בצבע לבן (sonic ehite) מקבל כל כך הרבה מבטים מהסביבה עם עיניים בוחנות.
גם תא הנוסעים מעוצב באלגנטיות יוקרתית עם שילובי צבעים, חומרים (עור מלא) ותפירה סופר איכותית. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7'' עם מבחר תצוגות ומידע בהתאם לרצון הנהג. ולמרות דיגיטליותו של לוח המחוונים היה לי חסר מד סל"ד למנוע הבנזין כשהוא עובד. רמת הגימור והירידה לפרטים גבוהה ואיכותית מאוד. ההתמקמות מול ההגה נוחה וקלה. עם בסיס גלגלים של 2.85 מטר, גם היושבים מאחור נהנים משפע של מקום ומרחב.
יחידת ההנעה של ה RX 450H+ עושה שימוש במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר ושני מנועים חשמליים. ה E-Four ( Electrical 4WD System) אותו הזכרתי קודם מציין בלקסוסית שיחידת ההנעה ההיברידית מחובר לגלגלים הקדמיים, ואילו הגלגלים האחוריים מונעים על ידי מנוע חשמלי נוסף בעל ניהול ובקרה עצמית. התוצאה היא הנעה כפולה עם 309 כ"ס.
ה RX 450H+ הוא גם פלאג אין, מה שאומר שניתן להטעין אותו משקע חיצוני. קיבולת הסוללה 18.1Kwh והיא אמורה להספיק לכ 68 ק"מ בהתאם לסגנון הנהיגה.
תחילת הנסיעה מסוכנות לקסוס בפתח תקווה בשעות העומס ואני משתדל להתרחק ממכוניות עממיות כאלה שעולות 300.0 אש"ח או ממשאיות, לא יאה לאצולה להתערבב דלת לדלת עם העם.
הרכב הגיע עם סוללה טעונה במלואה, דבר שמאפשר לי נסיעה חשמלית מלאה, מבלי להזדקק למנוע הבנזין, גם לעבודה וגם חזרה הביתה וחיבור של הרכב לטעינה הביתית.
עבודת המתלים משובחת, גם בכבישים עירוניים רצופי פסי האטה, וגם בכבישים מהירים. כמה נוח? מאוד מאוד. אמרתי שהרכב משדר 'אצולה' – אז כזה. אבל הנוחות הזו לא באה על חשבון התנהגות כביש אלא להיפך. היא משולבת עם התנהגות כביש מצוינת ל SUV עצום בגודלו ( 4.89 מטר אורך ומשקל עצמי של 2110 ק"ג) וה RX 450H+ יודע להיות מהיר מאוד בגבולות מבטי הזעם של האישה.
נסיעה משפחתית לשמורת עינות צוקים, דרך כביש 1 וצומת הערבה מביאה את האצולה היפנית להתמודד עם מגוון כבישי ורמות סלילה ותחזוקה, והיא עושה את זה נפלא, בנינוחות וגם מהר מאוד. עם זאת, בואכה ירושלים, כאשר הסוללה מתרוקנת, ומנוע הבנזין נכנס לעבודה תחת לחץ כבד, הוא משדר רעש בתדר לא נעים בתא הנוסעים. זה בניגוד לשקט המוחלט ששורר ברכב בנסיעה חשמלית או בנזינית נינוחה.
צריכת הדלק ברכב פלאג אין הייבריד יעיל זה שקר אחד גדול. כשהסוללה מלאה, אין צריכת דלק. כשנגמרת הסוללה כמו בכל דבר צריכת הדלק תלויה בסגנון הנהיגה. השליטה היא ברגל שלכם. ואז אתה אומר לעצמך, את מי זה מעניין? מי קונה רכב בכחצי מיליון שקל ומסתכל על צריכת הדלק?
ה RX 450H+ נהנה מחבילת בטיחות מלאה ומקבל ציון איבזור בטיחות 7 בכל רמות הגימור. הרכב נבחן במבחן הריסוק של ה EuroNcap וכצפוי קיבל חמישה כוכבי בטיחות.
ה RX משווק בכמה דגמים החל ב 350H במחיר של 409,990 ₪ או 449,990 ₪ בהתאם לרמת הגימור, ה 450H+ ב 479,990 ₪ (רכב המבחן) או 514,990 ₪ ועד ה 500H F-Sport ב 565,990 ₪.
הסיכום שלי הוא מאוד פשוט. כולנו טסנו לחו"ל פעמים רבות. בדרך כלל באקונומי. לפעמי משדרגים מושב לכזה עם קצת יותר מקום לרגליים, או פחות צפוף. ואז פעם מתפנק בביזנס. הדיילות מחייכות, המזון המוגש שונה, הפרטיות גבוהה, פינוק אמיתי ולא זול. אז לקסוס.
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.