Jump to content
  • לנדרובר משיקה את נבחרת ה PHEV שלה - לכל הדגמים של היצרן


    discoTD5

    לנדרובר ערכה היום אירוע להשקת סדרת רכבי הפלאג אין הייבריד, לרגל השקת האיווק PHEV והדיסקברי ספורט PHEV, ולמעשה השלימה את השקת (כמעט) כל דגמי לנדרובר גם עם הנעה של PHEV.

     

    מיד נצלול לעומק הדגמים והאפשרויות שמציע היצרן, אבל קודם נפתח עם הדיון שהתפתח לקראת סוף האירוע. היה מי שטען שדגמי פלאג אין הייבריד (בכלל, לא ספציפית ללנדרובר) הם סוג של 'בעיה' שכן הסטטיסטיקה מציגה כי מיעוט מקרב בעלי רכבים בתצורה זו אכן טוענים את הרכב מרשת החשמל, וכל היתר רוכשים את זה רק בגלל הטבת המיסוי, שבעצם מפלה לרעה את כל היתר. לא זאת ועוד, בגלל שרכבי PHEV הם בעלי סוללה גדולה מרכב היברידי 'רגיל', אם לא טוענים אותם, אתה למעשה נוסע ברכב היברידי רק כבד הרבה יותר, ולכן מזהם הרבה יותר ומכיוון שכך, אין סיבה שתהנה מהטבת המס.

     

    זה דיון מעניין וניכר היה שאנשי לנדרובר מעט מתגוננים שכן לא הם קבעו את מדיניות המיסוי, ולא הם מחליטים איזה רכב לייצר. מעט הצטערתי על עמדת המגננה שהם לקחו באופן טבעי, שכן התשובה היא ברורה לדעתי, רכבי פלאג אין הם שלב ביניים לקראת הרכב החשמלי. בעוד שקפיצת המדרגה בין רכב מונע על ידי מנוע בעירה פנימית לרכב חשמלי לחלוטין היא קפיצה גדולה מדי עבור מרבית האנשים, רכבי פלאג אין הם אלו שמייצרים את השינוי המבורך, מרגילים את הציבור לחבר את הרכב לחשמל ומציגים לו את היתרונות העצומים שבנסיעה רק באמצעות החשמל. כשיש יכולת בא גם התיאבון, ואותם אלו שהיום לא מחברים את הרכב לחשמל, אולי ישתכנעו לעשות זאת בעתיד הנראה לעין, ויטעמו גם הם מהיתרונות הגלומים.

     

    לא מדובר חלילה ב'קמצנות' או ב'טרנד אופנתי' כמו שאולי נוח להציג ולתייג את הלקוחות, מדובר בשינוי התנהגותי עצום, או כמו שהגדרתי אותו בעבר ב game changer, ואני מברך את לנדרובר שנכנסה לעולם הזה, ולרוחב כל גזרת הדגמים.

     

    כדי להבין את המשמעויות, צריך להסתכל על סדרת הדגמים שלנדרובר משווקת בתצורת PHEV – החל בדיסקברי ספורט ה'עממי', דרך איווק והוולאר, הדיפנדר החדש בתצורת PHEV,  הדיסקברי 5 שיקבל גירסת PHEV ממש ממש בקרוב,  הריינג' רובר ספורט והריינג' רובר הבכיר. לכל דגם יש את גירסת הפלאג אין הייבריד שלו, עם פתרונות טכנולוגיים חכמים למדי.

     

    אני לא אלאה אתכם ברמות התחכום השונות, רק אציין כי בין היתר משולב מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר, שלושה צילינדרים עם 200 כ"ס (ולפני שאתם נחנקים, אזכיר לכם שהפוקוס המשפחתית משווקת עם מנוע 1.5 ליטר, שלושה צילינדרים ו 182 כ"ס, כך שהנתון של לנדרובר לא נראה דימיוני או חריג במיוחד), מנועי בעירה המניעים רק את הגלגלים הקדמיים ואילו הגלגלים האחוריים מונעים על ידי המנוע החשמלי. מה יקרה אם תהיה בשטח ותיגמר הסוללה? מאוד פשוט, גנרטור יטעין את הסוללה, כך שבכל רגע נתון תהיה לכם הנעה של 4X4. פתרון כזה אגב מייתר את הצורך בדרייבשאפט, (ויש על כך כתבה מוכנה שלא ברור לי למה לא העליתי אותה עד היום).

    308832507_pluginhyybrid-undertheskin.jpg.fc6398b0ab99583a2a5bcf460c9d1aca.jpg

     

    אם תהיתם לגבי הביצועים, אז לדיסקברי ספורט יש בסה"כ 309 כ"ס ו 54 קג"מ, שיסייעו לו להגיע ל 100 קמ"ש מעמידה ב 6.6 שניות, ובנוסף, הוא נהנה מטווח נסיעה רק על חשמל שיגיע ל 62 ק"מ. בפועל כנראה מעט פחות, אבל בהחלט יפה. האיווק עם אותה יחידת הנעה ישאיר לדיסקברי ספורט אבק עם 6.4 שניות ל 100 קמ"ש וטווח של 66 ק"מ בנסיעה רק עם חשמל.

    עוד פיצ'ר חביב למדי מאפשר לכם לחסוך את החשמל לטובת נסיעה עתידית, נניח שאתם רוצים לטייל בנחל נקרות רק באמצעות החשמל, הרכב יידע לשמור לכם את כמות החשמל שתגדירו לו.

    הטעינה יכולה להיעשות גם באמצעות טעינה רגילה וגם באמצעות טעינה מהירה, מה שאומר שתוכלו 'על הדרך' להיכנס לעמדת טעינה, למלא את המצברים (מילולית) ולהמשיך רק על חשמל עוד כמה עשרות ק"מ.

     

    קצת על פעילות היבואן בארץ,

    שנת 2020 מאתגרת בכל היבט, וגם עולם הרכב בארץ מושפע ממנה עמוקות. בתוך העולם הזה מתקיים שוק רכבי היוקרה. מנתונים לא סופיים נראה שדווקא חלקו של שוק היוקרה מכלל השוק בארץ עולה (באחוזים) וגם חברת המזרח, יבואנית לנדרובר ויגואר מציגה גידול של 15% בהיקף המכירות לכדי 650 כלי רכב. הגידול בשוק היוקרה אינו נקודתי לשנת 2020 ולתקופת הקורונה, ולמעשה אם מסתכלים מ 2011 ועד היום יש גידול עקבי מ 3.4% עד ל 7.7% ב 2020.

     

    למי שרץ עכשיו להזמין, ורק מבקש לדעת כמה כסף לשחרר מהפק"מ, אז אלו המחירים. בלנדרובר הדגישו כי בגלל ההפחתה של הטבת המס בתחילת 2021, הם מפרסמים כבר עכשיו את המחירון אחרי הפחתת ההטבה. 

    1636076214_.thumb.png.ee7f69d9ae7f132e14b63108b5fe00a1.png

     

    עוד חשוב לציין חילופי דורות בהנהלת היבואנית, ואת מקום המנכ"ל ממלאת היום גב' גלית עיני וולף, וייצוג של 40% לנשים בהנהלת החברה הבכירה, מי אמר שרכב זה עולם של גברים?

     

    אם אני צריך לסכם,

    לדעתי הגישה של לנדרובר נכונה ובמקום ( כאילו שאם הייתי כותב אחרת הייתי משנה משהו למישהו). רכבי פלאג אין הם החוליה המקשרת בין הנעה מסורתית של מנועי בעירה פנימית להענה עתידית של חשמל בלבד. אלו כלי הרכב שייצרו את השינוי ולימוד הקהל שהוא יכול לחבר את הרכב לחשמל.

    כרגע, עד שהמדינה תוודא שיש תשתיות מתאימות, השינוי הזה מאולץ משהו בזכות מדיניות מיסוי, ולחלקים רבים באוכלוסייה הוא אינו רלוונטי עקב חוסר יכולת להטעין את הרכב בבית. מכאן. נדרשת מדיניות תומכת של המדינה בהקמת עמדות טעינה במרחב הפתוח, בחניונים ציבוריים ובמקומות עבודה עתירי כלי רכב.

     

    עד אז, ועד שלנדרובר יאפשרו לנו לבחון באמת את המכוניות שלהם, (מישהו אמר דיפנדר?) יש בהיצע הדגמים של לנדרובר פתרונות מעניינים למי שיכול להרשות לעצמו.  

    IMG_3004.JPG

    איווק PHEV 2021, צילום יחצ חול (1).jpg

    איווק PHEV 2021, צילום יחצ חול (2) (1).jpg

    ריינג' רובר ספורט PHEV 2021, צילום יחצ חול (2).jpg


    User Feedback

    Recommended Comments

    למה מנוע 3 צילינדרים?

    מה זה עוזר ללקוח?

    מילא ברכב זול זה עוזר למכור אותו בזול אך ברכב יקר מדוע? למה לא מנוע 4 צילינדרים?

    כמה יחזיק הטורבו עם 3 צילינדרים 200 כ"ס? ועוד לשמש כגנרטור תוך כדי?

    בקיצור מנוע 3 צילינדרים 200 כ"ס 4*4

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הגיוני שלמי שקונה רכב עממי לא תהיה יכולת להתקין עמדת טעינה בחניה הפרטית, אבל ברצינות, אנשים שקונים רכב שישאיר מעט עודף מ-400,000 ש"ח, לפני תוספות (וזה לדגם הכניסה, כן)? להם אין יכולת להתקין עמדת טעינה? ברצינות?

     

    מעבר לזה, ועם כל הכבוד לרכבים ולרוכשים שלהם, לייחס ולו שמץ של מחשבה אקולוגית למי שקונה תפלץ כזה חדש על הסוללה המפלצתית שלו, נשמע לי קצת (ממש קצת) מאולץ. במציאות האמיתית ל-99.999% מהרוכשים זה יעניין אתה יודע בדיוק את מה. זה בדיוק ההגדרה המילונית לטרנד אופנתי פלצני.

     

    שזה כמובן 100% בסדר, אף אחד פה לא גר במערה ומצחצח שיניים בבוץ, אני פשוט לא מבין את ההתגוננות. יש הטבת מס (קנה בטריה כבדה, שלם פחות), מי שיכול מנצל אותה, הכל בסדר.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 10 דקות, pooh-bear כתב:

    הגיוני שלמי שקונה רכב עממי לא תהיה יכולת להתקין עמדת טעינה בחניה הפרטית

    בגלל זה אני תמיד שואל מה מגיע עם הרכב מבחינת עמדת טעינה, בין אם זה חשמלי או PHEV. האמת בזמן האחרון קצת נמאס לשאול, ומסיבה מסויימת פבל תמיד שוכח [מיקרואגרסיות פבל :bad-word:]

    לטעמי זה מידע קריטי.

     

    היופי עם הלנד רוברים PHEV האלה שאשכרה ניתן לקבל איתם צריכת דלק מעולה אם מטעינים את הסוללה. ואז גם חוסכים כאסף.

     

     

    דיסקו, שכחת לציין שבדגמים הגדולים יותר יש מנוע 2 ליטר ביחד עם המנוע החשמלי, ולא 1.5 מסכנון.

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מעניין אותי לדעת כמה לנד רובר וריינג' רובר נמכרו השנה בייבוא מקביל לעומת הרשמי - כי השמועות מספרות על מכירות נאות.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...