dolev77
-
הודעות
133 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי dolev77
-
האמת שאני על סף ייאוש. הייתי היום בסוכנות רכב והציעו לי פורד פוקוס 2010, 98000 ק"מ, ב-39,000 שקל. בעברה היתה אצל חברת תעשיות. על פניו היתה נראית הצעה סבירה. גם כשהוציא את הבדיקה וטען שיש פגיעת שלדה שולית בלבד- האמנתי. רק כשיצאתי מהמשרד והתעמקתי בבדיקה- הסתבר לי שהיא הכל חוץ משולית.. מה דעתכם? לברוח מהרכב כמו מאש? והוא עוד טען שבסוכנות שלהם דוגלים בשקיפות ושרכבים עם פגיעות שלדה משמעותיות לא נמכרות על ידם. בנוסף- כשעברתי על טופס הבדיקה צדה את עיני העובדה שאמנם הרכב עשה 98 א' ק"מ, אבל הבדיקה האחרונה שלו היתה ב-2010. הסוכן טען שמדובר בתאריכים פיקטיביים ושזה לא בהכרח נכון. מצד שני- נראה שהמכון עצמו הזין את התאריך, ואם זה כך- הרכב עשה 100 א' ק"מ בשנתיים על הכביש, שזה כבר הרבה פחות סביר. בקיצור- אחרי סבב בכל הסוכנויות בארץ- נשארתי די חסר אונים.
-
אני הדוגמא לאחד שקשה לו להחליט, למרות עזרתכם הברוכה. והנה מגיעה עוד הודעה בבקשה לעזרה. החלטתי לקנות יונדאי אקסנט 2010-2011, תקציב של 40 א' שקל. הלכתי לסוכנות רכב, ושם הסוכן ניסה לשכנע אותי לנטוש את האקסנט ולעבור ל-I25 (האקסנט החדשה). הוא די השמיץ את האקסנטים הישנים- טען שמדובר בטכנולוגיה ישנה ולכן יהיו איתם בעיות בעתיד, טען שאין להם שוק, שהצריכת דלק שלה בזבזנית יחסית ל-I25 וכו' וכו'. אני די ספקני בנוגע לכך, כי שמעתי בעיקר דברים טובים על האקסנטים (למעט הצריכה הבזבזנית). לטענת הסוכן- עדיף לי לקחת I25 שערכה 65 א' שקל, לשלם בפריסה לשלוש שנים 65% מהערך, ובסוף השלוש שנים לעשות טרייד/למכור/לקנות. האם כלכלית זה אכן עדיף? האם אפשר בכלל לדעת מה עדיף שנקודת הזמן הזו? תודה!
-
עד לפני כמה חודשים המזגן עבד לי רק בנסיעה (וגם זה רק מסל"ד מסויים), ורק כשלא יותר מדי חם בחוץ. הלכתי לכמה מוסכים- בראשון אמרו לי שמדובר במדחס, ובשניים האחרים אמרו לי שמדובר בשסתום. בסוף החלפתי שסתום (גם בגלל שהרוב אמרו שזו הבעיה, וגם בגלל שמדובר בטיפול יותר זול). ניתנה לי אחריות לשנה. מאז עברו חודשיים בערך- המצב אכן השתפר, אבל עדיין- כשממש חם בחוץ + הרכב לא נוסע/נוסע לאט- המזגן לא מקרר (זה לא שיוצא קור בעוצה חלשה, אלא הוא פשוט מוציא אוויר לא קר). האם זה אומר בהכרח שהבעיה היא במדחס? האם האחריות תועיל לי? (קצת מתסכל להחליף שסתום, ואז מתברר שזה היה טיפול לחינם ומלכתחילה היה צריך להחליף מדחס. ד.א- הבחור שהחליף לי אמר במפורש, לאור שאלה שלי, שהבעיה אינה במדחס). אשמח לשמוע דעתכם.
-
האמת שזה קרה בחברה מאוד מאוד גדולה (אחת השחקניות המרכזיות), לא איזה סוחר ממולח במגרש שכוח אל. ואני חשבתי שיחסי הציבור חשובים להם, והם יימנעו מטריקים כאלה. כנראה הייתי נאיבי. מהשרשור הזה נשמע שבאופן כללי כדאי להתרחק מחברות ליסינג, כי הם נוכלים לא פחות גדולים מאלה הקיימים בשוק הפרטי. אני דווקא חשבתי שקניה מחברה נותנת לי סוג של ביטחון (מעבר לאחריות שניתנת לי עם קניית הרכב)- לפחות יש "אמא ואבא" לרכב, אם כמה חודשים אחרי הקניה מתגלה משהו חדש. וגם ניסיתי לחסוך את כאב הראש בנסיעה מאדם לאדם וכל פעם בדיקה של רכב בודד. בחברה אתה מקבל היצע של אפשרויות בבת אחת וכן- הייתי מוכן לשלם על הנוחות הזאת עוד קצת, אבל נשמע שזאת הולכת להיות נפילה. שוב- כנראה הייתי נאיבי. לגבי ידני- לצערי לא בא בחשבון- אשתי הטילה וטו. לגבי קטגורית הסופר מיני- לא מכיר יונדאי I20 אבל אם כבר הגענו לקטגוריה הזו- לא עדיף סיריון? (שמעתי עליו רק תשבוחות, הבעיה היחידה שלי זה הבגאז שקצת קטן, ונפח המנוע, 1.3, שאני חושש שלא יעמוד בנסיעות לצפון פעם בשבועיים). מה דעתכם על פורד פוקוס 2010? בא בחשבון? תודה
-
בדקתי מחירון משוקלל בלוי יצחק (ליסינג, 114 א' ק"מ)- יצא 38,000 שקל. כלומר- לא שוקלל במחיר פגיעת השלדה. כנראה ארד מהרכב הזה. מבין שגם פוקוס הוא לא להיט. אז הגעתי למבוי סתום- יש הצעות לרכב ב-40 א' שקל, מיועד לזוג + תינוק, נסיעות עירוניות באמצע השבוע, ובינעירוניות בסוף שבוע. תודה
-
עד כמה משמעותי וקריטי לרכב פגיעת שלדה (מוגדרת כלא משמעותית, פגיעה מאחורה, תוקנה, יונדאי אקסנט 2011). האם זה משהו שאמור לגרום לי לברוח מהרכב הזה? (מתלבט אם לקנות אותו), או שהכל עניין של מחיר, ואין באמת לפגיעה כזו השפעה על ביצועי הרכב/טיפולים בעתיד. תודה
-
למה אתם חושבים שמדובר ברכב טחון? 113 א' ק"מ ב-4 שנים זה די הרבה, אבל זה לא נשמע לי מטורף. על תאונה עם פגיעה קלה בשלדה מאחורה מורידים מ-38 א' ל-28 א'? כל כך הרבה? המחירון הוא 48.5 א' שקל. הורידו לי ל-37 א'- כנראה בעקבות התאונה והקילומטראז היחסית גבוה. זאת לא עסקה משתלמת?
-
מה בעצם מפחיד בפגיעת שלדה אחורית שמוגדרת כלא משמעותית? האם יכול ליצור בעיות עתידיות? טיפולים יותר יקרים? האם החיסרון היחיד הוא שבעתיד הערך שלו יהיה ברצפה? (פחות מטריד אותי).
-
כן, גם אני העדפתי את ה-1.6- הבעיה שהוא כמעט ולא קיים בחברות ליסינג, ואני מעדיף לא להכנס לג'ונגל של המוכרים הפרטיים. ד.א.- אתה אומר שאקסנט 2009 הוא עגלה- האם יש שיפור בדגמים של 2011 (גם נפח 1.4) או שעגלה נשארת עגלה?
-
הייתי היום בסוכנות רכב וקיבלתי הצעה ליונדאי אקסנט 2011 1400 המחירון (כך לדברי הסוכן, מאמין שנכון) לפי לוי יצחק הוא 48,900 ש"ח. לי הוצע ב-38,000 שקל- מאמין שניתן לרדת עוד טיפה. קילומטראז- 114,000 ק"מ (מכיוון שב-115 אמור לעבור טיפול- הם יעבירו אותו טיפול לפני שימכרו לי). בעלים קודמים- ליסינג (לא צבא). מקבל אחריות על 10 מכלולים לשנה. יש פגיעת שלדה מאחורה- מוגדרת כלא משמעותית. אני קצת חושש מהקטע של השלדה- האם יש סיבה? (הסוכן הסביר לי שביונדאי אין שלדה מרובעת ולכן הפגיעה פחות נוראית, במיוחד כשהיא מאחורה). עוד חשש שלי- נפח המנוע- האם 1400. רוב נסיעותיי הם בתוך העיר, אך לפעמים בסופי שבוע- נוסע לצפון- האם הרכב יעמוד בזה? שאלה נוספת- איך המזגן ביונדאי (יש לי טראומה מהמזגן ברכב הנוכחי שלי- סובאורו- עושה אינסוף בעיות). אשמח לדעתכם- האם עסקה משתלמת? האם כדאי להוסיף עוד 8-9 א' שקל ולקנות פורד פוקוס 2010/2011? תודה.
-
תודה על הפירוט רק עוד שאלה אחת, לגבי השנתונים- אמרת שה-1600 הגיע בשנים 2007-2010- האם זה אומר שבאותם שנים אין אקסנט 1500? דווקא ביד 2 וגם בסוכנויות הרכב- מצאתי רק אקסנטים של 1400.
-
התקציב הוא 40 אלף שקל. נועד בעיקר לנסיעות עירונית ובסופי שבוע לנסיעות בינעירוניות. משפחה בת 3 נפשות. האם עדיף פוקוס או אקסנט? ברור לי שבתקציב הנ"ל- אמצא אקסנט שמורה יותר מאשר מצבה של הפוקוס. השאלה אם עדיף פוקוס בכל זאת? תודה.
-
אבל האקסנט עם המנוע הגדול יותר היא לא גרסה ישנה יותר? עדיין היא עדיפה?
-
שלום, אחרי אינספור התלבטויות, כיתותי רגליים למיליון סוכנויות, שיטוט אינסופי באינטרנט- הגעתי להחלטה- דייהטסו או אקסנט. התקציב: 40 א' שקל (מקסימום) קילומטראז צפוי- 17 א' בשנה (באמצע שבוע- עירוני, בסופשים- בינעירוני). הכרחי: אוטומט. מיועד ל: זוג עם ילד (כאשר התכנית היא ילד נוסף תוך שנתיים...). דרישות נוספות: הדרישות הבנאליות- חיסכון בדלק (לא הקריטריון הכי חשוב), אמינות, רואה מוסך לעיתים רחוקות. כל העניין של חווית נהיגה ועיצוב- פחות קריטי לי (אם כי כמובן כדאי שלא אצא עם כאבי גב אחרי כל נסיעה). שאלות ספציפיות לגבי האקסנט: 1. הבנתי שהפסיקו לייצר אותו בשנת 2010- האם תהיה בעיה מבחינת חלקי חילוף, מה שעלול לייקר טיפולים? 2. הבנתי שבאקסנט יש כמה גרסאות (1.6, 1.5, 1.4), והבנתי שה-1.4 די חלש מבחינת מנוע- האם זה נכון? הוא יעמוד בניסעות בינעירוניות פעם בשבוע? תודה לכל העוזרים.
-
אני ממשיך לחפש רכב לקניה מסוכנות. אחרי שסרקתי מכוניות קטנות-הלטתי שכנראה אלך על משפחתית. הבנתי שבקטגוריה הזאת יש כמה אופציות שאמרו לי שהן מעודפות- מאזדה 3, ניסן טידה, טויוטה קורולה, פורד פוקוס. מוכן להשקיע עד 40 א'. אשמח לשמוע דעתכם בקשר לאיזה רכב עדיף (אמינות, חסכונית בדלק) תודה.
-
טוב, לאט לאט לאט אני מצטמצם באפשרויות לקנות רכב. התקציב התחיל מ30 א'- גדל ל-40 מחוסר ברירה. מעוניין ברכב אמין, חסכוני, עם מקום לאישה + ילד (ואופציה להרחבת המשפחה עוד שנה וחצי). עוד נקודה- הרכב מיועד לנסיעות עירוניות באמצע השבוע ונסיעות בינעירוניות די ארוכות בסופשים. ועכשיו לרכבים שאני מתלבט לגביהם- כולם בסביבות ה-40 א', 100+ אלף ק"מ, שנת 2011 1. דייהטסו סיריון- הבנתי שמדובר ברכב סבבה, הבעיה שלי איתו זה הבגאז הקצת קטן, עד כמה מתאים לנסיעות ארוכות לצפון, והעובדה שאין עליו אחריות מורחבת (אלא אחריות על כל המכלולים לשבועיים + אחריות שנה על מנוע וגיר). היה בליסינג תפעולי (הבנתי שזה אומר שהיה מוצמד לאדם אחד). עוד בעיה- הבנתי שמדובר ברכב יחסית נדיר- האם לא ייצור בעיה בחלקי חילוף ועלויות תיקון? 2. אופל קורסה- הסוכן ממש המליץ עליה. שוב- קצת קטנה למשפחה, יכולה להגיע עם אחריות מורחבת. ההסוכן טען שהיתה בליסינג (כלומר לא עברה יותר משש ידיים). 3. פורד פוקוס- נמצאת בקטגוריית המשפחתיות, מתלבט האם שווה במצבי המשפחתי הנוכחי (3 אנשים) לקנות אותה, כך שיחסוך ממני להחליף עוד שנה וחצי אם יתווסף תינוק. מצד שני- פחות חסכונית בדלק. גם יכולה להגיע עם אחריות מורחבת. הסוכן טען שמאוד אמינה ויכולה להחזיק שנים (כי הגיר והמנוע יפניים). 4. יונדאי אקסנט 2011- שמעתי דעות סותרות, שהיא פחיות אמינה- האם כדאי? אשמח להכוונה ולהמלצות. בנוסף- האם האחריות שמציעים שווה את תוספת המחיר? האם מספיק לקחת למכון בדיקה? האם זה בזבוז לעשות גם וגם (מדובר בסוכנויות מוכרות וגדולות, לא חאפרים ולא סוחרים עלומי שם). תודה
-
היי, הייתי אתמול בסוכנות רכב והוצע לי דייהטסו סיריון שנת 2010, 96000 א' ק"מ, נפח מנוע 1300- במחיר של 39,000 א' שקל. הרכב היה בהשכרה. האם עסקה משתלמת? האם הרכב מתאים לנסיעות בינעירוניות ארוכות (פעם בשבועיים בערך).? תודה.
-
היי, אם אוכל לקבל פה הכוונה לגבי איזה רכב כדאי לקנות בתקציב של 30 א'- אודה לכם. תנאי מקדמי: אוטומט. תנאים נוספים (ככל שאפשר בתקציב)- מותאם לנסיעות ארוכות, בגאז' לא קטן, לא שותה דלק, לא רואה מוסך. תודה!
-
אשמח לשמוע עוד הצעות/דעות
-
היי, אני אודה לעזרתכם, רק מלצלול מעט לתוך הסיפור של קניית רכב- נהיה לי כאב ראש. תנאים מקדימים: 1. גיר אוטומטי חובה. 2. רכב שיתאים למשפחה קטנה (כרגע זוג + ילד, מעוניין שיתאים גם לילד נוסף..) 2. אני עושה בערך 1,500 ק"מ בחודש, כאשר בתוכם נסיעות בינעירוניות די רבות. 3. כמובן שכל הדרישות הידועות- אמין, חסכוני בדלק, עלות חלפים זולה/לאי יקרה מדי. 4. תקציב של 30 א' שקל. ועכשיו, לדברים הפחות ברורים לי: 1. כנקודת מוצא- עדיף לקנות רכב מחברות השכרה או מפרטי? אני מבין שהמחירים בשוק הפרטי זולים יותר, אך ברור לי גם שהפוטנציאל לנפילות שם גדול הרבה יותר. בגלל חוסר הבנתי בתחום- אני מוכן לתוספת תשלום של מס' אחוזים תמורת השקט הנפשי שלי שמה שאמרו לי שאני קונה- זה אכן מה שקניתי, ושלא אתעורר עוד כמה חודשים עם רכב גוסס. 2. בהנחה שאלך על רכישה מחברה- יש חברות הידועות כעדיפות? שלמה סיקסט? אלדן? קל אוטו? אביס? אלבר? אשמח לשמוע חוות דעת. משיטוט קל נראה שאלדן יחסית אמינה, אך סביר שמדובר בפרסומת שלא ברור כמה אמת יש מאחוריה. ועכשיו, לאופציות לרכישה: אשמח לשמוע הצעות, משיטוטיי המעטים (ושוב, נקודת ההתחלה שלי היא הבנה אפסית בתחום, כך שכל עזרה/הערה/הארה/ הכוונה תתקבל בברכה), נתקלתי ברכבים הבאים, שעושה רושם שיכולים אולי להתאים לי: יונדאי גטס (הבנתי שיש דגם ששותה דלק לעומת דגם יותר חסכוני. זה נכון?) יונדאי I10 פיאט פנדה דייהטסו סיריון מאזדה 2. איזה מהרכבים הנ"ל יכול להתאים לדרישות שלי ולתקציב המוגבל שיש לי? המון תודה על העזרה.
-
תודה על העזרה. האם יכול להיות שאחליף שסתום ואז בעצם יתברר כשהבעיה היא מדחס? קצת חבל לשלם עלות כפולה. והדבר הכי חשוב- יש המלצות על בעלי מקצוע אמינים עם מחירים סבירים? תודה
-
תודה, כמה עולה להחליף דפנות? זה זול משמעותית מהחלפת הרדיאטור כולו?
-
היום, כשהייתי סמובך (בשביל בעיה אחרת)- המוסכניק אמר לי שהרדיאטור נוזל. ואכן, נראה שיש נוזל ירוק (אנטי פרייזינג) לאורך החריצים של הרדיאטור. מדובר ברדיאטור שהותקן אצלי לפני שלוש שנים וחצי (בעקבות הליכה לעולמו של הרדיאטור הקודם). בכל מקרה, השאלה שלי היא האם במקרה של נזילה חייבים להחליף את הרדיאטור, או שניתן לעשות טיפול מקומי וזול יותר (מה העלות המשוערת), מה הסכנה בהמשך נסיעה במצב זה (אם לדוגמא אדאג פעם ביומיים להוסיף מים, האם אני ממזער את הסכנה, כלומר האם הסכנה היא רק שהרדיאטור יישאר בלי מים ואז, מה בעצם יכול לקרות? אשמח אם תשכילו אותי). שאלה אחרונה- האם אורך חיים של 3 שנים וחצי לרדיאטור זה בתחום הסביר? מדובר בסובארו אימפרזה 2001 תודה.
-
היי, הבעיה שלי כבר נידונה פה מספר פעמים- רכב שמקרר מצויין בערבים/כשלא חם בחוץ, ומפסיק להיות אפקטיבי כשחם/ עומדים בפקק (מוציא אוויר). הלכתי היום לשני מוסכים: בראשון אמרו לי שהבעיה יכולה להיות רק מדחס (וזה אחרי שווידא שיש לי גז), ונתן לי הצעת מחיר של 1200 שקל כולל עבודהף וזה למדחס מפירוק. במוסך השני טענו שהבעיה היא שסתום ושרק עוד מס' ימים יוכלו לדעת מה העלות שלו. השאלה שלי כיצד ניתן לדעת מי צודק, אם בכלל ניתן לדעת, האם המחיר שהציעו לי למדחס סביר, ומה העלות המשוערת של שסתום? מדובר בסובארו אימפרזה 2001 תודה
-
יש לי סובארו אימפרזה 2001, 450 א' ק"מ, בעלות קודמת של קיבוץ (אבל היה מוצמד לנהג יחיד). מעריך שאוכל לקבל עליו בערך 5,000 ש"ח. אני רוצה לקנות משהו באיזור ה-30 א' ש"ח. הרכב משמש בעיקרו לנסיעות קצרות בגוש דן, ופעם בשבוע- נסיעה ארוכה לצפון. אשמח אם תוכלו לכוון אותי איזה רכב כדאי לקנות בתקציב הזה מבחינת אמינות, עלות חלפים, חסכון בדלק. שמעתי על פולסוואגן פולו- דעתכם? הצעות נוספות? תודה
