Jump to content

dolev77

  • הודעות

    133
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי dolev77

  1. אתמול עשיתי בדיקה קצרה, הרכב היה מונע ובעמידה, וראיתי שמדי פעם המאוורר הימני (מאחורי הפתח של הרדיאטור)- עובד לסירוגין (דווקא באותו זמן לא עלה המחוג חום שמן מנוע). האם זה יכול להיות קשור? מה הפתרון? החלפת המאוורר התקול? מה העלות המוערכת? עוד דבר- המזגן אצלי לא מחמם בנסיעה איטית/עמידה (בימים חמים). החלפתי שסתום- לא ממש עזר. האם יכול להיות שגם מקור התקלה הזו הוא במאוורר התקול? תודה.
  2. לדעתך עוד 3-4 שנים, כשהרכב יהיה בן 7-8, עם קילומטראז של 120 א' ק"מ (עושה 15 א' לשנה פלוס מינוס)- אני לא אצליח למכור אותו ב15-20? עם קצה שלדה? (שדרך אגב, כלל לא בטוח שתתגלה- בבדיקה שהוצגה לי מטעם החברה לא צוינה הפגיעה, והם באמת הופתעו לראות את זה בבדיקה מטעמי- לא מאמין שהסתירו בכוונה- חברה בסדר גודל כזה לא מסתירה פגיעות שלדה).
  3. אכן מליסינג. החברה בכלל לא ידעה שיש פגיעה- גילו את זה בבדיקה מטעמי- זה הפתיע אותם. הבוחן הראה לי את הפגיעה- זה עיקום קל עד בלתי נראה בשלדה- גם לטענתו אין לזה שום משמעות חוץ מקלף כדי להוריד את המחיר. בחברת ליסינג אמרו לי שלפי הניסוח זה אפילו לא בדיוק קצה שלדה, אלא משהו פחות מזה. רוצים 35 (רצו 41, וה-35 זה לאחר שגילו את קצה השלדה)
  4. מה דעתכם על הבדיקה? משהו חריג? הקצה שילדה לא משמעותי- עניין של הורדת ערך. בדיקה מטעמי. אקסנט 2011 70 א' ק"מ. כמה סביר לדעתכם לשלם עליה? תודה
  5. זה קורה רק כשאני נוסע לאט- מדדה בפקק או משהו בסגנון. לעומת זאת, כשהפקק ישתחרר ואני אתחיל להגביר מהירות- המחוג יחזור די מהר לרמתו הרגילה. מה יכולה להיות הבעיה? סובארו אימפרזה 2001
  6. אני אכן קונה רכב יחסית חדש (2009-2010) ב-40 א' שקל, אך הוא ישמש כרכב ראשון. ההתלבטות היא אם להשאיר את הסובארו כרכב שני במצבו הנוכחי/לאחר תיקון כללי, או למכור אותו ולקנות רכב חדש (כאשר התקציב לרכב זה יהיה 7-10 א' שקל). כרכב שני להערכתי לא יעבור את ה-6000 בשנה. הרכב די אמין, להוציא את הטיפולים שמניתי בתחילת השרשור- הוא לא עושה בעיות (כמובן שיש לו את הבעיות המובנות- ארוך, זולל דלק, בטוח בהתחשב בכך שישמש מעתה כרכב שני לנוסע בודד ורק לנסיעות עירוניות). אני כנראה אשאיר אותו, לאחר שאטפל בו בסיוע כנופיית הטיפולים. תודה לכולם!
  7. אני מעריך שאתה מדבר על הריו החדשה , לא? (מ-2012). הריו עד 2011 נראית, ויזואלית, די משעממת וסתמית.
  8. ככל שאני חושב על זה- מכירה זאת האופציה הפחות טובה בעיני. גם אחרי שאתקן רדיאטור + טיימינג+ מזגן (עניין של כמה אלפי שקלים טובים, לפי דעתי מגרד את ערך הרכב, כך שכבר עדיף למכור לברזל בלי לתקן)- כל קונה סביר ייקח את הרכב לבדיקה מטעמו. אין לי מושג מה תעלה אותה בדיקה, מנחש שלא תהיה כל כך וורודה. בחמש שנים שהרכב אצלי- הוא נכנס לטיפולי 10,000 אחת לשנה (+בדיקות עצמיות של שמן מים כל שבועיים. ). מעבר לזה, אפילו על שלדה אני לא יכול להתחייב (כי כמו שכתבתי- עד 2010 היה בבעלות קיבוץ ואין לי מושג אילו טראומות עברו עליו באותה תקופה). ככה שלהכנס לכל סאגת מכירת הרכב הספציפי הזה, בהתחשב בעלויות המקדמיות שכרוכות בכך, ובסיכוי הלא גדול שגם אחרי התיקונים מישהו ירצה אותו- נראה לי לא כדאי בכלל. מעבר לזה- מדובר ברכב משפחתי, לא חסכוני בעליל, מאוד ארוך כך שלא נוח לנסיעה עירונית. לא רואה מי קונה רכב כזה (למעט ברזל), בהתחשב בכך שכרכב ראשון הוא בעייתי מאוד לאור הנתונים שלו. לגבי הטיימינג, בגלל שהוא עומד להפוך לרכב שני שישמש רק אותי לעבודה (רמת גן-תל אביב)- לא נורא אם יום אחד הוא פשוט יקרוס בדרכי ל/מהעבודה. באותו רגע אזמין גרר לחניית הבית, וארים טלפון לסוחר ברזל שיבוא וייקח את הגרוטאה. ככה שחזרתי לשתי האופציות הראשונות- הייתי משקיע ביישור קו של הרכב בדברים החשובים (כשעל מזגן אני אותר), אם העלות לא היתה בשמיים. אם זו עלות מופרזת (מעל 1500 שקל) אני נוטה למשוך איתו עד שיבוא יומו.
  9. האמת שאין לי מושג. כמו שאמרתי- קיבלתי את הרכב ב-2010 עם 360 א' ק"מ (קיבלתי מתנה מבן משפחה שקנה אותו ב-17 א' שקל). מעריך שהמנוע לא הוחלף, לגבי גיר לא הייתי חותם על זה. האמת ששמעתי מכל מיני כיוונים שהמנועים של סובארו, לפחות בשנים ובדגמים האלה- מגיעים לקילומטרקאז הזה וגם הרבה יותר. הדילמה היא בגלל העובדה שלמעט הטיפולים שמניתי למעלה- לא היו עם הרכב תקלות, כך שבהחלט ייתכן שלאחר טיפול טיימינג והחלפת רדיאטור- הוא ימשוך כרכב שני (שיעשה להערכתי לא יותר מכמה אלפי ק"מ בשנה) שנתיים ויותר. לגבי המזגן- די התייאשתי, לא אשקיע במדחס (הדבר היחיד בערך שלא הוחלף במערכת המיזוג), אבל בתור רכב שני (שלא אשתמש בו בימים חמים מדי)- זה יענה על צרכיי. העניין הוא שהאלטרנטיבה היא להמשיך להשתמש בו במצבו הנוכחי (כמובן שלמכור אותו לא ריאלי...) עד שיום אחד, בדרך לעבודה/מהעבודה- הרצועות ייקרעו, ראש המנוע יילך, וחייו של הרכב יגיעו לקיצם. מה אתם אומרים?
  10. לא מאמין ששיחקו עם הקילומטראז. מדובר באחת החברות הגדולות בשוק- לא יתעסקו עם דברים כאלה. ראיתי גם את הספר טיפולים- ההתפלגות של הקילומטראז לאורך חיי הרכב די סבירה (אמנם בשנתיים האחרונות עשה יותר מאשר בראשונות, אבל ברמת הסביר). לגבי רכב צבאי- הוא היה בליסינג במנהל הרכש במשרד הביטחון. ייתכן ששחטו אותו (ושוב- הקילומטראז מספר סיפור שונה), אבל באותה מידה ייתכן שהיה אצל איזה דודה בת 55 שחוץ מנסיעות הלוך חזור עבודה- בית לא עשתה איתו יותר מדי. גם בבדיקה בדינמומטר- הבוחן אמר שלא ראה שום דבר חריג מעבר לבלאי טבעי שמאופייני לקילומטראז שהרכב עשה.
  11. שאלה, בעיקרה כלכלית, אבל מעניין אותי לשמוע את דעתכם. מדובר בסובארו אימפרזה, בעבר היתה בבעלות קיבוץ. אני קיבלתי אותה במאי 2010, כשהיא עמדה על 360 א' ק"מ. (כן, אני יודע ששחטו אותה תשע שנים, אבל מאז שהיא אצלי החיים שלה די נרגעו). בחמש השנים + שהיא אצלי הוחלף רדיאטור, הוחלפו בלמים פעמיים (לפי דעתי פעם אחת עקצו אותי), והמזגן די מקרטע (כשחם בחוץ לא כל כך מקרר. הוחלף שסתום וונטילטור, עדיין לא עוזר ממש, למרות שיש שיפור). ועכשיו לשאלתי: אני צריך רכב שני במשפחה. האם להשאיר את הסובארו כרכב שני (בנוסף לרכב עיקרי שאני עומד לקנות- אקסנט/ריו/משהו בסגנון) עד שייפח את נשמתו ואז לקנות משהו חדש, או שכדאי לעשות לו עכשיו אוברול כללי (מטריד אותי בעיקר הטיימינג, שלדעתי הגיע לקצה, וגם הרדיאטור שדי מקרטע- הוחלף לפני 4 שנים) ואז למשוך איתו עד שימות (ובסוף הוא ימות...). ההתלבטות היא האם כדאי להשקיע עכשיו כמה אלפים טובים (טיימינג, רדיאטור) ברכב שלא שווה יותר משקל תשעים, אבל הטיפול המקיף ייתכן ויאפשר לו למשוך עוד שנה שנתיים (בטח כרכב שני שלא יעשה יותר מדי קילומטראז), או שלמשוך איתו ככה (מעריך שעניין של כמה חודשים), עד שהטיימינג/רדיאטור ימותו, ואז לזרוק אותו לזבל ולקנות חדש. מה דעתכם?
  12. בהנחה שהנותנים דומים (שנה, ק"מ, בעלים בעבר)- האם יש חסרונות או יתרונות כלשהם לרכב אחד על משנהו? הבנתי משרשורים קודמים פה שהם די תאומות. מצד שני- בכביש רואים הרבה יותר אקסנטים מריואים, כך שהתחלתי לתהות האם מדובר בתופעת העדר או שבאמת יש שיקולים אובייקטיביים שמוכים לכיוון האקסנטים.
  13. דינמומטר (הסוכן מכירות אמר לי שהם הכי גרועים מבחינתם, כי הם נותנים אחריות לקונה ולכן מכסתחים את עצמם מכל הכיוונים בטופס וממלאים אותו בליקויים שבמקום אחר היו מחליקים). הרכב מסוכנות רכבים מוכרת מאוד, לא חאפר מאיזה מגרש. היה בליסינג במשרד הביטחון (מנהל הרכש, כך שיחסית נשמע מקום רגוע, למרות שהטייטל משרד הביטחון קצת מלחיץ). שווה לשלם על רכב כזה מחיר מחירון (משוקלל כמובן, אחרי הורדת ליסינג), או שזה מופרך? (מחירון משוקלל- 42,500). מגיע עם אחריות לשנה על עשרה מכלולים. קצת מציק לי, מעבר לליקויים (שיתוקנו), שהרכב עומד על 80,000 ק"מ, ואם אני מבין נכון, ב-90 א' צריך לעשות טיפול לא קטן (בעיקר מטריד אותי הטיימינג- חתיכת הוצאה). בנוסף- לגבי תושבת המנוע- במכון הבדיקה אמרו לי לא לגעת בזה עד שייקרע ורק אז להחליף. צודקים?
  14. אני ביצעתי (כמובן שנציג החברה היה איתי בזמן הבדיקה והשיחה עם הבוחן, אבל אני מעריך שזה סטנדרטי). הבדיקה שלהם היתה זהה (בתחומים שנבדקו, הרבה רובריקות בבדיקה שלהם היה כאלה שלא נבדקו). אז מה אתם אומרים?
  15. קיה ריו 2011 קילומטראז- 80000 יד ראשונה- מליסינג. יש משהו קריטי/משמעותי בבדיקה, שכדאי לדרוש שיתוקן (מעבר לבולמים, פרונט, צמיגים). לגבי האוורור- בעל פה אמר לי שצריך להחליף פילטר. מה אתם אומרים לגבי הדלת? (נכנס אויר מדלת הנהג)- אמר שצריך לכוון. יש לזה משמעות בטיחותית? כמה הייתם שמים על רכב כזה? תודה
  16. מ.מ.מ בוחנים, דינמומטר, קומפיוטסט- יש הבדל בין מכוני הבדיקה? מקום מומלץ באיזור בני ברק- רמת גן?
  17. דיסקו- תודה על ההערות. אשמח רק להבין על בסיס מה אתה חושב שהרכב לא שווה יותר מ-30 א' שקל? לגבי מיעוט הנהגים וההוכחה לכך- אפשר להגיד את זה על כל רכב ליסינג ולראות בכל רכב ליסינג רכב זונה שאנסו אותו. בסוף יש שני קריטריונים כדי לדעת אם מדובר ברכב זונה: 1. קילומטראז- במקרה הזה מדובר בנסועה סבירה (קצת פחות מ20 א' לשנה). 2. בדיקה במכון- טרם נעשתה מטעמי, כמובן שתיעשה. באשר למחיר- השקלול אצל לוי יצחק לרכב כזה הוא 42 א' שקל. ביד 2 המחירים נעים בין 33 א' (עם קילומטראז יותר מכפול) ועד 45 א' שקל (גז, קילומטרז נמוך). חשוב לציין שאני מוכן לשלם אחוז מסויים תוספת על הנוחות שבקניית רכב מחברה וכן על כך שהרכב מגיע עם אחריות לשנה על 10 מכלולים. אני פשוט רוצה לדעת שהאחוז שאני משלם כתוספת לא מוגזם.
  18. סוכנות רכב. 2011 41,000 שקל היה בליסינג (משרד הביטחון, מיעוט נהגים). 80,000 ק"מ. הבדיקה מטעמם לא גילתה הרבה (או שהיה וי או שהיה רשום לא נבדק. כמובן שסוכם שמה שיתגלה בבדיקה יתוקן על ידם). במרכב היה כתוב כי הפגוש ומן האבנים קצת מעוכים. הייתם ממשיכים עם רכב כזה לבדיקה מטעמכם, או שנוטשים הלאה?
  19. למישהו יש המלצות על מכון בדיקה לרכב לפני קניה? קיה ריו 2011 אזור בני ברק רמת גן כמה בדיקה מהסוג הזה עולה? תודה
  20. לאיזה רכב תא המטען גדול יותר- קיה ריו 2011 או יונדאי אקסנט 2011?
  21. מבין, ומה לגבי מגן אבנים פגום? יש לזה משמעות בטיחותית/אחרת על הרכב?
  22. תודה. הנקודה שחשובה לי היא לדעת שבהנחה שהאגן תוקן- זו לא פגיעה שנגררת הלאה/ משפיעה על מכלולים אחרים ברכב או על ההתנהגות שלו בעתיד.
  23. עזרה? מישהו?
  24. הבדיקה היא מטעם הסוכנות. לגבי הבולמים והפרונט- טען שסודר. בעיקר מטריד אותי הסיפור עם נזק באגן השמן (שגם אותו אמר שתיקנו). זה אכן בר תיקון, או גם לאחר שמספרים לך שתוקן- אתה ממשיך לאכול מזה קש לכל אורך חיי הרכב? בנוסף- מה דעתכם על ההערות במרכב? משהו משמעותי שצריך להבריח אותי מהרכב? תודה.
  25. מה דעתכם על אתר סוויץ? מעניין אותי מבחינת הסטנדרט שלהם- האם אכן, כפי שהם מצהירים- הם לא מתווכים בעסקאות של רכבים עם פגיעות שלדה? האם אפשר לסמוך על הבדיקות שלהם? האם, מנסיונכם (אם קיים)- גיליתם אי פעם פער בין הבדיקות של סוויץ לבדיקות שעשיתם לאחר שקיבלתם את הרכב (במסגרת החמישה ימים שניתן להתחרט)? תודה.
×
×
  • תוכן חדש...