בקיץ האחרון, לפני שבועיים לערך, נסעתי לתומי בכביש המחבר את פרדס-חנה לכרכור.
הכביש הינו חד סטרי בעל נתיב אחד ונטול שוליים.
נסעתי במהירות של כ- 30-40 קמ"ש כאשר פתאום אני רואה רכב יוצא מהחניה הפרטית שלו לכוון הכביש.
הורדתי את המהירות עד לעצירה מוחלטת.
לפתע אני שומע רעש של חריקת בלמים וטנדר עם נגרר נתקע בי מאחור.
כמובן שהתאונה היתה באשמתו המלאה, הוא גם הודה בכך והציע לשלם מכספו את עלותת התיקונים אם לא יעלו מעל 2000 ש"ח.
לפי מיטב הבנתתי הבחור לא ממש רצה להשתמש בביטוח שלו מכיוון שיש לו היסטוריה של תאונות, והתאונה הנ"ל תעלה לו את הפרמיה בסכום נכבד.
הנזק לא נראה ממש רציני, כאשר את הבגאז' אי אפשר היה לפתוח. (היו לי קניות בפנים !)
בנוסף הייתי צריך להחליף את אחד הצמיגים, כך שהייתי צריך להוציא את הצמיג דרך מושב הנוסעים ולא דרך הבגאז'.
למחרת לקחתי את הרכב למוסך של פיאט בחדרה, ההערכה הראשונית של הנזק היא 12 אלף ש"ח כולל עבודה וחלקים !
טוב, הבחור בטוח יהיה צריל להשתמש בביטוח שלו עכשיו...
הרכב הינו פיאט פנדה 2005 אשר רכשתי לפני פחות משבועיים.
חבל לי לקחת את הרכב כ"כ מוקדם למוסך ועוד לקבל פיאט בראבה בתור רכב חלופי (הוא גדול יחסית למה שאני רגיל...)
לפחות סטטיסטית אני מרגיש קצת יותר טוב (סטטיסטית אני לא אמור להיות מעורב בתאונה בזמן הקרוב), אני כבר לא נהג צעיר ונוהג בצורה בוגרת ואחראית. (בכל מקרה, מה כבר אפשר לעשות עם פנדה ?)
לצערי יש יותר מידי נהגים לא זהירים על הכביש, ובשביל תאונה צריך רק אידיוט אחד.