Jump to content

סטוורוס

  • הודעות

    486
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי סטוורוס

  1. אם טבריה טוב לך שלח לי בפרטי.יש מוסך מומחה רק לקונצרן.
  2. שלום רב. לטובת החברים רציתי לשתף אתכם. כידוע לכמה מחברי הפורום וכאלו שעזרו לי,לפני בערך שלושה שבועות שיפצתי את הגיר ברכב (ביואיק),ועכשיו הכל בסדר.אבל מה היה לפני ? הייתה בעיית החלקה קטנה בהילוך שלישי.האמת?לא הכי הפריע לי וכך נסעתי גם חצי שנה. רגע לאחר שהכנתי את עצמי לשיפוץ הורדתי לגיר פחית של BG תוסף לגיר וחיכיתי לראות מה יהיה. טוב,התשובה לא איחרה להגיע,וכבר לאחר חצי שעת נסיעה החלקה בכל ההילוכים = אוטו תקוע. לדעתי אינטואיטיבית,הייתי יכול לנסוע עוד חצי שנה,אבל אין לדעת.ובסה"כ הייתי סקרן לראות מה יקרה כי ממלא תכננתי כבר את השיפוץ. אני לא בא לקבוע כאן כלום,אבל מי שירצה שייקח לתשומת ליבו.
  3. טבריה זה גם נחשב ?
  4. דן שלום רב. ברשותך אתייחס לשתי נקודות. א.שמנים סנטטים מתוכננים מולקולרית מהיסוד ע"י תרכובות כימיות ללא קורלציה במזוט. לכן מה שאמרת,"גם שמנים סנטטים עשוים בסופו של דבר ממרכיז גולמי שהוא מזוט" פשוט לא נכון. כי אם כך היה אזי השמן היה סנטטי למחצה או מנרלי. ד"א למי שלא יודע,שמן חצי סנטטי מכיל לפחות 70 אחוז מנרלי. ב.על רגל אחת,"המבנה המולקולרי" של השמן הסנטטי אחיד נטול ומזהמים "כמו במזוט" ויציב בכל טמפרטורה,דבר שתורם ל. סרקולציה טובה יותר. יציבות כימית = פיקוח יותר טוב בטמפרטורה גבוה = הולכת חום לקרור החלקים הנעים. פחות חיכוך = צריכה מופתת = פליטה מופחתת. מנוע לא מתלכלך (יחסי) בניגוד לרפש שמשאיר שמן מנרלי במנוע. מתחיל שימון מיידי בהנעה קרה,יותר טוב משמן מנרלי,עם כל חבילת התוספים שלו. השמן הסנטטי אמנם יקר,אך תדירות ההחלפה נמוכה. ולכן אם המנוע שלך מקבל שמן מנרלי בזמן שהוא זקוק לסנטטי,אתה עשוי להזיק למנוע חד משמעית כן.
  5. ניקוי רדיאטור כן. בדיקת טרמוסטט כן. בדיקת משאבת מים ? אין קשר. אם משאבת המים לא היתה תקינה חום המנוע היה עולה למקסימום בכל מצב.בפרט בעיר,ועד בעמידה ברמזור.
  6. אם הבנתי נכון את השאלה שלך?! גם אם זה באותו דרגת איכות אז כן.המנרלי יתפרק ויתחמצן יותר מהר ללא ספק ובכך יאבד מתכונות השימון בגלל המרכיבים העיקריים ממנו הוא עשוי. שלא לדבר על כך שהמנרלי לא בנוי למנועים המודרניים החדישים בעלי ההספקים הגבוהים (יחסית) בכלל,ולרכבי הספורט בפרט.
  7. נ.ב למה אומרים ששמן מינרלי הוא גרוע? במה הוא נופל משמן חצי סינטטי/סינטטי מלא? לא מצאתי תשובה ממשית בחיפוש. אני אסביר לך. כידוע לך או לא,השמן המנרלי מופק ע"י הפרדת האלמנטים/מולקולות המרכיבים את הנפט הגולמי. מטבע הדברים לא ניתן לערוך סינון מקסימלי לנפט הגולמי ועדיין לצפות מהתוצר הסופי שיהיה לחלוטין מושלם. מהסיבה שגם לאחר זיקוק הנפט-לשמן עדיין ישארו בו מולקולות/מרכיבים שליליים שעצם נוכחותם בשמן הן יגרמו להעלאת הצמיגות,חוסר יעילות בחום גבוה כתוצאה מהתפרקות/תגובה כימית,ובוצה במנוע שהיא נגזרת של שריפת שמן. בניגוד לשמן החצוב מהקרקע יש את השמן הסנטטי שנברא בתנאי מעבדה, ולכן כמו במעבדות המוצר נבנה לפי "הזמנה" שהתוצאה הסופית שלה כבר ידועה וכתובה מראש על הלוח. המולקולות/המרכיבים הכימיים מהם עשוי השמן הסנטטי צפופים "ושונים" מאלו שבמנרלי,ולכן רמת יתרונות הסיכוך גבוה בהרבה מהמנרלי,כמו כן אין השפעה על הרגישות בתנאי קור,לעומת השמן המנרלי שהופך להיות צמיגי וסמיך.מה שקריטי להנעות קרות. ובלי הרגישות לחום שבגללו השמנים המנרלים נעשים דלילים. בקיצור,השמן הסנטטי הוא בסה"כ תיקון להצעת החוק המנרלי.
  8. רמי שבת שלום. יש ועוד איך.
  9. יפה. מזכיר מעט סנדוויץ בואקום.
  10. לא מכיר מערכת שיודעת להתריע מפני ונדליזם שקט. כגון גניבת סמלים שריטות לרכב ועוד. מה לעשות,הצטרפת לחלק הלא קטן של חברי הפורום שסובלים מהתופעה החזירית.
  11. שלום רב. נוטל חלק בצערך. מערכות הביפר למיניהם יענו על דרישתך,למעט שריטות. עם עדיפות ל - גארד דגם LS-63 מנסיון אישי. בהצלחה.
  12. יפה. גם אני לפני פחות מחודש שלחתי לשיפוץ ביואיק אצל "סופר גיר" ת"א (מקצוענים עם קבלות).גם מורשה UMI. לדעתי,המחיר ששילמת ב"אוטו גיר" שווה ובכלל לא יקר.
  13. בסדר משיכת הילוך. מה אומר שעון הסל"ד בזמן ההעברה? 3000 סל"ד? או 5270 סל"ד? אם בסביבות 3000 +- לשתי דקות כשהמנוע קר אז המערכת תקינה. אגב,קח בחשבון שבחורף הנוזל יותר קר וצמיגי ולכן ההחלקה הפנימית בממיר קצת ארוכה יותר מהמקובל בקיץ.
  14. בוקר טוב. מה היה אצלך אז,אצל מי שיפצת בסוף?והאם אתה מרוצה.
  15. שלום רב. מפני שטרחת להדגיש שהרעידות באות והולכות,(לא תמיד) אני לא מאמין שבעיית הרעידות קשורה לתושבות המנוע כלל. הכוון לדעתי,חיישנים למיניהם,צינורות וואקום,ניקיון בית מצערת. בהצלחה.
  16. אני אסביר לך. הטרמוסטט נועד כדי לייצב את טמפרטורת המנוע בכל תנאי הדרך לרבות עמידה ממושכת ברמזור,ונסיעה בירידה או עלייה. הטרמוסטט אחראי על חימום המנוע לטמפרטורת עבודה ולא ההפך, וזאת ע"י פתיחת/סגירת השסתום לצורך וויסות החום. כאשר הטרמוסטט נלכד במצב פתוח,תתבצע מחזוריות של מים ללא הפסקה ובלי שסתום שיפקח על הרוטצייה,ובמצב הזה אתה מקבל טמפרטורה תקינה בעלייה או בעמידה בפקק,כי ממילא השסתום היה אמור להפתח במצבים אלו. אבל בירידה כאשר הרדיאטור בקדמת הרכב נפגש עם האוויר במהירות,וממילא הסל"ד נמוך וכלל אין מאמץ מנוע,טמפרטורת המנוע צונחת,ובדיוק בזמן הזה שסתום הטרמוסטט צריך להיסגר על מנת לשמור על חום יציב ולא נמוך,מה שלא קורה אצלך. לכן קרא שוב מה כתבתי למעלה. בהצלחה.
  17. בולשיט.
  18. שלום רב. לדעתי,ציר הטרמוסטט התעקם ובכך נלכד על מצב פתוח. החלף טרמוסטט.
  19. ירידת המחיר היא רק לצורך עלייה יותר חדה בחודש הבא,בדוק.
  20. 1.שניים שלושה מילמטרים מעל קו המקסימום שבמדיד לא גורמים לשום נזק בתיבה. 2.לדעתי,במקרה שלך החלפת השמן בתיבה לא תפתור ואף תחריף את הבעייה. החלפת שמן יכולה להועיל כאשר יש דפיקה במעברי ההילוכים,או הילוך תקוע לסירוגין. מה שלא קיים אצלך. תאמין לי אני מכיר את העניין מקרוב,התחושה הלא נעימה של רכב כבד ועצל לכן אל תחשוב יותר מדי דברים,גש לבדיקה יש לך בעייה בגיר.
  21. שלום רב. ניקוי רדיאטור. {אותו בעייה אותו פיתרון.בצע חיפוש} בהצלחה.
  22. שלום רב. מכל מה שכתבת אני מבין שיש בעייה בלחצי השמן בגיר. והסימן לכך:כאשר השמן עדיין קר הלחץ תקין והכל בסדר,כשהשמן מתחמם הוא הופך דליל וכך יש נפילה בלחץ.{דבר שבהחלט תואם את ההנמקה שלך} הסיבות לירידות בלחץ השמן הן רבות,ולכן לא אנחש. אבל גש לבדיקה יותר מקיפה אצל מכון גירים מקצועי. בהצלחה.
  23. תומר שלום רב. המנוע שלך אינו זקוק לתוספים כלשהם כל עוד הינך משתמש בשמן המומלץ, ומחליף שמן בפרקי הזמן המומלצים,שלא לדבר על תוספי דבש כלשהם שלדעתי מקצרים את חיי המנוע. זו "הוראת יצרן".
  24. שלום רב. לפי מה שכתבת אני סבור שאין בעייה כלל במערכת הקרור/טרמוסטט. המערכת אצלך מכילה לפחות 12 ליטרים נוזל קירור,שהם לא מתחממים ב 10 דקות. לגבי צמיגות השמן,מסכים עם מרק 10. לגבי הפילטר,רק מקורי AC PF47. בהצלחה.
×
×
  • תוכן חדש...