ערב טוב,
לא מזמן סיימתי לשפץ מנוע של 205 שקניתי במטרה לצבור יותר ניסיון.(תאוריה יש אבל פרקטיקה, רק בטיפולים ודברים קטנים)
אז ככה , קניתי את האוטו עם מנוע דופק , לפי הרעש היה נשמע כמו קרנק או טלטל.
אחרי שפירקתי את המנוע מהרכב התחלתי לחפש חופשים ומאיפה מגיעות הדפיקות.
מיסבי טלטל של בוכנה 2 ו 3 היו גמורים, הטלטלים במצב סביר, לא נראה שיש בלאי או משהו חריג.
הקרנק במצב טוב( מדידות לפי ספר היינס) , גם הבלוק מנוע בסדר והבוכנות בסדר, כמובן הכל לפי הספר.
הוחלפו כל מיסבי הטלטלים ומיסבים ראשיים של הקרנק, עד עכשיו אין חופש, כמובן שהכל עבר ניקוי יסודי,
הוחלפו רינגים כי המנוע היה גם מעשן. כמובן שהוחלפו כל מחזירי השמן והפאקומים למיניהם.
הכל כמו חדש, לא היה צורך לשפץ ראש מנוע חוץ משלייף שסתומים שעשיתי והחלפת מחזירי שמן של השסתומים.
הוחלף קאם-שאפט, גם אותו היה אפשר לא להחליף אבל נפל ליידי אחד במצב יותר טוב בחינם, היה לחב ראש מנוע זהה אז אם כבר אז כבר.
לאחר ההרכבה הכל טוב ויפה , קצת סטרט עם סולר ושמן כדי לשטוף את השאריות , שמן , מים , פלאגים , והמנוע עובד כמו חדש מלבד הטיקטוק של השסתומים שלא התאמצתי לכוון (רציתי לעשות את זה אחרי הרצה) וכיוון הצתה שהיה צריך לעשות (כבר היה מאוחר וחשוך).
טוב המנוע לא עבד ממש יציב, הצתה מוקדמת, מסתבר שפיספסתי את הטיימיג בשן, טוב לא נורא, אחרי תיקון וכיוון הצתה מחדש הכל עובד פיקס.
לא דופק ולא שורק ולא מעשן.
אבל!!!
לאחר נסיעה ( זחילה ) בטורים ממש נמוכים בהילוך ראשון שני המנוע שוב התחיל לדפוק .
פה אני נכנע ומבקש עזרה, למה לעזאזל הוא שוב דופק?
הכל מחוזק עם מפתח מומנט לפי היינס הכל חדש אפשר לומר , מה יכולה להיות הסיבה?