Jump to content

orankohn

  • הודעות

    1,130
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    2

orankohn שיחק אותה בתאריך יוני 22

התכנים של orankohn היו האהובים ביותר!

3 עוקבים

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של orankohn

נהג שודים

נהג שודים (6/14)

421

מוניטין

4

תכנים שנפתרו

  1. בינתיים הזמנתי מ - CARS245 מספר פריטים ליישור קו מינימלי. מחירים מאוד סבירים והיה ניתן לבחור ממגוון ספקים רב. בהשוואה למחירון "דלק מוטורס" חלפים תחליפיים ברמה גבוהה עולים שליש אם לא פחות...
  2. אכן אלו המידות גם ברישיון וגם בפועל על הרכב. האמת, שגם לי היה נראה מאוד מוזר. ייתכן שלא כך הגיע במקור ומישהו בעבר עידכן ברישומים. בקטלוג השוויצרי מופיע מידה סטנדרט של 225/50/17 וברשימת אפשרויות יש הרבה אופציות , רק אחת זהה לקדמיים שאצלי. מריח לי שעשו איזה קומבינה בארץ. https://www.automobile-catalog.com/tire/2010/1199495/bmw_x1_xdrive23d_steptronic.html#gsc.tab=0
  3. נתקלתי בפיאט 500C "קבריולה" , ממש לא רכב נדיר, שאינה דומה לחברותיה. הדגמים שיובאו לארץ באופן רשמי ע"י היבואן סמל"ת היו ברובן עם מנוע 1.2 69 כ"ס בשילוב גיר רובוטי חד מצמדי שאינו מדהים, בלשון המעטה, מבחינת התנהגות ואמינות. היו גם כאלו עם מנוע זהה וגיר ידני אך ברמות האיבזור הנמוכות. בשנים מוקדמות של 2009-2013 היו גם כאלו עם מנוע 1.4 ושוב עם גיר רובוטי. מה שצילמתי כאן הוא רכב מייבוא אישי מארה"ב - קבריולט מודל 2014 עם מנוע 1400 שנותן 100 כ"ס אבל עם גיר שהגיע רק לשוק האמריקאי - אוטומטי פלנטרי עם 6 הילוכים. מן הסתם עדיף בהרבה על הרובוטי החד מצמדי , למעט בתצרוכת הדלק.
  4. לפני שאני מחליט לקנות דגם משומש מסויים , בפרט שמדובר ברכבים שאינם נפוצים ומוכרים בארץ, אני מבצע מחקר אינטרנטי בן 5 שלבים. כך עשיתי בעצם לפני רכישת כל המשומשות ה"מיוחדות" שהיו ברשותי. לא מזיק שאני שולט מצויין באנגלית. אם הצ'ק ליסט עובר ברוב הסעיפים אז אני בכלל מתקדם הלאה להתקשר ולברר עם המוכר ובהמשך שוקל לראות את הרכב בפועל. מה אני בודק ומתעניין ? 1. קריאה/צפייה באתרים שונים של כתבות, מבחני רכב וסקירות על הדגם והמודל הרלבנטי. (כחדשות). 2. כנ"ל בחיפוש על אמינות/בעיות נפוצות/חוות דעת בעלים בשווקים שונים בעולם. 3. קריאה בשני אתרים אנגליים שלמדתי להעריך הנותנים סקירה מקיפה על דגמים משומשים HONEST JOHN , PARKER'S 4. בדיקה באתרי חלפים בחו"ל - בעיקר CARS245 - של עלויות וזמינות של חלפים שוטפים לתחזוקה וחלפים נוספים פוטנציאלים (למשל כמה עולה סט טיימינג , בלמים וכו'). 5. מוודא שיש בארץ בעל מקצוע/מוסך שיודע/מוכן לטפל בדגם הזה ויש עליו המלצות שהוא הגון ומקצועי דיו. ברור שיש מצבים שאני מדלג/מקצר בשלב זה או אחר אם הידע הקיים אצלי מספק. עד עכשיו ההשקעה בזמן המחקר אמנם לקחה קצת זמן, אבל מעבר להיותה מעניינת, נתנה תמונת מצב מקיפה שסייעה לקבל החלטה אם ללכת בכיוון או לא. שלב נוסף שאני אוהב לעשות הוא לבדוק באתרי יד 2 מובילים כמו mobile.de האם הרכב המקביל למושא התעניינותי נפוץ, מה תת הדגמים, מה המחיר המקובל באירופה לדגם והשנתון. יש הרבה הפתעות בתחום. יש הבדל עצום במחירי דגמים מקבילים בארץ ובאירופה ולשני הכיוונים ! להתרשמות מה קראתי על הדגם הספציפי באתרים שהזכרתי : https://www.honestjohn.co.uk/owner-reviews/bmw/x1-2009/?review=1527#selected https://www.parkers.co.uk/bmw/x1/estate/review/
  5. לגבי נתוני צריכת הדלק המופרזת לטובה הרי זה באמת מסקרן אותי מה יהיה המצב בפועל. אמדוד ואדווח בהמשך. ערכתי קצת בירורים באינטרנט ובספרות לגבי דגם זה. באופן רשמי תצרוכת הסולר בבינעירוני אופטימלי 5.5 ליטר ל- 100 ק"מ (1:18.1) - ראה בקטלוג השוויצרי . לפי הגרף שצירפתי במהירות 100 קמ"ש בהילוך שישי המנוע נמצא ב - 2,100 סל"ד. בדיוק בתחום בו המומנט במיטבו. לפי אתר אנגלי של הונסט ג'ון המבוסס על דיווחים בפועל הצריכה הממוצעת בפועל גרועה ב- 20% ובמקום נתון יצרן של 47.1 מייל/גלון הינה 37.5 מייל/גלון . (במונחים שלנו - במקום 16.84 - 13.4 ק"מ /ליטר) https://www.honestjohn.co.uk/realmpg/bmw/x1-2009/xdrive-23d
  6. אכן כל הכבוד למזהים נכונה - TDI ו - EliC25 ! מדובר בגי'פון ב.מ.וו. X1 דור ראשון. (E84). הדגם הושק בשלהי 2009 בעולם. מבוסס על שלדת סדרה 3 -E90 - באורך קומפקטי 4.45 מ' ובסיס גלגלים של 276 ס"מ. יובא ע"י היבואן דאז "קמור" החל משנת 2010. בשנה הראשונה קמור הביאו רק דגמי טורבו דיזל. בשנת 2010 הובאו 24 דגמים מסוג XDRIVE 20d - בשתי רמות איבזור שעלו 300/316 אלף. למנוע הדיזל היה 177 כ"ס ו- 35.6 קג"מ במומנט והנעה 4X4. בעולם שווק גם מנוע טורבו דיזל בנפח זהה עם 141 כ"ס ומגוון דגמי בנזין. מסתבר שיובאו גם שתי יחידות מהגרסא הבכירה ביותר - Xdrive23d. היא עלתה 376,600 וצוידה עם מנוע טורבו דיזל בנפח זה אבל עם שדרוג של טווין טורבו - הספק 204 כ"ס ב- 4,400 סל"ד ומומנט מכובד מאוד של 40 קג"מ בסל"ד 2000-2250. זה הדגם אותו רכשתי זה עתה. כיום זה היחיד מסוג זה על כבישי ישראל. כמובן מגיע עם רמת איבזור גבוהה מאוד כולל סאנרוף כפול נפתח, מושבי עור, חבילת תאורת קסנון ועוד ועוד. הרכב מגיע עם צבע מעניין די יחודי. דווקא לטעמי (תמיד ניתן להגיד שזה צבע של ח...) מה שמעניין שנתוני יצרן רשמיים משלבים ביצועים טובים וצריכת דלק מצויינת - מהירות מרבית 223 קמ"ש, 0-100 קמ"ש ב- 7.3 שניות וצריכת דלק של 16.7 קמ"/ליטר. הרכב מגיע עם תיבה אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים. הרכב 4X4 תמידי בחלוקה 60/40 לאחורי שמשתנה לפי הצורך. זה לא באמת רכב שטח. מקסימום שבילים וחולות קלים. בעצם זה מעין גרסא מוגבהת של דגם ב.מ.וו. שאין בארץ - סדרה 3 טורינג (סטיישן). בשנים הבאות דלק לקחו את זכיון היבוא והביאו בעיקר דגמי בנזין של 150 כ"ס , רובם 2X4, וקצת טורבו דיזל מהדגם הבינוני. הרכב אותו קניתי היה אצל סוחר (דווקא סימפטי וגלוי). הרכב כאמור מודל 2010 - עם 224,000 ק"מ (נסועה מועטה יחסית למנוע דיזל- כ 15,000 לשנה) עם יד די גבוהה. חיצונית במצב טוב יחסית, כנ"ל פנימית. כל המערכות עובדות. אף נורה סוררת בדשבורד. בבדיקה שערכתי בעצמי נראה מכנית מצויין. הסטוריית טיפולים לא הייתה אבל דווחתי שטופלה ביד נאמנה אצל מוסך מתמחה ב..מ.וו של חמודי בבית לחם ("זה המוסך הכי טוב שיש לב.מ.וו ולא רק ברשות..."). בנסיעה שערכתי התרשמתי שהרכב מאוד חזק וחלק בנסיעה. יציב מאוד. הגה הכח אינו רך כלל. תגובת דוושה מיידית ומשכרת. יציבות ואחיזה מאוד גבוהות ולמרות צמיגי 255/40/18 מקדימה ו - 245/45/18 מאחורה הרכב אינו קשיח ועובר מהמורות טיפוסיות בכבישים יפה מאוד והנוחות טובה מאוד. מעניין איך הרכישה תוכיח עצמה מבחינת תחזוקה , ברור שלא יהיה זול. מצרף צילומים להתרשמות.
  7. יש לי כנראה מין הפרעה כזו שאני נמשך למכוניות די נדירות ושאינן נפוצות בארץ ושנראות לי מעניינות. אני לא מדבר על קניית רכבים אקזוטיים או יוקרתיים במחירים מעל 6 ספרות. אני מדבר ברכבים די ישנים במחירים עד 20/30 אלף שקל. דווקא בגלל שהן אינן נפוצות בישראל, ובהתאם לסטיגמות ולתדמית המקובלת בארצינו הבורה ומאותגרת תרבות מוטורית , הן מוקצות בעיני רוב הציבור. בפועל בעשורים האחרונים הזדמן לי לרכוש אותן במחיר מאוד משתלם. בדיעבד הן היו רכישות ממש כדאיות ומהנות. גם רכשתי במחיר נמוך ממקבילות בשוק , גם נהניתי מרכב ייחודי ואפילו שלאחר שמיציתי את החווייה לאחר שנתיים שלוש איתן - מצאתי קונה לכולן במחיר ראוי ואף יותר. לא חוויתי איתן שום קטסטרופות תחזוקתיות או הוצאות אחזקה חריגות . אם כי יש לציין כי השקעתי מאמץ בהזמנת חלפים משתלמים בחו"ל ותחזוקה מעט מאתגרת - חלקה עצמית וחלקה אצל בעלי מקצוע מקצועיים שיש שהשקיע במציאתם . כדי להמחיש - אלו כמה שהרכבים שהיו ברשותי בקטגוריה לעיל : סאאב 900 2.3 , סאאב 9-5 2.0 טורבו ונוספת - סאאב 9-5 3.0 טורבו V-6, מרצדס A-190 אוונגרד, לנצ'יה איפסילון 1.2 ידנית. (זה בלי להזכיר רכבים שהיו אצלי לפני עשורים רבים => סאאב סונט 97 דור II, אלפא רומיאו GTV 2000 VELOCE) אתמול , בלי כל הצדקה או צורך אמיתי וממשי, סגרתי עיסקה על רכב שמסתבר שהוא נדיר בארץ הקודש. עד כדי כך נדיר שמסתבר שמתת דגם זה יש רק אחד ויחיד בארץ (זה הדגם החזק והמאובזר בסדרה - יש כמה עשרות בדגמים פשוטים יותר). הדגם הזה גם אירופאי ( כמו כל הרשימה לעיל - לא מתחבר לרכבים מלוכסני עיניים או מהעולם החדש...) במה מדובר ? ראשית, לבושתי, נכנעתי קצת למגמה האופנתית המרווחת של ג'יפון , אבל לפחות הוא בהנעה 4X4. שנית, לא רציתי ג'אמוס ארוך מימדים, אז הוא די קומפקטי. לא רציתי רכב עגלה - רציתי ביצועים סבירים + ,עדייין לא רציתי מנוע רב נפח והספק, שאמנם ייתן ביצועים חזקים, אבל יעלה בתצרוכת דלק מופרזת ויקרה. לשמחתי, מצאתי ג'יפון אירופאי שמשלב את הטוב מכל העולמות - גם מותג שאינו מוקצה, גם כאמור הנעה 4X4 , גם חסכוני בדלק (נתוני יצרן 1:16) וגם ביצועים ראויים (מהירות מירבית מעל 220 קמ"ש) ותאוצה 0-100 קמ"ש בסביבות -8 - 7 שניות. כבונוס, הרכב מאובזר היטב כולל סאנרוף כפול ועוד ועוד. לתיגבור הרגשת הייחודיות - הרכב מגיע בצבע מאוד לא מקובל... (אולי רבים דווקא יסלדו מצבע נדיר זה). אמנם מדובר ברכב די מיושן אבל הוא שמור בצורה סבירה ביותר ועשה בשנה כ - 15 אלף ק"מ. ימים יגידו אם זו הייתה קנייה גרועה או טובה.... בינתיים אני מרוצה (רק לאחר יום...). למומחי הפורום שמורה האפשרות לנחש באיזה רכב מדובר....
  8. כל מי שוותיק ומצוי בקארזפורום בפרט ובתחום הרכב בכלל, מכיר היטב את המצב שלמותגי רכב מסוימים יש מספר מוסכים פרטיים מומלצים מתמחי מותג/יצרן. מדובר בקומץ מוסכים לא גדול, עטויי הילה ותדמית גבוהה בקרב חובבי הרכב , שמהווים חלופה מקצועית, איכותית, מומלצת ואף משתלמת לטיפול ברכב למול מרכזי שירות מורשי היבואן. הרבה פעמים חובבי מותג מסוים ילכו אליהם אף בתקופת האחריות במקום למוסך מורשה/מרכזי של היבואן. מניסיון אישי שלי מדובר לא רק בתדמית אלא אכן למי שאכפת מאחזקת רכבו ימצא בד"כ במוסכים אלו יתרונות של ידע מקצועי גבוה, הכרות וניסיון בפתרון תקלות שאינן פשוטות, יחס אישי וגם מחיר סביר בד"כ. אינני מתיימר לתת רשימה מלאה , אבל : - למי שיש ממותגי VAG השונים - מוסך רון בתל אביב. - למי שיש מותג צרפתי PSA - מוסך גבע בת"א ומוסך "אורן שרותי רכב" בחולון. - למי שיש מותג איטלקי יש לא מעט חלופות - אוטו איטליה, תלתן, מיכאל, אלפא איציק . גם לרכבי מרצדס וב.מ.וו יש רשימת מוסכים מקבילה בהתאם לכל מותג. אני שם לב שכל הנישה הזו מתמקדת בדגמים אירופאיים. אינני מכיר מוסך מקביל שמתמחה בטויוטה או מאזדה למשל או בלקסוס/אינפיניטי. מה הסיבה לכך ? האם זו אינדיקציה שאחזקת רכב יפני/קוריאני קלה ופשוטה יותר ? האם למותגי המזרח יש פשטות אחזקתית ואמינות גבוהה יותר שאינה מצריכה מוסך מתמחה מומחה וכל מוסך פרטי מסתדר כחלופה למוסכי היבואן ? או האם הסבר אחר אפשרי הינו רמה ירודה של מוסכי יבואן למותגים אירופאיים מסויימים שיצרו דרישה והזדמנות לתופעה הנ"ל ? מה דעתכם ?
  9. מניסיון מאוד ממליץ על המקום הבא בבני ברק. אמין ומקצועי ולא יקר . כהן חיים זגגות רכב זגגות רכב הרב דנגור 34, בני ברק https://www.d.co.il/73321740/15030/
  10. יש מקום מעולה באילת, בא לך לנסוע לשם ? זה היה בצחוק. רצוי שתציין מהיכן אתה בארץ. אז תקבל המלצות רלבנטיות . יש לא מעט בעלי מלאכה טובים לשיפוץ מנגנוני חלונות. זה בד"כ עולה סביב ה - 500 פלוס מינוס אצל בעל מלאכה ייעודי או זגג רכב.
  11. ממש לא, אלא אם אתה נאיבי ומאמין למה שיספרו לך. אל תקנה סיפורים כגון :"ירד מרכב בן שנתיים שנסע רק 40,000 ק"מ". הדעות חלוקות. מצד אחד יש שטוענים שרכב מפירוק ממדינה מתקדמת סביר שטופל ונשמר באופן עדיף מרכב מקומי. זה כלל לא בטוח. לא באופן פורמלי. צריך קשרים במשרד הרישוי. אז מה עושים ? מה שהרוב עושים - לוקחים הימור. מה בכל זאת כדאי לעשות - לדרוש מהמוכר אחריות כמה שיותר ארוכה ומקיפה. אם ניתן לבצע למנוע המוצע בדיקה מקצועית - למשל בדיקת קומפרסיה זה לא יזיק.
  12. אין פה סוד ואם להיות ספציפי בעצם מדובר במנוע 2 ליטר טורבו דיזל של BMW.(דגם N47D20) בדגם הנפוץ ישנה מניפת טורבו רגילה והספקו 177 כ"ס ובדגם המשודרג אותו מנוע עם טווין טורבו ו - 204 כ"ס.
  13. כפי שכתבתי בבדיקה יסודית באתרים בחו"ל שם יש נסיון רחב עליהם שני המנועים זהים באמינות ונחשבים מוצלחים , הדילמה נובעת מזה שהמנוע המשודרג והחזק כמעט ולא שווק בארץ כך שאולי לא כדאי ללכת עליו מבחינת ידע והיכרות מוסכים וזמינות חלקי חילוף. מסתבר שהבדל ההספק בין שני המנועים באותו נפח לא נובע רק משוני בתוכנת הניהול אלא גם שינוי מכני של מערכת טורבו שונה.
  14. חבר מחפש רכב ממותג ודגם מסויים ופנה אלי בתור מבין עניין להתייעצות. מדובר ברכב די ישן - מעל 10 שנים ממותג שנחשב ליוקרתי. הוא החליט שמה שהוא רוצה זה דגם ספציפי שמגיע עם מנוע מסויים והספק מסויים. היו מספר דגמים כאלו מוצעים למכירה. מסיבות שונות לא מצא עדיין מועמדת ראוייה. לפתע נתקל במודעה על דגם זהה אבל עם תת דגם שכלל לא היה מודע לקיומו. מדובר בתת דגם עם מנוע זהה בנפח אבל עם הספק משמעותית גבוה ורמת איבזור גבוהה במיוחד. המחיר המבוקש סביר בהחלט . מבדיקה שערכתי מסתבר שבעוד הדגם הרגיל הגיע לארץ בעשרות רבות של יחידות הרי מהדגם הבכיר הגיע יחידה בודדת מהיבואן הרשמי. במחיר הקנייה כחדש הדגם הבכיר עלה 20% יותר מהדגם הסטנדרטי. המנוע הרגיל משותף להרבה מדגמי היצרן שיובאו לארץ ונחשב למוצלח. מסתבר שהדגם המשודרג והעדיף לכאורה מופיע במחירון יצחק לוי והוא נמוך במחירו מהדגם הרגיל (שבו יש איבזור מופחת ומנוע חלש יותר). האם ללכת על הרכב הזה ממש כדאי כי מקבלים מנוע משופר בנתונים וביצועים עדיפים ובנוסף אבזור עדיף או שמא זה סיכון והימור כי מדובר במנוע שכמעט אין אותו באף דגם שיובא לארץ ? ועוד נתון - ביצעתי חיפוש באינטרנט באתרים מהימנים מחו"ל שם שני הדגמים נפוצים - ושניהם מומלצים ללא חריג לגבי איזה מהם. בכוונה בשלב זה אינני מציין מותג ספציפי וסוג מנוע כדי להמנע מהטיות סובייקטיביות כלשהן. מה דעת מביני העניין ?
  15. שאלה מעניינת. שמתי לב גם כן באתר cars245 שלעיתים פריטים מסוימים של בוש עולים באופן מוזר זולים בהרבה ממקביליהם. חיפשתי פילטר שמן למנוע fire של פיאט. חברות ידועות - mann,mahle ועוד עלו 5-6 דולר. חברות לא ידועות עלו 3-4 דולר. במפתיע פילטר בוש 3 דולר. החלטתי להזמין. הגיע נראה איכותי מאוד אבל מה מעניין - תוצרת דרום אפריקה. זה קרה לפני חצי שנה. לאחרונה רציתי שוב להזמין - כבר אין כלל. השערה - היות ולחברת בוש מפעלים בארצות רבות האתר לעיתים מצליח לקבל מלאי במחיר זול ממפעל ספציפי ממדינה "זולה".
×
×
  • תוכן חדש...