ZETA
-
הודעות
52 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי ZETA
-
אני חושש שלא ממש הבנת את "ההתנצלות". ואני חשבתי לתת לך קצת יותר קרדיט...
-
פששש כמה זמן אנחנו צריכים לבזבז(ברוח טובה) על איזון זוג גלגלים אחוריים... האמת שאין לי ממש זמן לפרט ולחזק את נימוקי, אבל בקצרה... לגבי למה לא יתכן שזה גלגלים קדמיים אפשר לעיין במבנה מערכת ההיגוי, או לשאול את הבחור שצועק לך "שחק בהגה" בזמן הטסט. ולא לא התכוונתי ל"עוצמת" הרעידה, אלא לתדירות שהיא משתנה לניארי כפונקציה של מהירות(כך דרך הגב, עובדים רוב חיישני המהירות, עכבר המחשב הכדורי...). לגבי תדר מכלול, זה קצת יותר מורכב מפיסיקה מ1, אבל בקצרה, בתחום תדירות מסויימת אתה נחשף להרמוניות(לא בהכרח הראשונה) של המכלול(ולא של מרכיב). מעבר לתאור שלך של מה זה הרמוניה של מרכיב(המקרה הבסיסי של תהודה עצמית של מרכיב) לא הוספת דבר. מעטפת הספקטרום של מכלול היא "קצת" יותר מורכבת מהמקרה הבסיסי שאתה מדבר עליו, אותה תיאוריה רק עם מספר משתנים נוספים. בקיצור, עזבו אתכם משטויות, גם לי מותר לדבר "דברי הבל", העיקר שכל אחד מתבטא בצורה זו או אחרת(ע"ע בני ל)... יאללה, דברתי מספיק שטויות להבוקר, אני חושב שהנושא מוצה.
-
תגיד לי, טרחת לקרוא את התגובות לפני שהגבת? רגע, אולי כדאי שבכלל יבדוק קודם את הכביש אולי קיימים סדקים בכביש... ואני חשבתי, שרובנו מניחים שלבחור יש קצת יותר מזוג תאים בודדים בין האוזניים.
-
אבל אז זה פחות מעניין... איך הבחור יוודא(בשביל הכיף) שזה באמת האחוריים?
-
תראה, אין אפשרות שתרגיש רעידות בהגה בין 100 ל120 קמ"ש כאשר מדובר בגלגלים קדמיים! מה לעשות אבל פיסיקלית זה לא יתכן. קיימת אפשרות שתרגיש רעידות בגלגל ההגה בחלון מהירויות מסויים, וזה בשל חוסר איזון בגלגלים האחוריים. הגלגלים האחוריים מרעידים את מרכב הרכב באופן לינארי, אבל אתה לא מרגיש זאת בהגה בשל הפרדה צירית דו-מימדים, או מכלול תהודה( למי שנכח בשיעורי הפיסיקה). כשאתה מגיע למהירות מסויימת(הרמוניה/תדר תהודה של מכלול- הגה ומרכב) אז אתה חש את הרעידות גם בהגה. תשקיע 20 שקלים באיזון גלגלים אחוריים(או שתסיר את כיסוי הגלגלים), לא צדקתי, אז התשלום "עליי".
-
איזון גלגלים אחוריים.
-
פחששש.. פחשששש... פחששש וווושש
-
אוי אוי אויייי.... הזכרת לי עכשיו חלום ילדות... אני זוכר עוד את הפוסטר ממגזין אוטו שהיה לי בחדר... אינטגרלה... איזו אגדה..
-
אני לא יודע האם אתה נשוי. אבל, תן לי לנחש... אתה בטח מתיש את אישתך למוות בויכוחי סרק. טוב, אני מרים ידיים בשנית... יאללה, ניצחת! שיחקת אותה. אני מניח שמעכשיו האמינות של רנו עלתה פלאים...
-
אתה ממש חרדי אדוק. בהצלחה לך. אגב, כמו שכבר ציינתי, לא קיים דירוג אמינות רציני המדרג רכבים ע"פ מיקום כמו שכתבת!! הדירוג הוא ע"פ ציון משוקלל או אחוזים.
-
אויי חברים יקרים. תראו, אני חושש שלא משנה מה שנכתוב כאן בפורום, עדיין השמש תזרח במזרח ותשקע במערב. למרות כל הרצון של חלקינו לא ישתנה דבר. אנחנו מתעסקים כאן במיקרו, ברכב הספציפי של השכן, ברכב שבמקרה נתקלנו במוסך, ברכב של האישה וברכבים המופלאים שלנו בעבודה... יש לי סוד מרעיש לגלות לכם... כל המקרים הללו לא ישנו דבר! במקרה הרע זה לא ממש מדוייק, ובמקרה הטוב בתנך זה נקרא בטל בשישים, במדע זה נקרא זניח ובשפת משוררים מכנים זאת טיפה בים... מה לעשות, אבל בדיוק כמו שמדרגים בטיחות רכבים וכל מבחן מקצועי אחר, כך גם מדרגים את אמינות הרכבים! מה לעשות אבל ככה סובב לו העולם. אמינות הרכבים לא נקבעת ע"י התנסות זו או אחרת של חבר פורום או שכנו. מדד אמינות הוא מדד מקצועי ומדעי לכל דבר, המשקלל פונקציות כמו שנתון רכב, קילומטרז', כמות תקלות ביחס לכמות הרכבים מאותו דגם, זמן שהייה במוסך, עלות תיקון, מיקום גאוגרפי ועוד פרמטרים נוספים. הדירוג הוא רשמי ומוכר ע"י רשויות אירופה לצורך חישובי מס וירידת ערך. הדירוג משקלל מוסכים מרשתות שונות, חברות גרירה ובוחנים. מתקיימים דירוגים שונים ברחבי העולם, אנחנו מבחינת הדגמים דומים יותר לדירוג האירופי. בכל מקרה גם בדירוג האמריקאי היפנפניות בראש באופן מוחלט. כאן, בארץ הקודש הסקר(בעצם סיכום שנתי) המקיף ביותר נעשה הוא ע"י חברת הגרירה שגריר... והפלא ופלא גם שם המגמה ברורה, ורנו וחברותיה הארופאיות איכשהו מקפידות על מפגשים עקביים והרבה יותר תכופים מהחבורה היפנית... אגב, גם כאן התוצאות הן משוקללות ביחס לכמות הרכבים מאותם דגמים. אז עם כל הכבוד, לי עצמי עם סיפורי המוסך, למכרים עם היפניות המתפרקות שלהם ולחברי הפורום עם המגאנים החסינות שלהם, תסלחו לי, אבל... אף לא אחד מאיתנו לא ישנה את המציאות ובסופו של דבר כולנו נכנס לסטטיסטיקה... אגב, הדירוג אינו מיקום, אלא ניקוד(ציון), אני פשוט עיגלתי את הציון... ועוד אגב אחד, בראש אני יפני(אלמרה בגלל הבטיחות והאמינות) בלב אני חושק בארופאיות(אלפא ולנציה.. אאאו מאמה...) ברגעים אילו ממש אני תר בקדחתנות אחרי MG(מישהו דיבר על אמינות?) בשביל להרגיע את הלב בסופי השבוע...
-
אני לא יודע מה איתכם, אבל אני השתכנעתי! מגאן ואלמרה אמינות באותה מידה.
-
אני מציע לך לעיין קצת בסקרים המדוברים, ולהבין באמת כיצד הם מחושבים לפני שאתה שופך כאן "שמועות" לא מבוססות...
-
אל תרתח אדון עזריאל... לשאלתך, כן זה בסדר! אני קצת מתקשה להבין את הקשר... לפני שרכשתי רכב פרטי שקלתי לקחת רכב מהעבודה, ונחש מה... גם אני הייתי בוחר במגאן. האם זה אומר משהו על אמינות הרכב? לפני שאנחנו נכנסים כאן לוויכוחים של אילמים-חרשים מה הן שמועות ומה לא. כנס לאתר אינקס האמינות ותראה שם את דירוג הרכבים. מה לעשות, אבל רנו לא מצטיינת בשום דירוג אמינות(בחלקם היא אפילו בין ה5 האחרונות)... אולי כל העולם לוקה בפטריוטיות יתר לצרפתים? בקצרה אני שולף מהזיכרון... הדירוג הוא ע"פ נקודות משוקללות, כמה שהניקוד גבוה יותר=פחות אמין. דירוג אמינות(סלח לי, אבל הניקוד הוא בערך... לתוצאות מדוייקות יותר חפש בגוגל...) אלמרה - 3 קורולה - 20 מגאן - 80 רובר 200 - 90 אלפא 145 -100 דיסקברי - 140
-
עם כל הכבוד, ויש כבוד... 60K זה לא ממש מדד להרבה. עד לפני כחודשיים "הצלחתי" לעבור מעל 50K ק"מ בין תקלות עם פורד אסקורט שנת 94!! ובעבר הרחוק יותר גם 20K בין תקלות, שחלקם הגדול בשטח קשה... עם לדה ניבה עתיקה!!! לעבור 60K ללא תקלות זה טריוויאלי ולא ממש הישג ראוי לציון... אפילו לא לרנו.
-
האמת שלפני קצת פחות ממיליון שנה היתה בבעלותי גם פיאט פונטו, ובמשך 5 שנים ו150K ק"מ טיפלתי רק במוסך מורשה-מרכזי(שנסגר עד לפני כמה שנים בחיפה). ואני חייב לציין שהייתי מרוצה עד לגג, מהשירות, מהמחיר ובכלל מהרכב. מעבר לזה נסיוני במוסכים מורשים דל מאוד. בשבוע האחרון הופתעתי לרעה מהשירות בקרסו... והחלטתי לוותר על החותמת בספר הטיפולים.
-
אגב, זו לא ממש גנבת מחשב, אלא השאלה זמנית. אבל בכל זאת נראה לי מעשה לא תקין. בכל מקרה, צמיג מכוניתי לעולם לא יתגלגל במוסך זה שנית.
-
- אמינות זהה - צריכת דלק של קורולה עדיפה משמעותית - אבזור במזדה עדיף(יש קורולות ללא ח"ח מאחור) - נוחות נסיעה קורולה עדיפה במושבים האחוריים - יופי של מרחב. מבחינת הנהג, אני לא רואה הבדל.
-
לפני בערך מיליון שנה, היתה לי אלפא סוד עם בעיה דומה. העברתי את מחליף האורות ללחצן רגלי. היה נוח בצורה בלתי רגילה. זה לחצן המשמש למנורות עומדות וניתן למצוא אותו בחנויות חשמל. רק שים לב להספק ולזרם שהמתג יכל לעמוד בו!!
-
אני לא מנסה להיות ציני, ובאמת שיכל להיות שזה רק במקרה, אבל ביום ששי האחרון בקרתי באחד המוסכים המורשים של קרסו, לצור טיפול בניסן אלמרה. כמובן, המתנתי משהו כמו שעתיים עד שהרכב יכנס. בזמן הטיפול המתנתי בדלפק המחסן משהו כמו שעה, כי הם קודם מטפלים בבקשות המכונאים לפני שהם מתפנים לבקשות פרטיים(מרגיז, אבל הגיוני...). בזמן ההמתנה שלי, הספקתי לעיין בכל הכרטיסים הנכנסים של הרכבים ובכל מה שמתרחש במוסך... איזה סיפורים היו שם... סיפור הזנחה: רנו מגאן חדשה שנקנתה מליסינג עם 118000 ק"מ, אבל נעשה רק טיפול אחד ב29000 ק"מ! הבעלים החדשים פשוט התפחלצה שם כשגילתה שהיא צריכה שיפוץ גיר(לא יודע יתכן שקשור להזנחה) סיפור מחשב: קנגו דיזל 68000 ק"מ שלא מתניעה, כי המחשב שלה לא מזהה סיבובי מנועה. למחסן לא היה מחשב להחלפה(משהו ששונה בין סוגי דיזלים שונים). הבוחן שאל(בלחש) את מנהל העבודה, האם יש להם רכב דומה שנשאר במוסך שמשם אפשר לקחת את המחשב, ולשחרר את הקנגו עוד היום.... לי זה נראה פסול, סתם לקחת מחשב מרכב של לקוח אחר. סיפור המהבחן הסלולארי: העבירו טלפון למנהל העבודה. בטלפון כנראה אדם אשר יש לו בעיה עם שילוב גיר בקנגו(לא הבנתי האם זה ידני או אוט'). מנהל העבודה: "צריך לפרק גיר. אם אני מפרק היום הרכב נשאר כאן לפחות עד יום שני בבוקר." ..... "כבר פירקנו כמה קנגואים בחיים שלי, זה בטוח גיר".... "זה מתחיל ב600 ש"ח על פירוק והרכבה. יכל להיות שנפתור את הבעיה בדקה ויכל להיות גם כל היום". באמת כ"כ קל להבחן דרך הטלפון? סיפור חלון ומנעול: רנו מגאן שלא באחריות(לא יודע את השנה או כמה ק"מ). מנגנון חלון שלא נסגר ואיזושהי בעיה עם כרטיס הרכב וקוד שדורשת קידוד מחדש. לגבי החלון, עלות מנגנון משהו בסביבות 1200 ש"ח עם משהו שנקרה אנטי פאנצ'ינג. לגבי הקידוד, הם לא יכולים לעשות זאת היום וזה מאוד יקר, כי הוא(מנהל העבודה) חייב להקצות בוחן לשעתיים כי זה תהליך מאוד מורכב. הם מבצעים קריאה של הקוד מהמחשב בזמן שהם מחוברים לאינטרנט ישירות לייצרן, ואם משהו מתרחש בזמן החיבור כמו הפסקת חשמל או משהו דומה, אז הרכב מושבת ליומיים כי הקוד לא חזר וצריך להחליף מחשב.... בקיצור בעל הרכב קיבל הסבר למה התהליך מורכב ויקר. סיפור תושבת מנוע ותא כפפות שנשרף: רנו מגאן (87000 ק"מ), הגיעה להחלפת דיסק בלמים והתברר שיש תושבת מנוע קרוע, עלות תושבת משהו כמו 500 ש"ח. אני לא יודע האם זה קרה במהלך הטיפול או בסיומו, אבל בנסיון הזזת הרכב מהליפט התרכזו הרבה מהמכונאים סביב הרכב כי נשרף משהו בתא הכפפות. אני לא יודע האם מותר למכונאים לעשן, אבל אולי זה סיגרייה שנשכחה. בכל מקרה אני כבר זזתי ולא יודע איך נגמר הסיפור. סיפור חלפים: ממש מעל המחסן יש שלט ענק, בציור תמרור הזהרה וכתוב זהירות חלק לא מקורי לפנייך!. ויש כל מיני גזרי עיתונים כנגד שימוש בחלפים לא מקוריים ועד כמה הם מסכנים חיים. הורכבו דיסקי בלמים לא מקוריים בניסן טרנו חדשה שהיתה שם בטיפול, כי פשוט לא היה במחסן... ואני חשבתי שזה סכנת חיים.... יאמר לזכותם שהם ציינו בכרטיס הרכב שזה תחליפי. רנו קליאו: כרטיס של רנו קליאו( 59000 ק"מ). מנגנון N- לא יודע מה זה, אבל מדובר על 860 ש"ח. רנו מגאן: 80000 ק"מ הגיעה בגרר, בכרטיס נרשם חיישנים כולשהם. עלות 1400 ש"ח, זה אגב ללא עבודה ואני חושב שגם ללא מע"מ. בסה"כ לי זה נראה שיש מיני בעיות ועוד בקילומטרז' לא גבוה במיוחד. מה שכן, לא משעמם במוסכים... אגב, בסקר אמינות ועלות האחזקה בריטי המקיף בעולם, רנו מגאן דורגה במקום השביעי מהסוף וניסן אלמרה במקום הראשון. ובלי שום קשר לרכב, מאוד קשה להתרשם ממוסך מורשה מעלה חיוך מה שקרסו עושים... מצד אחד בעלים של רכב בעל אמינות ירודה כמו רנו ומצד שני ניסן אלמרה... ככה שבסה"כ קרסו ממוצעים טוב, יאלה.. בזבזתי כבר רבע שעה בלכתוב סיפורים. צריך לחזור לעבוד...
-
איה יה יה.. ואני אמרתי לעצמי: עזוב מלתקן, הצדקנים(ברוח טובה כמובן) לא יקפצו... מסתבר שקפצו גם קפצו, ועוד טרם סיימתי להקיש על מקש ההנטר... אוייש, התכוונתי לאנטר... נו טוב, זה במקרה לא משנה... ולעניינינו?
-
באמת מעניין מה קורה למערכת כאשר משתמשים בדלק מעול. ודבר נוסף האם בכלל אפשרי להשתמש בתוסף כגון 44K לרכבים שבהם לא מחליפים פילטר? האם שימוש בתוסף בעצם ינקה את הפילטר ויסתום את המזרקים? או שצריך תוסף מיוחד שאינו ממיס משקעים של דלק, אבל כן מנקה פיח. האם קיים תוסף כזה?
-
אני לא יודע האם ככה נהוג בכל הרכבים, אבל ע"פ ספר המכונאים של ניסן אלמרה נדרשת בדיקה כל טיפול(15K), והחלפה כל 60K. מצורף תצלום מדף הספר... העלות היא פחות מ100 ש"ח להחלפה.
-
אין פילטר שמן באלמרה!
