ZETA
-
הודעות
52 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי ZETA
-
מי היבואן והיכן ניתן למצוא את השמן באיזור הצפון(חיפה צפונה)?
-
האם זה שמן מחברה טובה? אין לי כל כוונה לחסוך בעלות שמן הגיר, יש חברות מומלצות נוספות?
-
עד כמה שהבנתי מדובר בתקן ולא סוג של שמן. עכשיו אני מנסה לברר איזה סוג שמן איכותי ועמיד ניתן למצוא בתקן DEX 3. שמן שניתן לרכוש באיזור הצפון. עד עכשיו מצאתי רק בקבוקון של בערך ליטר מתוצרת MOTOCRAFT בעלות 30 ש"ח לבקבוק. האם יש שמן יותר איכותי?
-
נעזרתי גם בפורומים ומצאתי תרשים של המערכת למי שמעוניין. בכל מקרה, כן חשוב להחליף את השסתום כל 60K ק"מ.
-
קראתי קצת על המסנן הזה, אבל אני עדיין לא הבנתי האם הוא קיים גם במערכות הזרקה? ע"פ ספר הטיפולים לרכב(ניסן אלמרה 1.8 פרפקט) מצויין שצריך להחליף את המסנן PCV כל 60K ק"מ. עיינתי בקבלות של טיפול 60K ולא מצאתי שהחליפו את החלק הזה. אני יודע שכל דבר מצויין בקבלה(אפילו חבק פלסטיק ב20 אגורות), אז אני חושש ש.. 1. המוסך התרשל ולא החליף כמתבקש. 2. ספר הטיפולים לא מתאים 100% לרכב ומסנן זה לא קיים באלמרה, או שקיים אבל אין צורך להחליף בכלל או להחליף בתקופה מאוחרת יותר. אציין גם, שנסיתי לברר עם המוסך המורשה, אבל גם לאחר חצי יום ו4 טלפונים לא קבלתי תשובה.
-
איך נראה והיכן נמצא מסנן אדי שמן(PCV)? מה בעצם תפקידו?
-
עד כמה שאני זוכר, יש בעיה גדולה מאוד להשתמש בתוספים למנועים של ניסן אלמרה. ידוע לי שמותר להשתמש רק בתוספים מאוד מסויימים(בפרוש לא K44). כל תוסף אחר משמש את תזמון השסתומים המשתנה וגורם ליותר נזק(משהו עם פילטר מיוחד...). כנראה שצריך מוסך שמכיר טוב את הרכב. אבל אם מוסך כזה, אז אין ברירה הולכים למורשה...
-
ראשית תודות לכל המתייחסים. לגבי המוסך, מדובר על מוסך מורשה של ניסן באיזור הצפון. אני לא חושב ששמו רלונטי, הרי המחיר די אחיד במוסכים המורשים. אין לי ספק שאוכל לטפל ברכב לבד, אבל כרגע אין לי כוונה לעשות זאת מהסיבה הפשוטה שאני לא מכיר את הרכב עדיין. וידוע לי לפחות על פעולה אחת שמתחייבת להעשות בקפדנות, אחרת הנזקים גדולים. ידוע לי שכאשר מחלפים נוזל קירור חייבים להחליף איזשהו בנד מקורי בפתח הניקוז. הרבה מוסכים לא מורשים לא מודעים לעובדה זאת וגורמים לנזילה קטנה שמשביתה עם הזמן את מדחס המזגן ועוד מרכיב שכרגע אני לא זוכר מה הוא.... ולכן אין לי כרגע כוונה לטפל ברכב לבד מחשש לגרימת נזקים גדולים יותר, מי יודע מה עוד חייבים לעשות בקפדנות... אני גם לא יודע כיצד הם מחליפים את השמן גיר. הרי, לתת לשמן להתנקז זה לא מספיק כי עדיין 3/4 מהשמן נשאר בתיבה. אז יש בטח איזו דרך אחר. אני מעוניין לשמוע על מוסך באיזור הצפון(חיפה צפונה) שמכיר את הרכב הזה, ועלות הטיפול(עבודה) בו קצת יותר הגיונית. אני לא יודע לגבי החלפים, אבל 700 ש"ח לעבודה שגרתית של כשעה וחצי נראה לי יקר(תקנו אותי אם אני טועה...)
-
להלן הצעת מחיר שקבלתי ממוסך מורשה ניסן אלמרה 1.8 עבור טיפול 120K תיאור פעולת עבודה--------------זמן תקן -----------------סכום ללא מע"מ טיפול מקיף הזרקה פ.מ---------- 3.50 ---------------------630 תיאור חלפים------------------- כמות---------------- מחיר יחידה-------------- סכום ללא מע"מ מסנן אוויר----------------------- 1 ------------------------140 ----------------------140 שייבה לבורג נקו' ---------------1 -------------------------4 ---------------------------4 מצת אנ-ג'י-קי -------------------4---------------------------22------------------------88 פילטר שמן מנוע --------------- 1 -----------------------67 -------------------------67 שמן פז קר סינט--------------- 2.7 ----------------------45------------------------ 122 חומרי עזר---------------------- 1 -------------------------14 -------------------------14 שמן דקסרון 3 ----------------- 4 -------------------------52 ------------------------207 נוזל קירור--------------------- 6.6 -------------------------20 -----------------------130 נוזל פז-לון 2 ליטר------------ 1 --------------------------20 ------------------------20 תכשיר מסיר פיח חדשני----- 1 --------------------------81 ------------------------81 סה"כ חלפים: 873 ¤ סה"כ עבודה: 630 ¤ מע"מ: 232 ¤ סה"כ כולל מע"מ 1736 ¤ בעצם אני מנסה לברר האם המחירים כאן סבירים, והאם ניתן איכשהו לחסוך, הרי בכל זאת מדובר על מעל 1700 ¤ לטיפול.... תודה
-
כחולה כמו פיליפס"??? על מה אתה מדבר? מדובר על נורת VISION PLUS. זאת לא נורה כחולה(BLUE VISION) למרות שהגז בה מעורב עם קסנון. זאת הנורה שהוכתרה כנורה הטובה בעולם(קצת לפני הSILVERSTAR של OSRAM) במבחן השוואתי(מבחן ה75 מטר, צפיפות וזויות). הנורה היחידה בעולם המפיצה 50% יותר. הפרשי המחירים שלהם בחו"ל הוא קטן מאוד פחות מ10%. פשוט חשבתי לחסוך את עלות המשלוח מחו"ל לרכוש בארץ...
-
בכל מקרה, אם אתה מחפש "אפקט" אז יש נורות Philips Blue Vision, אשר זכו בתחרות AOTOEXP כמנורות אפקט קסנון הטובות ביותר בשנת 2006. עלות 19$ לזוג נורות.
-
האם ניתן להשיג בארץ נורות Philips Vision Plus H1 ?
-
כמה זמן לדעתכם יכול מנוע לעבוד ללא שמן ומים?!
ZETA פרסם הודעה בנושא של danniel בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לפני זה הכניסו נפטלין לדלק, סוכר, ובמקום מים הכניסו קולה... -
1. יתכן. אולי כדי לך לקבל חוות דעת נוספת 2. לא חייבים, אבל נראה שמבחינת עלות תועלת אולי(ודגש על האולי!!) כדי להחליף 3. מה ההצעת המחיר שקבלת מהמוסך?
-
לא תהיה כל הולכה במידה ותדביק את הבדיל! אין מה לפחד, מקסימום זה יצא פחות יפה, אבל שוב תמיד תוכל לתקן את הבדיל...
-
מלחם עדין, קצת בדיל והרבה רגש...
-
מדובר על נורות שהן משפרות תאורה ולא נורות בשביל הרושם! במידה ואתה מחפש נורות בשביל הגוון כחול בלבד, אז זו לא הנורה בשבילך...
-
הרכב במקרה נקנה מהשכרה? אתה יד1?
-
אין מה להשוות בין האלמרה(01-03) והקורולה(עד 02). הקורולה נחותה בכל מובן בשנים אילו! קורולה החל משנת 03 עדיפה בהרבה מהשנים שקדמו לה ובחלק מהפרמטרים גם עדיפה על האלמרה. בכל מקרה גם הקורולה וגם האלמרה הן מכוניות יעילות, די משעממות, חסכוניות ואמינות. אבל בסה"כ האלמרה נותנת תמורה טובה יותר מהקורולה. קורולה משנת 03: יקרה באופן משמעותי ביחס לאלמרה, מרווחת יותר במושב האחורי מהאלמרה, חסכונית במעט מהאלמרה, עלות ביטוח מקיף יקר באופן משמעותי ביחס לאלמרה, פחות מאובזרת(בדרך כלל אין ח"ח מאחור), פחות אמינה ממה שנוטים לחשוב. אלמרה משנת 01: זולה לקנייה באופן משמעותי יחסית לקורולה, בטוחה יותר מקורולה, כן כוללת מערכת תזמון שסתומים משתנה, עלות ביטוח מקיף זול מאוד(2000 ¤), מערכת בלמים שיכולה לעצור בואינג, מנוע גמיש בצורה מדהימה, רמת רעש בתא הנוסעים גבוהה יותר מאשר בקורולה, נחשבת לאחת המכוניות האמינות וזולות ביותר לאחזקה בעולם. לגבי תצרוכת הדלק, 14 ק"מ לליטר זה בנסיעה משולבת כאשר ברובה היא בין עירונית. בנסיעה בין עירונית מלאה ניתן להגיע יותר מ16 ק"מ לליטר. בתוך העיר זה נתון מאוד קשה להשוואה מאחר והשונות כאן גדולה מאוד. הקורולה חסכונית יותר בערך בחצי קילומטר נוסף לכל ליטר. אני לא יודע לגבי הקורולה, אבל לאלמרה חשוב מאוד לעשות טיפולים בזמן!
-
רכב מצויין. כיום אני נוסע משהו כמו 14 ק"מ לליטר בממוצע. האלמרה נחשבת לאחת המכוניות האמינות ביותר בעולם. מזל שבארץ היא לא ממש נפוצה, כך שמחירה יחסית לקורולה נמוך יותר. אתה יכל לעיין בתגובות של אנשים בלינק שאני מצרף. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-372948,00.html
-
אילו מים רצוי לשים במיכל הווישרים מלבד מים מיוחדים שקונים? האם מים מינרלים או מים מזוקקים זה גם סביר לשים?
-
אני שוקל לרכוש ניסן אלמרה מוסבת לגז. ביקרתי במוסך מורשה ושאלתי מהנדס רכב שביקר במוסך האם זה בטיחותי ואמין. לדברי המהנדס, זה מאוד בטוח להשתמש במערכת גז, אומנם השמן ברכב פחות מתמלא בפיח אבל שימוש בגז במקום דלק מגביר את בלאי המנוע!! לפחות כך זה במנועים של האלמרה. אני עדיין לא מבין למה זה גורם לבלאי מוגבר לעומת הדלק? מישהו יכל להסביר בקצרה? נניח שמנוע של ניסן עמיד עד 300K ק"מ וע"י שימוש בגז אנחנו מקצרים את חייו ל200K ק"מ, אז מלבד זה שפחות מזהמים מה בעצם חוסכים בשימוש בגז?! אומנם יש פחות הוצאות על דלק, אבל המנוע גוסס לו בטרם עת... ואז באה לה הוצאה נוספת מוקדם מהצפוי. אז איפה בדיוק החיסכון?
-
אגב, יש לכם מושג מה יקרה אם אני בכל זאת אמשיך לנסוע עם ציריות דופקות? עד כמה זה מסוכן?
-
תודה על התגובות. 200 ש"ח למשולש?! אני מאוד מופתע. במוסך שילמתי 320 ש"ח לפני מע"מ רק על המשולש התחליפי. טוב לדעת שיש זול יותר. יש לכם מושג לגבי עלויות של צירייה לאסקורט? ואיפה ניתן להשיג באיזור הצפון?
-
ברשותי פורד אסקורט 1.6(זטה) שנת 94. הרכב נוסע כ55,000 ק"מ בשנה. כיום הרכב עבר כבר 340,000 ק"מ. הרכב מתפקד מצויין ואין לי טענות מלבד בלאי גבוהה של המשולשים והציריות. יוצא לי להחליף ציריות ומשולשים כל שנה(סדר גודל של 60,000 ק"מ) ואני מחליף לחלפים תחליפיים. גם הציריה הימנית וגם השמאלית קורסות בדיוק באותו זמן, כלומר שתיהן מתחילות לדפוק בהפרש של מספר ימים אחת מהשנייה. עלות החלפת 2 ציריות + עבודה 1450 ש"ח עלות החלפת 2 משולשים + עבודה 1800 ש"ח כמובן לאחר כל החלפה כזאת אני חייב לעשות גם כיוון פרונט. האם באמת ככה זה בפורד אסקורט שהציריות קורסות כמו שעון לאחר 60K ק"מ? והאם העלויות סבירות?
