Maorswan
-
הודעות
202 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי Maorswan
-
דרסתי רוכב אופניים
Maorswan פרסם הודעה בנושא של Maorswan בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
ולא התייעצתי עם עורך דין כי השוטרים בזירה היו לטובתי ואמרו שאני לא אשם ושהכל יעבור חלק, זו פעם ראשונה שלי אש לא חשבתי שאני צריך עורך דין. רק אז הגענו למצב שהחוקר מנסה להתקיל אותי ולפקפק לי את השתלשלות האירועים. -
דרסתי רוכב אופניים
Maorswan פרסם הודעה בנושא של Maorswan בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
רגילים, ותיקנתי את התמונה -
דרסתי רוכב אופניים
Maorswan פרסם הודעה בנושא של Maorswan בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
המאחוריי הכוונה מאחוריי בכיכר, ככה זה היה: בא מהצד ובמקום להמשיך עם העיקול של הכיכר הוא חתך אותי מקדימה. -
דרסתי רוכב אופניים
Maorswan פרסם הודעה בנושא של Maorswan בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
אני מבין בחוקי תעבורה, אבל יש את החוק היבש ויש את המצב הקיים. אם היית עוצר ומחכה על כל אחד שנמצא בחצי השני של הכיכר בכניסה לכל כיכר היה פקק עצום. בכל אופן, רוכב האופניים בא סביר להניח מהמדרכה או מהכביש, עם תנופה רבה. כשנכנסתי לכיכר לא היה שם אף אחד. הסברתי לקצין שאם הנתיב הקדמי שלי נקי אני נוסע ומסתכל קדימה, לא בודק בצדדים (הכוונה אחרי שנכנסתי לכיכר). אני נסעתי בנתיב הנכון והוא נסע בנתיב הלא נכון וחתך אותי. אם רוכב האופניים היה נכנס בי מהצד הייתי מבין את עניין זכות הקדימה. אבל רוכב האופניים היה מאחוריי, חתך נתיב ועבר לפרונט שלי, פשוט הגיח משום מקום ולא נהג כשטרה, לא סטה לא בלם, כלום. סביר להניח שבכלל לא ראה אותי כי היה עם אוזניות והראיה שלו לא חדה במיוחד. -
דרסתי רוכב אופניים
Maorswan פרסם הודעה בנושא של Maorswan בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
הקצין אמר לי שלא משנה מה קרה שם, אני אשם מלכתחילה כי נכנסתי לכיכר. בעיניו צריך להיות סופר מן ובכל פעם שאתה נכנס לכיכר, גם אם היא ריקה לחלוטין, אתה צריך לחפש רכבים, נהגי אופניים, הולכי רגל, חתולים.. עכשיו במידה וזה היה רכב, מהכיוון בו אני הגעתי אני נכנסתי לפניו לכיכר, לכן זכות הקדימה שלי. במידה והרכב היה בצד השני של הכיכר והבחנתי בו, עדיין הייתי יכול להכנס לכיכר ובמידת הצורך הוא היה מאט קצת. העניין הוא שרוכב האופניים לא בלם בשום צורה, לא סטה מהנתיב, הוא פשוט הגיח מאחוריי ועבר ישר לפרונט שלי. לא ראיתי אותו עד שהוא בא משמאל וחתך אותי. מה הכוונה "אתמול, לא מחר"? ולא יידעתי את הביטוח בכלום. -
דרסתי רוכב אופניים
Maorswan פרסם הודעה בנושא של Maorswan בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
בחקירה הוצע לי לקחת עורך דין וסירבתי. כרגע אמרו שתוך כמה חודשים אקבל מכתב שיודיע לי אם התיק נסגר או שמוגש נגדי כתב אישום. מתי אני צריך להתייעץ עם עורך דין? והשאלה אם בת זוגך שלחה מישהו במצב בינוני לבית חולים.. -
דרסתי רוכב אופניים
Maorswan פרסם הודעה בנושא של Maorswan בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
בקיצור אז הגיע הזמן למכור את האוטו ולעוף מהארץ -
דרסתי רוכב אופניים
Maorswan פרסם הודעה בנושא של Maorswan בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
והסעיפים האלה עשויים לבוא לטובתי ברמה שתשנה את המשחק? -
דרסתי רוכב אופניים
Maorswan פרסם הודעה בנושא של Maorswan בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
העדתי בחקירה על 35-40 קמ"ש, ואני חושב שבמבחן המציאות רובנו הגדול יכנס לכיכר ריקה במהירות כזו כי היא סבירה והיא נותנת לך זמן לבלום. המקרה משתנה כשאתה נוסע על כביש ריק ופתאום במאית שניה חותך אותך מישהו ועף. -
דרסתי רוכב אופניים
Maorswan פרסם הודעה בנושא של Maorswan בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
אני אסביר לכם מה, איך כל אדם באשר הוא היה יכול לנהוג אחרת? היה חושך, האופניים לא היו שם. רוכב האופניים לא נהג כחוק, הוא חתך אותי. הוא לא שם שום פריט זהירות עליו כמו אפוד או פנס, והתאוריה שלי היא שהוא בא מהצד - סביר להניח ממדרכה, מה שאומר שהוא לא היה בכיכר כשנכנסתי אליה. אין שום חשיבות לעובדה שהוא נסע בצורה ישרה במקום מעגלית, עבר נתיבים וחתך אותי ובואו נודה באמת - בן 74 עם חושים לא חדים במיוחד ואוזניות שלא איפשרו לו לשמוע ולהיערך בהתאם? כשנכנסים לכיכר גם יש חשיבות למקום ממנו הרכב הנגדי הגיע כשאתה נותן זכות קדימה, אבל אופניים יכולים לקפוץ מכל מקום - הם לא נוסעים בכיכר בצורה שאנחנו נוסעים. -
בשעה 5 בבוקר נסעתי בעיר, הגעתי לכיוון כיכר עם שני נתיבים, הבחנתי מרחוק שהכיכר ריקה ונכנסה לתוכה במהירות של כ-40 קמ"ש בנתיב הימני כדי להמשיך ישר, משמאל הגיח משום מקום רוכב אופניים בן 74, נסע ישר לרחוב מימין, חתך אותי ונכנסתי בו והעפתי אותו. הוא פונה במצב בינוני עם פגיעת ראש לבית החולים ואני נלקחתי לחקירה. כמה עובדות על המקרה: 1. רוכב האופניים לא היה עם אפוד, לא היה פנס והוא היה עם אוזניות 2. הוא לא נסע במעגל כיאה לכיכר, הוא פשוט נסע ישר וחתך נתיבים 3. לא ראיתי אותו בשום צורה, לא לפני שנכנסתי לכיכר ולא אחרי, עד הרגע שהעפתי אותו בחקירה החוקר בהתחלה שיחק אותה חבר ואז ניסה להפיל אותי למרות שהעובדות בשטח, הזווית בה עפו האופניים, הדם על הכביש, הכל מעיד שאני זכאי ושהוא זה שכביכול נכנס בי. מצד שני, הוא והקצין מאשימים אותי באי מתן זכות קדימה, ובשלב מסויים בשימוע שלי כקצין ממש צעק עליי שלא משנה מה קרה שם, אני אשם בכל מצב והייתי צריך לראות את רוכב האופניים, לא משנה איפה הוא היה בכיכר. אמר שאין מחובתו של רוכב האופניים לשים אפוד או פנסים ושמותר לו להיות עם אוזניות, ושזה לא משנה שהוא זה שחתך אותי כי אני מלכתחילה לא הייתי אמור להכנס לכיכר וזה לא משנה שאני זה שהיה מקדימה (לכן לא היה למי לתת זכות קדימה). הוחלט לא לשלול לי שלילה מנהלתית. אמר שהסיכויים מאוד גבוהים שיוגש נגדי כתב אישום. איך זה נראה? מה הסיכויים שלי? מה העונש על דבר כזה?
-
אז בקיצור אתה אומר שלעומת רוב הפוסטים שמפרסמים פה, מצבי טוב ויש סיכוי שהכל ילך חלק? מה לגבי ההודאה של הפוגעת? היא הודתה בהודעת וואטסאפ שהיא פגעה בי בתאריך ככה וככה באילת. זה מספיק, או שאני צריך ללכת רחוק ולהתקשר אליה, להקליט את השיחה ולדבר ממש על המקרה לפרטי פרטים? סה"כ בחורה חמודה וגם חבר שלה שהיה נוכח מודע לחומרת הנזק ויצא לטובתי.
-
רגע, ואם הלכתי למוסך מסויים ובאמת עשה לי תיקון ב-12 אלף והביטוח שלה אכן נתן לי 17, אז 5 הולכים לכיסי? כמה אגב עולה שמאי? כי לצערי אני לא יכול להגיע לאלי וכל ההתנהלות תהיה פה באילת. אני יכול לעדכן את חברת הביטוח שלי על המקרה אבל לא לערב אותם? אני יכול גם להתייעץ איתם? ואין סיכוי כזה שנגיד הביטוח שלה יביא את מה שהוא מסכים, אשתמש בזה ואתבע בהמשך את השאר בבית משפט?
-
דיברתי עם אלי, אמר שכיוון שחברת הביטוח שלה היא שלמה והם לא אוהבים לשלם הם יסחבו אותי הרבה זמן עד שישלמו. ההצעה שלו הייתה לתבוע את חברת הביטוח שלי על התיקונים ואת שלה על ירידת הערך, השמאי ועל ההפרש בפרמיה שאשלם כתוצאה מהתביעה, ושבגלל שאני מסיים החודש את הביטוח כבר מחר לעשות ביטוח חדש בלי לציין את התביעה שאבצע עוד מעט. אבא שלי לעומת זאת התנגד חריפות לרעיון הזה ואמר שהדבר האחרון שאעשה זה לתבוע את חברת הביטוח שלי ושאני חייב מעל הכל לשמור על עבר ביטוחי נקי לא משנה כמה ישלמו לי. אמר ששלמה מחוייבים לשלם לי תוך תקופה את התיקונים ואת השמאי לפי חוק. מה עושים?
-
וקראתי עכשיו כתבה של עו"ד שדיבר על הערכות שונות בין שמאים, אחד קבע 2.5% והשני קבע 9% כי השמאי של חברת הביטוח נצמד לדו"ח ששון והשני קבע את מחיר הנזק הריאלי בגלל הקושי למכור. בסופו של דבר השופט פסק על 9%, השאלה אם גם אני אצטרך לעבור את זה? איך אני בוחר שמאי טוב? אני גם צריך לשלם לו הכל ורק אחרי זה אני מקבל החזר?
-
אז כרגע מה שיש לי זה: -תמונות של הרכב שלי והרכב שלה. -לוחית רישוי שלה. -רישיון שלה. -רישיון רכב שלה. -ביטוח חובה שלה. -הודעת וואטסאפ מהמספר שלה שתוכנה הוא: "אני --- ---- ת"ז 1234567 מאשרת שנכנסתי בך בתאריך 18.8.17 ביום שישי." ביום ראשון אני מתקשר לחברת הביטוח שלי והם מנחים אותי ומקשרים אותי עם מוסכים, שמאים וכו'?
-
העניין הוא שהיא לא רוצה להפעיל ביטוח אלא לשלם בעצמה. כרגע דיברתי עם ידיד שלה שנכח בתאונה, הם שלחו לי הודעה בוואטסאפ שמאשרת שנכנסה בי. הסברתי לו ולה שעדיף לה להפעיל ביטוח כי לפי מה שתיארת פה אלה סכומים רציניים שהיא לא תעמוד בהם והם אמרו שסביר להניח שיפעילו ביטוח. הוא אמר שמחר הוא יעשה בירור עם עוד מישהו אחרון אם שווה לו עדיין לנסות לא להפעיל ביטוח ובמידה ולא, נפעיל את מה שצריך. מבחינתי האוטו אחרי כל זה חוזר לקדמותו? ואת ההפרש של ירידת הערך אני מקבל לבנק, ככה שתכלס כלום מעולם לא קרה?
