Jump to content

farkash7

  • הודעות

    4,675
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    57

farkash7 שיחק אותה בתאריך יוני 6

התכנים של farkash7 היו האהובים ביותר!

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של farkash7

פורמוהוליק

פורמוהוליק (9/14)

4.1 אלף

מוניטין

  1. גם לישוב חדש שמקימים יש צביון. תקרא לי גזען אבל וואלה, לא בא לי שכל הכפר יעבור להיות שכן שלי, בדיוק כמו שלא בא לי שכנים שעושים קריוקי של עומר אדם כל ערב וזה ממש לא משנה לי אם הם מזרחים או רוסים כבדים ששומעים מזרחית. מוכן לשים כסף שגם אתה לא, אז יש להיות יפה נפש/פרוגרסיבי ויש מציאות. אין מה לעשות, זו התנגשות של תרבויות, טיילת בכפר ערבי לאחרונה? יש יוצאי דופן, אבל ברובם תראה המון זבל ברחוב, ולא זה לא בגלל שהמדינה מזניחה אותם, זו התנהלות. נסעת פעם מאחורי רכב שהתחיל לזרוק זבל מהחלון? מי נראה לך נהג בו? הם שכנים שלי במובן של כפר לידי, אני רואה את זה יום יום וזה רק דבר אחד קטן מני רבים.
  2. ואתה כרגיל רושם שטויות בלי להבין על מה אתה מדבר העיקר להראות פרוגרסיבי. נכנסתי לקיבוץ בדלת האחורית, ועכשיו מבפנים אני מבין את הרציונל מאחורי וועדות הקבלה. לא, לא מדובר במנגנון סינון למזרחים/ערבים/אתיופים. מדובר בקהילות שנבנו לאורך עשרות שנים, עם תחושת שייכות, זיקה למקום ורצון לשמור על צביון החיים הזה. להכניס כל פלוני אלמוני שהממון בכיסו פנימה, בלי בקרה יהרוס את הקהילה די מהר. האמת שיש פה לא מעט בני זוג לבנות קיבוץ שאין לי מושג איך עברו את וועדת הקבלה, אבל כנראה כשחצי אחד מגיע מבחוץ קשה להגיד לו "לא" ובנוסף הוא חייב להתשלב.
  3. בדיוק העסקה נחתמה. הקונה קיבל בלון בלי ריבית, מה זה משנה את העובדות? הוא קנה את הדירה במחיר הנקוב. אולי ללמ"ס יש אג'נדה אבל גם לך יש אג'נדה לא קטנה. בדירות חדשות לא תראה ירידת מחירים על הנייר. תקבל הטבות בדמות בלון חינם/מטבח או כל שקר אחר. כן זה טריק של הקבלנים בשת"פ עם הבנקים (הגופים המלווים), אבל מה אתה רוצה? זה חוקי, זו דרך לעודד קונים שיושבים על הגדר ולא לפגוע במחיר המוצר. רוצה מציאות? ביד 2 אולי, למוכרים פרטיים לחוצים יש פחות יכולת לדחות את הנורא מכל היום כי הריביות גבוהות מאוד.
  4. זה טיפ מצויין. השאלה מה עומד מאחורי ההפרש הזה, המחיר בחנות החלפים הוא "המחיר לצרכן" מה שנקרא. הוא מגלם בתוכו רווח. אני מניח שהמוסך קונה את החלק במחיר נמוך יותר, אותו מחיר לצרכן רלוונטי גם אליו. גם אם נניח שהוא לוקח עוד 30% פרמיה, איך 1300 שקלים הופכים ל-2200? עבודה? בולשיט. הרי כשמגיעים למוסך לטיפול מפרקים את הגלגלים גם ככה, הפירוק וההרכבה של הגלגלים הם 90% מזמן העבודה בהחלפת רפידות ו-80% מהזמן אם מחליפים גם צלחות. להוציא את הרפידה ולשים במקומה חדשה זה בדיוק דקה, להחליף שמן מנוע לוקח יותר זמן. הגעת להחליף ברקסים במיוחד? שעה עבודה במחיר מפולפל של 400+מע"מ, זה עדיין לא מסביר את הפער. ההסבר היחיד הוא 60-80% פרמיה על המחיר לצרכן (הגדרה שהגדיר היבואן לחנות החלפים לא המצאתי), עצוב, אבל זה כנראה המצב. אני כבר הפסקתי לנסות לתקן את העולם, אני עושה אחורה פנה וכמו שאתה אומר מוצא פתרונות, אבל רבאק, זה לא צריך להיות ככה, ושוב מדובר כנראה ברכב שיגיע להחלפת רפידות בתדירות גבוהה יותר מרכבים אחרים לא פעם ב-60K ק"מ ואז ניחא.
  5. בדקתי בשתי חנויות חלפים מוכרות שיש להן אתר אונליין פעיל, "אבי חלקי חילוף" ו"משה חלפים". בשתיהן קיבלתי פחות או יותר את אותו המחיר ככה שאני לא חושב שיש פה משהו מיוחד... מודה שלא בדקתי מה המחיר של הדור הקודם, אם הפער אכן לא משמעותי אז כנראה שזה באמת לא כדאי ולא רלוונטי. קצת מאכזב שהעלות במוסך מכפילה את מחיר החלק ויותר, אבל אולי זה הסטנדרט... לא יודע... פשוט ברכב הזה שרוב "עלות התפעול" שלו היא ברקסים וצמיגים זה כואב פי כמה. החלפה של רפידות אגב ברכב הזה היא מאוד פשוטה. לא ביצעתי בעצמי אומנם, אבל מי שמוכן לקחת את הזמן עם ג'ק עגלה, בוק אחד להבטחה אם ממש רוצים, מפתח ומכווץ קליפר בכמה גרושים מאלי אפשר להחליף לבד.
  6. לנדקרוזר זה רכב סטנדרטי לחלוטין שגם נמכר במספרים יפים+ בכל שנה ולא חסר היצע ממנו. להזכיר אותו באותו משפט עם S2000... כמו להזכיר חמור וחד קרן באותו משפט. בכל רגע נתונן שתיכנס ללוח תמצא רכבי לנדקרוזר למכירה ובכל תקציב, ואם התקציב שלך גדול תמיד תוכל להניח את ידיך על רכב שמור בלי הרבה מאמץ ואולי תשלם פרמיה של 10-15% מעל המחירון -> נשמע לי די סטנדרטי, כמעט כמו טויוטה קורולה. נקודת המוצא שלך שהשמורות עפו מהר מעל המחירון. קודם כל מה זה מעל המחירון? 2000 שקלים מעל? זה סכום זניח ולא משמעותי ששווה לשלם על רכב שמור באמת. 10K מעל? תביא דוגמאות. יותר סביר שרכבים עם נתונים טובים מאוד שתומחרו כראוי (מחירון+אולי פרמיה קטנטונת) עפו מהר. מצד שני רכבים עם נתונים טובים מאוד שמתומחרים במחיר מונפץ כנראה ישכבו בלוח, וזה נכון גם ל"רכב מיוחד" כמו הלנדקרוזר. רכבים עם נתונים בינוניים מינוס שמתומחרים במחיר מונפץ הם רכבים שלא באמת רוצים למכור אותם.
  7. זה מחיר של רפידות לדור החדש. האחוריות אגב קצת יותר יקרות... לגבי התקנה של דור קודם - שוב זה אולי לא יתאים לך או לכל אחד, אבל למי שבעיקר נוסע עם הרכב בכביש הציבורי לטעמי אחלה אופציה, הם הרי שירתו נאמנה את אותם אנשים עם BRZ דור קודם, זה לא שהחדשה היא עולם אחר מבחינת תאוצות או שוקלת פי 2.
  8. שילמת 2200 לזוג קדמי במוסך? מבדיקה שערכתי זוג קדמי עולה 1000~ שקלים כולל מע"מ בחנות החלפים. מקריאה בפורומים בחו"ל מבחינה פיזית הרפידות של הדור הקודם זהות לחדשות, יש הבדל בתרכובת - אם זה נכון למי שלא מגיע למסלול ולא חשובה לו התרכובת האולי עדיפה, אולי זו אופציה שכדאי לקחת בחשבון ולחסוף עלויות כנ"ל מי שיש לו סט רפידות יעודי למסלול. בנוסף רפידות קדמיות+אחוריות מקוריות לדור החדש עולות יותר מסטים אפטרמרקט שלפי ביקורות עדיפים עליהן... גם זה משהו ששווה לקחת בחשבון.
  9. עזוב שכל בית מחורטט בארה"ב הוא 2500sq/ft, ומי שקונה אותו הוא בסטטוס של העובד של העובד של NightDriver. אנחנו לא במשחק הזה. היום בישראל מוכרים דירות 5 חדרים בגודל מדהים של 110 מ"ר. העיקר שלכל ילד יש את המכלאה שלו. אתם זורקים כאן אנשים שגרים בפריפריה בבתי קרקע. אוקיי נגיד שבשביל זה שווה לאכול פקקים, אבל רוב האנשים לא גרים בבתי קרקע. רוב האנשים אלו כאלה שקנו בראש העין כדי לנסוע לת"א כל בוקר ולאכול פקקים, העיקר שתהיה מכלאה על שמם. האמת לא מאשים אותם, המדינה הזו דפוקה ברמות, תחבורה ציבורית ברמה של בית שימוש במדינה בגודל של מטר ובמבה. מה שהבריטים והתורכים עשו פה בכמה שנים של המנדט עם רכבות עוד לא הצלחנו לעשות, ומה הפלא? תראו איזו נעל מנהלת את משרד התחבורה ומי שיחליף אותה יהיה נעל בית אחר.
  10. חדר נוסף לילדים זה לא איכות חיים, לפחות לא עד שהם בני 16. ילדים יכולים בכיף להיות 2-3 בחדר, גם ככה הם מבלגנים את כל הבית, זו דעתי. מה שחשוב בימינו יותר מעוד חדר לילדים זה חדר עבודה. בבית שלי כרגע יש חדר ילדים אחד, חדר עבודה וחדר שינה ענק להורים. בכנות, אם לא היו לי אחוזי בניה משמעותית גדולים יותר לנצל וכסף מיותר הייתי פשוט מוסיף ממד, בונה מטבח חדש ונשאר עם הבית הישן הזה. ממ"ד -> רק לשם הבטיחות, לא כי לחוץ לי עוד חדר לילדים. לגבי חצר אני לא גר בת"א, אבל יש להם פארקים ללכת אליהם, יש להם ים קרוב ולשכור שם כסאות ושמשיה למשפחה זה סיפור של 6 שקלים אם אתה תושב ת"א, אף מעכאר לא עוקץ אותך. ים במרחק של 10 דקות הליכה הוא לא פחות טוב מחצר. לקיבוץ יש את היתרונות שלו, אבל לחלקם יש מקבילות בעיר אמיתית כמו ת"א. בת"א יש גנים קרובים לבית שלא צריך רכב כדי לפזר את הילדים. בת"א כפי שציינתי יש פארקים וים, זה לא חצר אבל לא פחות טוב בצורה מובהקת, ובנוסף שלל מוזאונים ואטרקציות. בת"א יש מערכת חינוך טובה ומערכת בריאות ברמה הכי גבוהה בארץ. בת"א יש מה לעשות בערב, אפשר לרדת לשתות בירה ולחזור הביתה, אפשר להזמין אוכל אם ממש רעבים ואין כוח לבשל. בקיבוץ? אם העגלת קפה פתוחה בערב זה נס, ומה שתמצא שם זו פיצה בינונית ובירה סטלה מבקבוק, כבר עדיף להשאר בבית. החוזק של הקיבוץ הוא להיות חלק מקהילה, כולם גדלים ביחד, כולם מכירים את כולם. הבן שלי בן 4, הוא יודע את השם של כל ילד שהוא רואה בקיבוץ בין אם זה תינוק בן שנה ובין אם זה ילד בן 12, וכולם גם מכירים אותו, לפעמים אני בוחן אותו, בוחר איזה תינוק לא מוכר, ושואל אותו מה שמו והוא עונה. אני לא מאמין לו עד שאני מוודא את זה עם אישתי ומסתבר שהוא צודק. מדהים בעיני לילדים להיות בסביבה כזו. תחשוב שוב. לפני הקורונה גם בטק ששם לעובדים יש יחסית כוח שעות העבודה היו די נוקשות, מה גם שאתה עובד עם אנשים אחרים, אתה לא סוליסט. אתה יכול להתחיל לעבוד ב-10, אבל זה ידרוש ממך לסיים מאוחר, ולהתחיל לעבוד ב-10 לא יחסוך כלום בפקקים. אתה לא יכול להתחיל לעבוד ב-12 כי יש פגישות בבוקר, ויש שיתופי פעולה שצריך לעשות עם אנשים שהולכים הביתה ב-5 ולא ממש מעניין אותם אם אתה חסר חיים או הגעת ב-12 ואתה נשאר במשרד עד 21. בקיצור, לא הייתה ממש גמישות לפני הקורונה, אולי גמישות בכאילו. הייתי יכול להתפטר מהטק ולעבוד במרכול בקיבוץ, שם יש גמישות כן. לצאת לפנסיה עכשיו ידרוש ממני לוותר על הרבה מותרות שאני לא רוצה לוותר עליהם או לעזוב לפורטוגל. בעוד שנתיים אם הכל יהיה בסדר זה כבר סיפור אחר.
  11. המצב שלו לא חריג. הוא עובד בטק ומשכיר דירה בת"א, אני יכול להביא לך עוד אלפים של אנשים שעושים את אותה בחירה, לגור בשכירות ולעבוד בחברת טק בת"א. המחיר שהוא משלם? הוא לא גר "בבית שלו" אז? מה זה משנה? אם זה כל כך כואב לו הוא יכול לקנות בית בחיפה ולהשכיר ואם זה לא כואב לו הוא יכול לזכור ש99% מהאנשים חיים בבית שהוא 60-70% של הבנק. לעשות בחירה כזו, לעבוד בת"א בטק ולגור בשכירות היא די טרוויאלית לדעתי. אפשר היום אפילו לחסוך, מי שרוצה יכול לגור בפתח תקווה ולעבוד בת"א, הרכבת הקלה עובדת אש. במקצועות אחרים אולי זה פחות משתלם, ואולי לא. אם בנאדם לוקח החלטה "אני מוותר על רכבים, אני מוותר על עוד חדר לילדים" הוא יגור בת"א ויעבוד בתור עו"ד/רואה חשבון/מורה למתמטיקה ובסך הכל ישאר עם אותו דבר בסוף החודש, פשוט לא יבזבז יותר מחצי שעה ביום על נסיעות וגם החצי שעה הזו יכולה להיות כושר. אם הוא יגור בפתח תקווה הוא אפילו לא יוותר על עוד חדר ותהיה לו חניה פרטית לרכב. יש לי מקרה מבחן די רלוונטי, שני חברים בני אותו גיל, אותו מצב משפחתי +-, נשואים פלוס 2. אחד גר בשכירות בת"א ועובד בטק, השני גר באיזה עיר לווין שקרית לת"א שבלי פקקים זה 15 דקות (שזה נתון לא רלוונטי לכלום), אבל עם, אלוהים ישמור וגם עובד בטק. זה שבשכירות נהנה מהחיים, טוב לו. השני ממורמר עד אין קץ ואם הייתה לו אפשרות למכור את הדירה במחיר שהוא קנה אותה היה עושה את זה מזמן. בתור מישהו שגר ב"פריפריה", קיבוץ באזור פרדס חנה, להגיע לעבודה בבוקר זה סיוט שלא יתואר. למזלי הטק עדיין נמצא בחלקו בקורונה, עובדים יומיים מהמשרד והשאר מהבית. גם ביומיים שאני עובד מהמשרד אני משתדל לצאת אחרי הפקקים, מתחיל לעבוד בבית, בסביבות 11 יוצא מהמערכת, עולה לרכב ונוסע למשרד. במקרה הזה הנסיעה סבילה, 40-50 דקות. אם אצא בשעות העומס כל מספר בטווח של שעה ורבע-שעתיים הוא הגיוני, וזה רק לכיוון אחד! בלתי נסבל. מה אני יעשה כשיגידו לי "תשמע חוזרים לשמרד 5 ימים בשבוע"? אין לי מושג, יש מצב טוב שאתפטר ואצא לפנסיה מוקדמת.
  12. יש מצב שבעצם קוראים לך מינה, אתה בלונדינית יפה שהולכת רק עם בגד ים אדום ואת השיחה עם הנציג עשית בוידיאו?
  13. יש כאן אנשים שמשלמים 7+ על דור שני. חלקם בני אותו גיל כמו GTאי וכמוני. לדעתי ההבדל הוא בעיקר בעיתוי, מתי נעשה הביטוח. כפי שאמרתי לקחתי הצעה פעמיים, ביוני ובספטמבר וההבדל במחיר היה 2000~ שקלים. יש אנשים שכבר חידשו, מעניין לשמוע מהם אם הייתה עליה במחיר, כמה הם שילמו וכמה הם משלמים היום.
  14. אנשים כאן קיבלו הצעות שונות בתקופות שונות. יכול להגיד לך שלקחתי הצעות ביוני 2023 ובספטמבר 2023. אותו נהג, אותו עבר, אותה חברת ביטוח. היה הבדל של כמעט 2000 שקלים בין ההצעות. לפי ההצעה שקיבלתי בספטמבר המחיר הגיוני - היא הייתה מעט זולה יותר ממה שציינת. כל נהג מעל גיל 36. הגבלת נהגים כשאני לקחתי את הביטוח חסכה 300~ שקלים -> לדעתי מיותר.
  15. ברור זו חברה מסחרית, איזה שיקול רצית שהיא תעשה? שיקולי בטיחות נכנסים לשיקול כלכלי כי אף מחיר לא שווה מטוס שמתרסק. אם אל על בחרו במטוס הזה למרות המוניטין אז כנראה שהמצב לא כזה גרוע -> כמו שאתה אומר. אם יש רכיב שנכשל פעם ב10 מיליון המראות ורכיב אחר מתקלקל פעם ב 100 מיליון למה לי לשלם על המאה מיליון? המטוס יגרט הרבה לפני. אם הFAA הלכו ובדקו, ולאחר דין ודברים/תיקונים/שינויי נהלים החזירו את המטוס הזה לשמיים סימן שהוא מטוס בטוח. לא אני כתבתי את זה פיקה כתב את זה. אם חברת תעופה מסויימת בוחרת במטוס הזה לאחר שהFAA אישר אותו אז היא לא עושה שום דבר שהוא לא בסדר, ואם היא משתמשת במנופי לחץ כדי לקבל מחיר טוב יותר כי למטוס הזה יש מוניטין של רכב צרפתי עם גיר AL4 זה מה שנקרא ביזנס. אי אפשר להתייחס לגוף כמו הFAA ברצינות ומצד שני לבקר חברת תעופה שקונה מטוס שהוא אישר ולהגיד "לא אכפת לה מהבטיחות, רק כסף".
×
×
  • תוכן חדש...