סין, שהיתה הנפגעת הראשונה ממגיפת הקורונה אשר שיתקה את העולם, עשתה עוד צעד משמעותי לכיוון החזרה לשיגרה מלאה כאשר קיימה את תערוכת הרכבים השנתית המפורסמת שלה בשנחאי. בדומה לשנים קודמות, גם השנה ניתן לראות את התקדמותו של עולם הרכב העולמי לכיוון עתיד חשמלי מלא, עם הצגת שלל דגמים חשמליים למהדרין.
טויוטה bZ4X קונספט – העתיד החשמלי של טויוטה
בתערוכת שנחאי בחרה טויוטה לחשוף את ה-bZ4X קונספט אשר נועד להציג את החזון של טויוטה לעתיד הרכבים החשמליים.
ה-bZ4X הינו קרוסאובר חשמלי למהדרין בגודל בינוני הקרוב בגודלו לראב 4 המוכר, המבוסס על פלטפורמת ה-TNGA של טויוטה אשר פותחה בשיתוף עם סובארו (שהייתה אמונה על מערכת ההנעה הכפולה). ה-4X מציג לראשונה אבולוציה של עיצוב סביבת הנהג של טויוטה, עם הגה לא שגרתי, שיתבסס על שיטת היגוי על חוט (steer by wire), לוח מחוונים דיגיטלי לחלוטין ומסך מולטימדיה מוטמע בקונסולה המרכזית. טויוטה טרם שחררה פרטים לגבי יחידת ההינע או הסוללה אבל כן ציינה שהרכב ישלב סוג מסוים של טעינה סולארית, כנראה דרך פנלים המוטמעים בגג הרכב.
ניסאן אקסטרייל
כמה חודשים אחרי חשיפת הרוג המיועד לשוק האמריקאי, האקס טרייל שיגיע בהמשך גם אלינו נחשף בסין. כמו בדגם הקודם, האקסטרייל צפוי לחלוק את יחידות ההנעה עם הקשקאי: 1.3 טורבו בנזין משודך לגיר רציף וגרסה חשמלית שבה מנוע 1.5 אטמוספרי משמש כמאריך טווח וטוען את הסוללה שמעבירה אנרגיה למנוע חשמלי שמזיז את הגלגלים.
האקס טרייל החדש גדול ביחס לקודמו ונותן תוספת מרווח פנימי, 28 מ"מ נוספים למרווח הרגליים מאחור ו-15 מ"מ נוספים למרווח הראש. גם תא המטען זכה לתוספת של 50 ליטר.
כמו הקשקאי החדש, האקסטרייל יציע תא נוסעים איכותי יותר, פנסי לד ותוספות של מערכות בטיחות.
פורד אבוס
האבוס של פורד הינו מעין שילוב בין קרוסאובר לסטיישן ואחד הרכבים הראשונים של חברת פורד שפותח בעיקר בסין, שם הוא גם ייוצר.
האבוס מציג תא נוסעים חדש לגמרי ובכך מתרחק מעיצובי העבר של פורד. תא הנוסעים החדש כולל מסך בגודל 27 אינץ' וברזולוציה של 4k הנמתח לרוחב תא הנוסעים.
התצוגה במסך הענק מתחלקת ל-2 כאשר חלק אחד מציג לוח מחוונים והחלק השני מציג מסך מגע לטובת תפעול מערכת המולטימדיה ומערכות הרכב השונות.
בדומה למאך E ולפורד F150, גם האבוס תומך בעדכונים אלחוטיים דרך-האוויר למערכות השונות.
לפי ספקולציות שונות הרצות בימים אלו ברשת פורד מייעדת את האבוס החדש לתפוס את מקומן של המונדיאו בשוק האירופאי ואת מקומה של הפיושן בשוק האמריקאי בתור הנציג של פורד בקטגוריה D.
אאודי A6 אי-טרון קונספט
ה- A6 אי-טרון קונספט שהוצגה בתערוכת שנגחאי מבוססת על פלטפורמה חשמלית חדשה, שפותחה בשיתוף עם פורשה ומהווה את הפרשנות של אאודי עבור ה-A6 החשמלית הבאה. הפלטפורמה עצמה ממקמת את הסוללה נמוך ככל האפשר על מנת להציע מרווח פנימי אופטימלי ואליה התאימו מתלי מולטי לינק מלפנים ומאחור. למרות שהיא נקראת A6 היא דווקא בעלת מרכב ליפטבק ומציעה מימדים דומים ל-A7. בזכות שימוש בעיצוב אווירודינמי, גובה נמוך ושימוש במצלמות במקום מראות צד קונבנציונליות, מצליחה ה-A6 e-tron להשיג מקדם גרר מרשים של 0.22.
אאודי מצהירים על טווח נסיעה גדול מ-700 ק"מ תודות לסוללה גדולה של 100 קילוואט-שעה ועם אפשרות לטעינה מהירה בזכות מערכת 800 וולט המאפשרת לצבור טווח של 300 ק"מ בטעינה בת עשר דקות בלבד. הA6- כוללת צמד מנועים חשמליים בעלי הספק משולב של 470 כ"ס ו-80 קג"מ, המאפשרים לה להשלים את המיאוץ הקלאסי ל-100 בפחות מ-4 שניות. דגם הייצור צפוי להצטרף למשפחת ה-A6 הנוכחית, אך עתידה לשמור על עיצוב שונה על מנת לבדל אותה מהשאר.
Genesis Electrified G80
ג'נסיס מצטרפת גם היא למרוץ החשמלי עם הצגת G80 חשמלית חדשה. ה-G80 החשמלית מציגה עיצוב זהה ל-G80 הרגילה מלבד הצורה של הגריל והוספה של שקע טעינה, פגוש אחורי שעוצב מחדש והסרה של פתח התדלוק והאגזוז.
ה-G80 החשמלית תגיע כסטנדרט עם שני מנועים חשמליים ותאפשר החלפה אוטומטית בין הנעה כפולה לאחורית על מנת לשפר את צריכת האנרגיה של הרכב ושמירה על הטווח כשאין צורך בכוח הנוסף. ההספק המשולב של שני המנועים עומד על 365 כ"ס ו-70 קג"מ – מה שאומר שאת התאוצה מאפס למאה היא תעשה תוך כ-5 שניות בלבד. ג'נסיס לא מציינים פרטים בנוגע לסוללה, אך הטווח המוצהר פחות מרשים ביחס למתחרות ועומד על כ-500 ק"מ בתקן NEDC הישן, מה שאומר שהטווח לפי תקן ה-WLTP העדכני צפוי להצטמצם עוד יותר. בנוסף מציעה ה-G80 גג סולארי על מנת לשפר את יעילות צריכת החשמל של הרכב במידה מה.
כמו כן בתערוכה הוצגה גם גרסת סדאן לאאודי A7 המיועדת לשוק הסיני ותימכר שם לצד ה-A6 וה-A7 הרגילה, וגרסה חשמלית ל-GLB שמקבלת את השם EQB.
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.