Jump to content

נרי קיש

  • הודעות

    15
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי נרי קיש

  1. שלום חבר'ה הייתי רוצה לעשות לכם קצת סדר בעניין, ראשית , קיים חוק, הרלוונטי בעיקר למוסכים מורשים, אשר אומר שעל המוסך לתת ללקוח אופציות בבחירת החלק. כלומר, בנוסף על החלק המקורי מהחברה הוא צריך לתת אופציה של תחליפי , משופץ או משומש. לכל מוסך יש את המדיניות שלו והוא בוחר עם מה לעבוד או לא לעבוד. לפעמים רמת השיפוץ של החלקים בארץ לא מאפשר להציע מוצר כזה כי הוא פשוט לא טוב. האם המוסכים המורשים אוכפים חוק זה , לא תמיד. חוק נוסף, שלא נאכף אצל היבואנים , כאשר הרכב נמצא תחת אחריות אפשר לטפל במוסכים אחרים כל עוד משתמשים בחלקים מקוריים בלבד!!!. שמעתי מקרים רבים שהתגלו בעיות בגיר אחרי פחות משנה , והיבואן התנער מהאחריות כאשר הוא טוען שהטיפול הקטן של החלפת שמן מנוע ומסננים (מקוריים) לא בוצע על ידו. כמובן שאין קשר בין הדברים ונוגד את החוק המגן על הצרכן שנית, סדר לגבי הגדרות החלקים: OEM- זהו חלק שמיוצר ע"י ייצרן החלקים אותו הוא מספק ליצרן הרכב. חלקים אלו נמצאים ברכב בעת קנייתו. חלק תחליפי- אלו חברות שונות ומשונות אשר מעתיקות את החלק המקורי. ישנם רמות רבות בחלקים והמחירים בהתאם. AFTER MARKET - זהו הגדרה לשוק החלפים כאשר הרכב יוצא מתקופת האחריות. בשוק זה יש גם חלקים מקוריים , תחליפיים , משופצים , ומפירוק. בשוק הAM, חלקי הOEM נמצאים גם אצל סוחרים רבים שמייבאים סחורה מדילרים רבים בעולם או עם הסכם ישירות עם יצרן החלקים. זהו אותו חלק בדיוק כמו החלק המקורי של החברה רק ללא המיתוג וחותמת יצרן הרכב. נ.ב חברת VALEO היא חברת הפצה עולמית. היא אינה מייצרת כלום. היא רוכשת מפעלים קיימים או נמצאת בהסכם בלעדי עם מפעל יצרני תחת פיקוח איכות שלהם ומפיצה אותם גם ליצרני הרכב וגם לשוק הAM. BOSCH - היא חברה יצרנית אשר מייצרת את החלקים בעצמה. אך גם היא רוכשת מפעלים ועושה בקרת איכות. שלישית, המחירים חלקי OEM הם יקרים באופן יחסי בכל מקום בעולם אלו מחירים מפוקחים בהסכם בין יצרן החלקים ליצרן הרכב. לחלקים שונים יש מיסוי שונה , אני בדקתי אצל חבר בחברת שילוח. מפוחים לרכב משלמים בערך 40% מס אחרי עלות הובלה ולפני מע"מ. חלקים ששיכים למערכת הבטיחות של הרכב (ברקסים תפוחים וכו' ) מחוייבים גם במס גבוה יותר וגם מכון תקנים בעלויות מטורפות. מניסיון שלי , חלקים קטנים ופשוטים שווה לקנות ב EBAY. רוב המוכרים שמצהירים על חלק מקורי לא משקרים. אבל הרוב המוחלט של החלקים הם או חליפיים או מפירוק. התמונה היא בד"כ להראות איך החלק נראה והם משתמשים בתמונה של המוצר המקורי. חלקים מקוריים אפשר למצוא אצל חנויות של יבואנים או חנויות שעובדות עם יבואנים. וגם יש להם חלקים חליפיים טובים (לא תמיד ). הם נותנים אחריות (ואם לא אז יש למי לפנות) והמחירים הגיוניים רביעית , אחריות לחלקים לא משנה איזה חלק מרכיבים על הרכב, על פי חוק מחוייב במינימום 3 חודשים!!! חוק!!! המוסכים המורשים נשלטים ע"י היבואן והוא קובע למוסך את המדיניות. לכן הם נורא יקרים. יש להם את היתרונות שלהם ואת החסרונות שלהם. יש מוסכים מצויינים במחירים שפויים שלא נראים כמו בית מרקחת. אז אין להם חדר המתנה יפה עם מכונת קפה וטלויזיה עם "האח הגדול" שמנוונת את המוח. לי היה סיאט לאון שנת 2005 . מאוד אהבתי את האוטו. כשעברתי למרכז לא הכרתי מוסכים והלכתי למורשה לטיפול. 2 טיפולים, קטן וגדול. לא משנה שכל פעם מתקשר "היועץ לקוחות" ואומר שהם מוצאים תקלות בכל מיני מקומות. על שמנים וברקסים יצאתי ב יוצא מ 1500 ש"ח . בטיםול הגדול עברתי את ה 3500 ש"ח. כשהייתה לי בעיה עם הווסת חמצן\אויר למנוע רק החלק שהם רצו על 4500 ש"ח לפני עבודה. חזרתי לצפון למוסך שאני מכיר ויצאתי משם עם 1500 ש"ח כולל עבודה ותיקן לי על הדרך עוד דברים. מאז אני מופקח מאוד. יש לי מוסך טוב במרכז שאני עובד איתו, הם גלויים איתי לגבי החלקים ואיזה כדאי לשים (מקורים , חליפי , משופץ) ואני מברר את העלויות של החלקים לראות שאני לא חורג יותר מדי ממחירי שוק. רוב האנשים שהולכים למוסך מורשה מקבלים את האשליה שהם מקבלים 100% אחריות ושירות . במוסכים שאני עבדתי איתם (לא מעט) זה רחוק מהמציאות. אשמח לקבל תגובות
  2. איזה חלקים אתה מביא? חדשים או משומשים? יש באפשרותי לעזור לך
  3. שלום, אם יוצאים לך פירורים של ספוג מפתחי האיוורור אזי אתה ככל הנראה צריך להחליף את הספוג שעוטף את המאייד ויחידת חימום. שתי היחידות הללו יושבות בתוך כונס והן עטופות בספוג מיוחד. עם השנים הספוג מתבלה. אם אין חימום ואין קרור אז כנראה יש לך בעיה גם ביחידות עצמן
  4. לידיעה, לפוקוסים יש מחלה שהמאוורר השמאלי יוצא מתפקוד. אין לזה סיבה ברורה. אם המאווררים עובדים כשמפעילים את המזגן אזי הפיקוד למאוורר משובש. לדעתי, הבחור הקודם כנראה עלה על הבעיה עם החיישן חום בראש מנוע.
  5. שלום, למדחס יש פולי (גלגל שעליו יושבת החגורה). בין הפולי לגוף המדחס יש חוט חשמלי עם קונקטור. יש לבדוק האם יש הזנה של מתח ישירות מהרכב. כלומר האם הפולי קלאטץ' של המדחס מקבל בכלל זרם. אם יש זרם יתכן מאוד שהקלטץ' שרוף. (הבדיקה כמובן עם מד זרם כאשר מדליקים את מתג הA\C) אם אין זרם אזי יש בעיה חשמלית שיכולה להיות מספר דברים- פה אתה צריך מזגניסט שיצמא את הבעיה.
  6. שלום, ההחלטה האם לשים חלק חליפי או מקורי תלוי בהרבה ניסיון של הרכב והחלקים. יש חליפיים טובים בשוק אבל עדיין הם לא אותו דבר כמו מקורי. תפוקת המזגן תהיה אותו דבר רק אורך החיים של חלק חליפי היא נמוכה יותר. יש מקורי מהחברה ויש מקורי AFTER MARKET. שזה בדיוק אותו חלק ההבדל היחיד הוא מדבקה עם הסמל של פיז'ו סיטרואן. יש למצוא חלק מקורי לא מהחברה. ההבדל במחיר הוא של כ 1000-1500 ש"ח. לדעתי, בתהחשב למחיר הרכב ועלויות אני ממליץ חליפי. איזה שנה האוטו?
  7. ברכבים האלה הנגדים של המפוחים הולכים . יש חברות שמוכרות את הנגדים והמפוחים חליפיים באיכות גבוהה. בפעם האחרונה שפרסמתי פה מקום מסויים לחלקי חילוף קיבלתי אזהרה. אתה יכול לפתור את הבעיה בכמה מאות בודדות של שקלים.
  8. הייתה לי בעיה דומה בסיאט לאון 2003. הוסת של האויר למנוע לא עבד טוב וגרם לבעיות בטורים עד שהרכב נתקע. החלפתי במשופץ ונפתרה הבעיה. ומכרתי את הרכב אח"כ. כשאתה מדליק את המזגן המגביר טורים נכנס לפעולה- יכול להיות שהבעיה משם.
×
×
  • תוכן חדש...