dan.p
-
הודעות
62 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי dan.p
-
חברים, נראה לי שאתם קצת מזלזלים ב - JL, המיצוב שלהם בארץ (ארץ ישראל היא דוגמא נהדרת לאפקט העדר) הוא בעייתי, אבל עדיין מדובר על חברה יחסית ותיקה ומאד מוערכת בתחום הסאונד שהוא לא לשימוש ביתי. ואם מדברים על החברה בכללי..לשימוש ביתי - יש להם סאבים HIGH-END מהשורה הראשונה.. ראו ערך Gotham . *המגבר הספיצי שלי, הוא מסדרה הכי גבוהה שהם מציעים היום - לא הייתי נסחף ואומר HIGH-END, אבל בטח שלא עוד מגבר קלאס D רגיל.. דרך אגב אשמח להגיע למפגש הסאונד הבא לשמוע קצת מערכות ולקבל מושג.. תודה.
-
תודה על ההתייחסות, כולכם פה מדברים על הגברה אקטיבית - כלומר לוותר על הקרוס אוברים של מורל, מה היתרונות? חסרונות? *רומן, מה היתרון בלעבוד עם 2 חלקים לעומת 3? הרי, טווח התדרים ש3 חלקים מכסה הוא רחב יותר משמעותית מ2 חלקים.. והכל כבר מותקן ועובד. ~
-
אתה יכול להרחיב קצת בנושא?
-
עבר הרבה זמן, אני יודע. הייתי קצת בחו"ל ועדיין לא ביצעתי שום שינוי. בימים הקרובים אני מבצע את השינוי, ובנוסף מעביר את הקרוסים לתא המטען - במקום גלוי שיהיה אופציה לכיוונים נוספים. החלטתי לשמוע בעצתכם ולעבור לBI-AMP. שאלה, לפי דעתכם (פונה אל המקצוענים האמיתיים ) - איך להזין את הסט הקדמי? אופציה א' : ערוץ הגברה של הסטריאו 100 - וופר (100 וואט ר.מ.ס ב4 אוהם - קלאס A/B) ערוץ הגברה של ה-JL - מיד+טוויטר (100 וואט ר.מ.ס ב4 אוהם - קלאס D) אופציה ב' : ערוץ הגברה של ה-JL - וופר (100 וואט ר.מ.ס ב4 אוהם - קלאס D) ערוץ הגברה של ה-JL - מיד+טוויטר (100 וואט ר.מ.ס ב4 אוהם - קלאס D) אופציה ג' : (*עם ההגברה הקיימת מצריך ויתור על הסט האחורי) ערוץ הגברה של ה-JL בגישור - וופר (150 וואט ר.מ.ס ב-4 אוהם קלאס D) ערוץ הגברה של הסריאו 100 - מיד+טוויטר (100 וואט ר.מ.ס ב-4 אוהם קלאס A/B) תודה לעונים. שאלה נוספת - אני חושב להחליף את הטווטרים הקיימים (מורל MT23) לסופרימו פיקולו, מה דעתכם? שוב, תודה ~
-
הקפצה רדיו דיסק וצ'יינג'ר של Sony דגם רדיו דיסק - MEX-BT5000 , דיבורית BT מובנית באיכות מעולה, 3 יציאות למגבר + שלט. הרדיו דיסק בערך בן שנה וחצי, עבד רק עם זוג מגברים של JL AUDIO, תקין ב100%, שמור מאד. דגם צ'יינג'ר - CDX-605 , (תוצרת יפן) מחסנית 10 דיסקים, (לא קורא MP3), תקין ב100% . כמובן שזה כולל גם את הכבל תקשורת בין הרדיו-דיסק לצ'יינג'ר. מחיר 550 ש"ח.
-
אם תערוכת SEMA נערכת, למה אסור לנו לשפר את הרכבים?
dan.p פרסם הודעה בנושא של kingikra בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
-
אם תערוכת SEMA נערכת, למה אסור לנו לשפר את הרכבים?
dan.p פרסם הודעה בנושא של kingikra בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
ביקור בתערכות SEMA, שהיא - תערוכת שיפורי הרכב הגדולה בעולם. בתערוכות בינלאומיות גדולות כמו -פרנקפורט, ז'נבה, דטרויט וכו' ..יצרניות הרכב מתמקדות בהצגת חידושים לקהל הרחב - שלרובו, צרכים סטנדרטיים. לתערוכת SEMA אופי שונה, שם ניתנת הבמה המרכזית לסדנאות שיפורי רכב מכל הסוגים,קבוצות מרוצים למיניהן (מסלול/מדבר/דראג/דריפטים), יצרניות חלקי AfterMarket ועוד אי אילו הפתעות שעושות נעים לעין. תהנו. -
אם כבר אתה רוצה לקבל כיוון - RZR, זה כלי שנוסע חבל על הזמן. עולה פי 4.5 מהתקציב שלך, אבל תחסוך. שנה שנתיים ואתה שם.
-
הזיניקס הזה כלי מעפן וחלבי לגמרי.. חבל על הכסף שלך. זה פח
-
התקנת קפיצי אייבך על בולמים מקוריים
dan.p פרסם הודעה בנושא של ג'וני43 בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
שלום ג'וני, לפי הגדרות היצרן קפיצי פרו קיט מיועדים להנמכת הרכב ברמה סבירה שיתאים לשימוש יומ-יומי. ההנמכה שמקבלים בהתקנת קפיצי פרו קיט היא כ-35 מ"מ. בנוסף אייבך מציינים במפורש שבולם מקורי מתאים לקפיצי הפרו קיט. קפיצי ספורט-ליין מיועדים לשימוש על משטחי אספלט איכותיים - יותר מתאים לתנאי מסלול. ההנמכה שלהם היא כ-50 מ"מ - ואין שום אזכור לזה שהבולם המקורי אמור להתאים לקפיצים האלה. **לגביך העסק שונה, כי הרכב שלך מגיע עם כיול מתלים שונה, בולמים שונים והוא נמוך יותר מגולף סטנדרטית. בגולף GTI MK5 אייבך מציעים ר-ק את קפיצי הספורט ליין וההנמכה שתקבל היא : 20-25 מ"מ קדימה 20 מ"מ אחורה ממליץ בחום דרך אגב בנוגע לשאלות שלך על התקתוקים ואי אילו סיפורים ואגדות - לא קשור להתקנה, קשור לאי ההתאמה של הקפיץ לבולם. זה פשוט לא מיועד לעבוד ביחד, ואם בנאדם מחליט לעשות את זה שייקח בחשבון שהוא "משכנע" את המערכת לפי תפיסת עולמו..אבל אין לזה שום היגיון - מלבד אולי היבט עיצובי. אני באופן אישי לא בקטע. אני מקווה מאד שעזרתי לך, שיהיה בהצלחה. דן. -
*אחורי=ישן.
-
proxima - כמו שכבר רשם לך פותח השרשור, תודה על הנוסחא אבל אין אנטי-רול אחורי במקור.. אז מה לעשות עם הנוסחא המפוארת הזאת? חמוצים?..סבבה. תיאוריה זה טוב ויפה, ופרקטיקה זה הצד המציאותי של החיים..ששם הדברים "קצת" יותר מורכבים. בקטנה..אתה יודע. *ואם אתה רוצה תשובה רצינית, תסתכל על התגובה הראשונה שלי.
-
אז יש נוסחא? נראה לי שאני אתחיל להחזיק באוטו מחשבון+דפים בשביל לחשב התת היגוי/היגוי יתר. איזה שטויות..
-
רדיו דיסק וצ'יינג'ר של Sony דגם רדיו דיסק - MEX-BT5000 , דיבורית BT מובנית באיכות מעולה, 3 יציאות למגבר + שלט. הרדיו דיסק בערך בן שנה וחצי, עבד רק עם זוג מגברים של JL AUDIO, תקין ב100%, שמור מאד. דגם צ'יינג'ר - CDX-605 , (תוצרת יפן) מחסנית 10 דיסקים, (לא קורא MP3), תקין ב100% . כמובן שזה כולל גם את הכבל תקשורת בין הרדיו-דיסק לצ'יינג'ר. מחיר 650 ש"ח.
-
ההתלבטות האמיתית שלך היא בין הטויוטה פראדו לבין מיצובישי פג'ארו. תהנה מהתהליך !
-
אין נוסחאת קסם, כמובן שתרגיש שינוי בין 20 ל-25 מ"מ אבל לא תוכל לדעת איך הרכב יתנהג עד שלא תבצע את השינוי בפועל. זוויות הגלגול של הרכב מושפעות ממכלול של גורמים ולאנטי רול יש השפעה רבה, אבל גם לחתך הצמיגים, Ofset של הג'נטים, סט-אפ של בולמים/קפיצים, בושינגים ועוד ועוד יש השפעה. *מעבר לקוטר של המוט עצמו, סגסוגת המתכת שממנה עשוי המוט שונה בין יצרן ליצרן, אז תדע שיש הבדלים בין אנטי רולים של H&R לEIBACH לדוגמא גם אם הם באוטו הקוטר (כמובן שיש גם מתכווננים אז בכלל..) בכל מקרה, השינוי יהיה חיובי . בהצלחה.
-
אם תוכלו להמליץ לי על מקום מקצועי (עדיפות לאזור המרכז) אני אשמח. תודה.
-
מספר תמונות משלבי ההתקנה, וכמה שאלות.
dan.p פרסם הודעה בנושא של פלג_ בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
התקנה נראית מעולה, תתחדש. התושבת לרמקול בדלת נראית חבל על הזמן - ייצור עצמי? -
א', לא - אני ממש לא צוחק. ב', אני מכבד את דעתך - אבל לא מסכים איתך. אובייקטיבית - פוקס יותר איכותיים משאר הבולמים שמוצעים היום בשוק..ולכן הם יקרים יותר. להדביק להם טייטל של - "יקר בטירוף" זה לא מדוייק. לדוגמא: אפשר גם להגיד שמרצדס זה אוטו "יקר בטירוף" - ..הרי צריך להתייחס לדגם,לרמת האבזור,לשנת הייצור,מול מה משווים את זה בכלל ועוד ועוד..ואז אולי אפשר לקבוע שמרצדס C350 "יקרה בטירוף", אם לא, זה סתם לא מבוסס על כלום. *דרך אגב, גם בפוקס יש מוצרי "Low-End" (באופן יחסי למותג) וכמובן גם מוצרי "High-End" שבזה הם מתמחים. בקיצור, אני לא הייתי פוסל מראש כלום..שווה לקבל הצעות מחיר ולראות אם זה מתאים לו - אולי הוא יופתע? בהצלחה !
-
איך השירוקי בהשוואה לפראדו? - זו שאלה כללית מאד, על איזה שירוקי מדובר? יש את השירוקי ספורט (יש לו 2 סרנים).. ויש את הגרנד שירוקי (סרן 1 או 2 - תלוי בשנת הייצור). ועל איזה גרסה מדובר? בנזין/דיזל? *כמובן שצריך לקחת בחשבון גם את רמת האבזור של הרכב (או שזה לא מעניין אותך )
-
אני מבין ממך שאתה נוסע עמוס (משקל), ובנוסף אתה גם מעמיס (שטח בינוני ++) על האוטו. אם יש את היכולת הכלכלית אני ממליץ על בולמי FOX RACING SHOX. אלו הבולמים הכי איכותיים שתוכל לרכוש במחיר שפוי (ביחס למחיר של בולמי KING לדוגמא - היחידים שהם בערך באותה רמה). יתרון בולט בפוקס הוא שהבולמים ניתנים לשיפוץ בכל נקודת זמן..אז ככה שלטווח הארוך זה יוצא משתלם. *ניתן גם להוסיף מיכלי שמן חיצוניים שמשפרים מאד את פעולת הבולמים (שוב, הכל עניין של תקציב ואופי שימוש). בהצלחה.
-
הייתי ממליץ לך על טויוטה לנד קרוזר פראדו 90 ארוך, שנת 99-00. מחיר המחירון שלהם הוא בערך התקציב שלך, למרות שדורשים עליהם בפועל קצת יותר - נתון למיקוח. הייתי לוקח את האוטו למוסך מורשה טויוטה (בכור כהן-אור יהודה/דנאל מוטורס כפ"ס - מוסכים מעולים) ושם בודק אותו בדיקה קפדנית. הרכב מגיע עם מנוע 3.0L TD 125 כ"ס עם נתון מומנט של 31.6 קג"מ מ1500 סל"ד (מקווה שדייקתי) מנוע מוצלח מאד, וידוע באמינותו. שלדת סולם, סרן חי מאחורה, מתלים נפרדים מקדימה (עצמות עצה כפולות). 4X4 קבוע (כמו הדיסקו שהתעניינת), נעילת דיפרנציאל אחורית - מקורית! (שווה זהב) תא מטען ענק עם אופציה ל7 מושבים, בכיף אפשר לגרור איתו, מבחינת שטח טכני יש לאוטו יכולת מאד גבוה בתצורה המקורית שלו ובנוסף, זה בסיס מעולה לשיפורים - תקרא כתבות רכב מהשנים שהוא נמכר ותגלה שהוא נבחר כמנצח פעם אחר פעם בכל המבחנים ההשוואתיים שנערכו (מול פג'ארו,דיסקו TD5,איסוזו טרופר - בארץ) המבחנים בחו"ל גם מאד מפרגנים. לפי דעתי אין קניה יותר נכונה מהאוטו הזה. נתון הק"מ לא צריך להדאיג אותך, רק צריך לוודא שהאוטו קיבל טיפול טוב, מעבר לזה זה רק מספר. **לדגמי 99 הייתה קריאת שירות לפני כשנתיים והזמינו את בעלי המכוניות להחלפת ציריות הסרן האחורי - שווה לשאול במעמד הרכישה. בהצלחה!
-
אני יכול לאשר את מה שפלג אומר לגבי צריכת הדלק. לאבא שלי יש לנד קרוזר קצר שנת 99..צריכת הדלק שלו היא בערך 8 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית. מחוץ לעיר בנסיעה רגועה בקלות אפשר להגיע ל 10 ק"מ לליטר. האוטו עם 330 אלף ק"מ. וכן, הדגמים עם הגיר 5 הילוכים יותר חסכוניים ב10-15%, ואולי קצת יותר. לשאלתך על דגמים עם הנעה אחורית - אין חיה כזאת..לכל הרכבים הנעה כפולה קבועה.בדוק! הייתי בודק מה מצבם של האינג'קטורים - תברר במוסך מורשה על ניקיון/שיפוץ שלהם. בנוסף המלצה חמה - כל 5000 ק"מ K44 ..ולפחות פעם בשבוע תשתדל לתת בגז כמה דקות שלא יצטברו פחמים בתאי הבערה! מקווה שעזרתי.
-
נראה לי שפירשתם את תוכן ההודעה שלי בצורה שגויה, וכן גם אני יודע שבמנוע TD5 יש 5 ציל' - לא כתבתי אחרת דרך אגב ! ושוב פעם..יש ג'יפים שבאופן אובייקטיבי! ולא לפי דעתי!! הם ג'יפים לכל דבר ועניין, ועדיין הם טובים יותר בשבילים - מה לעשות!? (או שלדעתך מיצובישי פג'ארו הוא בסה"כ פרייבט? שניצח איזה פעם או פעמיים בדקאר..) *שכתבתי מכלולים התכוונתי לסרנים (קדמי זהה)/טרנספר (זהה רק שהוא בלי נעילה) ועוד כל מיני כאלה..אבל לא באתי להיות קטנוני או להתווכח .. בסה"כ לעזור לחבר בפורום להיכנס לעולם השטח והג'יפאות. שוב, מופנה לפותח השרשור - שאלו אותך כמה וכמה שאלות רלוונטיות מאד, אם תענה זה יעזור. עד אז, סליחה אם מישהו התעצבן
-
אני לא רוצה להיות חוצפן, אבל סליחה - כולכם מדברים שטויות. אתה צריך לשאול את עצמך למה אתה בכלל קונה ג'יפ? כלומר, איזה סוג של רכב שטח אתה מחפש? אתה אוהב ליסוע מהר בשטח? אתה אוהב נהיגה טכנית וקטעי עבירות? אתה רוצה שהג'יפ שלך יהיה קצת מזה וקצת מזה? אתה קונה ג'יפ ומבחינתך הרכישה נגמרה? אתה קונה ג'יפ ואתה מתכנן להשקיע עליו 20-30 אלף ש"ח? (כמובן שאני מתייחס לתקציב שצויין) תחשוב עם עצמך מה יותר מושך אותך ואז תוכל להתכוונן על מציאת רכב שיתאים לך. בתור בן אדם שכל החיים חי רכבי שטח ונהיגת שטח, יש כלי רכב שהם אייקונים, ויש עליהם חוות דעת מעולות והכל..אבל אני בחיים לא אחשוב לקנות אחד כזה..כי הוא פשוט לא יענה על הצרכים שלי (וכנראה שזה גם נכון לגביך.. ולגבי כולם) דוגמא: לנד רובר דיפנדר - רכב לא אמין בעליל, יקר בטירוף, רועש, עגלה, נוסע חרא בכביש - ואני באופן אישי מת על האוטו הזה. ולא רק אני.. אתה שואל למה אני אוהב את האוטו הזה? בגלל הX פקטור שלו, משהו שאי אפשר להסביר במילים. צריך להכיר את האוטו ולהתאהב. ולא זה לא קורה לכל אחד. ואם ממשיכים עם לנד רובר, לשאלתך - לנד רובר דיסקברי זה לא כלי רכב אמין נקודה. הדור ה1 וה2 כמעט זהים מבחינת המכלולים והם ידועים בעלויות אחזקה גבוהות מאד ובזה שהם לא אמינים. מנוע הדיזל TD5 2.5L לא מוצלח ולא משתווה למנועים יפנים טובים (טויוטה,מיצובישי) מכל הבחינות. מנוע הבנזין 3.9 V8, צורך כליטר בנזין לכל 4 ק"מ ביום טוב !! והביצועים שלו..בינוניים מינוס. 180 כ"ס. אם כבר תנסה למצוא TDI 300 בגרסת EDC שנתון 97, הכי טוב שיצא להם בנתיים. (חוץ מהרכבים החדשים כמובן ) אתן לך טיפ חברי, אם אין לך ניסיון עם ג'יפים וזה הג'יפ הראשון שאתה קונה, אל תתחיל עם לנד רובר, ולא משנה איזה לנד רובר, כי הסיכוי שתתבאס עליו הוא גדול. מאד. יש בשוק חלופות טובות יותר(לדוגמא: טויוטה לנד קרוזר 90 פראדו - רכב שטח מדהים!)רכבים שקל יחסית וזול לתחזק ביומ-יום. אני מחכה לתשובות שלך על השאלות ששאלתי, אשמח לעזור.
