Jump to content

dan.p

  • הודעות

    62
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי dan.p

  1. מי שקונה בזול משלם ביוקר.. וברצינות עכשיו, תחזור למתקין שיפתור לך את הבעיה. בהצלחה
  2. TOYO T1R, תמורה מעולה למחיר.
  3. שלום מיקה, שאלת המון שאלות ואני אשתדל לענות לך בצורה הכי פשוטה שיכולה להיות. 1. תפקידי הקפיצים ברכב הם: א. לשאת את המשקל של הרכב. ב. לקבוע את הגובה של הרכב. 2.תפקיד בולם הזעזועים ברכב הוא לרסן את התנועה המחזורית של הקפיץ (דמיין שאתה זורק קפיץ על הרצפה - הוא ימשיך לקפץ כמה פעמים עד שהוא "ייעצר" לגמרי) תפקיד נוסף של הבולם הוא לקבוע את אופיו של המתלה מבחינת שיכוך המהמורות, כלומר "רך"-אופי נוח/"קשה"-אופי ספורטיבי. אני מניח שנתקלת גם במושג - "קפיץ פרוגרסיבי" - ההבדל בין קפיץ כזה לקפיץ רגיל הוא מהותי, לקפיץ רגיל יש "אופי" זהה מבחינת אופן העבודה שלו, כלומר הכוח שצריך להפעיל על הקפיץ ע"מ שיתכווץ הוא זהה פחות או יותר לכל אורך מהלך העבודה שלו - המרחק בין סלילי הקפיץ שווה.(כמובן שככל שהקפיץ מתכווץ הוא נהיה יותר קשה). "קפיץ פרוגרסיבי" - יכול להיות מכויל בצורה שונה לכל טווח עבודה, כלומר ישנם קפיצים שמהלך העבודה הראשוני שלהם יהיה "רך" (בשביל לקבל שיכוך טוב יותר במהירויות נמוכות יחסית) יותר מאשר שאר טווח העבודה של הקפיץ. ישנם קפיצים שמהלך העבודה הסופי שלהם יהיה "קשה" יותר במטרה למנוע סגירת מתלה או לשמש כסוג נוסף של "באמפ-סטופ". בקיצור, לקפיץ השפעה מאד משמעותית על אופיו של המתלה בפרט ועל התנהגות הרכב בכלל! "קויל-אובר" - המשמעות של המושג הזה היא "נושא-קפיץ", כלומר הקפיץ ממוקם על הבולם. על גוף הבולם ("קויל-אובר") יהיה חרוט תבריג שיכול לקבוע את מידת כיווץ הקפיץ - מה שישפיע ישירות על גובה הרכב. בפרקטיקה היומ-יומית, אם אתה לא מכונאי ואין לך את הציוד המתאים - אז אין לך אפשרות לכוון בעצמך את גובה הרכב (מה גם שכל שינוי בגובה של הרכב מחייב כיוון פרונט). איזה רכב יש לך בכלל? מה אופי השימוש שלך עם הרכב? מה התוצאה הסופית אליה אתה מכוון?
  4. הR1R יותר "דביק" ובעל אופי ספורטיבי מאד, לעומת ה-T1R שהוא צמיג יותר יומיומי-ספורטיבי. שניהם מעולים ואני אומר את זה מניסיון. רק תקח בחשבון שה-R1R יישחק לך הרבה יותר מהר (כמובן שזה תלוי באופי הנהיגה). בהצלחה
  5. dan.p

    JL 8W7

    JL 500/1 הסאב 2 אוהם, תיבת פורט
  6. dan.p

    JL 8W7

    היום יש לי מורל אולטימו 12, שלדעתי (וגם לא רק לדעתי האמת) הוא בין הסאבים הטובים והאיכותיים ביותר שמייצרים היום. ואני מאד מאד מרוצה ממנו. פתחתי את השרשור ע"מ לשמוע חוות דעת והמלצות על בסיס ניסיון של אנשים שיש להם כזה סאב. יצא לי לשמוע לא מעט סאבים של JL, מכל הסדרות ובכל מיני גדלים. את ה-8W7 לא יצא לי לשמוע, וראיתי לא מעט תמונות של התקנות מדהימות ששמו 2 וופרים כאלה בתיבה אטומה, ונראה לי שזה מפיק סאונד מדהים - ויותר חשוב מזה, לפי מה שקראתי הוא מהיר, מדוייק ועם פאנצ' מטורף. זהו, עכשיו השאלה היא - האם הוא באמת כזה מדהים? מופנה לAUDIO KING - הייתי שמח לשמוע על חלופות איכותיות להגברה.
  7. dan.p

    JL 8W7

    תודה על הטיפים, ואני אברר זה בטוח. שהתייחסת לוופר ולזה שהוא לא נציל, תוכל לפרט אם שמעת סאב כזה? ואם כן, איזה מגבר הזין אותו?
  8. dan.p

    JL 8W7

    כרגע לא הגדרתי לעצמי סכום שאותו אני לא עובר, אבל זה לא אומר שאין לי מגבלת תקציב. מעל 10000 ש"ח? אתה יכול לפרט איך הגעת לזה? אם וכאשר הסיפור יצא לפועל אז מגבר אני מתכנן לקנות בחו"ל או יד שניה ב-EBAY. בנוגע לוופרים, שנגיע לגשר נחצה אותו.
  9. dan.p

    JL 8W7

    אני עדיין לא בשלב של הרכישה, רק מנסה לגבש דעה לגבי מה שיהיה בעתיד (הקרוב - בתקווה ) לגבי הנתונים של התיבה, שמורכבים 2 וופרים באותו חלל - צריך להכפיל את הנפח ביחס שווה? כלומר אם נפח תיבה אופטימלי לוופר 1 הוא 24.8L אז ל2 49.6L?
  10. תיבה אטומה, עם 2 וופרים - JL 8W7 . יש למישהו ניסיון עם חיה כזאת? איזה מגבר מומלץ לשדך? אני חושב על 2 אופציות : JL 500/1V2 או JL HD750/1. *אני מחפש סאב שיפיק צליל מהיר ומדוייק.
  11. רק מוודא שאתה מתייחס לFRONT בתור הוופרים וה-REAR בתור מיד+טוויטר?
  12. החלטתי לשמוע בעצתך לגבי ה-BI AMP עידכונים בהמשך (כנראה ביום שישי הקרוב). עדיין לא ענית לי לגבי המתג של ה-INPUT MODE במגבר, על כמה ערוצים הוא אמור להיות ב-BI AMP? 6CH? אני שואל מהסיבה שיש לי כרגע סה"כ 3 זוגות RCA. 1 סאב (מחובר לJL) 1 סט אחורי (מחובר לג'נסיס) 1 סט קדמי - (מחובר לJL ולפי מה שאני מבין אני אצטרך 2 מפצלי Y בחיבור למגבר?) תודה!
  13. חלילה, לא אמרתי שהוא רע. אני פשוט לא בטוח לגבי רמת ההתאמה שלו לצרכים שלי ומזה זה נובע. חוץ מזה, שאתה בטח מבין אותי שחלק מההנאה היא ההתעסקות בזה..ומה יותר יתאים..וכל זה. נראה לי שהמגבר שלך ישאיר אותי בלי הגברה לסט האחורי..או שאני טועה? הסט הקדמי צריך לקבל בשקט 150 וואט ב-4 אוהם הסט האחורי מבחינתי גם 100 וואט ב-4 אוהם זה די והותר.. הסאב צריך לקבל לפחות 500 וואט שזה מה שהוא מקבל היום..והוא יכול בכיף לקבל 750+ (הנתונים שלו הם 1000 וואט ר.מ.ס ב2 אוהם)
  14. איתמר, איזה מגבר היית ממליץ לשדך למערכת הזאת ? במקום הJL
  15. תשמע איתמר, פשוט נתת ביטוי מילולי מדוייק לאי שביעות הרצון שלי מהסאונד. המגבר צריך להיות על 6CH בINPUT MODE?
  16. קודם כל תודה על התשובות, אשמח אם תפרטו קצת יותר מבחינת מה עדיף ולמה? וכמובן בפועל איך אני עושה את זה ? כי אני די אבוד בנושא. יש יותר מדי אופציות ואני מרגיש שאני הולך לאיבוד . עד לפני כמה ימים מה שהזין את הסט הקדמי היה הג'נסיס סטריאו 100, שהוא מגבר קלאס A/B ולטעמי נותן צליל יותר חם. העניין הוא שהרמקולים האלה דורשים הגברה יותר רצינית..והרגשתי שהוא לא "פותח" אותם . אז חשבתי על נושא הברידג'. תודה.
  17. שלום לכולם, אם תוכלו לענות לי תשובה חד משמעית אני מאד אודה לכם. המערכת כוללת: אקליפס 7200MK2 מורל אילייט 3WAY סט קדמי מורל אילייט 2WAY סט אחורי סאב - מורל אולטימו 12' (תיבה עם פורט) -מגבר ג'נסיס סטריאו 100 -מגבר HD900/5 JL audio RCA Monster cable 402 +אינספור יריעות איטום של דיינמיט.. הג'נסיס מזין את הסט האחורי, הJL את הסאב והסט הקדמי (הסט הקדמי מקבל בברידג' 150 וואט ר.מ.ס ב-4 אוהם) אני מניח שמביני עניין אולי ירימו גבה לגבי חלק מהרכיבים, אז אני מציין מראש שהמערכת נבנתה בשלבים ולא רכשתי את הכל באותה נקודת זמן. לעסק, לא הצלחתי להבין מההוראות של המגבר נושא מסויים בחלק שמסבירים על חיבורי ברידג'. יש למגבר מתג input mode שניתן למקם אותו על 2CH/4CH/6CH. לפי ההסבר שלהם, שעושים ברידג' צריך להשתמש ב2 מפצלי Y לRCA וזה גם מאד הגיוני. השאלה היא כזאת - איפה אני ממקם את ה input mode ? לפי ההוראות אין הסבר ברור לנושא הזה . בנוסף, אם למישהו יש ניסיון עם המגבר הספציפי הזה - יהיה מעניין לשמוע. תודה מראש .
  18. הסיכוי שלך להגיע אליהם הוא טוב.. ותלוי רק בך כנראה אבל לא הבנתי מה בדיוק אתה רוצה לבדוק? אם הבולמים תקינים? ואם לא? זה לא שיש לך איך לשפץ אותם.. ברגע שיש לך תקלה/בלאי בבולם מקורי אז זהו, הוא מת. בקיצור זה סתם בזבוז זמן וכסף. וברמת העקרון - אני יודע שאין שם מוסך, כלומר, תצטרך להגיע עם הבולמים מפורקים ע"מ שתוכל לקבל שירות. הם נמצאים באיזור צריפין. בלי קשר, כשתחליט לבצע את השינוי במתלים שלך, בין אם זה קוני/בילשטיין או מה שלא יהיה - השילוב בין הקפיץ לבולם הוא קריטי. תוודא שאתה לא הראשון שמנסה את השילוב של מה שתבחר. יכול להיות שהבולמים שתבחר יהיו הכי טובים שיש, אבל ברגע שהקפיצים לא מותאמים אליהם אתה לא תגיע לתוצאה שאתה מכוון אליה. מקווה שעזרתי לך בנושא.
  19. יש מכשיר אחד כזה בארץ, במעבדת הבולמים של חברת OBT. (יבואנים של בולמי FOX-RACING) הם הציגו בתערוכת אוטומוטור האחרונה ויצא לי לשוחח עם אחד הסוכנים שלהם על הנושא הזה.
×
×
  • תוכן חדש...