Jump to content

פידג'ין

  • הודעות

    157
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי פידג'ין

  1. היום נצבעו חלקים ראשונים של הרכב - החלקים הפנימיים. (כבר הרבה זמן לא התרגשתי כך ) הצבע מדהים [לדעתי] בימים הקרובים - סיום הצביעה החיצונית. ובקרוב... תמונות לאחר הצביעה אני עדיין מחכה לחלקים מחו"ל ממקומות שונים ומגוונים. בין השאר: כנף (/ספויילר), פנסים קדמיים מיוחדים, פנסים אחוריים מיוחדים, פנסי ערפל חדשים, שתי ערכות HID - 6000K, מראות מיוחדות... הכנף תצטרך לעבור צביעה והתקנה לכשתגיע מחו"ל. אני גם שוקל צביע של פנים הפנסים, משחור לצבע הרכב. עוד לא החלטתי.. רק אחרי שיגיעו, אתקין ואחליט לפי המראה.
  2. המקרה שאתה מתאר הוא לדעתי משהוא כמו קניית דירה: עושים את זה כי זה מרגיש טוב, לא כי זה כלכלי האמת שאני הייתי בנקודה דומה לזו שאתה נמצא בה כעת.. רק שלבסוף לקחתי החלטה - לשפץ (http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=205205) אז ככה... כלכלי זה לא בדיוק. אבל אני חושב שבמקרה שלי זו הייתה הבחירה הטובה ביותר. למה? כי אני מאוהב במכונית שלי, אני נהנה ממנה יותר ממה שהייתי נהנה מכל מכונית אחרת שהייתי קונה אפילו בפי שלוש ממה שאשקיע בשיפוץ, ואני אפילו נהנה מתהליך השיפוץ (כמו שאמר alfa164TS יש כאן הרבה סיפוק אישי... אם אתה אוהב את זה [ומצד שני, זה לוקח לא מעט זמן ]). ואם עושים את זה בתבונה, זה אפילו לא יותר מידי 'לא כלכלי'. לגבי שאלות "כמה יעלה לי...", קשה לי לענות על השאלה הזו בנוגע לרכב שלך, כיוון שלא עשיתי את הבדיקה לגביו.. רק לגבי הרכב שלי. כך, שכל שאגיד הוא הערכות כלליות. באופן כללי - כן! זה אפשרי להחזיר רכב למצב שלו כפי שהיה חדש לגמריי מהייצרן. אפילו למצב טוב מזה בדברים מסויימים. נכון, השלדה כבר לא חדשה, והפח... אבל מביחנות רבות הרבה מהמכלולים המודרניים טובים מאלו שהיו לפני 10-15 שנה. ולא! לא חייבים להחליף את כל מה שרק אפשר לחלפים מקוריים, ובמוסך הכי מקצועי שיש.. אפשר לחלקים אחרים (לפעמים אפילו עדיף), וישנם דברים שאפשר לחסוך במוסך מקצועי אפולי אם לא הכי מקצועי. גיר ומנוע חדשים? גיר יכול להיות בין 1000-2000. מנוע? תלויי.. לא חייבים חדש לגמרי. 10000 ש"ח למנוע חדש לחלוטין? נשמע לא נורא בהחלט. אבל.. למה חדש לחלוטין? מה רע במנוע מפירוק במצב מצויין או אחרי שיפוץ? (או אפילו שיפוץ מנוע קיים?) מנסיון אישי, כזה יכול לעלות פחות מחצי מחיר, ואפילו עם "התקנה". לא חייבים להחליף מה שבמצב טוב. למשל, אולי המנוע ,גמור, אבל הגיר במצב טוב? מנוע הוא חלק ארי, אך לעיתים לא החלק היקר ברכב. פחחות מלאה לרכב כולל צביעה (אם צריך) היא גם מרכיב עיקרי. ואם אתה רוצה להחליף גלגלים, צמיגים ובלמים? גם יכול להיות לא מעט. הכל תלויי כמה (ובמה) אתה רוצה להשקיע. המלצה שלי - תכנן תחילה מה בדיוק אתה רוצה להשיג (יישור קו [מכאני] בלבד? חידוש מראה? שידרוג מראה? שיפורים מכאניים?) אח"כ מה אתה צריך לעשות בכדי להשיג את זה.. ולבסוף, מי יעשה זאת, וכמה זה יעלה. אז בדוק את ההוצאה אל מול חלופות ותקציבך. רק אז קבל החלטה.
  3. אכן צבע יפה. גם הפולו החדשה הכחולה, יפה מאד: אך הצבע שבחרתי לדעתי מתאים אפילו יותר.. בקרוב תמונות של האוטו לאחר צביעה
  4. אכן, תמיד עדיף לבדוק בגוף האוטו. אם משום מה אתם לא מוצאים את המקום בו הדבר רשום: http://www.paintscratch.com/colALL.htm ניתן לנסות בסוכנות הרכב (לפי מספר רישויי). לעיתים הם יכולים "לשלוף" את קוד הצבע עבורכם. אם אין ברירה, ניתן לחפש את הקוד לפי שם/גוון הצבע ברשת האינטרנט:http://www.brandsports.com/by_make.php?make=Subaru יש לשים לב שישנם מספר סוגים של "כחול" (במקרה הנ"ל: Bermuda Blue), כך שחיפוש לפי שם יכול להיות מעט יותר בעייתי, אולם בחנות צבעים יוכלו להראות לכם מניפת צבעים שלעיתים יכולה לעזור באיתור מדוייק של הצבע מתוך הקודים השונים האפשריים.
  5. אהה לא.. אני לא מתכוון לשים את החצאית והפגושים הנ"ל. התמונה היא של ZX אקראי, שהשתמשתי בה לצורך בדיקת צבע בלבד. אכן, אלו מעט "יותר מידי" מבחינה חיצונית ולעת עתה אני לא משנה את מבנה הרכב.
  6. אוקיי.. עידכון תמונות.. הרכב לאחר Sanding ראשוני.. נשארה החלקה אחרונה ו-Sanding סופי. קרוב מאוד לצביעה (השבוע). המון אבק.. אפילו אפשר לרשום הודעות על החלון
  7. הממ..... מה עוד שתחילת התגובה שלי, המילים הכמעט ראשונות היו.. "אם אכן המנגנון הנו מנגנון המופעל בנגיעה בדלת (ולא בנסיון פתיחה של הדלת עצמה)". אם! מילת תנאי במשפט שטרחתי לכתוב מכייון שהיה נראה לי מעט מוזר שכך הדבר... אך נראה היה שאנשים הצהירו כי הרכב שלהם הנו כזה, וכך מופעל האור. ולפיכך - "אם... אז..." (אוליי כדאי שאחראי הפורום יבדוק את עצמו קודם.. לבטח לפני שיוצא בהצהרות/התראות??) ודרך אגב.. http://www.lafranceautoworks.com/ מנגנונים מבוססי מגע הם טכנולוגיה ישנה והנם מבוססים על מוליכות הגוף, וגוף האדם אכן כן מייצר חשמל (לא סטטי, אך חשמל בכל זאת) http://www.wipo.int/pctdb/en/wo.jsp?wo=2008017136&IA=WO2008017136&DISPLAY=DESC
  8. אגב... קוד הצבע.. Palladium Silver Metallic = 792
  9. תשובה אוליי טכנית מעט אבל.. אם אכן המנגנון הנו מנגנון המופעל בנגיעה בדלת (ולא בנסיון פתיחה של הדלת עצמה), הנ"ל מתבסס על אחת משתי העובדות הנ"ל: גופנו הנו מוליך/מאריק - או - גופנו מייצר מטען חשמלי קבוע (הנקרא לפעמים חשמל "סטטי"). מנגנונים המופעלים בנגיעה הנם פשוטים למדי. בשני המקרים הנ"ל מאד ייתכן כי המנגנונים הללו אצלך, תקולים או מבוטלים. במקרה שה הארקה, בדוק תחילה אם למכוניתך ישנה הארכה קבועה (תלוייה באחורי האוטו/אגזוז). אם כן, נסה להרים הארקה זו מהקרקע וראה אם לאחר הזמן שמסרו פה אנשים האור כבה. אם לט, מאד ייתכן כי המנגנון הנו מבוסס חשמל גוף. במקרה כזה, ייתכנו שתי תקלות: בחשמל הרכב - או - במנגנון האלקטרוני. ייתכן כי מנגנון חשמלי ברכב מקצר ומעביר זרם זליגה לגוף הרכב. אך יותר סביר כי המנגנון האלקטרוני עצמו תקולץ תחילה בדוק אם יש זליגת זרם מהמצבר. אם לא, פנה לחשמלאי (אלא אם כן בא לך לאתר את המנגנון בעצמך)
  10. מאוחר מידי. מהתמונות שצירפת נראה כי הלכה (ClearCoat) התקלפה. קילוף זה ימשיך להתפשט על כל שטח המכונית באופן הדרגתי. בשלב זה, הפתרון הנכון היחידי הוא צביעה מחודשת.
  11. רעש דומה למה? מכה? פיצוץ? חריקה? שריקה? נוזלים?
  12. האמת היא שאין בדיוק בעיה לאתר קוד של כל צבע שהוא. מעט חיפוש ברשת ובמאגרי מידע. וניתן למצוא זאת די בקלות.. אכן, גם אני החזקתי בדיעה שהאפור יותר "סולידי"והכחול יותר מתאים. אמנם הוא יותר אפור כסוף/מבריק מאפור פשוט, אך עדיין. אבל... לבסוף גיבשתי דעה כי הכחול מעט כהה, מעט צעקני ויומרני.. חיפשתי צבע שהוא הכלאה בין שני הצבעים ולבסוף בחרתי צבע אחר... Zirconi Metallic (Code: JHV) לצבע המדוייק זה הגעתי די במקרה. ראיתי לפתע מכונית חונה בצבע שקלע בדיוק לטעם שלי.. לאחר בירורים מייגעים איתרתי את שם וקוד הצבע. הנה דוגמא מאד גסה של איך הצבע אמור להיראות על ZX. דוגמא זאת יצרתי ב-Photoshop על מנת לדמות, אפילו אם באופן גס למדי איך תיראה המכונית בצבע האמור: הנה להשוואה המכונית האפור ובככול מטאלי: בקרוב, עדכון תמונות של הרעב בשלב הפחחות/צבע..
  13. לפי איך שזה נראה, בכל הארץ הצביעה בתל-אביב/יפו. עבודה עצמית במושב במרכז, שינויי קוסמטי אפשרי אוליי באשקלון, שינויים וחלקים, בארץ ובחו"ל.. חלקם עכשיו בדרך מחו"ל.. לדוגמא... - ספויילר עליון (כנף למען האמת, דגם 16V) - מוט ייצוב - פנסים קדמיים ואחוריים (משהוא מיוחד למדי..) - שתי ערכות HID (Xenon) 6000K - זוג פנסי ערפל חדשים בהמשך, מערכת פליטה חדשה, עיצוב פנים חדש, הנמכה/Coilover ועוד כמה שינויים. אני מתלבט כרגם בין שני צבעים.. הראשון - כחול מטאלי (Lazullite blue) מיוחד למדי, עם אפקט פנינה: השני - Palladuim Silver.. (ואני יודע שברור כשמש שהוא, אפילו יותר מהקודם, נראה טוב על SLR Mclaren ועל Volcane זה לא יהיה בדיוק אותו הדבר, אבל בכל זאת...) אשמח מאד לשמוע את דעותיכם בנדון.. רעיונות, דעות?
  14. Corvette Stingray... והיא למכירה אם אני לא טועה.
  15. שלב ראשון בפחחות התחיל היום ויסתיים מחר.. יישור הפח... לא הרבה עבודה, כיון שהרכב די שמור מבחינת מבנה ולא עבר תאונות, אבל עדיין... רכב בתל אביב.. הנה תמונה קטנה, פלוס בונוס, מכונית שכנה.. מובטח פרס (טפיחה על הכתף) למנחש הראשון את דגם הרכב..
  16. עדכון: לנתן וקסלר יש Citroen Xsara יפיפיה.. ופנסים אחוריים מאוד יפים שככל הנראה אתקין במכוניתי. לנתן יש גם ספויילר (או שמא עלי להגיד כנף, שכן בנושא פה באתר הובהר ההבדל בין השניים) ל-ZX Volcane 16V שאני שוקל.. ובנוסף, ברצוני להתקין כונסי אויר (שו שמא שמם שונה) דוגמאת Evo 4 על מכסה המנוע. אני תוהה לגבי התקנתם באופן עצמי. האם משהוא יודע על כך? לבסוף, פגשתי את נתן פליישר (הרבה 'נתן'ים, לא?) מ'הנדסת חלומות'. רמת המקצועיות (ונגזר מכך גם, רמת המחיר כמובן) של החברה שם גבוהה מאד. מעט עבודות שהם עושים שראיתי שם הנן מקצועיות מאד.. למשל פירוק מלא של כסאות הרכב לצורך התקנת מערכת שמע, צביעת רכב ברמה מהטובות שראיתי.
  17. ככלל, ניתן להתקין מנוע תואם למנוע שהיה קיים ברכב או "להוריד" דרגה, אך לא להעלות. במקרה שלי, התקנתי מנוע שה Xantia, אך זה היה גם הוא 2000 סמ"ק, כך שלא קיימת בעייה אמיתית מבחינת רישויי. אולם חשוב לזכור כי יש להעביר שינויי כזה, כמו גם שינויי צבע, במשרד הרישויי.. ולשם כך יש צורך בתעודה של המנוע החדש.
  18. לסיכום השלב החיצוני העומד בפתח: בתחילה אשלים פחחות מלאה. במהלך שלב זה אשדרג את מכסה המנוע ואתקין Air Intake. שאלות לגבי Air Intake: 1. כיצד קובעים את המיקום המדוייק של פתח האוורור? 2. בהנחה ובשלב הבא אוסיף מסנן אויר פתוח, האם כדאי Intake בעל רשת בלבד? או כזה הכולל פתח כניסת אויר הפונה כלפי כיוון הנסיעה? 3. משהוא מקוראי הפורום התקין בעצמו שבלונת Air Intake וביצע את עבודת הפחחות הנילוות בעצמו? האם כדי לקחת זאת כפרוייקט עצמי אם אין לי נסיון ספציפי בעבודות פחחות? לא אבצע שינויי פגושים או Body Kit, מכיון ששינויים אלו אכן משנים את האופי הויזואלי של הרכב יתר על המידה בטווח הארוך אך גם מכיון שבשלב הבא אתקים Coilover ואנמיך את הרכב (40-50mm) כך שפגוש נמוך יהיה מאוד מיותר בשלב זה. השינוי היחידי שאני שוקל בנושא זה הנו ניפוח הכנפיים סביב הגלגל, שינוי עדין יחסית, אולם איני יודע אם יש קיטים סבירים (למראה) אשר מתאימים ל-ZX Volcane ולעומת זאת אינני יודע אם הגיוני לבצע זאת כשינויי צורת הפח. 4. האם למשהוא דעה בנושא? ספויילר הנו עדיין סעיף פתוח. קיבלתי הצעת מחיר אחת לספויילר מתאים על סך 900 ש"ח (ללא נורת בלימה), אולם אינני בטוח לגבי הפריט הנ"ל. 5. האם ישנה אלטרנטיבה כדאית לפריט זה? (אוליי בנייה מ-FiberGlass) הצבע המועדף עלי הנו כחול רווי, אולם ישנן אופציות רבות. הכחול של Impreza דגם ספורט, מעט כהה מדי לטעמי. ישנו גוון כחול פנינה למכוניות מרצדס, אשר ראיתי דוגמא שלו בסוכנות, אך טרם ראיתי מכונית צבועה בצבע האמור. אני מחפש רכב אשר צבוע באופן מקורי בצבע מתאים, משום שכך קל יותר להתאים גוון בעת תיקון. 6. האם משהוא מכיר רכב+דגם אשר לו צבע דומה לזה שאני מחפש? (גוון הדומה לבין שני דוגמאות הרכבים בהודעה הראשונה בנושא שיחה זה) 7. באשר לסוגי צבע (Dupont או אחרים..) מהם הצבעים הנחשבים איכותיים יותר? הצבע שלי אמר כי הוא עובד אם צבע תוכי (הציפור ), או משהוא כזה, וכי זהוא צבע שלדעתו אף איכותי יותר מ-Dupont. האם יש משהוא המבין בצבעים בפורום? חיפוש בפורום העלה כי אין עדיין כתבה בנושא.. מעניין יהיה ללמוד מעט יותר על נושא הצבעים..
  19. Zigi - תודה. דיברתי עם נתן. נפגשים מחר.. ועכשיו לתמונות.. המצב הנוכחי.. טעון שיפור.. אהה?
  20. Zigi - קיבלתי את דעתך. נכון, יש עניין של התלהבות ראשונית שיכול לדעורף ואכן ייתכן והדבר ימשוך תשומת לב ואש. אם כך לא אבצע שינויים הדורשים Body Kit. עם זאת, מכיון שעלי להחליף את המראות הקיימות, החלטתי לרכוש מראות M3 או Performance. הבעיה היחידה למצוא מתאם ל-Citroen ZX. ננסה. לגבי הפנסים הקדמיים - אני בודק אפשרות עם בחור נוסף בעל ZX, ליצור תושבת לשני פנסי Projector ונורית אינדיקטור, מפיברגלס (ובצבע הרכב), ולקבע אותם במקום הפנסים הקיימים. הבעייה ב-Angel Eyes היא שיהיה צורך בשינויי מבנה איזור הפנסים, ולא ניתן להתאים אותם למבנה הרכב. על כן אני מחפש פתרון ביניים של פנסים יפים המתאימים ל-ZX. אני עדיין מחפש Spoiler אחורי עליון במקום זה שהיה פעם ונעלם. משהוא יודע היכן ניתן להשיג חלק מתאים? שכן, אין הרבה Volcane ובשום מרעז חלפים ששאלתי אין חלק שכזה. ולבסוף, מכסה המנוע.. Zigi - אנסה לפנות לנתן. תודה על הטיפ. RENAULT 5 - אתה זוכר אצל מי עשית זאת והאת השידרור היה החלפת כל המכסה, התקנת kit מוכל לתוך המכסה הקיים, או יצירת מקטע המכסה באופן ידני? אגב... מייד.. תמונות של הרכב במצבו הנוכחי, לפני הפחחות/צבע...
  21. למען האמת, בדומה לנושא של שיפוץ ושיפור האופל מנטה, גם התוכנית הארוכה לנושא שפתחתי כוללת את כל השיפורים כפי שתואר, כולל שיפורים מכאניים בשלב הבא, וביניהם: מיטלי Coilover של KV, כולל הנמכת הרכב, Anti Roll, עדכון Chip, ופילטר אויר וצנרת פתוחה. השלב הנוכחי אכן קוסמטי (כמו גם השלב הראשון של האופל). בכל אופן, ביכן שמתאים הנושא יותר, דיינו.. ונמשיך בדיון...?
  22. עדכון ראשון: נארה שהמראות בתמונה הראשונה דומיות למדיי למראות צד M3 Style או.. האם אני צודק לגבי אלו?
  23. שלום לחברי הפורום. אני מתחיל שיפור/שיפוץ של Citroen ZX Volcane שנת 1994, דגם שלוש דלתות, וחשבתי ללוות את התהליך בתיעוד של השלבים, אך בעיקר בהתייעצות עם החברים בפורום, שמראים לאורך כל התקופה שבה אני עוקב כקורא מן הצד, לא מעט ידע ועצות רבות ערך.. אני מקווה שהאשכול/נושא הזה מעניין את הנוכחים.. אז כך.. בדיוק סיימתי החלפת מנוע (2000cc של קסנטיה, שעשה 57,000ק"מ). בנוסף ביצעתי שיפוץ וניקויי של מערכת הקירור (צינורות + רדיאטור) וכעת האוטו במצב נסיעה מעולה (לפני שיפורים מכאניים). מראה?.. יכול להיות הרבה יותר טובה.. בקרוב כמה ממונות של המצב הנוכחי. כך שזהוא השלב הנוכחי.. שיפור מראה חיצוני. קודם כל פחחות וצבע.. (משהוא חושב שעלי להמשיך בסדר שונה?) הפגוש הקדמי סדוק מעט, כך שיעבור הלחמה. כל האוטו יעבור פחחות ברמה גבוהה מאד, ולאחר מכן צביעה כללית. הצבע הנוכחי הנו אדום חציל, אולם האוטו יעבור שינוי צבע כולל. הצבע שבו אני מתמקד הנו כחול.. כמו זה: זהו לכחול הדומה לשל Subaru Impreza וחברותיה, רק אולי עם מעט פחות ברק. אגב, האם משהוא מכיר רכב עם כחול קרוב יותר (מ-sSubaru) לכחול מהתמונה למעלה? והנה כמה שאלות חשובות לשלב הנוכחי שאשמח לחוות דעת החברים.. כדוגמאת התמונה מלמעלה.. 1. הרכב בתמונה שודרג בעזרת Body kit שככל הנראה כללה פגוש קדמי, פגוש אחורי ופסים צידיים. האם משהוא יודע אם והיכן ניתן להשיק ערכה כזו שתתאים לרכב? 2. מכסה המנוע, גם הוא שונה מהקיים, ומיוחד למדי (כולל החנה לכניסת אויר). האם משהוא מזהה את המכסה הזה? או האם מכסה שכזה הנו חלק מ-Kit כלשהוא? 3. המראות הצידיות בתמונה למעלה יפות למדי ומוסיפות לצורה הכללית של הרכב, מראה יותר דינאמי מהמראות הקיימות ברכב. היכן ניתן להסיג מראות צד מיוחדות? בחיפושים שעשיתי, נתקלתי בסוגיית התאמת המראות לרכב. האם יש חשיבות לכך? או שמראות שכאלו יכולות להיות מותאמות לרכב על ידי הפחח? 4. הפנסים בתמונה מעל, מיוחדים מאד, ומתאימים בצבעם לרכב, למרות שצורתם אינה תואמת את המקום המוקצה לפנסים במתכונת הנוכחית. היכן ניתן להשיג פנסים שכאלו? האם משהוא מזהה אותם? והאם ניתן להתאים אותם לרכב? אופצייה שנייה: שלוש מתוך ארבע השאלות מלמעלה נוגעות גם לתמונה זה של רכב אחר (במקרה זה הפנסים הקדמיים תואמים לקיימים) האם משהוא מזהה את ה-Body Kit? את מראות הצד? ואת מכסה המנוע? שאלות אלו חשובות לפני שהרכב נכנס לפחחות וצביעה. באם איש לא מזהה את המכסה, ה-Body kit ומראות הצד, האם משהוא יודע היכן ניתן למצוא פרטים שונים אך יפים ותואמים את הרכב? אשמח לשמוע את עצותיכם, דעתכם ושאלותיכם. אם יש מידע נוסף (חומר או תמונות) שתרצו שאביא ואשתף, אשמח.
×
×
  • תוכן חדש...