גמל בדלת
-
הודעות
101 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי גמל בדלת
-
התכוונת שאסור לעזור להתניע רכב אחר עם כבלים??? כי השבוע כשתידלקתי המוכר בתחנת הדלק ביקש שאסייע למרצדס שלא הניעה והסכמתי... (מה זו ההמצאה הזו של מצבר בתא המטען??? למה זה טוב??? הייתי בשוק כשראיתי את זה במרצדס...) מה קורה אם המצבר שלי מתרוקן? גם אסור לי להתחבר למישהו אחר? כנראה צריך לגמור כבר לקרוא את ספר-הרכב. אני רק בעמוד 69 ויש עוד כל כך הרבה שאני לא יודעת
-
תודה. האם ניקוי המגעים זה משהו שניתן לעשות לבד או לבקש מהם במוסך? האם ניתן לעשות לבד גם אם איני יודעת איפה המגעים המדוברים ואיך הם נראים (כל המנוע מוסתר מתחת למכסה פלסטיק - אפילו למצבר יש מכסה!)? הי רפי, תודה על החוו"ד לגבי הצמיגים. בדקתי באתר הצמיגים והאליאנס האלה בכלל לא זולים - ל-4 צמיגים זה הבדל של פחות מ-200 ש"ח לעומת פירלי או דאנלופ. תמוה למה דווקא את אלה הבעלים הקודמים הרכיבו. אני אשקול את החלפתם למרות ההוצאה.
-
מבקש המלצה לשטיפה באזור ת"א רמ"ג (פרטים בפנים)
גמל בדלת פרסם הודעה בנושא של bar72 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
במכון שרפי מדבר עליו, מנסיוני, הם אדיבים, מהירים, יעילים ולא יקרים אבל אני לא יודעת אם הם עומדים בסטנדרטים שלך - אולי כי הסטנדרטים שלך אף יותר גבוהים משלי... הם היו מכון השטיפה הקבוע שלי כשגרתי קרוב יותר לאזור ונראה לי שאם לא תמצא המלצה מדוייקת יותר שווה לתת להם צ'אנס. -
לפני שבועיים התחדשתי ברנו סניק 2005. קבעתי תור למוסך היבואן לשבוע הבא לבדיקה של 15,000 ק"מ (75,000 - הבדיקה נעשית חינם כי כל הטיפולים עד כה נעשו במוסך מורשה) ול"יישור קו" ע"ס הבדיקה שערכתי במכון לפני הקנייה. בינתיים בשבועיים בהם נסעתי על האוטו, כמובן שגיליתי עוד כל מיני דברים ואשמח לחוות דעת לפני שאני מבקשת מהמוסך להסתכל עליהם כי שם צפוי להיות יקררררררררר: 1. להגה להרגשתנו יש נטייה קלה ימינה - מה זה יכול להיות? אם הבעיה היא גומיה בהגה או משהו כזה האם מכון פרונט הוא עדיין התשובה או ששם עושים רק כיוון? ראיתי בפורום המלצות על דוד שוקרון (חיפה). 2. האיתות שמאלה לפעמים כבה לבד כשמסיימים את הסיבוב ולפעמים שומעים רק את ה"קליק" אבל הוא לא כבה לבד וצריך אז להחזיר את הידית ידנית. האם יותר סביר שזו תקלה מכנית או חשמלית? האם זה תיקון שרצוי לעשות במוסך המורשה דווקא? (האוטו נראה לי כ"כ חשמלי ורגיש שאני חוששת לקחת אותו למוסכים אחרים...) 3. היום קרה דבר מוזר מאוד. נסענו ברכב והחלונות מצד שמאל (קדמי+אחורי) לא פעלו וגם לא נשמע צליל של מנוע החלון שעובד על ריק. כיביתי את האוטו והתנעתי שוב - והחלונות פעלו בלי בעיה. האם זה נשמע כמו עניין של מגע? חשמלי? מחשב? חיישן? אחר? > 4. לאוטו צמיגים חדשים יחסית (8 חודשים, כ-10,000 ק"מ) של אליאנס. האם הצמיגים האלה נחשבים טובים? כי הם מרגישים לי חשודים. שווה להשקיע עוד +1500 ש"ח בצמיגים אחרים? לא קניתי אוטו עם 6 כריות אוויר ו-5 כוכבי בטיחות כדי לנסוע עם צמיגים בינוניים ומטה. עצות, המלצות (כולל על מקומות באיזור חיפה) והצעות יתקבלו בברכה
-
למכירה - מיצובישי סופר לנסר GLXI שנת 1993 מנוע 1600 גיר אוטומטי (מקורי, מטופל בקפידה) יד 3 207,000 ק"מ מטופלת היטב (קבלות על כל הטיפולים ב-5 שנים אחרונות) צבע כסף צמיגי פירלי בני שנה מזגן מקורי, חלונות חשמל, נעילה מרכזית, הגה כוח, רדיו דיסק קורא MP3, קודן+אזעקה. 13,700 ש"ח (מחירון) - גמיש לרציניים (לא לסוחרים). הרכב בחיפה. לפנות בה"פ.
-
עומד לפני רכישת רכב שהוחלף בו מנוע. כדאי?
גמל בדלת פרסם הודעה בנושא של תימני אחלה! בתוך ייעוץ ברכישת רכב
תודה! ומה יכולה להיות הסיבה להחלפת ראש מנוע? האם זה יותר סביר? > -
עומד לפני רכישת רכב שהוחלף בו מנוע. כדאי?
גמל בדלת פרסם הודעה בנושא של תימני אחלה! בתוך ייעוץ ברכישת רכב
כשאתם אומרים "הוחלף מנוע" אתם מתכוונים "הוחלף ראש מנוע" או ש"מנוע" זה "ראש מנוע" + עוד כל מיני דברים? אנחנו החלפנו ראש מנוע באוטו ב-100K ק"מ (כ-4 חודשים לאחר שקנינו אותו, כנראה שהבעיה היתה שם קודם) במוסך מורשה ותהיתי מה לא בסדר בזה. מאז האוטו עשה יותר מ-100K ק"מ נוספים. -
לא מצליחה להחליט: סניק 2001 או פוקוס 2003
גמל בדלת פרסם הודעה בנושא של גמל בדלת בתוך ייעוץ ברכישת רכב
תודה רבה רבה על ההמלצות החלטנו להשהות קצת את נושא קניית הרכב ונחפש בנחת משהו טוב ולא בלחץ כמו שהייתי בחודש האחרון. אם תימצא לה פיקאסו איכותית - מה טוב (אם אתם מכירים אחת כזו למכירה - אתם מוזמנים לשלוח לי ה"פ). ואולי משהו אחר - לקחתי את כל ההמלצות בחשבון. ואולי בכלל תבוא זכיה בפרס הגדול בלוטו ואז אני אקנה לי סניק חדשה מהאריזה או איזו C4 (זה שצריך לקנות קודם כרטיס זה פרט שולי...) -
יש לי סופר לאנסר GLXI אוטומטית שנת 93. אני לא יודעת עד כמה הרכב שונה ב-96 ו/או בגירסת הסטיישן אבל יכולה לספר לך על שלי: חסרונות ידועים: 1. הצבע ידוע באי עמידותו (אנחנו צבענו מכסה תא מטען + גג + מכסה מנוע בגלל התקלפות הצבע וסימנים ראשונים של חלודה) 2. הגיר האוטומטי מפורסם ברגישותו הרבה - הטענה היא שהוא נוטה למות לקראת 120K ק"מ. שלנו עשתה כבר 206K ק"מ והיד עוד נטויה והגיר עדיין מקורי ועובד (חמסה חמסה שום בצל) אבל זה מחייב החלפת שמן גיר + מסנן בתדירות גבוהה והקפדה על זה! כל חיפוף והזנחה מורגשים. 3. אחיזת כביש בינונית 4. מושבים לא הכי נוחים בעולם בנסיעות ארוכות אבל סביר 5. הפגושים נוטים להתפרק וליפול (אנחנו החלפנו כבר את שניהם) יתרונות: 1. חסכונית יחסית (לאוטומט) בדלק - נסיעה עירונית צריכה של כ-1:9-10, מעורב - 1:12 בערך. מיכל שלם שהיה בינעירוני לא מזמן (חיפה באר שבע וחזרה) הראה צריכה של 1:14. 2. תיקונים זולים יחסית ושפע מוסכים שיודעים לטפל במכונית 3. נוסעת כמו פנתר - עליות, כבישים מהירים. זאת למרות גילה, האוטומט והקילומטראז' הגבוה. מקווה שעזרתי
-
לא מצליחה להחליט: סניק 2001 או פוקוס 2003
גמל בדלת פרסם הודעה בנושא של גמל בדלת בתוך ייעוץ ברכישת רכב
הסולר עצמו כבר לא יותר זול מהבנזין, והרישוי לפי מה שהבנתי, יותר יקר. האם יותר זול או יותר יקר לתחזק מנוע דיזל? יש לנו עכשיו מיצובישי סופר לנסר ונוחות או אחיזת כביש לא מהצדדים החזקים שלה וגם לא בטיחות (אין ABS או כריות אוויר)... אבל למרות גילה המתקדם נוסעת כמו פנתר -
לא מצליחה להחליט: סניק 2001 או פוקוס 2003
גמל בדלת פרסם הודעה בנושא של גמל בדלת בתוך ייעוץ ברכישת רכב
סיטרואן פיקאסו - אין להשיג. ב-yad2 יש עכשיו מודעה אחת מסוחר שנת 2004 מליסינג מימוני (לא ממש בטוחה מה זה אומר) כשהמחירון 62000 ש"ח וב-winwin מודעה אחת מסוחר לפיקאסו 2005 במחיר 74000. שמעתי עליו המלצות בעבר וחבל לי שזה אוטו כ"כ נדיר. פולקסוואגן - יקרה לתחזוקה ו-99 זה מאוד ישן. בטח הקילומטראז' מאוד גבוה ועם הנסועה שלנו אנחנו מעדיפים משהו עם ק"מ נמוך יחסית (פחות מ-100000). C5 - הזהירו אותנו שאחרי 5 שנים מתחילים התיקונים ה-מ-א-ו-ד יקרים באוטו הזה (משהו עם מתלים עם שמן???) אבל נסעתי עליו בעבר ואני יודעת שהוא רכב מאוד מפנק ונעים לנסיעה ובהחלט שקלתי אותו בהתחלה. -
לא מצליחה להחליט: סניק 2001 או פוקוס 2003
גמל בדלת פרסם הודעה בנושא של גמל בדלת בתוך ייעוץ ברכישת רכב
הפוקוס 1600 חזק מספיק בגירסה האוטומטית? ואיך הנוחות? שוק ממש לא מעניין אותנו - הרכב לנסיעה, לא להשקעה. מתכוונים להחזיק בו כמה שיותר זמן. -
אחרי שהתייעצתי בפורומים ועם חברים שמבינים משהו במכוניות, אחרי שקראתי אינספור הודעות ישנות בחיפוש, אני פשוט לא מצליחה להחליט. אנחנו משפחה שנוסעת המון (כ-2000 ק"מ בחודש), הרבה נסיעות בינעירוניות, גרים באזור הררי. אמנם רק 2 ילדים, שניהם בבוסטרים, אבל קורה שצריכים להושיב מישהו שלישי (בבוסטר או מבוגר) מאחורה. האוטו חייב להיות אוטומטי. התקציב שלנו מוגבל מאוד - 50000 ש"ח כדי להשאיר משהו לתיקונים שבטוח יבואו. אני מאוד רוצה סניק בגלל נוחות הנסיעה, הבטיחות (אם כי רק 4* בשנתון הזה כי אין כריות וילון), המרווח באוטו, תא המטען הגדול. אבל רבים מנסים להזהיר אותי שעם כל התכונות הטובות האלה התחזוקה מאוד יקרה וזה משהו שאין לזלזל בו. אנחנו מוכנים לקחת בחשבון שיפוץ גיר חד פעמי בעלות של 7000 ש"ח - אבל הבנתי שגם הטיפולים חייבים להיעשות רק בחלקים מקוריים (פלאגים וכו') וזה אומר מוסך מורשה ומחירי טיפולים יקרים בטירוף (ביפנומטית הנוכחית שלי היה טיפול מסויים שבמורשה רצו 4500 ש"ח ובמקום אחר שמומחה לדבר הספציפי הזה עשיתי את הטיפול ב-1500 ש"ח...). בנוסף לכך, העובדה שאמרו לנו שאנחנו צריכים מנוע 2000 כי ה-1600 חלש מדי בגירסה האוטומטית בסביבה הררית גם מייקרת את האחזקה. האופציה השניה שראיתי שמומלצת בחיפושים ונכנס בתקציב זה פורד פוקוס 2003 - סולידי, אמין, נוח יחסית (אם כי ראיתי טענות על הנדסת אנוש לוקה בחסר, הרבה שטח מת בשדה הראייה בגרסת הסדאן וכסא נהג לא נוח!), מניחה שיותר קל למצוא מוסך לא מורשה יבואן שייטפל היטב. אם כי גם כאן עולה השאלה אם פוקוס 1600 אוטומטי הוא מספיק חזק (ה-2000 בשנתון הזה נדירות עד לא קיימות בלוחות). מה עושים? איך מחליטים? אני רוצה להנות מהאוטו. מספיק לי לסבול מנהגים אחרים ותשתיות משובשות - לפחות שהאוטו יהיה נוח וכייפי. אבל זה לא יהיה חכם להיכנס להרפתקה יקרה שלא נוכל לעמוד בה. למישהו יש תובנות שעשויות לסייע בבחירה? תודה
-
קסארה סטיישן 03-04 או רנו סניק 2000 מ-2001?
גמל בדלת פרסם הודעה בנושא של גמל בדלת בתוך ייעוץ ברכישת רכב
תודה! יש לך המלצות למכון בדיקה לרכב? -
קסארה סטיישן 03-04 או רנו סניק 2000 מ-2001?
גמל בדלת פרסם הודעה בנושא של גמל בדלת בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אה, פיקאסו... אם את השתיים האחרות קשה למצוא למכירה (סניק אני מחפשת כבר 3 שבועות - לא מליסינג, לא אחרי תאונה, ועם קילומטרז' עד 80,000 - ואין) פיקאסו בכלל אין. רכב נדיר. אם מתבטל תנאי הבוסטרים מאחור (לנו יש שני ילדים אבל לפעמים מבקשים ממני להסיע חבר/חברה ועד היום נאלצתי לסרב ומקסימום אאלץ לסרב גם בעתיד וכל מבוגר שישב מאחור יימעך בין הבוסטרים כמו היום במיצובישי) - איך הקסארה סטיישן? -
אנחנו מתלבטים כעת בין שני הרכבים הנ"ל. מחפשים רכב משפחתי (רצוי שיהיה מקום ל-3 בוסטרים מאחורה), בטיחותי, אמין, לא יקר לאחזקה, נוח בנסיעות ארוכות (אנחנו נוסעים כ-2000 ק"מ בחודש), מתכוונים להחזיק את הרכב 4-5 שנים כך שירידת ערך לא מטרידה אותנו. האוטו חייב להיות אוטומטי וכיוון שאנחנו גרים באזור הררי - גם חזק (לכן הסניק עם מנוע 2000 ולא 1600) המחירון של שני הרכבים הנ"ל בערך אותו דבר כ-48,000 ש"ח. מה דעתכם? יש רעיונות לרכבים אחרים שעונים לדרישות? אודה גם על המלצות על מכוני בדיקה אמינים לרכב באזור חיפה ו/או השרון. תודה
-
שמן גיר מומלץ לגיר אוטומטי למיצובישי
גמל בדלת פרסם הודעה בנושא של גמל בדלת בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תודה על העזרה דווקא קראתי את שרשור ההנחיות לכתיבת כותרת / הודעות אבל לא שיערתי לעצמי שלשנה יש משמעות כשזה נוגע לשמן גיר. למדתי משהו. -
שמן גיר מומלץ לגיר אוטומטי למיצובישי
גמל בדלת פרסם הודעה בנושא של גמל בדלת בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לא הבנתי לגבי הבדיקה - מה היא בודקת? ותודה על ההמלצה! -
מחפשת המלצה לשמן גיר איכותי עבור מיצובישי סופר לנסר עם גיר אוטומטי. ניסיתי לקרוא את המאמר על השמנים והדיון שהתפתח בעקבותיו אבל נדמה לי ששם דובר על גיר ידני ושמן מנוע, לא? תודה
-
כ-1000 ש"ח (נכון לשנה שעברה)
-
אתה יכול להתנות את הקניה במעבר טסט? תלכו יחד להעביר את האוטו טסט - חצי עליו חצי עליך (אם האוטו עובר כמובן).
-
כמה ק"מ יש לאוטו? יש לי סופר לנסר אוטומטית שנת 93. אנחנו החלפנו ראש מנוע ב-100K ק"מ. דהיית הצבע בגג, במכסה המנוע ובמכסה תא המטען הם בעיה ידועה, כך נאמר לי, של לנסרים, במיוחד ששלנו כל חייו חנה בחוץ. אנחנו צבענו מחדש את 3 החלקים האלה לפני כשנה וחצי (עלה 1500 ש"ח). צריכת הדלק שלנו כ-9 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית וכ-12 ק"מ לליטר בנסיעה שעיקרה בינעירוני. אנחנו עושים נסיעות ארוכות עם האוטו אבל אחרי שעה וחצי מתחיל קצת לכאוב הגב... לא אגיד שהוא "לא רואה מוסך" אבל לפחות החלפים לרוב זולים יחסית. סה"כ - אחלה אוטו. אנחנו מאוד אוהבים אותו (אבל מחליפים כי די, הגיע הזמן למשהו יותר חדש - אנחנו נוסעים המון, כולל נסיעות ארוכות מאוד, ואנחנו רוצים משהו יותר נוח ובטיחותי). מקווה שעוזר.
-
עזרה בבחירת אוטו משפחתי, אוטומטי, עד 60K
גמל בדלת פרסם הודעה בנושא של גמל בדלת בתוך ייעוץ ברכישת רכב
ואפשר לסמוך על הבדיקה של מכון הבדיקה שתעלה על הבעיות בגיר ובמערכת החשמל? אני מתכוונת להביא כל אוטו-מועמד גם למוסך שלי שיעיפו מבט (הם לא מוסך מורשה, מטפלים בכל מיני). דרך אגב, יש המלצות על מכון בדיקת רכב אמין באזור חיפה? תודה -
עזרה בבחירת אוטו משפחתי, אוטומטי, עד 60K
גמל בדלת פרסם הודעה בנושא של גמל בדלת בתוך ייעוץ ברכישת רכב
תודה על התגובות, אכן שמעתי מעוד מקור שבאוקטביה מאוד צפוף מאחורה (למרות שיש לה את תא המטען הכי גדול מכל המכוניות שרשמתי ואולי בגלל זה). סניק היא גם המועדפת עלי. קיבלתי המלצה בגלל שאנחנו גרים במקום הררי ללכת רק על מנוע ה-2000 ("16 שסתומים" הוא נקרא במחירון), אבל משיטוט בלוחות נראה לי שאין הרבה כאלה. באילו תקלות הסניק מפורסם? דברים שצריך לבדוק במיוחד ברכב הזה? ועוד שאלה לא קשורה - איך נראות הנורות בלוח המכוונים של ה-ABS וכריות האוויר (אין לי לא זה ולא זה ברכב הנוכחי)? תודה -
שלום לחברי הפורום, חבר הפנה אותי לפה עם סופרלטיבים להבנה והסיוע של חברי הפורום בנושאי רכב. אנחנו מחפשים לקנות רכב משומש. הדרישות מהרכב הן: אוטומטי (בעיית ברך) מתאים למשפחה (3 מאחורה - 3 בוסטרים או 2 בוסטרים ומבוגר) עם תא מטען נדיב בטיחותי (לפחות 4* במבחני הריסוק למבוגרים) שנים 2002-2004 חסכוני יחסית בדלק (צריכה מעורבת של כ-12-13 ק"מ לליטר מקובל עלי) אמין ולא יותר מדי יקר לתיקון נוח לנסיעות ארוכות (חיפה-באר שבע למשל) מטפס בקלות את ההר עליו אנו גרים בתפוסה מלאה + קניות מהסופר בבגז' עד יד 2 עד 100,000 ק"מ עד 60,000 ש"ח גג אחרי התייעצויות עם מחירון לוי יצחק, חברים, כתבות ברשת ובעוד פורום, הגעתי לרשימה הבאה: רנו סניק II מנוע 2000 שנת 2003 (לא ישנה יותר בגלל הבעיות בדגם הקודם) פורד פוקוס 1600 או 2000 מהשנים 2002-2003 C5 מנוע 1800 או 2000 מהשנים 2002-2003 סקודה אוקטביה 2000 בנזין (שלא היתה מונית! אם יש חיה כזו) מהשנה 2003 פג'ו 307 (לא SW שהיא יקרה יותר) משנת 2003 - או שהיא קטנה מדי? על הפוקוס 1600 אמרו לי שהיא עגלה וחייבים 2000 והאחרונה גומעת דלק כמו גמל בנווה מדבר על הסקודה אוקטביה אמרו לי שאמנם תא המטען ע-נ-ק אבל מאחורה מאוד צפוף ולא נוח לשבת הציעו לי גם סוזוקי ליאנה 5 דלתות שנת 2003-2004 הדגם עם ABS ו-4 כ"א כנציגת היפניות - מה דעתכם? תודה מראש על העזרה
