Jump to content

Assafo2

  • הודעות

    11
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי Assafo2

  1. לדעתי הכל התחיל בשנות ה 90. רכבים מסחריים היו בעצם מפלטי מס. זה התחיל מה GMC ספארי / שברולט אסטרו שהיו מאוד פופולריים לאחר מכן נכנסו זה אחר זה לשוק הישראלי ניסן טראנו, טויוטה פראדו ,מיצובישי פאג'רו ואיסוזו טרופר. הם נהיו מאוד פופולריים והפכו להיות מעין סמל סטטוס. עם הזמן הטבות המס התבטלו אבל הרכבים האלה קיבלו את המעמד המיוחד שלהם. בסופו של דבר לכל אחד מאיתנו יש תחביבים ויש תדמית. לא כל מי שלובש חולצת כדורגל הוא שחקן (חלק אפילו לא אוהדים אלא פשוט זה פריט אופנה). לא כל מי שנועל בלנסטון עובד בעבודה שמצריכה נעלי עבודה. גם רכב שטח עבור חלק זה עניין של תדמית. ביננו, גם רכב חשמלי זה חלק מתדמית. בתקופת הקורונה היו סגרים, לא היו טיסות והרבה גילו את עולם הטיולים בארץ ונוצר ביקוש לרכבי שטח. אני אישית עם רכב "שטח" כבר כ 11 שנים. החזקתי דייהטסו טריוס כ 8 שנים ויש לי ב 3 שנים האחרונות טנדר פיאט פולבק. לא מטייל כל שבוע. יוצא בממוצע פעם בחודש בימי שבת לטייל באזור בית שמש - הרי ירושלים - קרית גת. פעמיים - שלוש בשנה טיולים יותר גדולים לצפון או לדרום. אסף
  2. אני מתדלק כבר תקופה בתחנות דלק של בראשית (אני מכיר בראשון באזור תעשיה הישן וברחובות גם באזור תעשיה). החודש מחיר הסולר אצלם הוא 7.65 למזומן. יש גם מחיר לבנזין במזומן 7.45 אאל"ט. התחנות שומרות שבת וסגורות בלילה (צריך מתדלק בשביל תדלוק במזומן). לא נתקלתי בבעיות אחרי תדלוק שם (כבר שנתיים פלוס מינוס לסירוגין). אופציה אחרת תחנות דלק מיקה בימי שלישי. אסף
  3. Assafo2

    מלחמת מחירים?

    אחי בדיוק קנה כזאת בעסקת 0 ק"מ ישירות מלובינסקי. המחיר סוף חודש שעבר עמד על 122 אלף ש"ח. היו מספר רכבים בצבע כתום ורכב בודד בצבע שחור עם נזקי שמש. מדובר על דגם לקשורי (הקודם). הוא התלבט בין צ'רי FX חשמלית לבין ה MG4. אסף
  4. אני משתמש בטנדר ישן כרכב יום יומי (כ 20 ק"מ ביום בית עבודה) ומטייל איתו בסופי שבוע כשמתאפשר. ארגז פתוח איך שהוא פחות שימושי ליום יום. אצלי ספציפית יש מערכת מגירות. מה לגבי שברולט קולורדו ZR2?
  5. חוזר לעדכן, אני שונא את מרפי, אני מתעב אותו. לפני יומיים ניסיתי בפעם המי יודע כמה לחפש את הצינור שחסר באתרים בחו"ל, אולי חזר למלאי איפשהו. להפתעתי, מצאתי אצל מוכר באי ביי מארה"ב (אין לי מושג למה יהיה את החלק דווקא שם כי אין רכבים כאלה בארה"ב). התכתבתי עם המוכר שיברר עלות משלוח מהיר דרך חברת שילוח. החלק עצמו עולה 45$ והמשלוח עוד כ 75$. פתחתי חשבון באי ביי, פתחתי חשבון פיי פאל והזמנתי את החלק שאמור להגיע לארץ עד ה 30 לחודש. קיבלתי מספר מעקב וכל כמה שעות אני נכנס כמו ילד קטן לראות את ההתקדמות. היום בשעה 13 מרפי החליט להתערב. קיבלתי שיחת טלפון מהמוסך. יש חדשות טובות אמרו לי. החלק שהזמנו מכלמוביל (כן זה שעולה 1200 ש"ח לפני מע"מ) סוף סוף הגיע. מחר נתחיל להרכיב את החלקים (קולר EGR , שני צינורות מים וסעפת יניקה). צריך לנקות את הסעפת ואת והמערכת קירור, נעשה גם טיפול על הדרך. נעדכן אותך מחר בצהרים אם הרכב יהיה מוכן מחר או ביום ראשון. מישהו מחפש צינור מים לטריטון / פולבק? מבטיח לעשות מחיר טוב. אסף
  6. אני לא אוהב לדברר או לתרץ בשביל אחרים. אבל לפי ההגיון שלי הכמות טנדרים שפיאט מכרו במשך 3 שנים היא זניחה מול הכמות שמיצובישי מכרו והמשיכו למכור. כדי שמישהו יעשה טרייד אין ויקנה דגם חדש יותר של אותו היבואן אחד השיקולים זה המחירים שאתה משלם במוסך. מציובישי מכרו טנדרים גם לגופים מוסדיים (רשות הטבע והגנים, חברת החשמל וכו). ברגע שיש פחות מאותו הדגם על הכביש אז הפוטנציאל רווח ממכירת חלקי חילוף יורד, אז כדי למקסם את הרווח מעלים מחירים. אחרי שעברו 7 שנים מהיום שהרכב האחרון נמכר והם הפסיקו מכירת טנדרים אז כל התמיכה ברכבים האלה והחזקת מלאי היא כאב ראש שהם לא רוצים. אז מחירים מנופחים עוזרים להשבית את הרכבים האלה. אתמול ערכתי את השיחה השבועית עם המוסך ועדיין אין חדש לגבי הצינור השני. אמור להגיע במשלוח אווירי, ההערכה שהוא קיבל היא עד סוף החודש. מחר אני מחזיר את ה 208 שנת 2012 פיורדרעק הידנית החבוטה לאחי וחוזר לתחבורה ציבורית. שוקל אם כדאי לרכוש רכב במחיר זול (נניח 4-5 אלף) להשתמש תקופה ולמכור או לחזור לתחבורה ציבורית בשיא החום. אסף
  7. במקרה שלי בגלל שפיאט פולבק זהה למיצובישי טריטון אז יש תאורטית 2 יבואנים שאני יכול לרכוש מהם חלפים. למה תאורטית? כי אם נניח סעפת פליטה (שזה סוג של מחלה ברכבים האלה) עולה דרך כלמוביל 2800 ש"ח, בסמל"ת רוצים באזור ה 13 אלף. הקולר EGR עלה לי דרך כלמוביל כ 3000 ש"ח ודרך סמל"ת עולה בסביבות ה 11 אלף ש"ח. גם הצינורות שחסרים עולים בין פי 3 ל 4 בסמל"ת. בעצם כל חיפוש של חלק מקורי הופך להיות לסוג של ויכוח, נכון זה פיאט אבל תבדקו בבקשה כמה עולה החלק בכלמוביל. ואז אני צריך לחפש ביד 2 לוחית רישוי של מיצובישי תאומה כדי שיבדקו לי על חלקים. אסף
  8. כמו בכותרת, מה הזמן הכי ארוך שהרכב שלכם היה במוסך לצורך תיקון? אני אתחיל, פיאט פולבק 2017, כרגע במוסך כבר חודשיים בגלל נזילת מים מהקולר של ה EGR. הקולר הוזמן על ידי המוסך מכלמוביל והגיע. במוסך מצאו עוד 2 צינורות מים בעייתיים (חלודה \ ריקבון) ואין אצל היבואן בארץ (לא סמל"ת ולא כלמוביל). בדקתי ברוב האתרים המוכרים בחו"ל ואין את אחד מהצינורות באספקה מהירה (חלק מהמקומות מופיע 30 ימים ובחלק פשוט אין). המוסך ביצע הזמנה של הצינורות מכלמוביל ובינתיים הגיע רק צינור אחד מתוך השניים. עד עכשיו התניידתי בתחבורה ציבורית, בשבוע האחרון מתנייד בפז'ו 208 ידנית חבוטה שצריך להחזיר. כרגע שוקל ומשתעשע לקנות רכב בתקציב מינימלי בשביל להתנייד בינתיים ולמכור כשהרכב יצא מהמוסך (זה כבר רעיון לשרשור אחר). אומרים שצרת רבים חצי נחמה. אסף
  9. לפותח השרשור, תתחיל קודם מלבדוק עלות של אגרת רישוי שנתית ועלות ביטוח מקיף. שני אלה יהיו ההפרשים הגדולים בין האחזקה של הרכב הנוכחי לשל רכב חדש הרבה יותר. טיפולים אולי וכנראה יהיו יותר יקרים ברכב חדש אבל הפער בטיפול אחד בשנה לא אמור להיות השיקול.
  10. לא קניתי פיאט MX5. אכן כן. שוקל אם לפתוח שרשור חדש לגבי הפולבק. תתחדש. אצלי הטריוס לא היה משופר. אין ממש קיט הגבהה חוקי לרכב (יש ערכת קפיצים של MAD שלפי מה שהבנתי לא ממש מוסיפים משהו). כן אפשר להוסיף מיגון תחתון ובמיוחד מיגון גחון. יש מועדון טריוס שהוא די פעיל (תחפש בפייסבוק) ודרכו אפשר להשיג מיגון במחיר מסובסד. אסף
  11. מקפיץ עבר הרבה זמן מהעדכון האחרון - כמעט 4 שנים 😲. הרבה מאוד דברים השתנו מאז העדכון ובין השאר נחסם המשתמש הישן והותיק שלי פה בקארספורום. הטריוס נמכרה לפני שנה מכמה סיבות. סיבה ראשונה ומשמחת זה כי המשפחה התרחבה והרכב נהיה קצת צפוף (בעיקר התא מטען). ביום יום לא בעיה להסתדר אבל כשיוצאים לטייל עם תינוקת ויש את הציוד של הטיול ולזה צריך להוסיף ציוד של תינוקת אז חסר מקום. לאורך תקופת הבעלות לא היו תקלות רציניות חוץ מאחת בשנה האחרונה של הבעלות. שמרתי על שיגרת טיפולים של פעם בשנה או 15 אלף ק"מ. מידי פעם היה צריך להחליף רפידות / דיסקים / מיסב לגלגל קדמי / מצבר אבל באמת שלא היה משהו גדול חוץ מהתקלה הגדולה והמעצבנת שקרתה כמה חודשים לפני המכירה. בזמן נסיעה מידי פעם ובאופן לא קבוע היה רעש מתכתי מהחלק הקדמי. הרעש לא היה קבוע. המוסך שטיפלתי אצלו באופן קבוע לא הצליח למצוא את מקור הרעש למרות שהרכב הושאר פעמיים. מוסך אחר ומומלץ ביקש להשאיר את הרכב לבדיקה וקבע שמדובר בדיפרנציאל קדמי לא תקין. נתן הצעת מחיר של כמעט 3000 ש"ח להחלפה לחלק מפירוק (כי אין מקום שישפץ ואין חלק חדש מקורי זמין). אחרי שבוע של התלבטויות ובדיקות הסכמתי והשארתי את הרכב. חזרתי אחרי שבוע לאסוף את הרכב ומיד שיצאתי מהמוסך אחרי 200 מ הרעש חזר. חזרתי למוסך והשארתי את הרכב שם למשך חודש עד שעלו על הבעיה ותיקנו. המוסך התעקש עדיין שהאבחנה הראשונה נכונה ושהחלק מפירוק לא היה תקין אבל ממחווה של רצון טוב ובגלל שהרכב היה אצלו כחודש הוא גבה 1300 ש"ח. יצאתי ברגשות מעורבים כי אני יודע שהבעיה לא היתה מהדיפרנציאל אלא מחלק אחר ושלא מספרים לי את האמת. מצד שני הבעיה תוקנה והרכב חזר אליי. בחודש שהייתי בלי רכב התנהלתי בתחבורה ציבורית + בקיה ספורטאג' של אישתי. החזרה לטריוס היתה ברגשות מעורבים, מצד אחד אפשר לחזור ולטייל בשטח מצד שני פתאום הרכב מרגיש לי קטן מידי, המזגן מרגיש חלש, הרכב מרגיש מיושן ואז נפל לי האסימון שאחרי כ 8 שנות בעלות ו 100000 ק"מ הגיע הזמן להתקדם למשהו אחר. הרכב נמכר יחסית מהר ובמחיר מחירון (היו כמה מכות מבחוץ / שריטות וכו'). נרכש ב 62 אלף ונמכר ב 31000 אלף. אז מה קניתי במקום? רכב איטלקי עם הנעה אחורית (לכביש) שיש לו גם אח תאום של יצרן יפני. אסף
×
×
  • תוכן חדש...