Jump to content

Nissim_

  • הודעות

    49
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי Nissim_

  1. לפי מה שפורסם בחדשות, יש דיבור על מס נסועה לפי קילומטר שישתנה גם לפי איזורים ושעות, כך שאם אתה נוסע באיזורים ללא גודש, או בשעות שאתה לא תורם לגודש בתנועה, התשלום לכל ק"מ יהיה מופחת. אין לי מושג איך ניתן לעקוב ברמה כזו אחרי כל כלי רכב, אבל כאמור זה רק בחדשות...
  2. מדובר בקנס של המשטרה או של העירייה? לי יש קנס של העירייה (ירושלים) שהגשתי בקשה לביטול, ועבר הזמן של התשלום, עדיין כתוב "ממתין לבדיקת האגף - ממתין להחלטת תובע", אבל הסכום לתשלום נשאר אותו סכום. השאלה אם זה ידחה, פתאום יעלו לי את הסכום?
  3. רק תוודא שאתה מבודד את החוטים שחיברת ידנית גם בחיבור לרוורס מאחורה, וגם במערכת, שלא יגרום לקצר בחשמל או גרוע מזה... (באחת התמונות יש חוט חשוף, אולי כי זה היה רק ניסיון).
  4. בתמונה רואים קווים רציפים מצד שמאל (מהנתיב שממנו הגעת). מה שאומר שעדיין היה אסור לך להכנס לנתיב. רק ברגע שמתחילים קווים קטועים, אפשר להכנס לנתיב. כמו שאמרו, נסה להגיש בקשה לביטול לפנים משורת הדין, אין מה להפסיד.
  5. אני לא יודע איך זה יעזור, קצת קשה להאמין שזה עניין של מגעים מלוכלכים או רופפים, אבל אם זה עניין של מגעים אפשר לבדוק אם יש מתח לפני ההנעה, ואפשר לעשות נקיון טוב וזהו.
  6. אני מאמין שהממוצע תלוי בק"מ שהרכב נסע (פריקה וטעינה של הסוללה), כך שלמקרה הזה, זה פחות רלוונטי. בנוסף בנוגע לאחריות, לדעתי גם זה מוגבל בק"מ, ולא רק בשנים, כדאי לבדוק.
  7. עדכון: ניסוי פיזי ברכב, כשכיביתי מנוע בהילוך והשארתי בלם יד למטה, הרכב לא זז. גם אם תעביר ל-N אחרי כיבוי הרכב, הגיר לא יגיב והרכב לא זז. בנוסף לפני הנעת הרכב, חייב להעביר ל-N, (כמובן שאין P בדגם הזה), בעיקרון, לא חייב להעביר ל-N אחרי חצי סיבוב של הסוויץ', זה עובד גם לפני. אבל אין לי מושג אם זה עלול להרוס משהו בגיר, כי ראיתי מישהו שכתב שצריך קודם חצי סיבוב בסוויץ' כדי לקבל מתח ורק אחר כך להעביר ל-N, ולהניע.
  8. באמת קצת התפלאתי שתמצא קורולה 2012 ב-12,000 ש"ח. לגבי הדגמים הספציפיים האלו אין לי הרבה מה לומר. אבל אני נוהג על גיר רובוטי (חד מצמדי), צריך ממש להתרגל, ואפילו אחרי שהתרגלת, זה מעצבן. ההילוכים משתלבים לא בזמן, מגיב בצורה קצת איטית לגז, מוריד הילוכים בהאטה בצורה קצת רועשת. אבל זה לא בעיה בגיר, רק שהוא בנוי על גיר ידני שמשלב הילוך על ידי מחשב, זה לא הכי חוויה בנהיגה עירונית. בנהיגה לא עדינה, הקלאץ' ישחק מהר. מצד שני הוא יותר חסכוני.
  9. תיקון טעות, הכוונה היתה לכתוב אנשים, טעות בהקלדה. שלא יגידו...
  10. העניין הזה לבד שווה שרשור שלם, נשים חונים בצורה שבא להם, יש אחד אצלנו ברחוב שחונה קבוע על הפס במרכז לדעתי ממש מהסיבה שלא ידפקו לו דלתות באוטו, (נראה לי שזה עובד לו ממש טוב). אל תשאלו בכלל איך חמותי חונה. אבל יוצא מצב שאנשים דוחקים אותך לחנות בצורה שמחייבת אותך להיות יצירתי וגמיש במיוחד כדי להשתחל החוצה מהרכב. לא פלא שנדפק דלת פה ושם (גם אם יש בך רצון עצום לשמור על רכוש הזולת).
  11. לקחת הלוואה, דורש הכנסה קבועה, אם אין לך את זה, אל תכנס להלוואה. כמו שכתב sperial, רכב = הוצאות: דלק, ביטוח חובה+ג/מקיף (גם תלוי בשווי הרכב), טסט, טיפולים, תקלות (בתקווה שלא יהיו) ואולי עוד הוצאות בהפתעה. אם תוסיף את זה להחזר של ההלוואה (שהיום הריביות עולות ועולות), זה סכום לא קטן. לדעתי (וזו רק דעתי), תקנה רכב 7-10 שנים על הכביש, עם חוות דעת טובות, זול אמין וחסכוני, שמתאים לצרכים שלך (ולא סתם כי מגניב). ועוד 3 שנים כשתמכור (ותספוג פחות ירידת ערך, כי זה רכב שמראש לא שילמת עליו יקר), ואז תשתדרג למשהו יותר מגניב. אולי זה לא המצב שלך, אבל זה לשיקולך...
  12. מד סל"ד יכול לעזור מאוד, לדעת אם הגיר מעביר חלק, לדעת אם יש רעידות בסל"ד (אולי פלאגים או משהו כזה). כשעברתי לרכב שלא היה לו מד טמפרטורה, זה הפריע לי, לא יודע למה... אז ברור עם הדעה השניה. בעיקר שזה לא מציק בכלל שיש לי נתונים מולי, רוצה תסתכל, לא רוצה אז תסתכל על הכביש (לפחות זה 🥺).
  13. הצילום שהעלתי הוא מתוך ספר הנהג (בעברית) של הדגם שלי שהורדתי מאתר פיג'ו, ולא ראיתי את זה, אבל באמת שזה לא משנה, כי התיבת הילוכים היא אותה תיבה. אם זה ממש מכני כמו בגיר ידני, אז אתה צודק שהקלאץ' יצמד אחרי כיבוי המנוע, אבל אולי זה נשלט על ידי מחשב הגיר, בכל מקרה, אני אבדוק את זה פיזית ברכב שלי, ואעדכן.
  14. בספר הרכב של הדגם שלי (2015) לא מצויין הערה הזו (מצורף צילום), אבל טכנית אין הבדל. ברגע שאני לוחץ על הברקס, אז הקלאץ' לא מחובר גם אם אני ב-D. ובזמן שאני מדומם את המנוע, אני תמיד לוחץ על הברקס (שלא יברח האוטו), מה שאומר שמנוע נכבה עם קלאץ' לא מחובר, השאלה היא, האם הרכב מצמיד את הקלאץ' לבד אחרי שאוטו מכובה?
  15. אוקי... זה חדש לי, לא זכור לי שראיתי הערה על כך בספר הרכב (אבל גם לא קראתי הכל מצד לצד). אשתדל (למען הבטיחות) תודה!
  16. לאחרונה עשיתי טסט לרכב של העבודה, והפגוש האחורי היה שבור (לא ממש), והכשילו אותי (גם) על זה, לא מבין מה הבעיה, אבל יצא להם לשלם עוד 3,000 ש"ח להחליף פגוש. מסקנה, לתקן רכב מבחינה חיצונית, אם לא מחייבים אותך, זה לא קורה, (בעיקר רכב בן 10+).
  17. מאמין שזה גם קשור לאופי של האנשים. לרוב רכבים בני 10+ הם יד 2 במקרה הטוב או 4+ במקרה הפחות טוב, אנשים שקונים אותם לא משופעים בכסף, ואין להם חשק לשפוך כסף על נראות חיצונית של הרכב (הרבה פעמים אנשים לא עושים ביטוח מקיף בגיל הזה מאותה סיבה), ואין גם רצון לתקן בעצמם (שוב, מצריך השקעה כספית וגם ידע). בנוסף, עם המצב של שוק הרכבים ביד שניה כיום, הם עדיין יצליחו למכור במחיר טוב, כך שאין ממש מניע של רווח משמעותי במכירה. תוסיף לזה את הנהיגה ה"זהירה" של הנהגים/ות הישראלים/ות, מכה פה שפשוף שם דלתות שנדפקות ברכב שלך, (וצבע שדוהה, לא יודע למה?), וזו התוצאה. אני מחזיק רכב בן 7 שנים, ואני לא יודע כמה אני אהיה מוכן להשקיע על נראות חיצונית.
  18. שלום לכולם! לאחרונה קניתי פיג'ו 301 רובוטית חד מצמדי (אני יודע שהגיר לא חוויה, אבל נקנה בגלל המחיר הנמוך עם קילומטראז' נמוך ועונה על הצרכים של המשפחה). יצא לי להיתקל במישהו שכתב שבגלל שהגיר החד מצמדי הוא בעצם גיר ידני עם מחשב, ואין לו מצב P, אז כשמדוממים את המנוע, צריך להשאיר את הרכב בהילוך (R/A) כדי לתת גיבוי לבלם היד. האם זה נכון ומומלץ או רק מחשבה של מישהו, כי אני אישית לא רגיל לעשות את זה. תודה רבה!
  19. חפירה ברשת הביאה לתוצאה שהחוט האפור כהה עם המתח הקבוע הוא לאנטנה חשמלית (מה שמתחבר לחוט הכחול), והחוט הירוק כהה משמש ל-phone mute כיבוי צלילים בשיחת טלפון נכנסת. מקווה שהבנתי נכון 🙄. אם למישהו יש הערות / הארות, אשמח לשמוע. תודה רבה!
  20. שמחנו לעזור...😄😄😄
  21. Or19991 צודק בפיתרון שלו, היה לי את אותה בעיה במצלמה בטמבון שהקווים היו עקומים (לא הפוכים), תמשוך אותה קצת החוצה, תסובב, והכל בסדר.
  22. מצרף תמונות שיהיה יותר ברור. נ.ב. אחרי בדיקה עם מולטימטר (רב מודד), ראיתי שיש חשמל קבוע (גם בלי להכניס מפתח) בחוט הירוק בהיר וגם בחוט האפור כהה.
  23. הקפצה ! יש מישהו שמבין מה החוטים האלו?
  24. שלום לכולם! אני בדרך להחליף לרכב מערכת מולטימדיה, אחרי שהמערכת שמותקנת ברכב הפסיקה להגיב (בדיקה של בעל מקצוע הביאה למסקנה שהמערכת מתה). מדובר על פיג'ו 301 שנת 2015 בצמת חוטים האורגינלית של הרכב יש 16 פינים שבהם יש 9 חוטים - 4 חוטים של הרמקולים, ועוד 5 חוטים. (אין לי תמונה, מצורף תרשים) אחרי בדיקה במערכת שקיימת ברכב ועוד שיטוט באינטרנט, הבנתי מה תפקידם של 7 חוטים מתוך 9. חוטים 1-2-3-4 נמצאים בצד נפרד של הצמה ושייכים לרמקולים בצבעים: ירוק כהה - פלוס / חום כהה - מינוס / צהוב בהיר - פלוס / צהוב כהה - מינוס (כנראה יש רק 2 רמקולים ?) 5. כחול - מינוס למצבר / שלדת הרכב. 6. ירוק בהיר - מתח קבוע. 7. אדום - מתח אחרי הנעה (מחובר לסוויץ') 8. ירוק כהה - ??? 9. אפור כהה - ??? אציין שיש לי קונקטור Canbus אירופאי, אבל שתי החוטים (הבעייתים) שבצמה המקורית, מגיעים לפינים רקים בקונקטור בלי חוטים. אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי על ה-2 חוטים הנוספים או יתקן אותי לגבי שאר החוטים.
×
×
  • תוכן חדש...