-
הודעות
124 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי Evaluator
-
מוט מגשר עליון/תחתון/אחורי
Evaluator פרסם הודעה בנושא של Evaluator בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
[אני לא בטוח בדברים הבאים אבל...] כלל האצבע אומר ששינוי בציר אחד משפיע על הציר השני. אם אני מקשיח את הציר האחורי, למשל מוסיף מוט מגשר אחורי => הציר האחורי הופך להיות קשיח יותר בעוד שהציר הקדמי נותר באותה רמת קשיחות/רכות => כעת בתנאים קיצוניים יותר משקל יועבר לציר הקדמי, כי הציר האחורי קשיח יותר ופחות "מקבל" את העברות המשקל => הציר האחורי צייתן פחות בעוד הציר הקידמי צייתן יותר. לדוגמא, כאשר אנחנו באמצע סיבוב/עיקול מעבירים משקל קדימה (ע"י עזיבה פתאומית של המצערת או ליטוף קל של דוושת הבלם), המשקל עובר קדימה וכתוצאה מכך הזנב יוצא מהמסלול (בסט-אפ אדיאלי ). אז אם נדאג לציר אחורי קשיח יותר (סטראט אחורי), יותר משקל יעבור לציר הקדמי ממקודם והרכב ייטה להוציא את הזנב יותר ממקודם. מסייג את ההסבר הנ"ל הן בגלל השעה והן בגלל שאין לי שום בסיס לתיאוריה הזו. נראה לי הגיוני... עדיין מחכה לתשובה בקשר למוט גישור תחתון? למה הוא הכרחי? לא מספיק קידמי עליון? -
מוט מגשר עליון/תחתון/אחורי
Evaluator פרסם הודעה בנושא של Evaluator בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
הבנתי. ומה הסיבה שיש סטראט קידמי תחתון?הוא לא ממלא את אותו תפקיד בדיוק של העליון? מוט כזה בגובה נמוך מהאגן שמן נראה קצת מסוכן בכבישי מע"צ... -
רפרפתי במאמר (המצויין) של מוטי (+תרגום של רוני) בנושא התנהגות ומתלים. שמתי לב שיש מוט מגשר (Strut Brace): קידמי עליון - מחזק את החלק הקדמי של השלדה ולכן מפחית היגוי יתר קידמי תחתון - למה צריך אותו? לא משיג את אותה תוצאה כמו של הקידמי עליון? אחורי - מחזק את החלק האחורי של השלדה ומפחית תת היגוי. לאן בדיוק הוא מתחבר? שני בתי הבולם מאחור נגישים מתא המטען?
-
חיפשתי אחר הנהלים לגבי הקפצה אבל לא מצאתי . במידה והשאלה לא מתאימה לפורום זה, אנא העבירו לפורום המתאים.
-
האם ספייסרים יכולים לשפר את יכולת ה - turn in? עד עכשיו ידעתי ששינוי בזוויות ה - toe-in או toe-out עשויים להשפיע, אבל איך בדיוק ספייסרים, ששומרים על אותן זויות קאמבר/קאסטר וכו' משפיעים?
-
(שאלה) לגבי הרחקת הגאנט מהבודי...
Evaluator פרסם הודעה בנושא של רז לוי בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
מחזק את דברי bagira כאן. פיני, לא קראתי את כל ההודעות שלך למעלה (ניסיתי - אבל הן טכניות מדיי עבורי). האם ישנה סיבה מיוחדת בגללה בחרת לייצר בעצמך את הספייסרים? -
(שאלה) לגבי הרחקת הגאנט מהבודי...
Evaluator פרסם הודעה בנושא של רז לוי בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
Pros משפר את האחיזה בצורה ניכרת בסרן עליו מותקנים הספייסרים שיפור האחיזה הזול ביותר (cost-effective) קוסמטית (קראתי את הנהלים) - הבדל של שמיים וארץ. ממש כך. עשוי לשמש לשם שידרוג מערכת הבלמים/הבולמים/החישוקים, כשזקוקים לעוד קצת מקום... Cons אמנם מעלה את מגבלות האחיזה בציר עליו מותקנים הספייסרים, אבל אובדן השליטה יהיה פתאומי וחריף יותר שחיקה מוגברת למיסבים (תיאורטית! פרקטית מעולם לא שמעתי או קראתי שמישהו באמת סבל מזה בעקבות הספייסרים) עומס מוגבר על הסרן (תיאורטית! פרקטית מעולם לא שמעתי או קראתי שמישהו באמת סבל מזה בעקבות הספייסרים) אני מכיר את הרכב שלי לפני ואחרי הספייסרים (26 מ"מ, וזה נחשב להמון!). אחרי 3 שנים של נסיעה חזקה, בעיקר בעיקולים, אין סימנים בולטים ל - "שחיקה מוגברת". רק תדאג שתהיה טבעת מירכוז אם אתה מתקין ספייסרים מעל 5 מ"מ, ברגים ארוכים יותר ושיעמדו באיזשהו תקן מוכר (למשל TUV/ECE). -
stage1, stage 2, stage 3... - מהם?
Evaluator פרסם הודעה בנושא של Evaluator בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
מפתיע. הייתי בטוח שיש איזושהי קונבנציה. מחר אני מייצר קיט עם 12 סטייג'ים... -
stage1, stage 2, stage 3... - מהם?
Evaluator פרסם הודעה בנושא של Evaluator בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
תודה bagira. אני עדיין מבולבל... קראתי כאן לדוגמא שב - Stage 2 של Oettinger בכלל מחליפים אינטרקולר, צנרת, דוד אחורי וראם אייר. ז"א שבסטייג'ים השונים נוגעים במכלולים אחרים מלבד המנוע. יש גם סטייג'ים שונים בצ'יפים (כל פעם מיפוי מחדש). מבולבל -
stage1, stage 2, stage 3... - מהם?
Evaluator פרסם הודעה בנושא של Evaluator בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
תודה יגאל, לא מדובר בסוג כלי רכב ספציפי - שואל סתם מתוך עניין. במאמר אליו הפנת מוסבר מזה זה "פורטינג". אין שם הסבר לגבי הסטייג'ים השונים. -
אני נתקל מדיי פעם במושג הזה, בעיקר בהקשר לפורטינג. מה משמעותו? האם יש לזה משמעות רק בהקשר לפורטינג? הפניייה לחומר כתוב ברשת (מעדיף אנגלית) תעזור מאד (לא הצלחתי למצוא ). תודה
-
גלגל הגה תחליפי - האם חוקי בישראל?
Evaluator פרסם הודעה בנושא של Evaluator בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מצטרף לשאלה של אביחי מתוך סקרנות. נרד מרעיון ההגה ללא כרית אוויר. האם מותר לי להתקין את ההגה בעצמי או שאני חייב להתקין במוסך המתמחה בכך? האם עליי לאשר את ההגה החדש במכון רישוי כמו שעושים אחרי מעבר למידת צמיג חדשה או מנוע חדש? -
גלגל הגה תחליפי - האם חוקי בישראל?
Evaluator פרסם הודעה בנושא של Evaluator בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מצופה עור. שמתי עין על שני הגאים, האחד ללא כרית אוויר, והשני יפה פחות ומעט גדול יותר (וכמובן יקר יותר), עם כרית אוויר. תודה לשניכם בינתיים. -
אני מעוניין להחליף את גלגל ההגה הקיים אצלי (הכולל כרית אוויר) לאחר, 280 מ"מ ספורטיבי של אחת חברות ה - After Market הידועות. האם ישנה תקנה בארץ האוסרת זאת? ההגה תוצרת גרמניה ועומד בתקני TUV הגרמני ו - KBA האירופאי.
-
ריתמת ריסון 3 נקודות חדשה באריזה (נפתחה ונמצאה לא מתאימה לרכבי) SCHROTH, יצרנית OEM גרמנית עבור גרסאות ספורטיביות של BMW, LOTUS ועוד חגורות הכתפיים ברוחב 3'' (75 מ"מ) בעלת מנגנון שחרור מהיר רתמת הריסון היחידה בעלת סליל נסיגה אוטומטי וחיישן כח אינרציה. המשמעות: הרתמת מתפקדת כחגורה סטנדרטית ומאפשרת לכם גישה לתא כפפות, רדיו וכו'. במקרה של שליפה מהירה או כוחות אינרציה (G) הפועלים על הרכב, הרתמה ננעלת בסליל הנסיגה. אידיאלי לרכב יומיום המשמש לעיתים לג'ימקאנות הרתמה היחידה בעלת אישורים של [אירופה] ECE, TUV | [ארה"ב] DOT, FMVSS וחוקית גם לכבישים ציבוריים! כוללת כל מה שנחוץ להתקנה מתאימה לצד נהג בלבד (שמאל) אינה מתאימה לכל רכב, לכן עם הפנייה ציינו את דגם הרכב שברשותכם. יש לי רשימה כתובה של רכבים מתאימים, אבל לא מצאתי מקור כזה ברשת. מחיר: 1050 ש"ח (סופי בהחלט!) ה"פ.
-
ממה עשוי פילטר האוויר המקורי של היצרן?
Evaluator פרסם הודעה בנושא של Evaluator בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
בד"כ צריך לשמן את הפילטר העשויים כותנה (למרות שיש בעיות עם ה - AFM/MAF) האם צריך לשמן גם פילטרים מספוג? -
ממה עשוי פילטר האוויר המקורי של היצרן?
Evaluator פרסם הודעה בנושא של Evaluator בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אתה יכול בבקשה לגבות קצת את הקביעה הזו בטיעונים? שווים לת*ת מאיזו בחינה? למה? דווקא ממה שקראתי אתמול עושה רושם שזה הדבר הבא. -
ממה עשוי פילטר האוויר המקורי של היצרן?
Evaluator פרסם הודעה בנושא של Evaluator בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תודה! יש למישהו מידע בנוגע לפילטרים עשויים ספוג? פילטרים של רכבי ראלי? -
ידוע לי שרב ה - ram-air-ים והפילטרים הפתוחים למינהם עשויים כותנה (נכון? או שגם פה אני טועה. האם זה בכלל סינטטי?), אבל ממה עשוי הפילטר אוויר המקורי שצריך להחליף אותו X ק"מ? נדמה לי שמנייר מקופל (שטח פנים), אבל גם פה אני לא בטוח כי אולי אצל חלק מהיצרנים זה נייר וחלק זה כותנה. קצת מבולבל, מבקש את עזרתכם. תודה. עריכה: האם זה נכון שברכבי ראלי פילטר האוויר עשוי ספוג משום שיש לו תכונות דומות לכותנה כשמדובר בהתנגדות האוויר וסינונו, אך הערך המוסף שלו הוא יכולת ספיגה גדולה יותר של אבק (לא מצאתי מינוח אחר לצירוף 'יכולת ספיגה' )?
-
ברגים לספייסרים - naming convention
Evaluator פרסם הודעה בנושא של Evaluator בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אחלה, תודה! סתם מסקרן אותי - זה הקוטר החיצוני, כלומר מעל פני השטח של ההברגה, או קוטר פנימי, כאליו שמודדים את ההיקף בין ההברגות? מישהו יודע מה זה ה - KE? זה ייחודי אולי רק לאותה חברה שייצרה את הבורג הזה? איזשהו קידוד פנימי של אותה חברה? -
M12 x 1.5 50KE מה זה אומר? 50 - אורך ההברגה במ"מ. 1.5 - מרווח הברדה. כלומר מה המרחק בין שן לשן. במקרה זה 1.5 מ"מ. M12 - אין לי מושג . מה זה בדיוק? ראיתי גם M14. KE - אין לי מושג . מה זה בדיוק? ראיתי גם KU.
-
פנסים, רפלקטורים, פרוז'קטורים ומה שבינהם
Evaluator פרסם הודעה בנושא של Evaluator בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אחלה הסבר. תודה. עדיין לא הבנתי למה פעם לפנסים היה מכסה "מפוספס" כמו זה: ולמה לחלק מהפנסים יש מנורה כזו, בתוך בית (זה אגב פרוז'קטור?): ולחלק יש פשוט את הנורה חשופה בתוך הפנס: -
פנסים, רפלקטורים, פרוז'קטורים ומה שבינהם
Evaluator פרסם הודעה בנושא של Evaluator בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
OK מצאתי: http://www.hella.com/produktion/HellaCOM/WebSite/MiscContent/Download/AutoIndustry/AutoIndustry.jsp נראה טוב. תודה יצחקי ודרור -
פנסים, רפלקטורים, פרוז'קטורים ומה שבינהם
Evaluator פרסם הודעה בנושא של Evaluator בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
Hella? מכיר. איכותי בטירוף (גרמני...). המחיר בהתאם. אבל לא מצאתי שם חומר תיאורטי. ממשיך לנבור שם, בינתיים תודה. -
ניסיתי לחפש חומר קריאה על פנסים אבל לא ממש מצאתי משהו ממצה. - מה ההבדל בין רפלקטור לפרוז'קטור (אם בכלל)? - למה יש כ"כ הרבה סוגי נורות (H3, H4 9003...)? - למה בפנסי החזית הישנים היו מעין פסים כאלו והיום הם שקופים? - ... מרק?
