-
הודעות
124 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי Evaluator
-
אתה צודק במקרה הכללי. במקרה של רכב ממש זול לתחזוקה (ראלי 96 לצורך העניין) - 15K מימון יקנה לך בזוקה בחודש, ירידת ערך ממש זניחה, דלק 1:12 עם רגל כבדה. מצד שני ישנם בלת"מים ברכבים ישנים אז הייתי אומר שאתה צודק.
-
מה שבטוח זה שעכשיו כולם יודעים איזה אתה גלגלת אני אישית לא מגלגל. מעדיף להקפיץ, לסובב, להפוך ועוד דברים שהשתיקה יפה להם. באינטרנט אני מגגל. 2700? ממש יקר. הוצאות שוטפות כולל רישוי, ביטוחים, דלק, טיפולים והכל כולל הכל בחישוב שנתי יוצא לרכב הפרטי שלי 1400 ש"ח לחודש. זה אומר שמותר לי להשקיע 1300 ש"ח נוספים על שיפורים למיניהם ואניאהיה מבסוט יותר מבעל מאזדה 3 בליסינג
-
גיגלתי ובאופן מפתיע לא מצאתי. נניח אני מרוויח 15 ברוטו (אני לא (מרוויח יותר ) - כמה תעלה מאזדה 3 בממוצע מהנטו?
-
החלפת רפידות מחייבת החלפת צלחות בלימה?
Evaluator פרסם הודעה בנושא של Evaluator בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תודה לכולם! אני אשתדל לפרק, לצלם ולהעלות תמונה של הרפידה והדיסק מחר. קודם אני אוודא בהיינס שזה לא קשה/מסוכן מידיי. -
החלפת רפידות מחייבת החלפת צלחות בלימה?
Evaluator פרסם הודעה בנושא של Evaluator בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
OK, לא תכננתי לחרוט אותם שוב. השאלה היא אם בעת החלפת רפידות (ללא מקוריות) צריכים גם להחליף את הצלחות? למשל, ברור לי שלא צריך להחליף את צינורות הברקס כל פעם שמחליפים רפידות. האם צריכים להחליף צלחות כל פעם שמחליפים רפידות? -
פיג'ו 106 ראלי 98 הבלמים חורקים. הצלחות עברו חריטה והרפידות הוחלפו לפני 30000 ק"מ הבלמים נושכים מצויין. אולי ניתן לייחס את זה לעובדה שאני נוסע סופר-רגוע. בכל אופן הם חורקים לאחרונה ונדמה לי שהגיעה העת להחליפם... האם ניתן להחליף רפידות בלבד או שחייבים להחליף גם צלחות? הרפידות המיועדות הם פרודו T51.
-
[סטטיסטית] האם יתכן של116 מחברי הפורום, יש היום יום הולדת?
Evaluator פרסם הודעה בנושא של צביקה. בתוך תמיכה לאתר
לדעתי הסיבה היא שזה התאריך הדיפולטיבי, ברירת המחדל. לא טרחת לציין את תאריך הלידה שלך בעת הרישום => התאריך יישאר 01/01. לא תאריך פיקטיבי -
איפה יש חנויות סטריאו ואביזרי רכב באזר כפר סבא?
Evaluator פרסם הודעה בנושא של BOMBAR בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
יש גם את http://www.tgp.co.il למרות שאני לא בטוח שיש להם מערכות סטריאו. -
התקנת קסנון "קבוצתית" - תוצאות. ותודה לצוות XENLIGHT
Evaluator פרסם הודעה בנושא של tfishler בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
יצא מדהים! כל הכבוד שהשקעת גם בסט HID על פנסי הערפל. הלכת עם זה "עד הסוף". ולטעמי האישי הגוון הצהוב של ה - Halos של האנג'ל אייז יפים. בדיוק כמו בבימרים שהן ההשראה והמקור לאנג'ל אייז. גם שם יש קסנון עם אנג'ל אייז צהובים. אם הם היו בגוון של הקסנון - לא היו רואים אותם... זה היה נראה כמו איזה "עירבול" צבע. כשזה צהוב יש הפרדה ברורה בין תאורת הפרוג'קטור ל - Halos. בכל אופן ראוי להערכה! -
גבות זה לא לערסים! הסיבה שנוצר הרושם שגבות זה לערסים בלבד היא שגבות הן אחד השיפורים הקוסמטיים הזולים ביותר ומכאן ולקשר לערסים תקישו בעצמכם . אני אישית אשכנזי בלוק ומשלם מס אשכנזים בכל טרנזאקציה שעשיתי מאז ומעולם, ובכל זאת מצאתי שגבות מחמיאות מאד לחלק מהרכבים. הלאון היא דוגמא אחת:
-
מרווח ברגים, אופסט, שאלות הקשורות בזה (פיאט בראבו 98)
Evaluator פרסם הודעה בנושא של אור .ס. בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
גם לי אין תשובה לגבי ההפרש במרווח הברגים אבל דבר נוסף שעשוי להוביל לרעידות האלו היא טבעת המירכוז - center bore. על טבעת זו, המכונה גם "טבור הנאבה", מתמרכז הג'אנט. אם קוטר הטבעת בנאבה קטן מקוטר הטבעת בחישוק, החישוק למעשה יתמרכז על הברגים - הם אלה שימרכזו את החישוק - זה נקרא lug centric. בשיטה זו הסבירות לחוזר מירכוז ורעידות בהגה גבוהה הרבה יותר. לגבי המעבר מ - 98 ל -100 או להיפך - זה אומר שכל בורג זז 1 מ"מ מעלה או מטה. לא 2 מ"מ כי מרווח ברגים נמדד באלכסון, אז אולי זה אפשרי עם לחץ אוויר. לחבר כבר הרסו פעם נאבה כך. אם התקינו לך את זה באיזו פנצ'רייה, תוכל לנקוב בשמם כדי שאני ושאר חברי הפורום לא נתקרב לשם? -
ריפוד המושבים אצלי מרוח כרגע בצואת כלבים (אתם לא רוצים לדעת איך ). זה מקרה דיי דומה לניקוי המושבים מקיא, מה שנפוץ הרבה יותר. אז מה הדרך המומלצת? הדרך הקונבנציונלית של שואב אבק לא תועיל כאן. אני מאיזור השרון אז אם תוכלו להמליץ על מקום שמטפל במקרים כאלה אשמח. מעדיף המלצה על תכשיר. האיזור "הנגוע" מסתכם בכ - 20 סמ"ר.
-
[פיג'ו 106 XS 97] החלפתי את נורות החנייה הקיימות בלדים עם נגד מובנה. כשהדלקתי אורות חנייה לשם בדיקה, כעבור שנייה הן הפסיקו לעבוד כמו גם תאורת לוח השעונים. בדקתי את כל הפיוזים ועל פניו הכל נראה תקין. אורות החנייה בפנסים האחוריים עובדים כך שאפשרות של פיוז תקול נפסלה. גם הלד עצמו תקין (חיברתי את פנסי החזית לשנאי 12V והכל עובד. רק כשמחברים לקונקטור של הרכב הוא לא עובד). איפה הבעיה?
-
פשפשתי קצת וראיתי מספר דיונים על לימודי הנדסאי רכב, אבל שום אזכור ללימודי מהנדס רכב. אני בוגר תואר ראשון במדעי המחשב מאונ' ת"א, וחשבתי לבדוק את האפשרות של לימודי הנדסת רכב בחו"ל. למען האמת פתיחת ת'רד זה היא הצעד הראשון שלי ב"פרויקט", ולכן עדיין אין לי תשובות לשאלות בסיסיות כמו איפה לומדים, מה לומדים, תנאי קבלה, מה עושים אח"כ וכו'. במידה ומישהו יכול לתרום מהידע שלו בנושא - אשמח מחר/מחרתיים אתחיל לנבור במנועי החיפוש ואנסה להוסיף הודעה מסודרת שתהיה מוגשת למי שבעתיד יחפש כאן.
-
למישהו יש ניסיון עם ברגים לכיוון קמבר ?
Evaluator פרסם הודעה בנושא של Shmulik_Miata בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
אחלה דבר שבעולם! ניתן לכוון איתם זווית קאמבר +/-3 מעלות ביחס למצב הנוכחי. מצויין למי שמנמיך מעבר ל - 40 מ"מ בד"כ כי אז זווית הקאמבר נוטה להיות שלילית מידיי. התקנה אמורה להיות פשוטה - זה פשוט מחליף את הברגים של הסטראט (=בית בולם). איפה רכשת ובכמה (אם מותר לדעת)? -
מחפש מקום באיזור המרכז שמוכר ומתקין פנסי ערפל לגולף 2000.
-
כיוון פרונט, אבל Rear - יש דבר כזה?
Evaluator פרסם הודעה בנושא של Evaluator בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הבנתי. אגב, במהלך התיקון משנים רק זווית קאמבר? או גם TOE וקאסטר? ואיך בדיוק זה נראה? עם משחקים שם? כמה זה בד"כ עולה? ניסיתי לחפש מדריכים מצולמים ברשת (alignment) אבל לא מצאתי כלום. -
נניח אחרי שמחליפים מוטות קישור או מוט מייצב בסרו האחורי (או בולמים, קפיצים וכו') - צריך לעשות איזשהו כיוון?
-
הייתי זריז מידי על ההדק חיפשתי - מצאתי. חוקי (משווק ע"י לדיקו) ועולים סביב 60-70 ש"ח. גם נהגת שודים עזרה לי בפרטי סליחה שלא חיפשתי
-
לפי מה שידוע לי, לפי תקני ECE מותר עד 55W. בסופו של יום הן אינן כחולות כמובן, אלא בעלות גוון לבן (דומה לקסנון בטמפ' 6000K). בכל מקרה 2 שאלות מעניינות כרגע: האם באמת זה לא חוקי (תיכף נריץ חיפוש ) ואיפה ניתן להשיג.
-
היכן ניתן להשיג נורות חזית כחולות 55W ומה עלותן (זוג)?
-
דווקא בדיחה של צעירים
-
אז הנה עוד סירטון (אחד מיני רבים) שאולי ישפיע. http://www.youtube.com/watch?v=0dcG9SxauXU דרך יוטיוב ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
-
סיאט טולדו 1.8 אוטומט - האם פילטר אוויר פתוח ישפר?
Evaluator פרסם הודעה בנושא של eitankra בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
לי אישית אין ניסיון בזה (יש לי פילטר פתוח, לא אינבוקס (ואני מצר על כך בארצנו המדברית)) אבל זה דומה עד כדי זהה לפילטרים של K&N. אתה יכול לקרוא קצת חומר על כל הקונספט באנגלית כאן: http://www.knfilters.com/filter_facts.htm בגדול, הפילטרים מתוכננים לשפר את הביצועים בכ – 4% בממוצע, הן בכוח סוס והן במומנט. זה משתנה מרכב לרכב ובתכנון הפילטר של היצרן. ככל שהפילטר של היצרן מגביל יותר את זרימת האוויר, כך תהיה התוספת יותר מורגשת. יצרני רכב לא שמים פילטרים מכותנה כסטנדרט משיקולים כלכליים כמובן - פילטר מנייר זול להם משמעותית מפילטר כותנה וכל טיפול בו אנחנו מחליפים את הפילטר נייר הם מרוויחים עלינו שוב (וכדור הארץ מפסיד כי הפילטר הישן נזרק לזבל ). -
כי זה פתרון זמני. הפנסים דהויים, משמע שכבת המגן שלהם חלפה מן העולם. זה רק ענין של זמן עד שתצטרך לחזור על פעולת השיוף הזו שוב, וככל שתחזור על פעולה זו יותר, כך יתקצר הזמן בו יגיעו הפנסים שוב למצב דהוי. מה גם, כמו שציינו מעליי, לא תמיד מגיעים לתוצאה הרצויה (כמו עם כל דבר כמעט שניתן למצוא באוטו דיפו ).
