-
הודעות
57 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי משה פינצ'בסקי
-
ניצחון לאלון דאי - באליפות אסיה בפורמולה-רנו 2009
משה פינצ'בסקי פרסם הודעה בנושא של דובי מילר בתוך ספורט מוטורי
ברכותי! מעומק לבי! הדרך כה ארוכה, אבל אלון ומשפחתו מציגים רצון עז והיכולת של אלון עושה את השאר. אני מתפלל שימשיך כך ושיהיה לו גם המזל שצריך! -
אני לא אקשקש סתם, אבל הלב נשבר... למכירה: מיני קופר S שנת 2003 (מרץ 2003) יד ראשונה 35,000 ק"מ שמורה במצב מעולה, ללא תאונות. הספקתי לשלם את אגרת הרישוי החדשה למרץ 2009... ובהתאם: מחירון משוקלל, שנכון לכרגע עומד על 100,000 ש"ח. ליצירת קשר: משה פינצ'בסקי 0547671404 [email protected]
-
מלון בניצה העיר (ניס). מדובר במציאה לא הגיונית עם הרבה יותר מזל משכל. לא סתם אמרתי ששברתי שיא אישי (40 יורו ללילה לאדם במלון חדש במונזה). אם היו לי עוד חדרים הייתי עושה "מכה" של ארביטראז' מה שכן, מדובר במלון 2 כוכבים בסיסי, אבל סמוך לרכבת, כך שאפשרי שכל הטיול יהיה ברכבות. מרסי - ניס - מונקו. ומה לגבי מחירי הכרטיסים? כרטיס לטריבונה B נע בין 500 - 800 יורו וזה SOLD OUT. השגתי ב 300. הכרטיסים לטריבונה M בדירוג (שבת) נרכשו ישירות מאתר המירוץ - 200 יורו - ולכן אין בהם עלויות נוספות.
-
ראשית, אני מצטער על הרמת דיון שכזה בפורום הזה, אבל לא מצאתי פורום מתאים יותר ובסך הכל זה נועד לחברים שמתעניינים בספורט מוטורי. במקור חשבתי על מונקו בשנה הבאה, כאשר בשאיפה, תקווה ותפילה נהנה ממכוניות עם פחות אחיזה אוירודינמית ויותר מכנית, אבל גם השנה עושה רושם שביטול מערכות העזר ובמיוחד ביטול בלימת המנוע, החזיר את ההגה לידי הנהגים ואם יש מקום לבחון את זה, אז זה במונקו. לכל המקדים - אני מארגן חבילת טיול קצר למירוץ במונקו השנה. טיסה ביום חמישי וחזרה ביום שני. גולת הכותרת כמובן הם כרטיסים נדירים (בהתרעה שכזאת) לטריבונה על ככר הקזינו למירוץ וכרטיסים לטריבונה החדשה שעל הבריכה ביציאה מהשיקיין המהיר שם. הנה לינק לאתר של המירוץ. יש שם אפשרות לחזות במראה פנורמי מכל טריבונה. הטריבונה של ככר הקזינו היא B ושל הבריכה היא M. לשבת לפני שמסתכלים. http://www.formula1monaco.com/GP/Page/index.aspx?param=21 למרות שמדובר במונקו עבדתי קשה בכדי למצא מציאות, אם כי מאחר שמדובר במונקו, קשה לקרא לזה זול... חשוב להבהיר שאני מרים פרוייקט כזה מתוך אהבה ולא למטרות רווח... הכרטיסים הנ"ל למירוץ יוצאים 500 יורו. המלון בניצה עולה 90 יורו לאדם ללילה (לדעתי שיא חדש של מציאה - שברתי את השיא הקודם של מונזה 2006) והטיסות תלויות במתי נזמין ואם יהיה מקום בכלל... בעקרון אנחנו מדברים על 500 - 600 דולר. בכל אופן, יש לחץ עם כרטיסי הטיסה. חייבים למהר וכל הקודם זוכה. מי שרציני ומעוניין, שיתקשר אלי ל 0547671404 או למייל שלי.
-
אמרתי לו אישית, אבל שיהיה הרבה הרבה בהצלחה! ותשכח מההבדל של 50 כ"ס. פשוט תן בראש.
-
גדול העוקפים בשנות השמונים ותחילת התשעים. איך אני מתגעגע לתקופות ההן...
-
האם יש כאן חובבי סימולטורים של מירוצים ל PC?
משה פינצ'בסקי פרסם הודעה בנושא של משה פינצ'בסקי בתוך ספורט מוטורי
לגבי מדמי F1 לPC אזי: RFACTOR - http://www.rfactor.net/ GPL - http://www.bhmotorsports.com/GPL/downloads/3239 את RF ניתן להוריד בדמו מוגבל ואז אם מתאים לרכוש ולקבל באינטרנט. הלינק הנ"ל בנוגע ל GPL הוא לדמו עם תוספות רבות. בעקרון כל מה שצריך בכדי להתחרות און ליין הוא להוסיף את המסלול הרלוונטי, להתקין VROC וזהו. אם אתה רוצה להתקין מודים של GPL כמו 65 או 69, אז תפנה למקור הגדול ביותר: http://forum.racesimcentral.com/forum.php -
האם יש כאן חובבי סימולטורים של מירוצים ל PC?
משה פינצ'בסקי פרסם הודעה בנושא של משה פינצ'בסקי בתוך ספורט מוטורי
GPL = GRAND PRIX LEGENDS כל מי שמתעניין, שישלח לי מייל או הודעה פרטית. לגבי כל מדמה רציני אחר (אבל גם כמובן לגבי GPL) אני מפנה אותכם אל האורים והתומים של מדמי המירוצים - RSC http://forum.rscnet.org/forum.php טל, חן חן. מה שלום המפלצת הכחולה? שמעתי שהארגונים הירוקים רוצים להעביר חקיקה בקפיטול לסלק אותך מארה"ב -
האם יש כאן חובבי סימולטורים של מירוצים ל PC?
משה פינצ'בסקי פרסם הודעה בנושא של משה פינצ'בסקי בתוך ספורט מוטורי
חן חן דובי, אבל מעולם לא הייתי לבד בעסקי GPL. LFS הוא מדמה מעולה לכל הדעות. לי אישית יש בעיה עם המכוניות והמסלולים שם שמוגבלים מסיבות של זכויות, אבל מבחינת איכות מנוע פיזי, יש הטוענים שהוא המלך. אני יודע שחבר שלי מעדיף אישית את נטקאר, שם יש מכוניות אמיתיות וכנראה את ההתנהגות האמיתית ביותר בין כל המדמים. הבעיה היא שמדובר במדמה שוליים משהו שמפותח בידי מעטים ולפחות בעבר פותח על ידי משוגע אחד בלבד... RFACTOR הוא המדמה העכשווי המקובל והנפוץ ביותר. יש מודים רבים, אבל בינתיים לא התלהבתי מאף אחד. המוד שהכי מושך אותי הוא של 79, אבל המכוניות אכזריות. כלומר מדובר ברמת קושי כמו של GPL. את המדמה הזה קונים באינטרנט ולמעשה כמעט כל סוגי המכוניות המעניינות והמסלולים המעניינים פותחו לחוד מהמשחק וניתנים להורדה חינמית והתקנה. GPL הוא המשחק שבאמת יצר את הקהילה הבינלאומית של חובבי מדמי המירוצים האמיתיים. מבין המשחקים הסגורים (לעומת RF) הוא ללא ספק זכה למספר השיפורים והפיתוחים הרב ביותר ולמעשה עוד לא נס ליחו. לדעתי האישית המנוע הפיזיקלי של GPL הוא עדיין הטוב ביותר מבין כל המדמים. מוד 69 אפילו הכניס עניין של הצמדה אוירודינמית (בצורה מעולה לדעתי) ואני נהנה דווקא מכל המכוניות היותר עתיקות וההתנהגות שלהן. קרוב משפחה של GPL הוא נאסקאר 2002 שהיה מדמה שיצרה אותה חברה על בסיס אותו מנוע פיזיקלי של GPL, אבל עסק במכוניות הנאסקאר. בזמנו פתחו מוד מדהים למשחק הזה של מכוניות הפרוטוטייפ מסדרת ה GTP שהייתה בארה"ב בשנות השמונים. עד היום זה נחשב לדבר מדהים. מאוחר יותר פתחו עוד מודים של מכוניות סגורות עבור המשחק הזה וכולם מהטובים ביותר שיש, אבל יש בעיה אחת ענקית. צריך עותק חוקי מקורי בכדי לשחק און ליין. אם אני זוכר ומבין נכון, המשחק בנוי כך שבניגוד ל GPL משחקי האון ליין נערכים על שרתים ייעודיים מסחריים שדורשים עותק רשום חוקי. אם תחפשו באינטרנט תמצאו עותקים חוקיים למכירה... יש גם מדמים נוספים ואני לא לגמרי מעודכן. יש למיטב זכרוני את GTR2 ועוד. סדרת ה GP של קרומנד אינה נכללת כאן כי אינה תומכת במירוצי און ליין. באשר לקונסולות - אני יודע שיש מדמים שמאפשרים מירוצי און ליין, אבל לא מבין בזה מספיק. לקונסולה של מייקרוסופט יש בוודאות מדמים טובים שרצים און ליין. -
לא קיים כאן פורום ייעודי לנושא הזה והפורום של הספורט המוטורי הוא הקרוב ביותר מבחינה רעיונית ולכן בחרתי בו. יש כאן כאלה שמכירים אותי ממקומות אחרים, אבל אני דווקא רוצה לפנות לכל אותם חובבי הסימולטורים שנשארים ספונים בביתם עם מחשבם וטרם פרצו לעולם התחרויות און ליין. אינני מכיר מספיק את עולם המירוצים בקונסולות, אבל לכל מי שיש מחשב, סימולטור נוסח GPL או RFACTOR וחיבור אינטרנט סביר, יש עולם ומלואו של מירוצי און ליין מול אנשים חיים. חוויה ברמה אחרת. אני מתחרה און ליין משנת 99 והבאג טרם יצא לי מהדם. http://www.gplil.co.il להצטרפות לליגות ישראליות שונות: http://www.formula-1.co.il/forum/viewforum.php?f=12&sid=64f9d6d3a67b7199eda1bcf3b37f23d9 אשמח לשמוע מה דעתכם על "תת התרבות" הזאת של הספורט המוטורי בכלל ועל הצטרפות אקטיבית בפרט.
-
1) מכל מה שקראתי, מייקל התייחס בצורה מדהימה לכל האנשים בפרארי. 2) גם אני חשבתי על מייקל, אבל אוטוספורט טוענים שהמשרה נועדה למשוך את רוס בראון בחזרה לפרארי. לכן ז'אן טוד נשאר זמנית כמנהל חטיבת הספורט, עד שרוס בראון יגיד כן או לא בסוף החופשה אותה לקח.
-
לגבי שומאכר אין לי ויכוח עם ניר. אני קרוע לגבי הפלוס והמינוס שהבאתו לפרארי גרמה לקבוצה. יהיה מעניין מה יקרה אחריו. לגבי הטכנולוגיה ב F1, יש לי ויכוח חריף במיוחד עם ניר, אבל אני נאלצתי להסכים איתו על הפתרון לבעיות ה F1 (ועל כך בהמשך). זה לא שאני לא אוהב את הטכנולוגיה ב F1, אלא שאני רואה אותה הורסת כל חלקה טובה בספורט. 1) ה F1 רק עלה בפופולריות שלו אחרי 79, בגלל מספר גורמים, ביניהם אבל לא רק: א) עד ל 92 לא היו מכוניות עם בקרת אחיזה למיטב זכרוני. היכולת של מנסל לסמוך יותר על המכונית שלו מדהימה, ביחד עם אינסטינקטים מעולים על ההגה וכוח פיזי ובטחון, לא ניתן היה לעצור אותו. למעשה לדעתי אפילו פרוסט או סנה לא היו מנצחים אותו בקלות בויליאמס זהה. מנסל היה נהג מעולה ואחד העוקפים הטובים בהיסטוריה, אבל הוא לא באמת היה נהג מושלם כמו סנה או פרוסט. במכונית כמו הויליאמס 92 או 93 הוא היה משתווה אליהם. מעניין שהעלת את האפקט הקרקעי, כי בזמנו נוצר מצב דומה מאד. בשל ניסיונות ה FIA לבטל את האפקט הקרקעי ב 81, המכוניות היו למעשה כמעט ללא כל יכולת ספיגה של המתלים. הנהגים (כמעט) כולם הסכימו שהמירוצים אינם עוד על מי הנהג הטוב ביותר, אלא מי הוא הגלדיאטור החזק ביותר שנשאר לעמוד בסוף המירוץ. דווקא רוני אהרונוביץ היה יכול להרחיב בנקודה הזאת. הנה דוגמה של טכנולוגיה שנלקחת לקצה, משווה בין הנהגים, ופוגעת בספורט. ב) מ 79 לימינו השידורים עברו את המהפך הגדול ביותר שלהם אודות לברני. כל המעורבים ב F1 מודים לו. השידורים הללו הפכו את ה F1 מספורט נישה, לספורט להמונים והם הפכו את F1 לכדאית מספיק כלכלית ושיווקית ליצרנים הגדולים. מפחיד לחשוב לאן הכסף הגדול של היצרנים עלול לקחת את F1. ג) להשוות את המספרים של כל ספורט בין 79 לימינו יעשה עוול ודינו להיכשל. ד) הטלויזיה מאפשרת לקחת ספורט שמבחינת המשיכה הנקייה שלו, הוא מתדרדר, אבל לנפח את הסיפור של העימות בין הנהגים והיצרנים. מיקה נגד שומאכר, כולם נגד שומאכר ופרארי וכיוצ"ב. בימים של פרוסט וסנה לפחות עד ל 93, המאבק על המסלול היה מגובה במכוניות שהתנהגו. 2) ה F1 הוא ספורט. לא חייב להיות לו קשר ישיר עם מכוניות הכביש. אני שמח שלכל מכונית כמעט יש ABS ובקרוב DTS ואלוהים יודע מה עוד, אבל הנהגים הם לא נהגי מירוץ, לא מדובר במירוץ והכוונה היא לתת מקסימום בטיחות לכולם בלי קשר ליכולת. דווקא מכוניות F1 עם המון הצמדה רחוקות מאד בהתנהגות שלהם ממכוניות כביש. אם רוצים לשפר את העניין הויזואלי של מכונית F1 ובמיוחד דרך הטלויזיה, המכוניות חייבות להתנהג יותר ולא כמו רכבת על פסים עד לרגע של טעות והתעופפות מפתיעה החוצה. הטכנולוגיה יכולה להיות לא מוגבלת מבחינת מנועים ואולי אפילו תסופות ירוקות שונות ומשונות, אבל אם המכוניות היו מתנהגות, המספרים של הצופים והאוהדים היו מרקיעי שחקים. לא צריך לשנות עוד פעם את הפרומט של הדירוג או שטויות כאלה. צריך להחזיר את הספורט למאבק בין הנהגים הטובים ביותר. נכון שתמיד יהיה פה גם צד של התכנון, וגם בעבר היו מכוניות טובות יותר מאחרות, אבל לפחות שגם המכוניות הללו תתנהגנה בצורה מעניינת. 3) בסופו של יום ניר מפיל את הפצצה: אי אפשר להחזיר לאחור את גלגל הזמן ולמחוק את הכנסת האוירודינמיקה ל F1. אני מקבל את זה כרע שאין לו פתרון. מבחינה זאת בכדי לאפשר עקיפות, דווקא האפקט הקרקעי הוא תרופה יעילה להפליא כפי שמוכח בצ'אמפ קארס שנים. אני מקבל את הפתרון הזה של ניר, אבל הייתי מוסיף , שדווקא במעבר ליצרן צמיגים אחד, ניתן למצא צמיגים עם זוית החלקה גדולה יותר. כלומר צמיגים שמקנים אחיזה טובה גם כאשר המכונית מחליקה הצידה אם זה בסחיפה, או בהיגוי יתר. פתרון כולל כזה יהווה פתרון שגם יאכל את העוגה וגם ישאיר אותה שלמה ככל שניתן. מיותר להגיד גם שכל אביזרי העזר האחרים (למעט אולי הגיר החצי אוטומטי - יש על זה ויכוח) צריכים לעוף. בלי אף בקרה שקשורה לנהיגה שאינה לחלוטין בידי הנהג.
-
בקצרה: 1) הימאהה של רוסי היה מאד לא תחרותי במירוץ. בהתחלה חשבתי שמשהו לא בסדר בראשל של רוסי והוא "קפוא" מפחד או משהו, אבל בשנייה שהוא ניסה להתחיל לדחוף... האופנוע דרך אגב מעד כמה שיכולתי לראות לא נפגע, אבל עדיין רוסי לא היה מהיר יותר מהחברה שבמקומות שמאחורי ההונדות הבכירות. זה כיאלו ימאהה התרכזו רק בדירוג ושכחו מהמירוץ... אילולא הדוקאטי לרוסי לא היה סיכוי. מאחר והם היו שם, רוסי אולי היה מצליח להחזיק מעמד במקום השמיני, אבל זה היה קשה מאד. 2) האמת היא שמבחינתי האישית היידן הוא בחור טוב. אם כבר שמישהו יקח מרוסי את האליפות, שיעשה את זה אמריקאי שעובד קשה ונעים על הבריות. את פדרוסה אני פשוט לא מצליח לסבול. 3) אני עדיין לא יכול להוציא מהראש את המחשבות מה היה קורה עם קפירוסי אילולא התאונה האומללה בזינוק בברצלונה. 4) איזו הקלה לבייליס. איזה אישור מחדש.
-
אלון, זה מעניין מאד. לא ידעתי שימאהה חזרו לאופנוע הישן לחלוטין. אולי טל יוכל להרחיב. אני הבנתי במעומעם שימאהה משתמשים בשילוב בין האופנוע החדש לישן. קשה לי להאמין שהם פשוט משתמשים באופנוע הישן ושכל השיפורים בזמנים לעומת שנה שעברה נובעים רק מהמישלין. אם זה המצב אז גם הונדה דורכים במקום... באשר לבלייזר, אני ממש לא מזלזל בכותבים, אלא ב"מדיניות" הכתיבה בבלייזר. הם חייבים לעשות "בום" בכל כתבה. אני באמת חושב שפנגס כתב את הכתבה על רוסי ובסופו של דבר כמו שכתבתי, הוא אמר שמדובר בביש מזל. עדיין כותרת הכתבה וחלק גדול ממנה נכתבו כסנסציה של "הנפילה של רוסי". היפה במדיניות הזאת של בלייזר הוא שזה WIN WIN. רוסי מנצח, על הכיפאק - כתבה מפוצצת חדשה עם ירידות עצמאיות. זה בדיוק בלייזר. ודרך אגב זה מעביר לי את הזמן בשירותים על הכיפאק...
-
מעניין אם הם היו מעיזים לעשות זאת לאחד מיצרני הרכב האחרים? ואחר כך מדברים על "רגשות קשים" (BAD BLOOD) בין פרארי לרנו...
-
1) לגבי ההתנהלות של מר אהרונוביץ (להלן: "רוני") בפורום שלו ובזה, אין לי מה להוסיף מלבד זאת שכאשר העזתי לעמוד על שלי בפורום שלו בנוגע לאינסידנט באינדי 2005, התגובות שלי לא נמחקו, אבל הדיון נסגר. רוני לא ניחן באורך רוח כלפי מי שדעתו שונה, אבל כללי המשחק בפורום שלו ידועים. אני מבין את הכעס לגבי הלינק ואולי היה נחמד יותר אם היה נעשה COPY PASTE קטן לדיון הזה. 2) כל זה לא משנה את הכבוד שאני רוכש לרוני. אני מכבד כל אחד שמכבד אותי ואחרים. במקרה של רוני זה גבולי, אבל דעתו בעלת משקל בעיני. 3) בכל הנוגע לשינויים הדרושים בפורמולה 1 אני 100% מסכים עם רוני. גם אליפות שח מט עשויה להיות צמודה ומרתקת. פורמולה 1 זה לא שח מט. תארו לכם שבכל הקפה וכמעט בכל פנייה כל נהג היה צריך להפגין את הכישורים שהפגין מייקל מיד אחרי הפאנצ'ר. לא מבינים על מה אני מדבר - השיגו לכם תמונות של מירוצים עד אפילו תחילת שנות התשעים. ככל שתלכו מוקדם יותר תזכו למנות גדושות יותר של היגוי יתר וסחיפת גלגלים, אבל ההרס הסופי היה אביזרי העזר. למה צריך את זה? כי זה כל הכיף. לא רק שתהיינה יותר עקיפות (המירוץ בברזיל היה יוצא דופן וחריג), אלא שאפילו ללא עקיפות, רק השליטה של הנהגים ברכבים על המגבלות תהפנט את הצופים. לא מבינים על מה אני מדבר? ראיתם פעם און בורד של מכונית ראלי. נדהמתם מהשליטה ומההחלקות? כל זה בלי מכוניות אחרות מסביב. עכשיו בפורמולה 1 זה לא יכול להתקרב לזה, אבל ניתן להגיע לפורמולה שלא רק משפרת עקיפות, אלא מאפשרת לנהגים הטובים להחליק כך את המכוניות ולהשיג יתרון. אידאלית הייתי רוצה לראות מכוניות נוסח תחילת שנות השבעים עם בטיחות מודרנית. אני אתפשר על מכוניות שדומות לצ'אמפ קארס ללא כל אביזר עזר. למי שעדיין לא הבין על מה אני מדבר, שישיג את הוידיאו של מירוץ המוטו GP מברצלונה השנה. בזינוק נמחקו רב הרוכבים המובילים וכך רוסי יכול היה לשייט לנצחון. משהו שווה ערך למייקל לבד בלי רנו, הונדה, ומקלארן. ובכל זאת קפצתי ממקומי כמה פעמים. רוסי נתן תצוגה של החלקת הצמיג האחורי על הקשקש עם עשן כחול. כשרואים דבר כזה, אף פעם לא משתעממים. זה מה שחסר בפורמולה 1. 4) בכל הנוגע למייקל שומאכר - אני אוהד של פרארי ולא של מייקל. אני מעריך מאד את ההצלחה שהוא הביא לקבוצה, אבל המחיר היה נורא. הדה לגיטימציה שהוא עשה לפרארי נוראה. אולי בכל זאת המחיר מוצדק ברמה של פרארי, אבל ברמה של הספורט מדובר באסון אמיתי ופשיטת רגל מוחלטת של ה FIA. בועז קורפל הזכיר בשידור את הראיון של קוביצה שאמר שמייקל הוא האיידול שלו. WHAT THE FUCK? ובעצם, זה ברור שכך יהיה הדבר כמעט לכל נהג מירוצים צעיר וכך גם לרבים מהאוהדים. עם הצלחה לא מתווכחים. זה אולי בחיים, אבל אם מדובר בספורט, אז צריך להיות קודם כל ספורטיביים. אני יכול לנצח באחד על אחד את לברון ג'יימס. כל מה שאני צריך לעשות הוא לבוא עם אקדח ולירות בו. הנה הצלחתי. ה FIA היו צריכים להרחיק את סנה ממירוץ או שניםם בעקבות אסטוריל 88. לא עשו. ה FIA היו צריכים לשלול מסנה את רשיון העל אחרי מה שאמר לציטוט על סוזוקה 90. לא עשו. היו צריכים לעשות אותו הדבר למייקל על אדלייד 94. לא עשו. היו צריכים לחוקק חוק ברור על איסור חסימות / צ'ופים וזגזוגים למיניהם בעקבות דברים שמייקל עשה. לא עשו. היו צריכים לשלול לו את הרישיון אחרי חרז 97. לא עשו. ועוד ועוד עד למונקו השנה. מה לומדים מזה? שזה חוקי. תראו את המירוצים כיום. בברזיל גם פיסיקלה וגם רייקונן האכילו את מייקל במתכון שלו. נהגים צעירים רואים בזה את האורים והתומים. ראיתי את זה במירוצי קארטינג בארץ ובעולם. כל טריק מהספר של שומאכר נלמד כבר על ידי הנהגים הצעירים. אלה הם החוקים התקפים כיום. שלא יתפלאו מדוע יותר ויותר אליפויות בעולם מוכרעות בתאונות ובשערוריות. 5) שומאכר פורש ועכשיו מעניין מה יקרה לתדמית של פרארי. כתבתי על זה במקום אחר בהרחבה, אבל מעניין גם מה יעשו כל האוהדים שלו וכל השונאים שלו. לכולם יש עכשיו רייקנות שצריך למלא.
-
אם נדב יעקובי לא היה קוטל את מייקל בגלל ההתנהגות הבלתי ספורטיבית שלו ואז מהלל את סנה בלי הסבר אמיתי, הייתי נותן יותר קרדיט לכתבה.
-
אלון, 1) הימאהה אולי פיתח chatter שאני לא יודע איך בדיוק לתרגם אותו, אבל מדובר למיטב הבנתי ברעידות בתדדר מסויים שגורמות לבעיות של אחיזת הצמיג באספלט. עדיין, ימאהה הצליחו להתגבר ברמה כזאת או אחרת על הבעיה וכשזה קרה, הימאהה לא נפל בביצועיו מההונדות כפי שהיה לפני שנתיים. 2) בלייזר כתבו כתבה גדולה בסגנון " מה עובר על רוסי" ומיהרו להספיד אותו. לזכותם יאמר שהכותב (לא זוכר כרגע מי) דאג להדגיש שמה המפיל את רוסי הוא לא אובדן יכולת אלא ביש מזל, אבל יהיה בכל זאת נחמד לראות איך הם ירדו על עצמם אם וכאשר רוסי יקח אליפות. בכל מקרה לא כאן המקום לביקורת שלי על סגנון הכתיבה בבלייזר.
-
חן חן טל! אכן, זכרתי שזה איזה שם אירופאי משולש כזה, אבל עבר יותר מדי זמן... ודובי, שאלה מעולה לגבי האליפות המוערכת ביותר של העמלץ הלבן. רק בכדי לעשות "נה" לבלייזר אני מקווה שזאת תהיה האליפות של העונה. ביש המזל של רוסי היה מדהים. מצד שני נראה שהעונה הימאהה פחות נחות מההונדות מאשר לפני שנתיים. מצד שלישי העונה גם הדוקאטי נתנו פייט ואילולא ברצלונה, קשה לדעת איפה היה היום קפירוסי. אין לי תשובה ברורה, למעט העניין מול בלייזר
-
אני זוכר שאת הדבשת המציאה קבוצת אפריליה הרשמית ב 250 מתי שהוא במהלך שנות התשעים. הם עבדו אז חזק על האוירודינמיקה של האופנוע והרוכב. לאופנועים שלהם היה פיירינג רחב וגדול יותר בחלק העליון שעבד מעולה עם תוספת הדבשת. ועכשיו תעזרו לי - איך קראו לרוכב המשוגע של אפריליה ב 250 שבמגזין מוטו קראו לו "משייף המרפקים"? וואלק הבחור היה מגיע לזויות השכבה שאחרים לא רואים אפילו כשהם מתרסקים
-
ובכן אלון, אני דווקא התכוונתי לכך שלרוסי היה הרבה יותר מה להפסיד מאשר לאליאס ולכן הקרב לא היה שקול. השנה הימאהה לא קונסיסטנטי כמו בשנה שעברה (האליפות הגדולה ביותר שלו - לדעתי - הייתה לפני שנתיים בשנה הראשונה שלו בימאהה), אבל בידיים של רוסי לפחות יכול לתת פייט לאופנועים של הונדה ודוקאטי. במירוץ בו לרוסי לא היה מה להפסיד אני די בטוח שהוא היה מנצח, אבל אתמול הוא חייב היה לחשוב על האליפות. המדהים אצלו הוא שאפילו במצבים כאלה, בהם רוכבים אחרים היו מגינים על המקום השני, רוסי תקף ונאבק על המקום הראשון.
-
מירוץ מדהים. יש להעיר שפדרוסה והיידן מתחרים על אופנועים של הונדה בקבוצה הרשמית ולא דוקאטי. זה רק מחזק את התדהמה מניסיון העקיפה הכושל של פדרוסה על היידן. ניחא שאין הוראות קבוצתיות, אבל טיפה שכל אין. לספרדי עלה הדם לראש כנראה בגלל העקיפה הקשה של היידן עליו הקפה קודם והוא ניסה להחזיר לו באותו המקום. לנסיבות של מצב האליפות לא הייתה חשיבות... רוסי הוא הספורטאי הנערץ עלי ביותר, בוודאי בתחום הספורט המוטורי. איך הוא נלחם על נצחון גם במצב מסוכן כמו אתמול זה פשוט מדהים. הוא כמעט תמיד הולך על כל הקופה. הכניסה שלו צד לצד עם אליאס לתוך השיקיין הייתה מדהימה. ואם מדברים על דברים מדהימים, אזי הרכיבה של אליאס אתמול נתנה פרשנות חדשה למונח. הבן אדם נכנס לפניות על הצד. ממולה אפילו קרא לפנייה בה הוא עקף את אדוארדס כאילו הוא עומד, פניית אליאס. טוני יכול להיות גאה. הוא ניצח את הטוב מכולם בקרב ראש בראש, אולי לא שקול לחלוטין, אבל בהחלט בלי שרוסי ויתר לו.
-
ניגוד אינטרסים - הספורט המוטורי בישראל
משה פינצ'בסקי פרסם הודעה בנושא של תםשיודעלשאול בתוך ספורט מוטורי
וואלק בא לי להרים ידיים. הילד הקטן שלי אם ירצה להתחרות על מסלול (או אחרת) יאלץ לעשות את זה באירופה או בארה"ב. תראו מה קרה לאירוע "פשוט" (יחסית - יחסית) כמו מירוץ הדראג בערד. כל חוק הספורט המוטורי הוא דפוק. ספורט מוטורי הוא ככל ספורט אחר ואין צורך בהסדר "הכובל" ואני הייתי אומר "החונק" של המחוקק. מעבר לחוק עצמו שמצאתי בו המון בעיות קטנות, כמות הבעיות שמסביב פשוט מסרסת. אני לא יכול להאמין כיצד כל האנשים הטובים שדוחפים את הספורט מצליחים להחזיק מעמד ועוד בעלויות עצומות עליהם. העלו פה את סופן של ליגות מירוצים שונות שמתו בגלל "מלחמות היהודים", אז תאמינו או לא, אבל אפילו הליגה הוירטואלית של GPLIL נמצאת כרגע במצב של מוות קליני. ליגה וירטואלית ריבונו של עולם! אני חש באמת שכל דבר שמנוהל על ידי, ומתחרים בו ישראלים, נידון להשמדה עצמית. כל הדברים האלה מובילים אותי לתוצאה אחת בלבד - צריכים עזרה והנהלה מבחוץ. מישהו מה FIA, לפחות בהליך ההקמה של הספורט בארץ. -
ניגוד אינטרסים - הספורט המוטורי בישראל
משה פינצ'בסקי פרסם הודעה בנושא של תםשיודעלשאול בתוך ספורט מוטורי
לעניות דעתי בכל הנוגע לספורט מוטורי אנחנו נמצאים במצב הדומה להקמת המדינה. במצב כזה, בו הסיכונים והקשיים רבים, חייבים לאחד כוחות ולא לצאת זה כנגד זה. במצב כזה גם אין מנוס מהפעלת סטנדרטים יותר גמישים מאשר בתחומים מבוססים לאורך עשרות שנים. לאור זאת, יועץ לענייני חקיקת המשנה או מה שזה לא יהיה, יכול להיות בעל אינטרס אישי / כלכלי בתחום, כל עוד המלצותיו עוברות ביקורת. חשוב קודם כל שיהיה ספורט מוטורי בארץ וכל עוד אין עיוותים מסוכנים, חייבים "להביא את הילד לעולם לפני שמתחילים לחנך אותו". -
תמונות ממפגש מיני 1.9 ברמת גן! (באיחור קל)
משה פינצ'בסקי פרסם הודעה בנושא של נבדקי רכב בתוך רכב כללי
נאור, מי זה "טוב גל, יבואן מיני"? יש עוד יבואן חוץ מקמור או במקומם? אני לא מתפלא שליבואן יש עניין במועדון. זה דבר ברור מאליו שטוב למכירות. יש לציין שבמיני החדשה מוחלף המנוע בכלל במנוע חדש ולא רק החלפת המגדש. מבחינה תכנונית יהיה מעניין מאד לראות את הגודל של המנוע החדש משום שעקרונית מנועי טורבו גדולים ממנועי סופרצ'ארג'ר בגלל התוספת לאורך של הסעפות ובגלל שבדרך כלל נדרש מצנן ביניים גדול יותר.
