אני הייתי עם אותה שאלה לגבי הטרנספורטר שלי, אז עשיתי קצת מחקר:
העובדות הן:
ברישיון-
מ' ישיבה למעט הנהג:ריק מהם ליד הנהג: ריק
בפוליסת הביטוח- אין איזכור לנושא
דבר ראשון שעשיתי היה לפנות לסוכנת הביטוח שלי עם השאלה: כמה אנשים מותר לי להסיע ברכב? וכמה נוסעים מותר לי לפי הביטוח?
התשובה הייתה: לפי מה שכתוב ברישיון הרכב.
כאמור ברישיון הרכב לא מצויין כמה נוסעים מותר, אז היא שאלה אותי איזה סוג (רשום ברישיון בין סעיף המס' רכב לבין תוקף הרישיון עד) רשום M1- פרטי נוסעים. אמרה לי שזו הגדרת הרכב ולפי הגדרת הסוג זה מס' הנוסעים שמותר,
אז ניגשתי לאתר משרד התחבורה ושם מצאתי את המסמך הבא:
http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=326:sug-rechev-e&catid=76:sug-rechev-c&Itemid=90
וככתוב בסעיף שמדבר על רכב מסוג M1 כתוב: M1 - רכב להסעת נוסעים שבו עד 8 מושבים נוסף על מושב הנהג, ומשקלו הכולל המותר עד 3,500 ק"ג כגון: רכב פרטי נוסעים, מונית.
מוגדר שברכב מסוג M1 כמו שלי צריך להיות עד שמונה מושבים לכולל את מושב הנהג. כלומר מבחינת הביטוח אם יש לך ברכב עד 8 מושבים מלבד הנהג ועל כל מושב יושב אדם הוא מבחינתם מבוטח.
רישיון מסוג B ראשי לנהוג ברכב: http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=48:dargotrishauionnehiga&catid=62:drvlic-il-c&Itemid=83
דרגה B
סוג רשיון: רכב מנועי במשקל כולל מותר עד 3,500 ק"ג, מס' מקומות ישיבה עד 8 פרט לנהג, גם כאשר גורר גרור במשקל עד 1500 ק"ג
מה שאומר שמותר לפי הרישיון להסיע גם 8 נוסעים.
המסכנה הסופית היא שמותר לקחת ע"פ מס' המושבים עד 8 נוסעים מלבד הנהג.