נפוליאון
-
הודעות
58 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי נפוליאון
-
הממ זה מעניין. אולי בגלל זה לדוגמא השמני מירוץ של motul ה 300v כולם עומדים בתקנים ישנים sg sh בטח הם מפוצצים בתוספים נגד שחיקה ולא עומדים בתקנים החדשים. אגב מה לגבי ה MOS2. גם הוא תוסף נגד שחיקה. האם התקן מתייחס אליו לדוגמא? אשמח אם למישהו יש נתונים ספציפיים לגבי Liqui 5w-40 שדירוגו SM. הוא אחד הבודדים שעומד ב SM. האם זה אומר שהוא לא משהו בהגנה משחיקה? אולי איזה מבחנים שעשו לו?
-
מה שאתה אומר, וגם המאמר, זה ששמן חדיש ולכאורה איכותי שעומד בסטנדרט הכי גבוה לדוגמא ה LM synthoil hightec שהוא 5w40 SM ישמור פחות על המנוע משמן סינטטי באותה צמיגות ישן יותר כי הישן מכיל יותר תוספים? הם לא מחליפים את התוספים פשוט בכאלה יותר טובים? זה כבר ממש מבלבל. אז עדיף לבחור שמן סינטטי בצמיגות הרצויה בתקן כמה שיותר ישן?
-
לפני כמה ימים רשמתי הודעה ובה שאלתי אם יש דף נתונים מפורטים של השמנים של LM. באתר שלהם לא קיים. בקיצור כתבתי להם והם ענו מהר ובאדיבות ושלחו לי מפרטים של המוצרים שביקשתי. אומנם זה בגרמנית אבל אפשר להבין ולהשוות את הטבלה... אני מצרף דפי מידע של כמה מוצרים למי שירצה. לגבי מוצרים אחרים פשוט תכתבו להם איזה אתם רוצים והם שולחים תוך יום. תהנו 1306 Synthoil High Tech SAE 5W-40.pdf 1413 vollsynth. Getriebe__l SAE 75W-90.pdf
-
זה האתר שלהם. ואין שם מפרט כזה עם כל הצמיגויות והטמפרטורות. רק איזה תקנים זה עומד.
-
למה לכל החברות שמן יש מידע טכני מדויק על השמנים שלהם ולנא--ם האלה אין? מישהו יודע איפה יש? מצ"ב דף מידע לדוגמא. תסתכלו על הטבלאות בסוף http://www4.esso.com/UK-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLESEsso_Ultron_5W-40.asp
-
היצרן אכן ממליץ בספר הרכב על שמנים סינטטים. היבואן בארץ לא מתייחס לעניין. האוטו נסע עד היום על חצי סינטטי אבל סה"כ 58,000ק"מ . לכן חשבתי שלא אמורה להיות בעיה לעבור לסינטטי. רק לטובה. ההתלבטות היחידה היא אם לרדת ל 5W40 או להשאר ב 10W40 (היצרן ממליץ על שניהם ואפילו יותר נמוך. היבואן רק 10). מהשרשורים פה הבנתי שאם המנוע דיי חדש ובמצב טוב אז אין סכנה ואפילו כדאי לרדת ל 5. מעצבן אותי שאני לא מוצא esso או total סינטטיים 5W40 בדירוג SM פשוט כי אלו היצרנים שמומלצים בספר רכב. אני מניח שאקח את ה LM.
-
שלום. אני מחפש שמן סינטטי לעבור אליו או בצמיגות המקורית 10W40 א אולי לפי המלצות שבשרשורים פה 5W40. ולשאלות: 1. משום מה גם ב mobil וגם ב castrol השמנים בצמיגות 10w40 הם בדירוג SM, ואלו בצמיגות 5W40 הם בדירוג SL. מדוע האפליה? 2.השמן 5W40 היחידי שמצאתי בדירוג SM הוא LIQUIMOLY SYNTHOIL HIGHTEC. חיפשתי ואין ל mobil, castrol, motul, total, elf. מישהו מכיר עוד משהו או שאולי טעיתי בחיפושי... 3.מה ההבדלים הטכניים בין הדרגות השונות ? חיזקו ואמצו
-
1. מספר סוגי צמיגויות אני מבין. אבל למה שם הם נותנים אופציה סינטטית וחצי סינטטית ופה רק חצי. האם בארץ יש יתרון כלשהו לחצי סינטטי או שהם רק מניחים שהקמצן הישראלי לא יהיה מעוניין. 2. אולי לא הבנתי נכון, אבל שם הם ממליצים רב דרגתי 75w80 ופה רשום 75w-80w כלומר חד דרגתי או זה או זה. אחרת w אחד מיותר אם זה שמן אחד. 3.אוקי אז זה הנוזל קירור המומלץ. עכשיו השאלה אם יש משהו יותר טוב או שבנושא הזה אין משמעות. 4.יש יותר מידי. האמת שביליתי שעות בקריאת השרשורים בנושא. שאלתי ספציפית מה שלא היה לי ברור
-
שלום. קראתי את כל הנושאים והשרשורים בנושא שהיו מעניינים אבל לא יצאתי מבין. אז אני אשאל. הרכב הוא 306 1600 ידני שנת 2001 בספר הרכב באנגלית לאירופה ממליצים: שמן מנוע: esso- ultra 10w40|ultra 5w30|ultron 5w40|ultron 0w30 שמן גיר: esso - essential esso gear oil bv 75w80 pr 9736.41 נוזל קירור: procor tm108/glysantin g33 or revkogel 2000 בספר הרכב בעברית לארץ: שמן מנוע: שמן חצי סינטטי lubex 10w40 שמן גיר: lubex 75w-80w נוזל קירור: "נוזל קירור מיוחד" והשאלות הן: 1. למה בארץ הם רוצים לשים חצי סינטטי? עדיף סינטטי? להביא משהו ספציפי שאני רוצה או מה שישימו במוסך? 2. למה שמן גיר בחו"ל רב דרגתי ובארץ חד? האם להביא למוסך משהו ספציפי או שישימו סטנדרט? 3. האם יש איזה נוזל קירור איכותי שכדאי לשים או שמה שישימו לי במוסך מורשה הוא הכי טוב לאוטו? 4.בקיצור יש רצון להשקיע ולא לשים את הדרעק הסטנדרטי. השאלה אם יש טעם ומה.
-
שלום אני רוצה להחליף ב פיג'ו 306 2001 שלי מידה מ 185/65/14 ל 195/55/15. אני יודע שהמידה מאושרת לרכב, חלק גדול הגיעו לארץ ככה וגם הקוטר הכולל נותר זהה בדיוק. רציתי לשאול איפה ניתן למצוא ג'אנטים פלדה מקוריים של פיג'ו כולל טאסות מקוריות במידה זו (6J-15) משומש במחיר זול או אולי אפילו להחליף את אלו שיש לי בתוספת קטנה. עקרונית אמורים להסתובב הרבה כאלו בשוק כי זו מידה נפוצה גם על ה 306, 206, 307. ושאלה נוספת: אני לא מעוניין בחישוקי סגסוגת כי לדעתי המקוריים של פיג'ו יפים וסגסוגת רוב הזמן מטונפים ונראים ג'יפה. השאלה כמה לדעתכם הגדלת המידה תגדיל את המשקל של כל הגלגל (גם הצמיג יהיה גדול יותר) והאם זה משנה משהו בהתנהגות?
-
שלום 1.זכורה לי כתבה לפני כשנה (נדמה לי ב ynet), בה סופר על איזושהי שיטה מתקדמת יותר לאיזון ובדיקת הגלגלים\פרונט לא בטוח מה מהם. וסיפרו שם שבגלל שזה יקר יחסית לא הרבה יעשו את זה למרות שזה יותר טוב. מישהו זוכר\יודע במה מדובר? 2. ושאלת צמיגים קטנה:dunlop sp 9000 להונדה אקורד חדשה. 205/55/16 מומלץ? האם ההבדלבינו ל MAXX משמעותי? כמה זה משנה שהוא לא אסימטרי. אופי הנהיגה רוב הזמן הוא מהיר אבל לא ספורטיבי, ומידי פעם קצת ספורטיבי. כן חשוב לי שהוא לא יגמר/יתיבש ממש מהר ושיהיה נוח ושקט בצורה סבירה. לפי הדירוגים ב tirerack.com הוא נראה כפשרה סבירה. זה אמין מה שרשום שם? טוב הארכתי ונסחפתי. אודה על כל פיסת מידע מעניינת
-
שלום לאחרונה שמתי לב שמפלס נוזל הקירור ברכב ירד והתרוקן לחלוטין. מלאתי למפלס תקין וכמה ימים לאחר מכן בדקתי, ושוב התרוקן כמעט לגמרי. בבדיקת מערכת הקירור בלחץ טען המוסך שלא נמצאו דליפות. האם יתכן שיש נזילה שהמוסך לא זיהה או שיש סבירות גבוהה שמים חודרים למנוע? אך ניתן לדעת בוודאות האם יש חדירה של מים למנוע או לא? אם יש, מה התיקון הנדרש וכמה להערכתם זה צריך לעלות? הרכב הוא mazda lantis f שנת 96.
-
שלום הרכב המדובר הוא אימפרזה WRX. המידות המקוריות 215/45/17 כשבאתי להחליף צמיגים אמר לי המוכר שאני יכול לשים 225/45/17 ואז יש לו Bridgestone re070 להרכיב לי שהם המקוריים שבאים על ה STI. 1.האם אכן אפשר על אותו חישוק לשים סוליה רחבה יותר? 2.האם כדאי? 3.האם הצמיג הנ"ל טוב שווה את זה? 4.לפי בדיקתי באינטרנט זה דגם אמריקאי של ברידג'סטון שאין באתר האירופי. מדוע? האם הוא מגיע גם בארץ כמקורי על ה STI להלן קישורים לכל האתרים של ברידג'סטון שמדגימים בצורה חיה מה זה הפרד ומשול! 1.אירופה http://www.bridgestone-eu.com/bfe/v/index.jsp?vgnextoid=000000000000000000000000000000000712RCRD 2. ארה"ב http://www.bridgestonetire.com/tireselector/index_bs.asp?pagesource=searchbybrand 3.יפן http://www.bridgestone.co.jp/tire/catalog.html 4.אוסטרליה http://www.bridgestone.com.au/tyres/products/car/dimensionsearch.asp
-
1.חיפשתי בפורום ובלינקים וגם שאלתי בעבר ולא מצאתי תשובה לשאלה מה הדרך הטובה ביותר להתקין HEAD UNIT. המכשירים מגיעים עם צמת חוטים שמצד אחד מתחברת למכשיר ומצד שני יש לה מכין חיבור פלסטיק שחור וגדול שלא מתאים לשום דבר. ראיתי מתקינים שחותכים אותו ומחברים ידנית עם החוטים של האוטו עם איזולירבנד או הלחמה. האם יש דרך יותר אלגנטית? (כל האמור כמובן לא נוגע ל preout). 2. אני שומע מהרמקולים האחורים לעתים בצלילים מסויימים רעשים כאילו משהו קרוע. ויזואלית לא רואים כלום. איך ניתן לבדוק תקינות של רמקול בצורה מדוייקת? יש איזה מכשיר שמעביר בו את כל תחום התדרים ובודק או משהו? יש דרך אחרת? אני אפילו לא יודע מאיזה רמקול זה. 3. לפני כמה חודשים יצא עשן לבן מהמגבר שלי. ניתקתי אותו חיפשתי ממה זה, חיברתי הכל בחזרה וכל הרמקולים שמחוברים אליו עדיין עבדו. האם ייתכן שהם עובדים אבל שהמגבר שרוף? איך ניתן לבדוק? 4. האם זה מזיק להתקין רמקולים אחוריים לא בחלקו העליון של המדף האחורי עם הרשת שהם מגיעים, אלא מתחת לחור, ועל זה לצפות מלעלה בבד אקוסטי? המטרה כמובן שהם לא יהיו גלויים לעין כי כבר נגנבו פעם אחת וגם אולי פחות חשיפה לשמש?
-
שלום חיפשתי מידע בפורום על כיצד להתקין הד יוניט ולא מצאתי. יש לי כמה שאלות בנושא: המכשירים מגיעים לרוב עם צמת חוטים שמצדה האחד מתאימה לרדיו ומצידה השני מין חיבור ענק כזה שלא מתאים לשום דבר. מה זה ולמה זה טוב? למה לא עושים למכשירים טרמינלים רגילים כמו במערכות ביתיות . אני ראיתי מישהו מתקין ע"י חיתוך החיבור הגדול הזה וחיבור חאפרי של החוטים ע"י ליפוף ובידוד באיזולירבנד. לא נראה לי שזו הדרך האלגנטית לעשות את זה. השאלה מה כן וכיצד אפשר להמנע מחיבורים מגעילים כאלו שודאי בעלי התנגדות גבוהה ויכולים להתנתק. האם עבודה לא נכונה יכולה לגרום למגבר הפנימי של המכשיר ואו לרמקולים להינזק תוך כדי עבודה וכיצד מונעים זאת. אם יש על זה הסבר איפושו אשמח אם תפנו אותי ומצטער על הנושא המיותר. תודה
-
שלום לכם היום נסעתי לי לתומי בכרמל וירדתי מהאוניברסיטה לכיוון הטכניון (ממש מסע אקדמי בקיצור, לקראת אחד הרמזורים אני מתקרב לרמזור האדום ומתחיל לבלום ממש רגוע. הרגל נכנסת ונכנסת ונכנסת כבר יכלתי להוציא רגל על הכביש ולבלום אבל האוטו רק מאיץ מהירידה. הורדתי הילוך והצלחתי לא להיות אינטימי עם הבחור לפני (תודה לאל שאני לא נמוך בכמה ס"מ. עצרתי כמה מטרים אחרי, יצאתי מהאוטו להסתכל על הבלמים מקדימה. ריח נפלא של חריכת ברקסים ועשן עדין קיבלו את פני. אחרי רבע שעה המשכתי מאוד בעדינות והכל חזר לתקנו. נסעתי מאוד רגוע כל הזמן ולא הייתה שום בלימה רצינית ממהירות גבוהה. כן היתה ירידה ממושכת אבל לא משהו היסטרי למי שמכיר את האזור הבלמים באוטו הם דיסקים לא מאוררים מקדימה ותופים מאחורה. כל החלקים מקוריים גם הצלחות וגם הרפידות שהוחלפו לפני 2000 ק"מ בערך. ואני שואל אתכם האם זה מצב נורמלי? האם כדאי להתקין כסא מפלט באוטו? האם ייתכן שמשהו גורם לבלמים להתחמם מעבר למתוכנן ? האם אפשרי וכדאי להחליף לדיסקים מאווררים ובאיזו השקעה? . או לשפר משהו אחר?
-
בטווח מחיר. JBL הסתכלתי קצת בזאפ לראות מה האופציות שם במחירים האלו ויש כמה בטווח blaupunktויש גם שני אחד MAGNAT וגם יש מלללללא חברות שלא שמעתי עליהן בחיים יש לכם העדפות\כיוון לתת לי?
-
אני ראיתי באיזה אתר שאיטום רק לאזור הרמקולים עולה 99 ש"ח. זה לא נורא. ההתקנה נורא יקרה?
-
שלום לכם. אני נאלץ להחליף רמקולים קדמיים כי אחד מת. התקציב הוא בערך עד 350 ש"ח. הרמקולים מתחברים ישירות לרדיו דיסק פיוניר 4750 ואין לי כסף למגבר בשבילם... רציתי לשמוע מה אתם ממליצים...המוכר בחנות שהייתי הציע לי : Bazooka csc 6502 - 290NIS Soundstorm 6580 - 390 NIS לא כולל התקנה... חיפשתי עליהם באינטרנט וראיתי שהסאונדסטורם זה סדרה שנקראת סטרטצ' דאדי אבל משום מה באתר של החברה עצמה הם לא קיימים ?? למה?? האם הם ישנים?? בנוסף האם כדאי להחליף את החיווט המקורי שמגיע לקדמיים ? הוא נראה דיי מעפן...והאם שווה לשים איטום כלשהו בדלת- נגיד רק סט לרמקולים,כי ליותר מזה אין כסף.. האם זה ישפר במשהו או שממילא לרמקולים כאלה לא מוגברים זה חסר ערך... תודה על העזרה...
-
שלום אני מתלבט פיוניר 5700 דגם אירופאי לא מהיבואן הרשמי עם שנה אחריות http://www.pioneer-eur.com/eur/product_detail.jsp?product_id=9912&taxonomy_id=25-121 לבין פיוניר 4750 אסייאתי כן מהיבואן הרשמי עם 3 שנים אחריות http://www.pioneer.com.sg/storefront/aspFn/Product.asp?ProductId=237&CatId=2,24,32 שניהם בדיוק באותו מחיר - 1045 ש"ח זו אולי התלבטות טפשית אבל מתאימים לי ואני תוהה האם היתרונות של ה 5700 שווים לעומת האחריות של השני .....
-
שלום ניסיתי להשוות בין כמה דגמים של רדיודיסקים כדי לבחור ויש כמה פרמטרים שלא הבנתי. חיפשתי פה וגם לא עד הסוף הבנתי. אודה אם תסבירו קצת ותגידו עד כמה זה חשוב: מה זה ומה ההבדלiiid\iiid+ לגבי הרדיו עצמו יש להם איזה משהו שנקרא סופרטיונר שיש 1 bit D\A convertor - 16bit\24 bit crossover network - 2way\3way שמאפשר לפי מה שהבנתי לחלק לא לפי קדימה אחורה אלא באס מיד... - pro mod high pass\subwoofer crossover rca outputs - 2 pair\ 3pair תודה
-
האם שווה לשלם עוד קצת עבור דגמי פיוניר מקוריים מהיבואן עם 3 שנים אחריות? הסיבה שזה מטריד אותי היא הנסיון הרע שיש לי עם הרדיו הנוכחי (kenwood) שאחרי שנה ומשהו כבר הלך למעבדה פעם ראשונה כי הפסיק לעבוד (בערך 200 שקל) ועכשיו הוא שוב מת (3 וחצי שנים) וצריך תיקון ב 250. אם החיים של המכשירים הללו כלכך קצרים אולי עדיף לקנות מכשיר ב 400 שקל ולהחליף פעם בשנתיים במקום לתקן?? כל המכשירים הזולים יותר והלא מוכרים האם יש להם חסרון באיכות הצליל? בהנחה שאני לא משתמש במגבר שלהם... כי אם לא אז למה לי לשלם על הטוהים? אנימציה אני לא צריך כולה שינגן ולא יזייף... ושיהיו לו את היציאות המתאימות למגבר.
-
שלום ! כמה דברים במערכת שלי באוטו מתו בזמן האחרון ורציתי להתייעץ איתכם מה לעשות: 1) רדיו דיסק MP3 של קנווד עם פנל מתהפך - עובד רק כשאני מחזיק את הפנל חצי מקופל ובנוסף הפסיק לקרוא MP3 ים. האם כדאי לתת לתיקון או שזה יקר, ואם כדאי אז איפה מעבדה טובה וזולה? או שכדאי לתת ליבואן? הוא רוצה 95 שקל על הבדיקה... 2) אחד הרמקולים האחוריים שלי morel מזמזם. מה ניתן לעשות? האם זה בר תיקון? הם בערך בני 3 ככה שאחריות אין (למרות שחשבתי שלמורל יש יותר). בקיצור אותן שאלות כמו מקודם. תודה מראש
-
שלום אני צריך להחליף בולמי זעזועים אחוריים ברובר 216 שנת 99. במוסך המורשה מציעים או מקוריים יקרים, או חליפיים של מונרו ב 420 ש"ח לבולם. הם לא יודעים איזה דגם של מונרו זה הם מקבלים את זה מהיבואן. חיפשתי קצת חלופות אבל אין שומדבר מתאים...ליבואן של מונרו התקשרתי ואין, לבילשטיין ואייבך גם לא, היחידים שיש משהו מתאים זה קוני הדגם ספורט וזה יוצא בערך 700 שקל לבולם. השאלה אם יש חלופות אחרות וטובות במחיר סביר, ואם לא האם יש חנות\אתר גם בחו"ל שניתן להזמין את הקוני ביותר זול? או שכדאי פשוט ללכת על מה שנותנים במוסך?? תודה
-
על הג'אנטים?? אני יודע שפעם כולן היו ככה אבל זה היה מאסבסט או משהו אז הפסיקו.. השאלה אם יש כאלה חוקיות וטובות שלא מוציאות שחור, וגם כאלו שלא יחרקו בבלימות איטיות. בקיצור רפידות טובות לא מרעישות, לא מלכלכות, ועם אורך חיים סביר. יום טוב ועיכול שקט!
