Jump to content

m.z

  • הודעות

    93
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי m.z

  1. אז מה?, הנשיא כבר קיבל לפני שבוע, כובעון זרחני עם זיזים וקוטל זרע, לא צריך להשוויץ.
  2. שהיה לוקח לי איזה 5 שנים להטמיע את הרעיון שיש אפשרות לאופנוע שינוע על מנוע שאינו מנוע בערה פנימית, ויש סיכוי שאפילו אחרי 10 שנים הייתי משתכנע. אבל לא היית רואה אותי בין העשרת אלפים הראשונים שירוצו לקנות.
  3. נו באמת, מה בודקים בטסט לרכב? תיפעול הרכב, התמצאות בכביש, שליטה על הרכב, שמירה על חוקי התנועה והשמעות לתמרורים. אבל תיאוריה כבר עברת? אם לא בבית הספר אני בטוח שיש שיעורי תאוריה, תעזר בהם. אתה זוכר שבטסט לאופנוע עברת פעם שניה? אני מקווה שאת הטסט לרכב תרביץ במכה הראשונה. בהצלחה אחי.
  4. m.z

    אין מילים.

    ענק!! איזה תום נשי ונפש אימהית.
  5. לדעתי המאמר רוח הדברים של המאמר המצורף הם החלק הקטן של הבעיה הגדולה שנקראת "תרבות נהיגה". הגורם העיקרי להתנהגות כביש כמו שהיא בישראל הוא: "לחץ". לחץ של מערכות השולטות בחיינו שלעיתים אין להם אח ורע בעולם המערבי (שממנו אנחנו רוצים לקחת דוגמא בד"כ). מה זה לחץ? לחץ של זמן להגיע מהר למקום העבודה, ולהיות כל כך מוטרד מזה שאתה לא לא נינוח ורגוע ובהמשך לכך גם לא מסתכל במראות. לחץ של הפקקים - שמרכז את המחשבה על התירוץ לבוס על איחור נוסף ולא על קריאת הכביש. לחץ כספי- שמופעל על אמא שמנסה לטוס לגן של הילד כדי להספיק לקחת אותו עד 16:00 , כי כל איחור מחושב לפי שעת בייבי-סיטר (אם תחשבו לפי 20 יום בחודש, שעה של בייבי סיטר שעולה 20 ש"ח תגיעו לחיוב גדול מאוד על האיחורים לגן) אנחנו מדינה לחוצה מאוד וההשפעה היא ישירה על ההתנהגות בכביש. הרבה אנשים היו רוצים מאוד לשמור על הקודים הנורמליים של כל חברה, אבל אין לציבור אפשרות לעמוד בקודים האלו. הנהג הופך להיות אדם נינוח רגוע ושלו ברגע שהוא נכנס לאוטו? היינו מאוד רוצים שזה יהיה כך, אבל זו דרישה שאינה עומדת במבחן המציאות בעליל. אי עמידה בקודים היא התוצאה, הלחץ הוא הסיבה.
  6. m.z

    רכיבה בלי קסדה ?

    אין לי בעיה אם יעבירו חוק כזה בישראל, אחרי הכל חבישת הקסדה אינה קשורה לבטחון המשתמשים בכביש הציבורי, אלא לטובת הרוכב עצמו, מי שלא רוצה להיטיב עם גופו- זכותו. הייתי גם מכניס סעיף בביטוח, שמשחרר את הביטוח מנזקי גוף של נזקים שנגרמו בגין אי חבישת קסדה.
  7. המלצתי, כדי להחליט, תבדוק למי שי כידון כזה שזרוק בבית ללא שימוש, וקח לשבועיים ניסיון, ואז תחליט אם עדיף לך להחליף או לא, לפני שתקנה סתם ותתחרט (כמו הכרוב שנאלץ לקנות KTM בגלל הכידון האיכותי יותר) או שלא הבנתי את הכתוב כמו שצריך?
  8. פששששש, עם החולצה של תפוז והחיוך של "עכשיו עליתי לתורה בבית הכנסת" אתה מזכיר לי את עצמי בגיל 13 עם חולצה של "תהילה".
  9. אנחנו לא נינט טייב האוטו הוא לא צביקה הדר הנהג הוא לא קהל הבוחרים והכביש הוא לא "כוכב נולד". אין פרסומת שתצליח בשיטת הזבנג וגמרנו, לחסל תופעה שהושרשה עשרות שנים על כבישי ישראל. כן, שמעתי את הפרסומת, לדעתי היא פרסומת טובה, המסר ברור,קליט, וקל להטמעה בהנחה שמדובר על תשדיר רדיו שאמור לתפוש את האוזן ולהטות את הקשבת הנהג למסר. כן יעבוד, לא יעבוד, זה לא ייבחן במבחן המציאות היומית כבר מחר בבוקר, יקח זמן. בדומה לאוכלוסיה, כך קהל המאזינים, זהו קהל הטרוגני, שדרך הבנתו שונה ממאזין למאזין, חלקם שמעו ולא התייחסו, חלקם שמעו ואף התרגזו, חלקם רק שמעו אבל אינטנסיביות השידור לאורך זמן תוכיח אם הטמיעו את המסר, ויש כאלו שדווקא מושפעים מהתשדירים ובאמת משנים את דרך קבלת ההחלטות בכביש. לדעתי התשדיר טוב מכיוון שהוא לא מתפלסף ולא מנסה לחנך להבנת מניעי הרוכב בעלותו על דו"ג, אלא קובע עובדה שיש רוכב בשולי הדרך ויש צורך לתת לו את היחס הנכון (לא הצודק, לא הראוי, לא המבין ולא הסלחן, היחס הנכון להיותו כלי רכב שמגיע ממקומות לא שגרתיים ולא הגיוניים לפעמים לנהג בפחית). אני מקבל בברכה את התשדיר הקיים, ומקווה שכל תקופה מסויימת יוחלף המסר המשודר עד להבנה עמוקה יותר של המאזינים. אבל כל הכבוד על ההתחלה של משהו בנושא הזה.
  10. אבל הבעיה לדעתי נובעת מהקרבורטור, אם במקרה הקרבורטור שלך בנוי באופן שבו מחט אמורה להכנס לתוך חריר קטנטן, הבעיה היא בחוסר התאמה בין המחט לבין החריר, הבעיה נובעת משחיקה של החלק הנע בתוך הקרבורטור, שווה לקפוץ למוסך ולבדוק מצב קרבורטור.
  11. m.z

    שכחתי את האופנוע שלי

    האמת שגם אני לא מחזיק ממנו אופנוע, אבל מכיוון שרציתי לפרוק עול של סיפור, ואין לי חברים, אמרו לי "לך לפורומים, שם כבר מישהו יתייחס אליך" ומכיוון שזה הפורום הראשון שנכנסתי אליו, והוא בנושא אופנועים, החלטתי לשחק אותה כאילו זה אופנוע כדי שהרודנים לא ימחקו לי אותה בטענה של "הודעה שאינה קשורה לנושא הפורום". אז זה בסדר, אנחנו חושבים אותו דבר.
  12. על MZ חשבת? מוצלח אפילו יותר ממוטוגוצי ובטח ובטח בתוך העיר. וכן, הוא עומד בתקציב שציינת, ויעלה באחזקה הרבה פחות מהאופציה שהעלת.
  13. מה שעשו לי היום זה עונש עם רצח עם... רבותי..לכל בעלי הדילמה אוטו או אופנוע..דעתכם? יום יפה - אופנוע יום גשם - עם חברים בפחית יום יפה - אופנוע יום גשום- אופנוע וחליפת גשם יום סוער- אופנוע וחליפת גשם ושתי זוגות גרביים בתיק יום סוער במיוחד - אישור מחלה מפוברק מהרופא.
  14. m.z

    שכחתי את האופנוע שלי

    אם אני מפשפש בזיכרוני, אחרי הכל זה היה מזמן מאוד, משהו כמו ...... אתמול, באמת לא ראיתי את הסלוגנים המאיימים הללו. עם ישראל הפך לעם תרבות.
  15. בעקרון אני אלך על הקסדה הזולה יותר אם הפרשי המחיר הם כמו שאתה מציין. עם כל הכבוד לנוחות שלי, למדתי להסתדר בחיים גם עם דברים שלא הכי נוחים לי (מישהו אמר תחתונים לוחצים?) אם הויתור הכספי הוא גבוה מדי. במקרה הזה בנתונים הקיימים הייתי הולך על הזולה והבטיחותית. לשאלה אם הייתי נוסע בכביש מפותל עם הקסדה הזו? בוודאי, הרי כבר אמרת שמבחינה בטיחותית הן זהות, לכן נסכם זאת כך: "אני יכול לרכב בכביש מפותל עם קסדה בטיחותית שלא הכי נוחה לי בעולם".
  16. לא נורא רוני רון, זה סופו של כל בלון. כמה פעמים אמרתי לך שאופנוע עומד זה פשע, ויום יבוא ותעמוד לדין על פשעיך כלפי העם הדו גלגלי? אז הנה, היום "עמדת" לדין, וקיבלת את עונשך. נקווה שעכשיו תלמד סוף סוף.
  17. פעם ראשונה בחיים שלי שאני שוכח את האופנוע שלי. אתמול בשעה 18:15 , אני מסתכל על השעון ואומר לעצמי : "וואלה, סוף סוף אני יכול להגיע הביתה מוקדם לשחק קצת עם הילד". מתלבש מהר (כן אני עובד עירום) שם מעיל מארגן את כל הדברים וחושב לעצמי : "אני הולך להרביץ אותה בטיל הביתה" ופתאום אני נזכר לעצמי: "אוי, אני לא יכול לאמץ את האופנוע כי יש לי תושבת מנוע אחת שבורה, איזה בעסה אבל לא נורא, לפחות נגיע מהר יותר מאוטו". ואז אני חובט קלות במצחי ומקשקש לעצמי: "פחחחח איזה דביל אני, מה תושבת שבורה? הרי היום שמתי את האופנוע במוסך, הכל תקין, אני יכול לתת גז חופשי, יאללה הביתה...". מחזיק קסדה מכבה את האור במשרד ואז כמו פסנתר שנופל עליי מגובה 20 קומות (כן זה קרה לי פעם, לכן אני יודע איך מרגישים) אני דופק לאצמי וואחד כאפה בראש, ונשען על הקיר כדי לא לאבד הכרה ושיווי משקל, ואומר בקול: "איזה דביל אני.....שכחתי לקחת את האופנוע מהמוסך!!!!" פעם ראשונה שלי ששכחתי את האופנוע, מרוב לחץ ועבודה אינטנסיבית, פשוט שכחתי לקפוץ למוסך לשחרר את האופנוע, וככה הערב היחיד הנורמלי שיכולתי לבלות בבית, נמוג לטובת נסיעה באוטובוס (דרך אגב למי שתוהה, לא, לא הגדילו את המרחק בין המושב למסעד שממולאנחנו כבר בשנות האלפיים?). מוסר השכל? אם יש לך יום לחוץ בעבודה, סע עם תושבת מנוע שבורה, לפחות תצליח להגיע חצי דרך הביתה מוקדם.
  18. שהוא וזוגתו יבדלו לחיים ארוכים ויזכו לראות את ביתם מגיעה לגיל מצוות, בנות סימן לבנים, ברכות על הולדת הבת.
×
×
  • תוכן חדש...