מסלול של 1.5 ק"מ לא מתאים למירוצי מכוניות או אופנועי כביש אמיתיים. צר לי. (ואם נערכים עליו מירוצי מכוניות, אפשר להשוות את זה למירוץ סופרמוטו בלוינסקי אל מול מירוץ סופרמוטו בנחשונים, לדוגמה. אין מה להשוות, נכון?).
ספורט מוטורי מבוסס לא יקום בארץ בלי מירוצי מכוניות ואופנועים אמיתיים.
כמו כן, ספורט מוטורי מבוסס לא יקום בארץ בלי בטיחות מקסימלית לנהגים ולקהל במסלול שייפתח. כל מה שצריך זה הרוג אחד כדי למוטט את הכל. המסלול המוצג בסרט לא מציע בטיחות כזו (לקהל לפחות).
והייתי שמח אם תגיד לי איך הגעת לחישוב של 2.5 מליון ש"ח.
ואגב, מיקום המסלול אקוטי להצלחתו הכלכלית. סתם לצורך הדוגמה - כמה פעמים בחודש תגיע למסלול שימוקם באיזור גוש דן או במעגל הקרוב (חדרה בצפון, אשדוד בדרום?)? וכמה פעמים בחודש תגיע למסלול שימוקם בבאר שבע? בדימונה? בירוחם? בגליל? [בוא נניח שמחיר השימוש במסלול לא מהווה גורם מכריע].
במיוחד בענף כלכלי שלא מפותח בארץ - קלות הגישה לשירות - מהווה אלמנט מהותי לפוטנציאל הצלחתו.
שאלה נוספת - איפה שמעת שהוקצה שטח להקמת פארק מוטורי בדרום? מקורות רשמיים או עיתונים?
Super Max
אתה קובע עובדות אלה מניסיון אישי שלך,או מתוך אינטואיציה אישית וניפנופי ידיים כמו שאתה אומר ומדגיש כל הזמן.
חברי (אלי חן וחיים זנדברג) ואני לעומת זאת "עשינו"ספורט מוטורי במו ידינו במסלול קטן ומושתן הנקרא נחשונים.
ליגת 50 סמ"ק קטנה שסיפקה עבודה ומשכורות לעשרות אנשים,וזה היה ניצול אפסי של
הפוטנציאל הגלום במסלול הקטן וחסר החשיבות,לפי דעתך.
אז בבקשה ועם כל הכבוד לעבודת המחקר שאתה מבצע ,קצת ניסיון בשטח יעזור ולא "ניפנופי
ידיים"בתיאוריות עיסקיות ותוכניות עיסקיות.
כבר היום יש ספורט מוטורי בארץ,למרות כל ההגבלות ואם יבנו מסלולים בארץ אפילו כדוגמאת נחשונים הדבר יתן דחיפה לא נורמלית לספורט!!עובדות מהשטח ולא ניפנופי ידיים!!
עם כל הכבוד למירוצי הקרטינג (יש), מירוצי הקטנועים/אופנועי 50 סמ"ק (ישגם יש) ומירוצי סופרמוטו (גם מזה יש מלוא החופן ואף יותר מכך), כשאני רואה ספורט מוטורי על אספלט בארץ, בדמיוני ההוזה אני רואה אופנועי ליטר, אופנועי 600, מכוניות single seater פשוטות ומכוניות כביש מוסבות. קשה לי לראות אותם מתחרים ומספקים הנאה - לרוכבים ולקהל - על מסלול קרטינג מוגדל.
ברור לי שמסלול כמו נחשונים ייתן דחיפה מסוימת לספורט המוטורי (ואגב, לא זכור לי שקראתי למסלול הזה חסר חשיבות, אולי להיפך). אבל לא זה מה שיעשה את קפיצת המדרגה.
קפיצת המדרגה תהיה, לדעתי האישית, רק כשיהיה מסלול עליו יוכלו להתחרות אופנועי כביש ומכוניות.
ולגבי נפנופי הידיים, ביקרתי גם את עצמי, אם לא שמת לב. מותר ולעיתים אף רצוי. נסה את זה פעם.
Super Max
או סוף סוף השתמשת במילת הקסם"לדעתי האישית" ולא בקביעת עובדות מהמותן