במסגרת הסכם השלום עם ירדן ישנם שני מעברי גבול הפתוחים למעבר ישראלים בשניהם ניתן לעבור עם רכב לשני הכיוונים
לצערי השימוש במעברים אלו לא נפוץ מספק-לטעמי, אזרחי ירדן יכולים לעבור עם רכבם לישראל, הנוהל זהה לכניסת תייר עם רכבו לישראל, תופעה נדירה במחוזותנו בגלל מיעט המעברים הקרקעיים ועלויות השינוע הימיות הגבוהות...
לעניננו ירדנים נכנסים לישראל נשארים עם המספר הירדני ואלו אנו כשנוסעים לירדן נהנים מהחלפת לוחית הרישוי ללוחית ירדנית.
אני אנצל את הקישור ואספר שאני נסעתי כבר מספר פעמים לירדן בפעם הראשונה עם גיפון של קאיה שנת 2002 (קצר פתוח וידני) לטיול מקסים במידבר החוויה של נהיגה בארץ זרה ברכב שלך מדהימה ולא דומה לחווית טיול אחרת , הקלות בה עברתי גרמה וגורמת לי לחזור שוב ושוב לגיחות כאלה, פשוט להתעורר בחמישי ולהחליט שהסופ"ש הזה נוסע לירדן, לאחרונה אני עושה את זה עם המגאן שלי - המקורית שנת 1998, בסה"כ 1000 ק"מ בסופ"ש ארוך כיף אמתי - מלונות מסעדות כבישים וחזרה לביית.
הנהיגה עם מספר מקומי הופכת אותך לשקוף-לא תייר, המקומיים מופתעים לשמוע שאתה לא ירדני, ומקבלים אותך באהבה כששומעים שאתה מישראל!!!!
אשמח לספר חוויות אם יש עניין
מגאן-קבריולט