Jump to content

הזכות לתקן


DareDevil

4,617 צפיות

היי

 

לפני כמה ימים צפיתי בסרטון בYouTube בנוגע לקידום הצעת חוק בארה"ב בנושא הזכות לתקן. הזכות לתקן או right to repair היא בעצם הזכות שלנו כבני אדם להיות בעלי גישה לסכמות וחלקים לצורך תיקון המכשירים שלנו. לא פעם אנחנו נתקלים בבעיה כלשהיא בנוגע (במקרה של הסרטון הנ"ל) לטלפון חכם - וליתר דיוק הטלפונים החכמים של התפוח הנגוס, ללא יכולת להשיג שבב מסוים או חלק מסוים שנדרש על מנת לתקנו.

בנוסף אם אין נגישות לחלקים או שבבים או סכמות יוצא מצב שמכשיר שלם ייזרק לפח רק כי חסר שבב שעולה כמה שקלים עבור תיקונו והשמשתו בחזרה.

בעבר לעומת זאת יצרנים היו מוסיפים סכמה בגב המכשיר, כך שלצורך תיקון יהיה קל לבצע אותו, לפחות להבין איך הכול מחובר.

 

מה בעצם הצעת החוק הזו?

שתהיה נגישות הן למידע והן לחלקים באופן כזה שלא ימנעו מטכנאים או אנשים פשוטים לתקן את המכשיר בין אם מדובר בIphone, טרקטור או מכשיר לצילום CT.

 

איך זה קשור לישראל?

אם זה קורה בארה"ב, הסיכוי שזה יקרה בארץ יהיה גבוהה יותר. אומנם לוקח זמן עד שזה מגיע אך זה קורה.

 

איך זה קשור לתקנה 380?

רוב הרכבים נהפכים לאט לאט להיות בעצם מחשבי ענק עם גלגלים, היכולת לתקן או לשדרג מאוד חשובה. הן בגלל הרצון להחזיק ברכב ולדעת שניתן לתקן לבד או שתהיה את אפשרות לשדרג אותו ביתר קלות.

 

כמה ירוקים צריך?

הצעות חוק בארה"ב הן עסק יקר מאוד, עלויות נעות בין 5 מיליון דולר ל26 מיליון. כעת הgofundme שנדרש הוא 6 מיליון דולר.

 

אני תרמתי כמה דולר בודדים, אני מזמין גם אתכם לתרום כמה דולרים לכבוד הgofundme, למען עתיד טוב יותר וגם בר תיקון :wink:

 

שימו לב! אם אתם תורמים, גם לאתר עצמו אתם מעבירים כסף, לכן ישנה אפשרות להקטין בעצם את ה"תרומה לאתר". נע בין 7.5 אחוז ל15 אחוז או סכום לבחירתכם

 

 

 

 

לינק לתרומה

 

https://gofund.me/8952c904

 

עד כאן,

ניפגש בסיבוב הבא :Turbo:

עריכה אחרונה על ידי DareDevil

6 תגובות


Recommended Comments

חבל על הכסף.

 

מה שקורה בארה"ב בנושא תקינה של רכב לא מגיע, לא מתקרב ולא דומה בשום צורה למה שקורה בארץ.

אנחנו יותר קרובים ומעתיקים את התקנות של עולם שרותי הרכב האירופאי בכלל והגרמני בפרט. 

שיתוף קישור לתגובה
לפני 33 דקות, danniel כתב:

חבל על הכסף.

 

מה שקורה בארה"ב בנושא תקינת שירותי רכב לא מגיע, לא מתקרב ולא דומה בשום צורה למה שקורה בארץ.

אנחנו יותר קרובים ומעתיקים את התקנות של עולם שרותי הרכב האירופאי בכלל והגרמני בפרט. 

לפחות שווה לנסות לעזור בנושא הזה, אם נגיד יצרנית כמו אפל שבקרוב יהיה לה גם רכב חשמלי אז זה מאוד ישפיע על התחום, אם תהיה עליה רגולציה שכזו

שיתוף קישור לתגובה

אולי, תכל'ס היצרן פועל בכל איזור בצורה שונה לגמרי, בהתאם לרגולציה הקיימת באותו איזור. 

אם היצרן נאלץ "לשחרר" משהו בסין למשל בגלל רגולציה סינית, רוב הסיכויים שזה לא יקרה בשום מקום אחר. 

שיתוף קישור לתגובה
לפני 23 דקות, danniel כתב:

אולי, תכלס היצרן פועל בכל אזור בצורה שונה לגמרי, בהתאם לרגולציה הקיימת באותו אזור. 

 

זה למה הוא הולך דווקא על מסצ'וסטס, ששם ניסו והצליחו להעביר חוק דומה של right to repair בתחום הרכבים "המסורתיים".

אני חושב שזה יכול רק לתרום למצבנו, לעומת אם אין כזה חוק. ישירות השפעה תהיה לא מרובה אבל הרעיון יהדהד קדימה לאנשים בראש.

 

לפעמים לא צריך הפגנות ומייצגים בשביל להעביר את המסר

 

 

עריכה אחרונה על ידי DareDevil
שיתוף קישור לתגובה

אנחנו מאמצים הרבה דברים מצפון אמריקה.

 רגולציות? הרבה פחות.

בכל מקרה, אאחל  בהצלחה למיזם.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה

אני עוקב אחריו תקופה ,  הוא בחור נורא חביב . ובהחלט יש המון מאחורי הדברים שהוא עושה . 
הוא מעביר לי רושם שהוא הבין האנשים הבודדים שנשארו הגונים ומקצועיים בתחום שלו.

לגבי ההעצת חוק , באמת כנראה זה לא ממש ישפיע לארץ, אבל אם יתחילו לחייב ספקים לספק חלקי חילוף, מה שבעיניי מאוד מבורך (אם הלך איזה מתאם במארז מחשב לך תחפש אותו), אני חושב שדבר כזה עלול לגרום לעליית מחירים , כי פתאום היבואנים צריכים להתעסק בעוד לוגיסטיקה, והיצרים צריכים לדאוג לעוד צורך . 
מצד שני בארץ אין הרבה אנשי מקצוע שהייתי סומך עלייהם להחליף לי צ'יפ באייפון ....

עריכה אחרונה על ידי ninickname
שיתוף קישור לתגובה
Guest
הוסף תגובה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...