Jump to content
  • אודי Q4 e-tron


    discoTD5

     

    המבחן המלא פורסם באתר car-pad  בלינק המצורף ממש כאן.

     

    הסגמנט הלוהט היום בשוק הרכב בארץ ובעולם הוא ללא ספק סגמנט החשמליות. בתוך המערבולת החשמלית המתרחשת עלינו, נדמה כי השוק נשלט על ידי היצרנים הסיניים המסוגלים להציע היום מכוניות חשמליות ללקוחות ללא בעיות ייצור, ועל ידי הקוריאנים והיפנים המציעים כלי רכב חשמליים משובחים אבל עם בעיות אספקה. איפשהו בין ים סין לנמל אילת נאלם לחלוטין הדיון בהיצע האירופאי בתחום, ויש לאירופה מה להציע.

     

    20230210_163845.jpg.3b8942e8c23798270a27fb00bcb9e81f.jpg

     

    דוגמה מצוינת לתוצרת האירופאית המשובחת היא ה Audi Q4 Etron . ה Q4 Etron מבוססת על פלטפורמת MEB הוורסטילית של קונצרן VW ובתצורות שונות היא משרתת מבחר דגמים מצוינים בהם גם הסקודה אניאק, סדרת ה ID ועוד. 

     

    העיצוב החיצוני של ה Q4 Etron הוא בדיוק מה שהיית מצפה מ AUDI.  בוגרת, מוצקה, סולידית ויוקרתית בלי לצעוק את זה עם ערימות ניקל, ועדיין כשהיא חנתה ליד הבית, השכנים זרקו הערות של 'סחטיין על האודי'.

     

    העיצוב הפנימי ממשיך את המגמה הבוגרת והאיכותית החיצונית. ההגה. אחד הטובים והמדויקים ששמתי עליו את הידיים בשנים האחרונות. קטום בחלקו העליון והתחתון. כאילו מלבני, כשהפאות בצד מעוגלות. בגודל הנכון, בעובי הנכון ובמגע הנכון. עד שלא נוהגים בו לא מבינים. ההגה יחד עם מושב הנהג הם שני הדברים שישפיעו הכי הרבה על החיבור שלהם לרכב. בהם אתם תגעו מרגע הכניסה לרכב ועד היציאה. וכאן הם מבוצעים ברמה מאוד גבוהה. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25'' יחד עם תצוגה עילית מעולה. במרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל 10.1'' עם קישוריות מלאה.  פקדים פיסיים למערכת המיזוג, ומדף 'צף' עליו בורר הילוכים, מתג התנעה וכיבוי, וכן כפתור לשליטה על מערכת השמע. מושב הנהג מצוין, אולם ברכב המבחן היה עם אפשרויות כיוון ידניות, ואילו על פי המפרט תקבלו אותו חשמלי מלא. המרווח מאחור מצוין, בזכות בסיס גלגלים של 2.764 מטר ורצפה שטוחה. הנוסעים מאחורי יהנו גם מפתחי מיזוג יעילים עם בקרת טמפרטורה. איכות החומרים טובה מאוד, וכך גם איכות ההרכבה. בהחלט מה שהיית מצפה לקבל מאודי.

     

    20230210_165228.jpg.1d34c80fddb554f361b0c46a8343f6f6.jpg

     

    על הצד הטכני אחראי מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ו 31.6 קג"מ, והנעה אחורית. סוללת ה Q4 Etron בקיבולת 77Kwh כאשר הטווח המוצהר עומד על בין 511 ק"מ ל 674 ק"מ אופטימיים למדי. ל Q4 Etron אפשרות לטעינת AC איטית או DC מהירה עד 135Kw.

     

    הנהיגה נעימה, המתלים מבודדים היטב, אבל לא מעבירים תחושת ניתוק. 204 כ"ס ו 31.6 קג"מ זה נתון נאה אבל לא מרגש במיוחד בעולמות החשמל. נסיעה מנהלתית לצפון על מהירויות של 100 קמ"ש – 110 קמ"ש, עוברת בקלות ונינוחות. סיבוב בדרך נוף טורען הסלולה היטב אבל גם מלאה גשרים איריים עמוקים ופניות חדות. הדרך (מומלצת מאוד לטיול) דו סטרית וצרה למדי, לא מאפשרת פיתוח מהירות גבוהה אבל בהחלט מאתגרת את המתלים שעושים עבודה מעולה, ולא נכנעים למשקל הרכב שהוא מעל 2000 ק"ג.  ההגה המשובח משתף פעולה עם הנהג, הרבה מעבר למה שהיית מצפה מג'יפון חשמלי שכזה. אנחנו לוקחים את ה Q4 Etron לציר הנפט. מסתבר שהוא עבר שדרוג משמעותי מהכביש השבור הזכור לי. על אף השיפור הוא מלא שברי אספלט ממולאים בחול, וה Q4 Etron מתמודד איתם בקלות. חזרה למרכז עם עקיפות של 'רגל עד הפח' וה Q4 Etron חושף גם צד דינמי ראוי, כל עוד זוכרים שאנחנו נוהגים ב SUV.

     

    872482055_.thumb.jpg.8e4ef9c46c54469992b25501874c356a.jpg

     

    הביקורת על הרכב מתייחסת יותר לניהול האנרגיה שלו. הרכב שהגיע טעון במלואו מדווח על מעט מעל 300 ק"מ טווח, נתון נמוך אבסולטית מהמצופה מסוללה של 77Kwh, ורק אחרי חפירה בתפריטי הטעינה, נמצא האשם. הרכב הוגדר להיטען עד 80% סוללה. שינוי ההגדרות ל 100% שיפר את המצב אבל עדיין לא קרוב לנתון המוצהר. עם תחילת הנהיגה הרכב מוריד ק"מ מהטווח שנתור בסוללה באופן מדאיג, ואז מחזיר אותם חזרה באמצעות הבלימה הרגנרטיבית. אין לי איך לתאר את ממשק הניהול של הסוללה מעבר ל 'מאניה דיפרסיה'. רגע אחד אתה בטוח שלא תגיע לעמדת הטעינה הקרובה, ורגע אחר אתה בטוח שתגיע לאילת וחזרה ללא טעינה.

    בחישוב ארוך של כמה מאות ק"מ עם הרכב, צריכת החשמל הממוצעת התיישרה על 17.6KWH ל 100 ק"מ, כלומר לסוללה של 77Kwh הטווח הוא כ 440 ק"מ בלבד. אם אתם בעניין של ה Q4 Etron קחו בחשבון שהטווח הריאלי לא יעבור את ה 450 ק"מ, ותיערכו בהתאם.  בסיומם של כמה מאות ק"מ עם ה Q4 Etron הגענו למסקנה משותפת שמדובר במכונית פשוט איכותית.

    ל Q4 Etron מערכות בטיחות מקוריות מלאות, וציון בטיחות 6. הרכב כמובן עבר גם את מבחן הריסוק של ה EuroNcap עם חמישה כוכבי בטיחות.

     

    בגזרת המחיר היתה לי הפתעה נעימה. מודה שאני לא הקהל למכוניות האלה, אבל כשמכוניות שאינן מוגדרות פרימיום (מה זה פרימיום? איך מודדים אותו?) כבר נושקות ל 300.0 אש"ח, ציפיתי כאן לתג מחיר של 350.0 אש"ח וצפונה. מחיר ה Q4 Etron עומד על 290.0 אש"ח, באותה רמת מחירים של חלק מהתחרות מהמזרח, וחבילת איבזור אם תבקשו, תעלה עוד כ 28.0 אש"ח.

    ה Q4 Etron התגלתה כמכונית משובחת אך שאינה מוחצנת. ממש כמו שאני אוהב. האמת שבמחירים של היום, נראה שיש כאן אפילו עסקה מעניינת לרכב חשמלי מלא עם טווח ראוי. 

    20230211_082218.jpg


    User Feedback

    Recommended Comments



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...