שלום,
כבר פירסמתי מודעה בפורום ייעוץ לגבי סיאט איביזה ופולו.
אחרי שיקולים החלטתי לרדת מהסופר מיני ולעבור למכוניות יותר גדולות. (טעמי בטיחות בעיקר, זו מכונית ראשונה)
אז המתמודדות שנותרו הם הרנו מגאן 2010 1.6 105 כ"ס, הדגם הקצר של הפלואנס.
ופולקסווגן גולף 2010 1.6 102 כ"ס
מבחינת ביצועים הבנתי שהגולף הרבה מעבר לרנו אך מבחינת רנו, הרבה דברים המגיעים בחבילה הכלולה מגיעים כמותרות בגולף.
לדוגמא, בקרת שיוט, פנסי ערפל, הגה עם לחצני שליטה על מחשב הדרך ומערכת השמע ועוד שכרגע אני לא זוכר.
היום ראיתי בעיתון שפולקסווגן יצאו במבצע לגולף הזו במחיר של 120,000 ש"ח לגרסא הידנית ועוד 10,000 ש"ח לאוטומטית. המכונית כוללת "מערכת שמע, DVD, מערכת ניווט ודיבורית BLUETOOTH"
והמחיר של הרנו מגאן הוא 127,000 עם האיבזור המורחב ועם מסך מגע הכולל את כל הדברים שיש במערכת מולטימדיה בגולף.
המנוע והביצועים כן חשובים לי, אבל גם האיבזור חשוב לי. עד היום לא חשבתי שהגולף מגיעה כל כך מאובזרת ואפילו חשבתי פחות אבל עכשיו שבמבצע כולל גם מערכת מולטמדיה זה מוסיף.
מבחינת בטיחות אני מניח ששניהם פחות או יותר אותו דבר עם 6 כריות אוויר וכל המערכות.
כמובן שגם לגולף יש תיבת הילוכים DSG עם 7 הילוכים לעומת 4 הילוכים של הרנו.
השאלה שלי היא האם כדאי להוסיף את ה3,000 ש"ח האלו ו"להשתדרג" לגולף? או שעדיף לרכוש את הרנו?
אני יודע שזה נראה כמו שאלה רטורית ושתאמרו את הגולף אבל בכל זאת רציתי חוות דעת לפני הרכישה.
בנוסף רציתי לדעת האם ההבדלים בין הדגם של ה1.6 102 כ"ס לבין ה1.4 122 כ"ס TSI של גולף שווים את ההפרש של ה15,000 ש"ח?
תודה רבה!
נ.ב. אשמח לשמוע על עוד מכוניות בקטגוריה הזו שמתחרות בהן וברמה שלהן.