Jump to content

tal133

  • הודעות

    13
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של tal133

חדש בפורום

חדש בפורום (1/14)

0

מוניטין

  1. הי אני יודע שהדיזל מן הסתם חסכוני יותר מהבנזין אבל הדיזל מרעיש יותר בדר"כ וגם לא חזק בתאוצות ביניים כמו הבנזין. יש למישהו מושג מה תצרוכת הדלק הממוצעת של המנוע הטורבו 1.6 של הרכב (נסיעה רגועה - לא עוברים את ה120 גג מחוץ לעיר, יותר נסיעות בין עירוניות מאשר עירוניות)? לגבי רמת האבזור, קראתי שמבחינת נוחות דווקא הגרסה הבסיסית של הרכב יותר נוחה מבחינת גודל הגלגלים (המאובזרת יותר עם חישוקי "19) והמושבים. חוץ מזה לגרסה המאובזרת יש חלון גג פנורמי אבל הבנתי שהוא לא מסנן טוב את השמש ואז המזגן עובד קשה יותר לקירור הרכב.. אבל בגרסה המתקדמת יותר מצד שני, יש מספר תוספות שחשובות לי כגון: א. מצלמת חנייה קדמית + מערכת חנייה אוטומטית בניצב ובמקביל הכוללת יציאה ממקום חניה במקביל (לאשתי זה חשוב..) ב. פנסים ראשיים FULL LED ג. מושב נהג חשמלי + כוונון לגב תחתון למושב הנהג (הבנתי שיש כל מיני דברים דומים של ד"ר גב וכד' אז לא יודע אם זה MUST HAVE) ד. חלונות קדמיים כפולים לשיפור השקט בתא הנוסעים (לא יודע אם זה עוזר עם מנוע דיזל) ה. חלונות אחוריים כהים (לסינון קרני השמש על הילדים) אז השאלה היא אם כדאי לוותר על המאובזרת יותר בגלל הגלגלים הגדולים יותר שעלולים לפגוע בנוחות הנסיעה ובתצרוכת דלק (אולי פחות משמעותי עם דיזל), בגלל החלון הפנורמי והמושבים שלפי מה שאומרים פחות נוחים דווקא, או שהדברים שהועלו כאן אינם בעייתיים כל כך ודווקא כדאי ללכת על המאובזרת? מה ההתרשמות שלכם מנסיון/ידיעה? לגבי הדיזל/בנזין - מה עדיף יותר מבחינת רעש, טיפול וחוויית נסיעה בכללי ? תודה! 🙂
  2. לא יודע אם הבחור שהתלונן על הבעיה הצליח לקבל את הרכב חזרה אבל חיפוש קצר באינטרנט העלה את הדבר הבא: https://car-recalls.eu/recall/peugeot-3008-2016-2018-2/ The cars have an incorrect version of the engine’s software, leading to errors in the cooling strategy and malfunction of the engine’s “high temperature” warning system. This could lead to unnoticed overheating of the engine, which may leak oil and also fail, increasing the risk of accident. The recall affects vehicles produced between 31. 5. 2016 – 6. 4. 2018 – VIN VF3MJAHWGS150801 to VF3MJAHWWKS004955
  3. אחלה, אנסה לענות על השאלות: 2. בדרך כלל כן, אם אנחנו נוסעים לטיולים או למשפחה קרובה בעיר אחרת. חוץ מזה, הילידים שלי (לא טעות כתיב) הם נוטים להתחרפן אם אין להם מספיק מקום. זו אחת הסיבות המרכזיות שמכרנו רכב אחר שהיה לנו (סיאט ארונה). אם אקח רכב שמבחינת מקום מאחור לא שינה לי דבר (הרכבים דיי קרובים ברוחב הפנימי) אז לא שווה לי הרכישה. זה גם רכב משפחתי וגם להנאה, אבל יותר לכיוון של משפחה בסקאלה הזו. 3. טיגואן ירד מהפרק כי האוטו מכוער ודל מאוד באיבזור שלו, ואין מצב שאנחנו נוציא 200K בשביל VW. אם כבר אז בשביל וולוו.. 😉 5. שוב, טיגואן לא מספק את הצרכים וגם נראה כמו VW גולף משנות ה-80 (לסבא שלי היה פעם). בנוסף, עד אתמול בערב עדיין היה לי ספק אולי בכל זאת סובארו תיקנו את מעללי העבר עם הגיר שלהם, ורכבי 2019-2021 משוללים בעיות גיר, כפי שהציע לי מישהו מפורום אחר שאמר שיש לו שנת 2021 ואין בעיות כלל. ואז בדקתי בקבוצת פייסבוק של פורסטר ומישהו עם דגם 2020 אמר שיש לו רעש מהגיר ובמוסך חיפפו אותו בטענה שזה נורמלי מבחינת בלאי. שנה על הכביש ובעיות כתוצאה מ"בלאי של גיר" זה נורמלי.. אוקיי. עכשיו כבר אין ספק - לא נוגע בסובארו עד שיחליפו גיר. זאת הבעיה עם אחריות יבואן להבדיל מאחריות יצרן. זה לא משנה אם יש לאוטו 5 שנים אחריות כי הוא חדש, כי עדיין אין מניעה מהיבואן לחפף אותך כי לדעתם אין בעיה עם הרכב, למרות שהוא מקרקש לך כל הדרך לעבודה וחזרה.
  4. עקרונית צודק, אבל כשמדובר באחריות יבואן בלבד ולא אחריות יצרן זה משהו אחר.. חוץ מזה, אם היבואן הוריד את האחריות מ150K ק"מ או 5 שנים ל-100K ק"מ או 5 שנים כלומר שהם יודעים יותר מאיתנו כמה שהם מאמינים בטכנולוגיה של הרכיבים באוטו.. בכל מקרה, היות ואין ידיעות על מקרים של גיר תקול מרכבים משנתון 2019 ואילך, יכול להיות שסובארו תיקנו את הגורם או שעדיין לא עבר מספיק זמן בשביל ללקוחות להיתקל בגיר תקול
  5. אני מתבסס על מה שאנשים בארה"ב רושמים על האוטו, שנים 2017-2018 אמנם, אבל בגלל שהגיר הוא אותו TR580 אז קשה לי להאמין שיהיה הבדל ניכר. חוץ מאשר שינוי קטן של הוספת הילוכים וירטואליים למצב שמדמה ספורט, לא שינו כנראה דבר בגיר. חוץ מזה אני מתבסס גם על תביעה ייצוגית שהיתה שנה שעברה בארץ ומתבססת על תביעה דומה בארה"ב בקשר לגיר: https://subaru.co.il/53788/
  6. טוב אז אחרי שראיתי ביקורות של אנשים בחו"ל ובארץ ואחרי שבדקתי שוב את הדגמים שהעלו כאן אנשים, הגעתי למספר תובנות: 1. טויוטה ראב 4 - יקר מדי, מכוער מדי, שחור מדי מבפנים, וכנראה שלא מיודעמה יציב על הכביש. חוץ מזה הכ"ס שלו כנראה למראית עין והרכב דיי עגלה. 2. פיז'ו 3008 - נפל כי צר מדיי מאחור לשלושה נוסעים. התיישבתי עם הילדה שלי הגדולה מאחור והיינו צמודי כתף (מושב צד ואמצע, בשביל להריץ סימולציה של 3 אנשים). 3. טיגואן - בדיוק מה שאמר tomereli. 4. CX5 - קצת צפוף ל3 אנשים מאחור, צריכת דלק של ג'יפ סופה או יונדאי טוסון החדשה (9.5 ק"מ/ל') שיש לה בולמי זעזועים קקה. חוץ מזה, לפי מה שכתבו על המאזדה ברשת ומה שראיתי בסקירה בארץ חיישני הבטיחות שלה על הפרצוף. גם יש הסטוריה (כתוב באתרים בארה"ב) של חיישני בלימת חירום ש- או זורקים את האוטו בלי סיבה קדימה או עוצרים בלי סיבה וגורמים לתאונה. 5. סקודה, סיאט וVW - גיר ידוע לשמצה ברוב המוחץ של הרכבים שלהם מסוג DSG7 "יבש". רק הקודיאק "רטוב" אבל 7 מקומות לא לנו ויקר. 6. ספורטאז' - שילוב גרוע של גיר דו-מצמדי/מנוע טורבו - מתחמם, ריקולים, ושאר מיני ירקות. 7. סובארו פורסטר - בנאדם כמה שרציתי לאהוב את הרכב הזה ולרכוש אותו, אבל הגיר הדפוק של סובארו שמחייב אותך להחליף אותו כל 3-5 שנים ולשאת בנטל הזה בעצמך (בעיקר אם אין אחריות אחרי 100K ק"מ או 4 שנים (זה 5 שנים אבל בכוונה אומר 4 שנים כי אנחנו עושים בממוצע 25K ק"מ בשנה). עד שלא יזוז משהו בכיוון אחר, אין מה לדבר על הרפתקאות (לא מסוג של יציאות שטח..) . אז אני חושב שאנחנו דיי סגורים על הכיוון של הC5 איירקרוס בסה"כ. לגבי הסחירות פחות מעניין אותי כי אני מתכוון להישאר איתו לפחות 5 שנים. אבל לא רוצה לבלות איתו במוסכים שמחפפים אותך כי לא יודעים לטפל ברכבים צרפתים. אז השאלה כאן (וסליחה על ה"חפירה" שוב בנושא הזה), עד כמה שאתם יודעים, האם הסיטרואן C5 איירקרוס הוא קניה בטוחה מבחינת שקט נפשי? אין תופעות ידועות או בעיה של "כל עוד אין בעיות אתה מסודר כי בארץ לא יודעים לטפל בצרפתיות" במרכזי שירות מורשים? בכלל, האם טיפולים ברכב צרפתי יקרים יותר מרכבים קוריאנים או יפנים, או שזו עוד סטיגמה מיושנת? תודה! 🙂
  7. לגבי הסובארו - מה לגבי הסיפור שהיה עם הגיר שלהם: https://subaru.co.il/53788/ האם יש חשש שהגיר יילך לפני/אחרי 100 אלף ק"מ? אם מדובר באותו דגם של גיר רציף, היות וההסדר הוא עד 2018, זה לא סיכון לרכוש רכב כזה כעת? לגבי הסיטרואן C5 איירקרוס, מישהו מכיר סוגיה ספציפית למה לא כדאי ללכת לכיוון הזה, או שהסטיגמה של סיטרואן הוא רק סטיגמה? האוטו כמו הסובארו הוא גם אחריות 5 שנים או 100K שנים.
  8. Super_T וואוו אחלה סקירה בנאדם 😊 הגעתי לאותן המסקנות כפי שאתה הגעת גם אם כי אני מכוון לכיוון ה3008 או הC5 יותר. הייתי הולך על הטיגואן אבל המחיר עובר ב30K שקל את המקסימום שקבעתי לי. במחיר כזה כבר עדיף ללכת על לקסוס נראה לי. יש גם את האופציה של הGAC (AION V) שטרם הגיע לארץ אבל היות וזו טכנולוגיה חדשה ורק להם יהיה את זה כרגע (וזו חברה סינית עם אמינות לא מוכחת עדיין) אז זה לא בעדיפות. גם לגבי הטויוטה המאזדה וכל השאר בדיוק מה שרשמת. לגבי הסובארו הגעתי למסקנה שהסיכונים עולים על השאר אז לדאבוני הרב החלטתי לרדת ממנו סופית. אתה יודע לומר אם בפולקסווגן עושים הוזלות על הטיגואן? אולי יעשו הוזלה משמעותית על הדגם של ה1.5 המאובזר יותר?
  9. הם אשכרה מחליפים מנוע בלי בעיה?? חוץ מזה, אם זה קורה אחרי 100K או 5 שנים אתה עקרונית אבוד כי מנוע זה 15-20K לא? יש סרטון ביוטיוב שמסביר על הבעיה של המנוע הזה ולמה הוא נוטה לבעיות, מעניין רק אם זה עדיין ככה ב-2021
  10. The Greek Freak תודה רבה נתת לי המון חומר למחשבה 😊
  11. אני רוצה רק לומר שאני מאוד מעריך כל מי שמביע דיעה על רכבים אפשריים, לא פוסל לגמרי רכבים רק מביע חשש לאור מה ששמעתי על הרכבים. הייתי רץ לכיוון של ה3008 או C5 אם אנשים היו אומרים לי שכל מה ששמעתי על היצרניות או על היבואן והשירות הטכני בארץ בפירוש לא נכון. גם הטויוטה אבל 195 אלף על האוטו נשמע לי הגזמה פראית. אם היו מסכימים להוזלה במחיר כנראה שהייתי סוגר עליו (למרות ששמעתי שמערכת המולטימדיה שלו על הפרצוף). גם הטיגואן באמת נראה טוב, אבל אם הגרסה הטובה יותר היתה מוזלת יותר, כי לזולה יותר חסרים הרבה דברים חיוניים. לגבי הסובארו, ממש רציתי את הרכב אבל חושש מהידיעות של התביעה הייצוגית שהיתה לאחרונה על הגיר הרציף שלהם. מצד שני, אין הרבה אנשים שמתלוננים על בעיות בסובארו ונוסעים עם הרכב מאות אלפי קילומטרים אז בגלל זה אני שואל בפורום כאן אם מישהו מכיר את העניין הזה.
  12. לגבי הקארוק - גיר יבש, לא יכול לגעת, סיכון גבוה מדי. בכל מקרה נראה לי הרכב קצת קטן למשפחה של 5 נפשות. אם כבר הקודיאק או הטיגואן שיש להם גיר רטוב, אבל.. ראו סיבות למעלה מדוע לא. לגבי אקווינוקס, צריכת הדלק לא טובה, בערך כמו הטוסון/מאזדה. מישהו ציין את הC4 ספייטורר אבל שוב זה סיטרואן ואני לא בטוח אם זה סיטרואן זה אמין.. ציינו לטובה בהרבה מקומות את ה3008 אבל לא יודע אם פיז'ו אמינים עכשיו. לי אישית היו בעיות בזמנו עם ה-208 ולאבא שלי לפני שנים עם ה407, תמיד בעיות חשמל.. מבחינת יתרונות ונוחות ה3008 והC5 הם מאוד טובים, גם הפורסטר. אבל לא יודע אם הגיר של הסובארו באמת בעייתי כי היתה תביעה ייצוגית בארץ ובחו"ל עם פשרה לגבי זה. טויוטה נאמר עליו שהוא לא יציב והוא גם יקר מדי, כנראה שעפים אצל היבואן על השם של הרכב.
  13. הי אחרי שחפרתי על רכבים חדשים 3 חודשים - עברתי את כולם, כל סוגי המנועים והגירים (כולל היברידי וחשמלי) - הגעתי למסקנות האלה. 1. מאזדה CX5 - עקרונית אמין ומאובזר אבל זולל דלק חבל"ז - 9.5 קמ/ל' ממה שחבר שלי אמר לי ומה שראיתי גם במבחני רכבים באינטרנט. 2. סיטרואן C5 איירקרוס - רכב מעולה מאוד מרווח ומאובזר. הבעיה שלו משום מה נחשב לא אמין וממש לא סחיר. גם לפי הבנתי הדגם לא ממשיך שנה הבאה ויש דגם קרוסאובר במקומו (C5X). 3. פיז'ו 3008 - אמור להיות מצוין, נקודתית מנוע 1.6 או הדיזל אבל לובינסקי עפים על עצמם עם המחיר לצרפתיות, יקר למדי. מלבד זאת, ראיתי בפורומים אחרים שאנשים כותבים על בעיות במערכת החשמל של הרכב בעיקר בכל מה שקשור למערכת האינפומדיה. בנוסף בגלל שהאוטו צרפתי ידוע לשמצה בארץ, השוק שלו כנראה לא טוב אבל מצד שני ל3008 יצא שם טוב בשנים האחרונות אז לך תדע.. 4. סובארו פורסטר 2.5 ליטר - היתה אמורה להיות הבחירה שלי אבל עכשיו אני כבר לא בטוח. יש לו עקרונית את כל מה שנחוץ ברכב SUV משפחתי - כל האבזור הבטיחות והמרווח שצריך וגם יכולות שטח לא רעות בכלל. בנוסף, מסתבר שלמרות שיצא להם שם רע של זלילת דלק, מסתבר שהן עושות 12 קמ/ל' ממוצע אמיתי ממבחנים של אנשים בארץ ובחו"ל. גם מבחני המעבדה של סובארו הם לפי התקן האמריקאי אז זה דיי מדויק. אז למה בכל זאת יש ספקות? בגלל הגיר הרציף שלהן. הבנתי שהיתה תביעה על רכבים מ2010 עד 2018 על בעיות גיר אבל ראיתי שהגיר לא השתנה בין 2018 לדגם היום אז זה מעורר דאגה. מלבד זאת, הבנתי שגם מנוע הבוקסר שלהם צפוי לבעיות בגלל איך שהוא בנוי (בגלל שהוא מאוזן כח המשיכה לא עובד טוב על אגירת השמן והוא נוטה להצטבר ולצאת לאיזור היכן שנוזל הקירור ובקיצור "הקרבורטור נופל לרדיאטור ועושה סמטוחה שלמה" - צריך שמישהו יוכל (בבקשה) להפריך את זה. 5. יונדאי טוסון החדש (1.6 טורבו) - הבנתי שהגיר הוא עדיין אותו גיר בעייתי שמתחמם בקיה ספורטאג'. חוץ מזה, מבחני רכב חדשים על הרכב באתרי רכב בארץ לאחרונה הראו צריכת דלק ממוצעת מטורפת של 9.5 קמ/ל' ממש כמו המאזדה אבל כאן זה מנוע טורבו עם תיבה דו מצמדית ובמאזדה זה מנוע אטמוספרי עם תיבה רגילה. איך זה קורה רק ליונדאי התשובות. מלבד הסיפור עם המנוע והגיר, היבואן לא מביא לארץ את הדגמים של הטוסון עם המסך הגדול יותר ומערכות הבטיחות באיתות ימינה/שמאלה (תוספת המצלמות) ועוד כמה דברים אחרים - שימו לב שבחו"ל הרכב נמכר רק כהיברידי(!) כלומר שיונדאי בחו"ל מבינים כמה שהרכב זללן דלק.. 6. טויוטה ראב 4 - ראיתי אותו, ישבתי בפנים. לא נסעתי עדיין. נראה טוב אבל מגושם קובייתי מבחוץ והכל שחור מבפנים. מלבד זאת, בשביל לקבל מספיק איבזור נורמלי נדרש כיום (אבזור שמקבלים כסטנדרט בסיאט ארונה למשל), צריך להוציא סכום מהמם של כמעט 200 אלף שקל. אבל אנשים עפים על האוטו וקשה למצוא מלאי בארץ אז זה מוזר. חוץ מזה שהוא בין היחידים ששומר על הערך שלו בקנאות. 7. וולקסווגן טיגואן - כל מה שציינו על הרכב נכון, התיבה היא "רטובה" אז זה בסדר. לא הביאו בסוף את המנוע 2.0 ליטר שלו למרות שהיה אמור להגיע וחבל שכך. התמחור שלו דיי בעייתי וזה לא ברור אם חלפים של רכב אירופאי (גרמני אסלי) עולים יותר מיפני או קוריאני או אם השירות של צ'מפיון על הפנים באמת, כי לי היה סיאט ארונה והשירות שקיבלתי מהם היה סה"כ טוב מאוד. אבל זה נכון, חסר לו אבזור בסיסי נדרש לפי דעתי - ציינו לפניי כבר מה חסר, אבל מוסיף שחסר שמשות אחוריים כהים וזה כבר מעצבן. חוץ מזה, תראו כמה מבחני דרך יש על הרכב הזה גרסת 2021 - 2 מבחנים בקושי כלומר לא ממש מוכרים אותו וכנראה הוא יגיע יותר לליסינג מאשר לשוק פרטי. 8. סקודה קודיאק - רכב טוב אבל גדול מדי - 4.70 מ'. חוץ מזה יקר מאוד. 9. שברולט טריילבלייזר - ציינתי אותו כי יש לו אבזור מרשים ויכולות של AWD כלשהם אבל הישיבה לא היתה נוחה ממש בפנים והמנוע הוא 3 צילינדרים וזה כבר בעיה כי זה חלש מדי. חוץ מזה בגלל שהרכב אמריקאי החלון של הנהג מגדיל עצמים כמו בארה"ב. גם בקיה סלטוס אותו סיפור. בחניות בעיקר וגם כשעוברים נתיבים זה מעצבן מאוד. 10. פורד - קוגה יצא לפני שנה-שנתיים והופסק, יש רק פומה וזה קטן למדי. חוץ מזה הרכבים שלהם יקרים להחריד (SUV). 11. מבחינת חשמליות - עד שלא יחליפו את סוללת הליתיום בסוללה שמבוססת על חומר אחר כמו גרפן (GRAPHIN) או שיעברו לתאי דלק (מימן) אסור לאף אחד לשקול אותן. פחות בגלל הצורך לטעון יותר פעמים ויותר בגלל הבטיחות והדרך שבה צריך להטעין אותן. הבעיה היא כזו - כמו בסוללות של טלפון סלולרי, הטעינה חייבת להיות מ20 אחוז ועד 80 אחוז על מנת לשמור על יעילות הסוללה לאורך זמן. אחרת הסוללה נשחקת ואז תגלו אחרי כמה שנים שאתם יכולים לטעון עד 85 אחוז מהסוללה ולא יותר, וזה יירד משם למטה. חוץ מזה, אחרי 5 שנים (כי ממוצע הקילומטרים שנוסעים לשנה בארץ נע באיזור ה20 אלף ויותר לעתים) אין אחריות על הסוללה ואז זה יעלה לכם בין 40-100 אלף(!) להחליף סוללה. לגבי הבטיחות, יש דיווחים על רכבים חשמליים שעולים באש ללא סיבה או כתוצאה מתאונה וקשה לכבות את האש. מסתבר שסוללות הליתיום (כמו באופניים חשמליים) נוטות להתפוצץ כי הן לא יציבות בטעינות מהירות. זה קרה גם ליונדאי איוניק 5 לאחרונה - תבדקו באינטרנט באנגלית ותמצאו את זה. החברה היחידה כיום שתוציא רכב חשמלי מבוסס גרפן היא GAC, הרכב נקרא AION V נדמה לי. הוא אמור להגיע לארץ בשלהי אוקטובר השנה. זה פטנט ייחודי שלהם בלבד לייצור המוני של הסוללות מהחומר הזה. החומר הזה ממש מטורף בתכונותיו, למעשה מדובר בשכבות של אטומים של פחמן שמסודרות אחת על השניה כמו כוורת של דבורים. חזק פי 1000 מפלדה וקל מאוד(!) וגם יכולת מופלאה להעברת חשמל. אין לי רעיון איזה רכב באמת כדאי - אני שקלתי בכובד ראש את הסיטרואן C5 איירקרוס, ה3008, הסובארו פורסטר ואת הטויוטה ראב 4 היברידית. הצורך שלי הוא לרכב עד 190 אלף, רכב מרווח מספיק למשפחה בת 5 נפשות לנסיעות בעיר ולטיולים (שבילי קק"ל ואולי קצת מעבר), אמין, חסכוני בדלק (לכל הפחות 12 ק"מ/ל' תצרוכת אמיתית משולבת), כל מערכות הבטיחות הקיימות היום, מושבים נוחים, איוורור ויציאות טעינה מאחור, אנדרויד אוטו / אפל קארפליי, עדיפות לפנסי לד מלפנים. מישהו יכול להמליץ על רכב מביניהם או להתייחס לגיר של הסובארו או האמינות של הסיטרואן/פיז'ו? יש רכב אחר שלא לקחתי בחשבון? תודה
×
×
  • תוכן חדש...