שלום לחברי הפורום
ברשותי טוסון 2008 (120,000 ק"מ) מנוע טורבו דיזל 2000,
לאחרונה הרכב עבר התחחמות ונכבה תוך כדי נסיעה (לא ניתן היה להניעו לאחר שהתקרר) לאחר פריצת הרדיאטור בכל אופן לאחר בדיקה מקיפה לא הייתה ברירה והוחלט להחליף ראש מנוע ברכב (ההמלצה הייתה להחליף ולא לתקן מכיוון שהראש הישן נסדק בשני מקומות שונים).
הרכב סיים את התיקון בהצלחה לאחר יומיים מסיום התיקון החלה להופיע נורה כתומה עם תקלה p0299, לאחר קריאה מקיפה הבנתי שהדבר עלול להיות צינורות לא אטומים במקרה הטוב, טורבו חלש/גמור במקרה הרע.
אשמח לדעת מהי יכולה להיות הסיבה להופעת התקלה שקודם לכן לא הייתה? האם יש קשר בין התחממות המנוע לנזק בטורבו? האם צריך לפרק את הטורבו על מנת לבצע החלפת ראש המנוע? והאם ידיים לא מקצועיות מספיק יכולות ליצור בעיה כזאת בזמן החלפת ראש או שמה אין קשר בין השניים?
האם יש דרך לדעת אם מדובר בטורבו או צינורות בלי לגשת למוסך יונדאי?
בתודה מראש ובברכת שבת שלום