Jump to content

SkeletonBoy

  • הודעות

    75
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי SkeletonBoy

  1. לא יודע את תוצאות השקילה במדויק. אבל ממלא 2 ליטר שמן כל 2000-3000 ק"מ בערך.
  2. שלום חברים, יש לי סקודה אוקטביה 1.2tsi מודל 2013 (צורה חדשה). בזמן האחרון הרכב התחיל לזלול שמן בצורה חריגה, אז הכנסתי אותו למוסך לבדיקה. במוסך ביצעו שקילת שמן, שיצאה כמובן לא תקינה, ובמקביל בדקו את המספר הסידורי שמוטבע על ראש המנוע. נאמר לי במוסך שראש המנוע הוא מסדרה תקולה שיוצרה במשך כמה חודשים ב-2013, ובסדרה הזאת מעברי השמן לא תקינים, מה שגורם לשריפת שמן מוגברת ופיח שמצטבר על המצתים. אחרי בדיקה של המוסך מול היבואן, הוצעה לי השתתפות של 70% בעלות החלקים לתיקון, מה שמשאיר אותי עם קנס של 6900 ש"ח (!!) לפחות (כתלות במה יצטרכו להחליף - ראש מנוע או יותר מזה ). אציין שהרכב טופל כל ימי חייו במוסכים רשמיים של צ'מפיון בלי לפספס טיפול, אז אין פה עניין של אחזקה לקויה. נראה לי פסיכי לשלם כזה סכום על תקלה שהמקור שלה הוא לא בבלאי סביר או תחזוקה לקויה ברכב, אלא בייצור תקול של חלק במנוע. הייתי מצפה שיבואן/יצרן יכירו בתקלה הזאת ויקחו אחריות. מישהו נתקל בבעיה הזאת ויש לו רעיונות מה ניתן לעשות? אני קצת אובד עצות פה. תודה אנשים.
  3. כי לא ראיתי המלצות עליו. על ה-Castrol וה-Motul לעומת זאת ראיתי כבר כמה המלצות בפורום הזה (כולל בפוסט הנוכחי). לפי היצרן, צריכה של עד 0.5 ליטר ל-1000 ק"מ נחשבת תקינה. מגוחך, אני יודע, אבל לך תתווכח עם ההנחיות שלהם. באופן כללי, וגם מהניסיון שלי, לרכבים האלה יש צריכת שמן מוגברת ככל שהמנוע מתבגר. כבר יצא לי להשלים חוסר של בערך 1 ליטר אחרי 8000 ק"מ. בפעם האחרונה שהשלמתי חוסר באמת הלכתי למוסך, אבל אמרו לי שאין צורך להגיע במצבים כאלה כי זה נחשב תקין.
  4. קצת באיחור... תודה! אני אקנה את ה-Castrol Magnatec DPF או את ה-Castrol Edge FST (המלצה מביניהם? מנוע 1.2 tsi). כרגע קיים במנוע שמן champion 5w40 ששמו לי במוסך מורשה. במידה וצריך להוסיף שמן, האם יש בעיה להוסיף שמן של Castrol על השמן הקיים למרות שהם לא מאותו היצרן? תודה.
  5. שלום חברים, האם שמן המנוע הבא מומלץ לסקודה אוקטביה 2013 (צורה חדשה)? http://www.autostore.co.il/151426/Agip-Sint-Evo-5W40-4L תודה.
  6. למיטב הבנתי מדובר ב-EFB. מה בדיוק ההגדרה שצריכה להיעשות במחשב הרכב בנוגע למצבר? האם יש סיכוי שיודעים לעשות את זה באוטו דיפו, או שאני צריך להגיע למוסך רשמי בכל זאת?
  7. אוקיי תודה... אגב, במקרה שמתי לב שיש מבצע באוטו דיפו על מצברים. מצבר 70Ah של Varta מהסדרה הכחולה עולה 950 ש"ח כולל התקנה ובדיקה. השאלה היא אם ניתן לסמוך עליהם שיעשו עבודה טובה? במיוחד אחרי שנאמר לי בשרשור הזה שצריך להגדיר את המצבר החדש במחשב הרכב.
  8. הקפצה
  9. אם המצב לא חמור מאוד, אז פלסטלינה יכולה בהחלט לעזור. חפש ביוטיוב clay bar. מומלץ לאחר מכן לעשות פוליש ווקס.
  10. הציעו לי מצבר של FVP שמתאים לסטרט-סטופ ב750 ש"ח כולל התקנה. לא מכיר את החברה. מישהו יודע להמליץ?
  11. 1. 2. לא הותקן שום דבר חדש ברכב. הכל מקורי. הדבר היחיד שהוחלף בזמן האחרון זה מאייד מזגן, וגם זה בחלק מקורי.
  12. מה?? כל תיקון ברכב הזה זה חתיכת קנס! אגב, הרכב עלה על הכביש בסוף 2013. הגיוני שהמצבר מת כ"כ מהר?
  13. אוקיי... כמה מצבר כזה אמור לעלות?
  14. למה בדיוק צריך להגדיר את נתוני המצבר? חשמלאי רכב לא יכול לעשות את זה?
  15. שלום חברים, בזמן האחרון אני מקבל התראה ברכב על מצבר חלש (Battery low). כשאני מסתכל על פירוט מידע במערכת המולטימדיה של הרכב, מופיעה גם ההתראה על צריכת חשמל גבוהה (power consumption too high) כסיבה שבגללה מערכת ה-start-stop לא עובדת. המצבר ברכב הוא מצבר varta. השאלה שלי... האם ההתראות האלה אופייניות למצבר חלש או לזליגת חשמל מהמערכת? איך אני בודק את תאריך הייצור של המצבר ומה בד"כ תוקף האחריות של מצבר כזה? במידה וצריך להחליף מצבר, מה דעתכם על מצברי וולטה? תודה חברים.
  16. שמתי לב שמספר המנוע ומספר השלדה שונים זה מזה... שאלת תם... הם לא צריכים להיות זהים?
  17. אוקיי... אבל איפה בכל זאת ניתן למצוא מאדים של denso? רק אצל המוסך המורשה? מחפש בכל מקום ברשת והדבר היחיד שאני מוצא של מאדים של valeo.
  18. עדכון קטן, הייתי אצל בחור שמתמחה בחשמל ומיזוג רכב של vag-יות. לטענתו, סקודה אוקטביה החדשה מגיעה עם שני סוגי מאדים שונים - לפעמים מותקן מאדה של valeo ולפעמים של denso (או משהו כזה...). לפי מה שנאמר לי המאדים מותקנים בלי חוקיות מסויימת ויכולים להיות 2 רכבים כמעט זהים (אותו מודל ושנה) עם מאדה אחר. הבעיה היא שהמאדים לא ניתנים להחלפה ביניהם ולמאדה של denso לא ניתן למצוא חלקים חליפיים, ולכן הוא הרבה יותר יקר מה-valeo. לרוע המזל שלי - אצלי ברכב מותקן מאדה של denso. מישהו יכול לאשר או להכחיש את הסיפור שסופר למעלה? נראה לי מאוד תמוה שרכב זהה יכול להגיע עם 2 סוגי מאדים שונים. איפה בכל זאת אפשר למצוא מאדה של denso? תודה אנשים.
  19. הרכב עשה בערך 100,00 ק"מ. למה לדעתך הבעיה לא במאייד? אצלי על מקורי רוצים 5600 ש"ח ועל חלופי 1400 ש"ח. יחי ההבדל הקטן בין מאזדה לסקודה.
  20. שלום אנשים, יש לי סקודה אוקטביה 2013 (צורה חדשה). בשבועות האחרונים שמתי לב שהמזגן ברכב לא ממש מקרר. הלכתי לאיש מקצוע כדי לנסות לברר מה הבעיה, וקיבלתי את האבחנה הנוראית שהמאייד הפנימי דולף (בוצעה בדיקת דליפה עם גלאי פריאון22). יצרתי קשר עם כמה מוסכים (כולל המוסך המרכזי) ואנשי מיזוג רכב וקיבלתי הצעות מחיר פסיכיות לתיקון. הסיבה למחיר הגבוה (לטענתם) היא שהחלק מאוד יקר, קשה למצוא חלפים לא מקוריים, וצריך לפרק את כל הדשבורד כדי להחליף את המאייד. אבל מה שתפס לי את האוזן היה העובדה שכולם, כולל המוסך המרכזי, אומרים שזו תקלה ידועה בסקודה ואפילו היצרן מכיר בבעיה. אז אם הבעיה כ"כ פפולרית והיצרן מכיר בזה, למה אין טיפול של היבואן, או לפחות השתתפות בחלק מעלויות התיקון? אגב מה דעתכם על האמירה שקשה למצוא חלקים חליפיים? יש בזה אמת? המלצות לטיפול אולי? תודה חברים.
  21. שלום חברים, אני חדש בכל התחום של אסתטיקה לרכב ודיטיילניג. אשמח לקבל המלצה לשמפו רכב, ספוג או כפפה, ומגבת מיקרופייבר לייבוש. אגב, במידה ואני מתכנן לעשות ווקס בשבוע הבא, האם השמפו לפני הווקס צריך להיות ללא וקס? תודה אנשים.
  22. סליחה על הבורות, אבל מה זה IPA? ולמה צריך לעבור אחרי פלסטלינה עם זה? לא מספיק פשוט לשטוף את הרכב שוב?
  23. לא יודע לגבי העמידות של המגווירס מתוך ניסיון אישי, אבל אנשים בפורומים מדווחים על עמידות של בערך 3 חודשים. נראה לי סביר לשטוף את הרכב בצורה יותר רצינית עם ווקס 3-4 פעמים בשנה. מה שקסם לי במיוחד בווקס הזה הוא הטענה שלהם שהוא לא מכתים חלקי גומי ופלסטיק. אגב, לא קיבלתי תשובה האם ניתן לשים ווקס ללא פוליש?
  24. הרכב בצבע כחול פנינה. מה ההבדל בין אוטם צבע לבין ווקס? הייתי בטוח שווקס סינטטי נקרא גם אוטם צבע. ולגבי הווקס של מגווירס, קראתי עליו רק ביקורות טובות עד כה. מה לא מומלץ בו?
  25. שלום חברים, התחדשתי ברכב יד שניה (סקודה אוקטביה 2013) ואני רוצה לטפל בה ולהחזיר לה את הברק לצבע. חשבתי על הפעולות הבאות: 1) שטיפה ידנית יסודית 2) clay עדין (פלסטלינה) להורדת לכלוך שנדבק לצבע 3) ווקס להחזרת הברק והגנה על הצבע (חשבתי על meguiars ultimate liquid wax) אבל יש לי כמה שאלות: 1) האם הפלסטלינה יכולה לפגוע בצבע או להוריד ממנו את שכבת הלכה? (קחו בחשבון שהרכב עבר תיקוני צבע באזור הדלת) 2) האם ניתן למרוח ווקס ללא שימוש בפוליש לפני כן? תודה.
×
×
  • תוכן חדש...