Jump to content

boli19

  • הודעות

    250
  • כאן מאז:

ספרו לנו עליכם

  • איזה רכב יש לך?
    מאזדה לאנטיס 1.6

צפיות אחרונות בפרופיל

4,033 צפו בפרופיל

הנקודות של boli19

נהג צעיר

נהג צעיר (3/14)

46

מוניטין

1

תכנים שנפתרו

  1. הממיר הקטליטי פשוט לא תקין, לפחות לפי הסריקה של ה-OBD (לא נגעתי בו, לא החלפתי לחדש) הוא במצב של incomplete מאז אותו היום. אז אני מניח שהוא סתום/חלוד או כל דבר אחר שיכול לגרום לו לא לעבוד. ומה שהתכוונתי - שמאז שזה קרה, אותה הצפת מים, הרכב נוסע בסדר, לא הרגשתי בשינוי מיוחד במשך אותם 7000 ק"מ שהוא עבר עד שבשבוע האחרון התחיל עניין ה-מיספייר (פעם כן, פעם לא, עם רעידות קלות בהנעה, במיוחד ביום חם מאוד בחוץ) והחיישן חמצן שחזר בסריקות להיות incomplete בדיוק כמו הממיר הקליטי.
  2. כתבתי שהמים הגיעו בשיא לקצה עליון של הצמיגים, זה קרה אולי במשך דקה אחת שהשתחרר שטפון במורד הכביש והמשיך משם למדרגות נמוכות יותר. ככה שהרכב היה במצב הזה בקושי דקה ברצף. במשך שאר הזמן גובה המים הגיע לפחות מגובה אמצע הצמיג. בגדול, הרכב נסע מאז 7,000 ק"מ ללא בעיות מיוחדות. חוץ מזה שהממיר הקליטי הלך, לא הרגשתי שינוי מיוחד. אבל באמת שאף פעם אי אפשר לדעת מה הנזק האמיתי, גם אם המים שטפו למשך דקה אחת איזורים גבוהים יותר. בזמנו, בדקתי מול עורך דין שמתעסק בדברים כאלה, אמר לי שחבל על המאמץ, העירייה תטען ל'אסון טבע' כי בעצם מה שחסם את המרזב ברחוב היו עלים שהצטברו מכל העצים באיזור + שקיות ניילון שעפו לכל עבר + חלקי גגון שעף מאחד הבתים - לא ממש אשמת העיירה כנראה... כל אלה לא אפשרו למים להתנקז כמו שצריך, ואז הרחוב התחיל להתמלא כמו אמבטיה.
  3. בפרקים הקודמים: הרכב חנה בחורף האחרון ברחוב שהוצף (ניקוז עירייה נסתם בעלים) גובה המים הגיעו בשיא לקצה העליון של הצמיגים. למחרת, הרכב הניע, לא היתה בעיה, אבל נדלקה נורת מנוע - ממיר קטליטי. עשיתי סריקה ב-OBD, יצא שגם החיישן חמצן לא מגיב - incomplete במשך חודשיים. פתאום בוקר אחד סרקתי, והחיישן חמצן חזר לחיים . המשכתי לנסוע, לא נגעתי בינתיים בממיר. לפני שבועיים התחלתי להרגיש רעידות ובומים קטנים בהתנעה בבוקר, במיוחד ביום חם מאוד חזר על עצמו מדי פעם. זכרתי מרכבים קודמים איך נשמע misfire שלשום נדלקה נורת מנוע > סריקת OBD > קוד תקלה P0302 - misfire צילינדר 2 (לפחות ככה זה מראה ב-torue) אבל מניסיון עבר, זה לא תמיד ספציפי לגבי הצילינדר הנכון. אתמול - חיישן חמצן שוב לא מגיב, שוב Incomplete אז מאיפה להתחיל? ואיך אני יודע איזה חיישן חמצן? קדמי או אחורי? האם יכול להיות שהוא גורם ל-misfire?
  4. אז כשזה 'פוליש-ווקס' חייב לבחור צבע תואם לצבע הרכב? אין משהו אוניברסלי?
  5. תודה אגב, מישהו יכול להסביר את עניין הפוליש ווקס של SONAX שמגיע בצבעים שונים בהתאם לצבע הרכב? ככה כל הפוליש ווקס למיניהם? צריך לבחור לפי צבע, או שיש כאלה אוניברסליים?
  6. אבל ברמה סבירה שיעשה את העבודה. ראיתי בהום סנטר פוליש ווקס של SONAX , יש אחד בצבע כסף, אחד בצבע שחור, אחד בלבן כתוב לבחור לפי צבע הרכב. אני זכרתי שפוליש ווקס זה פשוט משחה שלא אמורה להיות קשורה לצבע הרכב אלא משהו אוניברסלי, אני טועה ?
  7. המזגן עובד תקין, מקרר בתחילת נסיעה, כשהמנוע קר, הקלאץ' של המזגן נצמד (רואים את זה פיזית) והמדחס מסתובב אחרי כשהמנוע מתחמם ונהיה קריר ונעים בתוך הרכב, מורגשת רעידה קלה כל כמה שניות עצרתי בצד , הסתכלתי על המדחס, הקלאץ' של המזגן נצמד והמדחס מסתובב לכמה שניות ואז מפסיק. וככה שוב ושוב, אפשר להעריך את זה ב-10 שניות עבודה ו-10 שניות הפסקה נראה לי קצת מוגזם. האם זה מצב תקין? לא משהו שיגרום לבלאי מהיר מדי של המדחס/קלאץ'/הסליל של הקלאץ'?
  8. boli19

    המלצה לאל פסק.

    אני מחליף בערך פעם בשנתיים, אבל היו מקרים שסוללה חלופית החזיקה לי רק שנה. תלוי באיכות, תלוי כמה זמן היא שכבה בחנות עד שנמכרה. ממה שאני יודע, APC נחשבת חברה איכותית, סוללה מקורית אמורה להחזיק יותר משנה צריכה להיות לך אחריות של שנתיים לפי מה שראיתי, תתקשר לשירות לקוחות שלהם. סוללה לא אמורה להיות בחצי מהקיבולת שלה אחרי חצי שנה... היה לי מקרה אחד עם אל-פסק של ADVICE שהסוללה שלו מתה אחרי שנה ו-9 חודשים. התקשרתי אליהם, בלי שאלות מיותרות, אמרו לי שיגיע שליח לאסוף אותו לתיקון/החלפה. באו, לקחו, החזירו לי את ה-UPS עם שליח של UPS - משעשע קיבלתי שירות מצויין. זה הדף מוצר של האל-פסק שלך באתר של APC: https://www.apc.com/il/en/product/BX2200MI/apc-backups-2200va-230v-avr-iec-sockets/ לפי האתר שלהם, הסוללה שמתאימה לו APCRBC177
  9. boli19

    המלצה לאל פסק.

    תן עוד פרטים על האל-פסק מיהו היצרן? דגם? הספק בעיקרון, לאל-פסק ביתי בדרך כלל מתאים סוללת של 7AH או 9AH העלות בערך 100 ש"ח. לא יודע אם מותר לתת כאן קישורים לרכישה אז למשל, חפש בגוגל: סוללה לאל פסק 12V 9Ah UPS DAHUA Power
  10. תודה, אני אעשה את מה שהצעת. לגבי הפלגים, זה משנה אירידיום או לא? - מבחינת צריכת דלק
  11. boli19

    המלצה לאל פסק.

    אני משתמש כמה שנים באל-פסק של ADVICE הוא מחזיק יפה את המחשב הנייח הוספתי לו מתאם לשקע רגיל, ואז אני גם מחבר אליו את המטען של הטלפון, וגם את הטלויזיה. בגדול הוא אמור להחזיק מחשב 15 דקות בערך. אבל שנה לאחר הרכישה, הסוללה כבר עשתה את שלה, ובדרך כלל רק חצי מהזמן. בממוצע, כל שנתיים אני קונה לו סוללה חדשה (בערך 100 ש"ח) ומחליף. לחובבי הזא'נר (ראיתי כמה כאלה ביוטיוב) אפשר גם לחבר מצבר של רכב במקום הסוללה הפנימית, אבל צריך לדעת מה עושים כדי שלא יקרו תקלות בלתי צפויות/שריפות. בגדול, הגדלת המצבר תיאורטית יכולה לתת אפילו שעות של חשמל, אני רק לא יודע אם הרכיבים הפנימיים שלו יכולים לעמוד בעומס חום של עבודה לאורך זמן.
  12. הרכב בבעלותי כבר יותר משנה בגדול, אני יודע שהוא שתיין לא קטן, אבל עקב המחירים של הבנזין שהגיעו כבר כמעט ל-8 ש"ח לליטר זה מורגש עכשיו הרבה יותר בכיס. אני נוסע 90% מהזמן בינעירוני ו-10% בתוך העיר. צריכת דלק ממוצעת - 1 ל-9.5 נראה לי קצת מוגזם למי שרוב הנסיעות שלו הן רגועות, בלי רגל כבדה בכלל האם צריכת הדלק סבירה, יחסית לשנתון ולדגם? הרכב אמין, וכאן הסיבה שבגללה אני לא חושב שזה נבון להחליף אותו. כי הדלק עולה הרבה, אבל מצד שני, רכב שיכנס למוסך 3 פעמים בשנה יעלה לי יותר ממה שאחסוך בדלק.
  13. יש חברות סלולר שמציעות חבילה של 1500GB במחיר של 59 לחודש יש גם 2000GB ב-79 לחודש. לא מחירים בשמיים למי שאין תשתית אינטרנט ומסתמך על סלולר כדי לחבר סטרימר או מחשב נייח. תכלס, הרבה יותר זול מסיבים או DSL (כמובן שהאיכות והמהירות לא דומות, אבל בהחלט מספיקות לסטרימינג)
×
×
  • תוכן חדש...