Jump to content

serendipity

  • הודעות

    1
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי serendipity

  1. רציתי לשתף אתכם במידע חשוב שלמדתי היום. פרטי זיהוי החברה / הרכב מושמטים. הגעתי למשרד מכירות של אחת מחברות הליסינג/השכרה הגדולות והידועות לרכוש דגם רכב ספציפי מקבוצה 6 מהשנים 2011 או 2012 (חדש אצל היבואן עולה יותר מ- 200,000 ש"ח). סוכן המכירות העלה רשימה במחשב בה בלט לטובה אחד הרכבים משנת יצור 2011 עם מספר ק"מ סביר (פחות מ- 20,000 ק"מ). נאמר לי שהיה בחוזה ליסינג שהופסק (התירוצים המקובלים שכבר שמעתי הם "עובד שפוטר/התפטר/התחרט" וכו'). הרכב במקרה היה במגרש הצמוד, ולמזלי טרם ביצוע "השבחה" (ניקוי, הברקה של חלקי פלסטיק פנימיים, פוליש, תיקון קוסמטי של פגיעות קלות וכו'). נאמר לי שזהו דגם מבוקש מאוד ולכן מוצע לי במחיר מחירון מלא (ללא הפחתות כלשהן כגון מקוריות "ליסינג"). יצאתי לראות. הרכב היה אמנם נקי כמעט לחלוטין מפגיעות פח, אולם נראה מוזנח מבפנים (מספר חלקי פלסטיק שחוקים/שבורים) אולם עדיין ברמה של רכב "ליסינג הי-טק" לא שמור. אפשר היה כמעט להאמין לסיפור של איש המכירות. ביקשתי לדעת עם כמה ק"מ הוחזר מעסקת הליסינג שבוטלה, ואז, כשאיש המכירות מדפדף במחשב ביומן הרכב הצצתי וראיתי כמה פרטים חשודים שנראו כמו מספר חוזים שהיו על הרכב. ביקשתי שיעביר דפים ואז התברר לי שהרכב מעולם לא היה בעסקת ליסינג ארוכת טווח אלא ביותר מ- 30 עסקאות קצרות טווח בנות כחודש עד מספר ימים כל אחת, שעל חלקן מצויין "רכב חלופי" והלקוח השוכר הוא מוסך. קרי, זהו רכב "השכרה" לכל דבר למרות שברשיון הרכב הוא רשום כ"החכר" ולא כ"השכרה" !!! בשלב זה העסקה נפלה והסוכן הבין שעשה טעות חמורה ואף טרח לציין בפני שאסור היה לו להראות לי פרטים אלו בשל "חוק הגנת הפרטיות" האוסר עליו להציג את פרטי הלקוחות שהשתמשו ברכב. כבר נתקלתי בטענה הזו כשביקרתי במשרדי מכירות אחרים בחברות ליסינג אחרות. דגשים לסיכום: * חובה לדרוש לראות את יומן הרכב המלא. שמתי לב שרוב החברות משתמשות בתוכנה בשם "תפנית". יש לבדוק במסך "תנועות רכב" המהווה LOG של כל הפעולות שבוצעו החל מהרכישה אצל היבואן, התקנת מיגון, חוזה עם לקוח, החזרה, העברה בין מגרשים וכו', הכל עם תאריכים ורישום מד מרחק. לא לקבל טענות של "הגנת הפרטיות", הן משרתות אך ורק את איש המכירות. * אסור לשלם דבר על-חשבון לפני שרואים את הרכב בפועל, עדיף לנסוע לראות את הרכב היכן שהוא נמצא באותו הרגע. ברוב הפעמים ידרשו מכם לשלם כ- 1,000 ש"ח על-מנת להוביל את הרכב שנמצא במגרש אחר למקום קרוב יותר אליכם. תשלום כזה כובל אתכם (פסיכולוגית) לעסקה. רוב האנשים הם שונאי הפסד ויכנסו לעסקה גרועה רק כדי שלא להפסיד את אותם 1,000 השקלים. נכון שאם הרכב שהובל אליכם אינו מוצא בעיניכם אתם יכולים להשתמש באותם 1,000 ש"ח עבור רכב אחר אצל אותה החברה, אבל בשלב זה אתם כבר שבויים. * כבר נתקלתי בטענות שהרכב נמצא ב"מרכז/מחסן השבחה" שלא ניתן לבקר בו אלא רק להוביל את הרכב ממנו, כמובן תמורת תשלום אותם ה- 1,000 ש"ח. במקרה זה - עדיף "תודה, שלום". * דו"ח בדיקה "נקי" מטעם חברת הליסינג אינו ערובה לכך שהרכב בר-קנייה בעיניכם. בפנים הרכב עדיין עלולים להיות חלקי פלסטיק מהותיים סדוקים/שבורים, וכבר הפסדתם את ה- 1,000 ש"ח ששילמתם על ההובלה... יתכן שעישנו ברכב הזה ולא תסבלו את הריח גם לאחר ניקוי. זה לא כתוב בדו"ח הבדיקה. סביר להניח שכבר בדרישה הראשונה לראות את יומן הרכב יראו לכם את הדרך החוצה. למה להתעסק אתכם המתוחכמים כאשר לצערנו ישנם כה הרבה פתאים/פראיירים בחוץ שיקנו את כל מה שאיש המכירות ידחוף להם ? לשיקולכם. חלקכם יעדיף שלא לדעת את הסטוריית הרכב האמיתית וכן לבצע את הרכישה. שבת שלום,
×
×
  • תוכן חדש...