Jump to content

צעיר_בכבישים

  • הודעות

    35
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי צעיר_בכבישים

  1. העניין הוא שאני לא יודע איזה טיפולים עשו לה ומתי.. לכן בכל מקרה בצע "ישור קו" כלומר הנח כי יש צורך לבצע את כל הטיפולים הקודמים ולתקן כל מה שצריך כדי שהרכב יהיה במצבו האופטימלי. בכל מקרה רציתי לשאול כמה שאלות חשובות: 1) רשום שב150 אלף צריך להחליף מסנן דלק - מה שלא עשינו כמה זה קריטי ? וכמה יעלה אחד מקורי עם עבודה ? עם איכות הדלק בארץ, לא הייתי לוקח סיכון. החלף אותו. 2) שמנים- רשום שכל 60K [או שזה 45 ] צריך להחליף שמן גיר, מה קורה אם לא החלפתי הרי זה שמן שלא אמור להתלכלך הוא לא קשור למערכת הבעירה כלל, או שהוא מתקלקל ואפקט הצמיגיות שלו נעלם והוא פחות יעיל ? איזה שמן מומלץ וכמה יעלה ? אתה ממש רוצה לחליף/לשפץ תה"ל? כל חסכון כאן יעלה לך הרבה יותר בעתיד ונוזל הידרואלי ישן/שרוף גורם להמון נזקים ישירים ומצטברים. החלף מייד, בדוק אם יש צורך בהחלפת פילטר ומגנט, בעתיד החלף תמיד לפי הוראות היצרן. השמן המומלץ רשום בספר הרכב ומחיר הטיפול אמור להיות עד כמה מאות שקלים. 3) הייתה נזילה במשאבת מים, שמנו אחת לא מקורית של GP נדמה לי חברה גרמנית, מה ההבדלים והאם החברה טובה [עלתה לי 400 ש"ח אם אני לא טועה] איזה חברה? 4) מים ירוקים- רשום שצריך להחליף כל שנתיים- שוב פעם כמה זה באמת משנה, והאם אני צריך לרוקן גם את המים מהרדיאטור [יש שם מיכל נפרד או משהו בסגנון לא ?] בצע החלפה מלאה של נוזל קירור ושים משהו איכותי (פרסטון לדוגמה) ולא מים צבועים מתחנת הדלק, צא מנקודת הנחה כי נוזל הקירור הנוכחי הוא נוזל הקירור המקורי של הרכב בדוק את הראדיטור והצנרת לסימני ריקבון/יובש. הרדיאטור חדש- יש לו אולי חצי שנה, לגבי המים, אם החליפו לי משאבת מים היה צורך בריקון כל המים אני משאר, השאלה האם רוקנו כל המים גם אלה שברדיאטור וגם אלה שבמנוע הרי זאת מערכת מחוברת אבל יחד עם זאת, לרדיאטור יש מיכל נפרד משלו כשהוא קר לא ? 5) שמן ומסנן - הציעו לי שמן 10W40 או SJ או SH א) SJ = חצי סינטטי, ו SH = סינטטי מלא ? או שלא הבנתי נכון, ומה ההבדל במחיר ובביצועים ? ב) איזה חברה מומלצת לשמן ? ואיזה שמן מומלץ? זה טיפול שאני עושה לפני הקיץ?.. [האוטו יעבוד בטמפרטורות עד 35 מעלות אפילו למרות שאני לא מאמץ אותו הרבה.. ] ג) איזה מסנן דלק כדאי לי לשים והאם יש חשיבות בין מסנן מקורי לתחליפי ? וכמה יעלה על אחד [ללא עבודה] מה זה כבר משנה אם אתה מחליף אותו כל 150K ק"מ? אל תהיה קטנוני. ובכל זאת מה ההבדל במחירים? טיימינג החלפתי כבר לפני כשבוע, רצועה מקורית, וסט חגורות + גלגלות תחליפיות שבמוסך אמרו שזה של בונדו וזה אותה חברה שמייצרת את זה למזדאה, לא יודע כמה זה נכון אבל הוא אמר שזה ממש לא קריטי וחבל על הכסף שכחתי להוסיף עוד שאלה, רשום שאני גם צריך לעשות כיוון שסתומים [עבור לוחיות SHIMS] עד כמה כדאי לעשות את זה במוסך מורשה של מזדאה, והאם מדובר בכיוון מורכב, ואיך זה בכלל מתבצע ?
  2. זאת אומרת שיכול להיות שעבדו עליו במוסך והממיר הקטלטי בסדר, וכל מה שאני צריך להחליף זה קנקן הקניסטר? יש סיכויי שקנקן הקניסטר יושב בתוך הממיר או חלק ממנו בדגם של האוטו שלי, או שזה חייב להיות חלק נפרד ? וכמה יכול לעלות קנקן קינסטר מקורי? מזכיר שוב שמדובר בלאנטיס 2003? והאם יש עוד דרך שניתן לדעת אם רק הקנקן הלך לעולמו או שיש צורך להחליף את כל הממיר?
  3. מקפיץ את הדיון
  4. שלום זה הדיון השני שאני מפרסם פה בנושא קצת שונה מהקודם כמו בכותרת- האוטו לאנטיס 2004 [שנת ייצור 2003] עשה 180K קנינו אותה יד שנייה הייתה במצב מצויין ללא תאונות העניין הוא שאני לא יודע איזה טיפולים עשו לה ומתי.. בכל מקרה רציתי לשאול כמה שאלות חשובות: 1) רשום שב150 אלף צריך להחליף מסנן דלק - מה שלא עשינו כמה זה קריטי ? וכמה יעלה אחד מקורי עם עבודה ? 2) שמנים- רשום שכל 60K [או שזה 45 ] צריך להחליף שמן גיר, מה קורה אם לא החלפתי הרי זה שמן שלא אמור להתלכלך הוא לא קשור למערכת הבעירה כלל, או שהוא מתקלקל ואפקט הצמיגיות שלו נעלם והוא פחות יעיל ? איזה שמן מומלץ וכמה יעלה ? 3) הייתה נזילה במשאבת מים, שמנו אחת לא מקורית של GP נדמה לי חברה גרמנית, מה ההבדלים והאם החברה טובה [עלתה לי 400 ש"ח אם אני לא טועה] 4) מים ירוקים- רשום שצריך להחליף כל שנתיים- שוב פעם כמה זה באמת משנה, והאם אני צריך לרוקן גם את המים מהרדיאטור [יש שם מיכל נפרד או משהו בסגנון לא ?] 5) שמן ומסנן - הציעו לי שמן 10W40 או SJ או SH א) SJ = חצי סינטטי, ו SH = סינטטי מלא ? או שלא הבנתי נכון, ומה ההבדל במחיר ובביצועים ? ב) איזה חברה מומלצת לשמן ? ואיזה שמן מומלץ זה טיפול שאני עושה לפני הקיץ?.. [האוטו יעבוד בטמפרטורות עד 35 מעלות אפילו למרות שאני לא מאמץ אותו הרבה.. ] ג) איזה מסנן דלק כדאי לי לשים והאם יש חשיבות בין מסנן מקורי לתחליפי ? וכמה יעלה על אחד [ללא עבודה] מצטער שחפרתי זה טיפול גדול שאני צריך לעשות ואני לא רוצה לזרוק סתם כסף ולהרוס את האוטו [כמו שכבר עשיתי בעבר] תודה לכולם וחג שמח
  5. קודם כל תודה לשניכים על העזרה וחג שמח לגבי הקודים, למעשה מעולם לא הציגו לי אותם, במוסך הראשון הקוד תורגם לי למילים [וגם במחשב הוא היה רשום במילים כ"תקלת תבערה, והשני זה "תקלת מאזן חמצן"] לא במילים מדוייקות... השאלה השנייה היא האם הגיוני שממיר קטליטי מקורי יעלה לי 1200 ש"ח, ואם לא האם זה חלק שחשוב שיהיה מקורי [הרי הוא רק מחזיר דלקים למערכת ומונע פליטה מוגזמת של זיהום..] והאם זה מחיר גבוה מדי או סביר גם לממיר לא מקורי [שכמו שאמרתי כנראה שלא נמכר באזור שלנו מהספק של רוב המוסכים באזור?]
  6. שלום לכולם האוטו עשה 180 אלף , ב150K היינו אמורים להחליף מסנן דלק, ולא מזמן הופיעה לי בעייה באחד המצתים [כויילים] של הרכב, אחד מהם פשוט מת, החלפתי את הכוייל שמת, והשארתי את השני, לאחר כמה זמן נדלקה נורת הבדוק מנוע בכרב, נסעתי לחשמלאי מוסמך [לא במוסף מזדאה, אך מוסך מורשה-בכאילו] במחשב זה נתן לו תקלה של חיישן חמצן, לאחר שהחלפנו ושמנו לא חיישן מקורי התקלה חזרה ואז התווספה תקלת תבערה = החשמלאי אמר שכנראה שבגלל שהכוייל השני לא מתפקד, יש גם תקלה בחיישן חמצן לאחר שהחלפנו את הכוייל השני [הפעם שמנו משומש] הופיעה תקלת מנוע והחלטתי לנסוע למוסך מזדאה, שם היה להם מחשב יותר מקצועי והבחור אמר שכנראה הכוייל שלא תפקד גרם להצפת הממיר הקטליטי שממיר את אדי הדלק בחזרה לנוזל, הפילטר שלו נסתם וצריך להחליף אותו [ממיר מקורי כזה לא קיים באזור, ולא בחנות שלהם, גם בהצעת מחיר שנתנו לי על הדף לכל פריט היה מק"ט של מזדאה ורק הממיר לא היה לו=חלק לא מקורי] השאלה שלי עד כמה התאוריה של הטכנאי ממוסך המזדאה הגיונית והאם לדעתכם אחרי החלפת הממיר האוטו יחזור למצה הרגיל *יש לציין שאחרי שהחלפתי את הכוייל, ובהזדמנות גם רצועת טיימינג האוטו לא לא רק שהתחיל לנסוע, גם לא מזייף בכלל בטורים ואני לא מרגיש הבדל בנסיעה לאיך שהוא היה כשקנינו אותו [חוץ מהדלק שהוא שורף יותר עכשיו בקצת] ועוד שאלה, נראה לכם זה שלא החלפתי את מסנן הדלק בזמן דפק את הכוייל שדפק את הממיר הקטליטי ?
×
×
  • תוכן חדש...