העניין הוא שאני לא יודע איזה טיפולים עשו לה ומתי..
לכן בכל מקרה בצע "ישור קו" כלומר הנח כי יש צורך לבצע את כל הטיפולים הקודמים ולתקן כל מה שצריך כדי שהרכב יהיה במצבו האופטימלי.
בכל מקרה רציתי לשאול כמה שאלות חשובות:
1) רשום שב150 אלף צריך להחליף מסנן דלק - מה שלא עשינו כמה זה קריטי ? וכמה יעלה אחד מקורי עם עבודה ?
עם איכות הדלק בארץ, לא הייתי לוקח סיכון. החלף אותו.
2) שמנים- רשום שכל 60K [או שזה 45 ] צריך להחליף שמן גיר, מה קורה אם לא החלפתי הרי זה שמן שלא אמור להתלכלך הוא לא קשור למערכת הבעירה כלל, או שהוא מתקלקל ואפקט הצמיגיות שלו נעלם והוא פחות יעיל ? איזה שמן מומלץ וכמה יעלה ?
אתה ממש רוצה לחליף/לשפץ תה"ל? כל חסכון כאן יעלה לך הרבה יותר בעתיד ונוזל הידרואלי ישן/שרוף גורם להמון נזקים ישירים ומצטברים. החלף מייד, בדוק אם יש צורך בהחלפת פילטר ומגנט, בעתיד החלף תמיד לפי הוראות היצרן. השמן המומלץ רשום בספר הרכב ומחיר הטיפול אמור להיות עד כמה מאות שקלים.
3) הייתה נזילה במשאבת מים, שמנו אחת לא מקורית של GP נדמה לי חברה גרמנית, מה ההבדלים והאם החברה טובה [עלתה לי 400 ש"ח אם אני לא טועה] איזה חברה?
4) מים ירוקים- רשום שצריך להחליף כל שנתיים- שוב פעם כמה זה באמת משנה, והאם אני צריך לרוקן גם את המים מהרדיאטור [יש שם מיכל נפרד או משהו בסגנון לא ?] בצע החלפה מלאה של נוזל קירור ושים משהו איכותי (פרסטון לדוגמה) ולא מים צבועים מתחנת הדלק, צא מנקודת הנחה כי נוזל הקירור הנוכחי הוא נוזל הקירור המקורי של הרכב בדוק את הראדיטור והצנרת לסימני ריקבון/יובש. הרדיאטור חדש- יש לו אולי חצי שנה, לגבי המים, אם החליפו לי משאבת מים היה צורך בריקון כל המים אני משאר, השאלה האם רוקנו כל המים גם אלה שברדיאטור וגם אלה שבמנוע הרי זאת מערכת מחוברת אבל יחד עם זאת, לרדיאטור יש מיכל נפרד משלו כשהוא קר לא ?
5) שמן ומסנן - הציעו לי שמן 10W40 או SJ או SH
א) SJ = חצי סינטטי, ו SH = סינטטי מלא ? או שלא הבנתי נכון, ומה ההבדל במחיר ובביצועים ?
ב) איזה חברה מומלצת לשמן ? ואיזה שמן מומלץ? זה טיפול שאני עושה לפני הקיץ?.. [האוטו יעבוד בטמפרטורות עד 35 מעלות אפילו
למרות שאני לא מאמץ אותו הרבה.. ]
ג) איזה מסנן דלק כדאי לי לשים והאם יש חשיבות בין מסנן מקורי לתחליפי ? וכמה יעלה על אחד [ללא עבודה] מה זה כבר משנה אם אתה מחליף אותו כל 150K ק"מ? אל תהיה קטנוני.
ובכל זאת מה ההבדל במחירים?
טיימינג החלפתי כבר לפני כשבוע, רצועה מקורית, וסט חגורות + גלגלות תחליפיות שבמוסך אמרו שזה של בונדו וזה אותה חברה שמייצרת את זה למזדאה, לא יודע כמה זה נכון אבל הוא אמר שזה ממש לא קריטי וחבל על הכסף
שכחתי להוסיף עוד שאלה, רשום שאני גם צריך לעשות כיוון שסתומים [עבור לוחיות SHIMS] עד כמה כדאי לעשות את זה במוסך מורשה של מזדאה, והאם מדובר בכיוון מורכב, ואיך זה בכלל מתבצע ?