כן אבל הנזק נגרם והעיוות בולט בשטח , היתרון היחסי של כל מי שזכה בהטבה מכל סוג שהוא מתבטא היטב שנים רבות קדימה ,ניקח לדוגמא מקרה אמנם קיצוני אבל בעל משמעות רבה , פצויי נפגעי הנאצים יימח שמם , סידרו דור אולי שני דורות קדימה , זו אמנם דוגמא קיצונית אבל עובדתית בשטח לרבים היה קל למשל לרכוש דירות לדורות הבאים של הנפגעים ובכלל להשקיע ולהסתדר בחיים , זהו יתרון יחסי גדול כלפי אוכלוסיה אחרת , בל נשכח ניצולי השואה כמעט ולא ביזבזו ,הם חסכו , הדורות הבאים הם אלו שחגגו על שילומים אלו וכך נפתח פער בעקבות יתרון יחסי , זו דוגמא אחת בלבד , לא חסרות עוד, עובדי מקורות ,ח חשמל , פקידות בכירה בבנקים, פקידי רמי דרג באוצר או במשרדים אחרים , שליחים של משרד החוץ ועוד ועוד.
אין פלא שצצה מפלגה חזקה כמו ש"ס ,כל הכתוב למעלה הוביל אוכלוסייה שלמה לתמוך במי שדואג להם , וכבר כעת ניתן להבחין באיכלוס פקידים של משרדי הפנים ועוד בתומכי ש"ס .
חולי ומארה נוספים הם הפיצויים המוגדלים לעובדי השרות הציבורי , את זה חייבת הממשלה הנוכחית או זו שאחריה להפסיק מיידית.
אחת הרעות החולות היא הפנסיה המוגדלת שרבים רבים קיבלו והיא על גב האזרח כיום.