Jump to content

Max_igo

  • הודעות

    678
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של Max_igo

משקיען

משקיען (5/14)

83

מוניטין

1

תכנים שנפתרו

  1. לי יש קיה ריו ידנית 2015 ואלה אכן המספרים. מחשב הדרך שלי מראה 7.6 ליטר ל-100 ק"מ, אבל אני נוהג הרבה באזור הררי. בפועל בתדלוק זה יוצא משהו כמו 1 ליטר ל-12.5 ק"מ מה שכן, כמו שרשמו כבר, אם אתה נוהג רגוע יותר ובכבישים מהירים אתה יכול להגיע לצריכת דלק מאוד יפה. הצלחתי לעבור יותר מ-600 ק"מ על מיכל דלק אחד בנסיעות למשרד על כביש 6. זאת צריכה ריאלית של משהו כמו 1 ליטר ל-16 ק"מ. זה דרש ממני לשייט על 100 קמ"ש בסל"ד קצת נמוך מ-3000 והיה ממש משעמם, אבל אפשרי. אני אוהב את הרכב כי הוא מאוד פשוט וכמו שבוקי רשם "רכב של פעם". אין טורבו, אין גיר יקר ומסובך, אין מנוע חשמלי. הכל פשוט וברור.
  2. אני לא סותר את עצמי. מוכן לחתום על רכב שיכנס למוסך ל-3 ימים פעם ב-6 שנים. בסופו של דבר מה אכפת לי איזה חלק החליפו ומה עלות התיקון? הרי לא שיפצו את הגיר אלא שמו אחד חדש. אולי זה כאב ראש למוסך או ליבואן, לי זה לא משנה. אין הבדל בין זה לבין להשאיר את הרכב במוסך ליומיים לכל דבר אחר, משהו שאנשים עושים כל הזמן. היה לי רכב עד ללפני כמה שנים, סיאט קורדובה 2005, גיר ומנוע מקורי, נמכר עם 270,000 ק"מ, אכן אמין ע"פ ההגדרה שלך. אבל מה? בילה כל כמה חודשים במוסכים בגלל שלל סיבות. האם לטענתך הרכב הזה היה אמין יותר רק כי המנוע והגיר מקורים? בנוסף, הגיר ששמו לי הוא חדש מהקופסא, האם זה משנה שהוא "לא מקורי" (=לא הגיע עם הרכב מהמפעל)? בסה"כ לא רק בדגם הזה יש תקלות ולא רק הדגם הזה נכנס למוסך וכמעט כל אחד מאיתנו הכניס את הרכב למוסך לכמה ימים פה או שם. כאב ראש? 3 ימי מוסך פעם ב-6 שנים זה בהחלט נסבל.
  3. בימים אלה אני לא נוסע למשרד בכל יום והרכב נוסע הרבה גם בעיר ולכן קצת קשה לי לחזור על הניסוי. בפעם הבאה שאני אסע למשרד, אני אתדלק מיכל מלא ואאפס את המחשב, בחזור אני אתדלק ואצלם לכם את צריכת הדלק הריאלית וצריכת הדלק לפי מחשב הרכב, אמנם זאת רק נסיעה אחת (180 ק"מ) אבל זה ידגים את מה שאני מדבר עליו.
  4. מסכים. אבל רוב הנסיעות שלי מחוץ לעיר ושם המתלים לא מפריעים. לגבי בידוד הרעשים, לא שמתי לב למשהו יוצא דופן. לגבי צריכת הדלק, אני מבין למה אתם לא מאמינים לי, גם אני לא האמנתי. אבל בדקתי כמה פעמים ובמשאבות שונות. זאת צריכה ריאלית אם נוסעים בכביש 6, בלי פקקים (אני יוצא אחרי הפקקים בבוקר וחוזר אחרי הפקקים בערב), במהירות של 100-110 קמ"ש עם בקרת שיוט. יצא לי במשאבה בין 16.5 ל-17 ליטר לק"מ בהזדמנויות שונות. כל התנאים האלה חייבים להתקיים, כאשר הדגש הוא על בלי פקקים ועם בקרת שיוט מכוונת ל-100 קמ"ש פחות או יותר. כאשר אחד מהתנאים האלה לא מתקיים צריכת הדלק תהיה גבוהה יותר. אני גם חייב להדגיש שצריך הרבה סבלנות כדי לנהוג ככה אבל עשיתי את זה בשביל הנסיון ולאחר מכן כי גיליתי שהנהיגה הזאת חוסכת לי המון דלק אז המשכתי. בימי טרום קורונה הייתי נוהג למשרד כ-80 ק"מ ביום לכל כיוון, סה"כ 160 ק"מ וזה היה משמעותי מבחינת החסכון בדלק. בנסיעות עירוניות או ערבוב של נסיעות בינעירוניות ועירוניות או כשאני נוהג בצורה הרגילה שלי (עם רגל יחסית כבדה על הגז) הצריכה היא הרבה יותר גבוהה. באחת הפעמים עברתי כמעט 800 ק"מ על מיכל אחד, כל הנסיעות היו נסיעות למשרד יום אחר יום (כביש 6). במילוי נכנסו כמעט 45 ליטר של דלק. כלומר צריכה של 17.3 ליטר לק"מ. מחשב הדרך מצידו הראה צריכה של 1 ל-18 או 5.6 ליטר ל-100 ק"מ.
  5. הרכב מתאים לי. הוא בדיוק הרכב שמוביל אנשים מנקודה א' לנקודה ב' בלי יותר מדי כאב ראש. אני אוהב את זה. בעיקר אם הנסיעות שלך לא בכבישים עירונים (שם הגיר הרציף קצת רועש). מעבר לזה הרכב חסכוני בדלק, מספיק גדול וגם גבוה שזה בונוס מבחינתי. הוא אמנם לא יעבור נחלים ונהרות, אבל בהחלט מאפשר לנסוע בשבילי אפר וחצץ בלי לפחד לדפוק משהו מלמטה. לגבי צריכת הדלק המעולה. רוב הנסיעות שלי הם בכביש 6, אני מפעיל את בקרת השיוט ל-110 ומגיע לצריכת דלק מעולה של ליטר ל-18 ק"מ במחשב (ליטר ל-17 בפועל במשאבה). אז למה שאמכור עכשיו?
  6. לגבי 1, הגיר ששמו הוא חדש לגמרי. גם אם יחזיק עוד 80,000 ק"מ (כמו המקורי) זה סביר כי מאמין שעד אז אמכור את הרכב. לטענתם הגיר הוא לא זהה לגמרי לגיר המקורי אלא דגם משודרג ולכן הבעיה לא אמורה לחזור. עד כמה זה נכון? לא יודע. אני מכיר גם אנשים עם הרכב הנ"ל שמזמן עברו את ה-100,000 ק"מ והגיר עדיין מקורי והכל בסדר... לגבי 2, לי לא הייתה שום התעסקות עם היבואן והמוסך ביצע את הכל מולם. מצד שני, הרכב שלי טופל רק במוסכים של היבואן לכן לא יכלו להיות להם שום טענות בנושא הזה. לגבי 3, לא יודע.
  7. היום בבוקר התקשרו אליי מהמוסך עוד לפני 8 בבוקר כדי למסור לי שהרכב מוכן, מסתבר שהם התחילו לעבוד עליו אתמול. מחיר החלקים שהוחלפו לפי המחירון של סוזוקי (בחשבונית שקיבלתי) הוא כ-22,000 ש"ח. אני כמובן לא שילמתי כלום. הבעיה מסתבר הייתה לא רק בזה שהגיר היה מפסיק להגיב בפקקים אלא בעוד דברים שפשוט התרגלתי אליהם בגלל שנהגתי על הרכב באופן יומיומי, למשל לא שמתי לב עד כמה הגיר הרעיש, רעד וקפץ ועם הגיר החדש ההבדל היה מורגש באופן מיידי והרכב מרגיש ונוסע כמו רכב חדש. יש לי רק דברים טובים להגיד על המוסך המרכזי של סוזוקי בחיפה, כל הטיפול היה מעולה מההתחלה ועד הסוף. אני גם ממליץ לכל מי שיש קרוסאובר מהשנים האלה ועדיין לא החליף גיר שיטפל ברכב במוסכים של סוזוקי, זה עושה את העבודה הרבה יותר קלה במידה וצריך להפעיל את האחריות המורחבת שיש על הגיר.
  8. חוזר לעדכן. הרכב נכנס למוסך המרכזי של סוזוקי בחיפה ביום ראשון בבוקר ונשאר שם. לדבריהם הם צריכים להריץ סדרה של בדיקות כדי לדעת האם באמת מדובר בבעייה הידועה של הגיר ושזה יקח יומיים בערך, לאחר מכן התוצאות של הבדיקה והסטוריות הטיפולים תשלח ליבואן ונחכה לאישור שלו. היום דיברתי עם הנציג ונאמר לי שיש אישור מהיבואן להחליף לגיר חדש והעבודה תבוצע בפועל מחר. עד כה השירות ולקיחת האחריות של סוזוקי מעולים.
  9. ועוד צריך להשגיח שאכן ממלאים את השמן שעליו שילמת. לי שמו שמן של יצרן לא מוכר שאפילו לא הצלחתי למצוא ברשת למרות שבחשבונית היה רשום "שמן קיה פז A5". לגבי נוזל בלמים אתה צריך לראות שבאמת מחליפים, אם שואבים לך קצת מהכוסית ליד המנוע (וזה מה שבדרך כלל עושים) ולוקחים על זה כסף, תבקש שיחליפו כמו שצריך, כשהם יסרבו (והם כנראה יסרבו) תגיד להם שאתה מוותר מראש. בגדול כל מה שרשמו לך פה נכון. אתה יכול לקנות חלפים מקורים בהרבה פחות (רק תוודא שהמקט"ים מתאימים) ולגשת לכל מוסך שיעשה לך את הטיפול.
  10. אותו הדבר אצלי במיני מרכזי. אין שום גישה לפילטר שיושב על היחידה הפנימית אלא אם מפרקים את הגבס לגמרי. תכנון לקוי לחלוטין. הנושא של העובש התחיל להטריד אותי גם לאחר שלפני כמה ימים הוצאתי את המסננים במזגן עילי פשוט שיש לי באחד החדרים בבית לאחר שנה שלא ניקיתי אותם. כמות האבק והעובש (ממש עובש שחור ולבן) שהתפתחה עליהם בשנה פשוט הגעילה אותי.
  11. אני ב 185,000 ק"מ וזה בפועל אמור להיות טיפול 195,000 ק"מ אבל בקרוב זה שנה מהטיפול הקודם. הרכב לא נוסע הרבה בגלל הקורונה והעובדה שזה רכב שני. הטיפול הקודם בוצע ב 178,000 ק"מ. כנראה המותחן אכן חורק ולכן אחליף אותו גם.
  12. בוקי, אם אנחנו כבר דנים בנושא. אני צריך להחליף גם רצועת מזגן\אביזרים, אני נוהג להחליף כל 60,000 ק"מ בערך, עד כה החלפתי פעמיים. לאחרונה יש לי צליל של חריקה שמגיע מכיוון הרצועה בהנעה הראשונה בבוקר, האם לדעתך צריך להחליף גם מותחנים (עדיין עם המקורים) או שהחלפת הרצועה מספיקה?
  13. שלום לכולם, הרכב הוא קיה ריו 2015, גיר ידני, מנוע 1.2 שעבר כמעט 190,000 ק"מ. הרכב נקנה חדש ב-2015 ושימש לפני עידן הקורונה בעיקר לנסיעות ארוכות בכביש 6 וטופל במוסכים מורשים. עכשיו הוא משמש כרכב שני ולא נוסע הרבה (כ 10,000 ק"מ בשנה) מועד הטיפול מתקרב ואני כבר לא מטפל ברכב במוסך של קיה, הסיכום שלי עם המוסך החדש שאני מטפל בו הוא שאני מביא את השמנים והחלפים שאני רוצה והם משתמשים בהם. לפי ספר הרכב השמן צריך לעמוד בשני תקנים: A5/B5 ו\או API SM ומעלה הניסוח קצת לא ברור אבל מצאתי שמן שעומד בשני התקנים במילא (מצרף תמונה), בנוסף קראתי עליו המון ביקורות טובות. אני אשמח לשמוע דעות מחברי הפורום, האם באמת מדובר בשמן מאוד איכותי כפי שכולם אומרים והאם הוא באמת מתאים לרכב שלי (מניח שכן, רוצה להיות בטוח) ואלה התקנים שהוא עומד בהם: ACEA A1/B1, ACEA A5/B5, API SN, Ford WSS-M2C913-C, Ford WSS-M2C913-D, ILSAC GF-5 תודה.
  14. עדכון נוסף, הנציגה הקודמת הייתה חדשה או לא סתם לא ידעה על מה היא מדברת. הפעם דיברתי עם הנציג שאני בדר"כ בקשר איתו. אכן אישר שיש הארכת אחריות לגיר מהדגמים הנ"ל וגם אישר שמה שאני מתאר (הרכב לא מגיב בלחיצה על הגז בפקקים) הוא סימפטום של הבעיה בגיר. לאחר החגים הרכב יכנס למוסך, כל ההיסטורית טיפולים תשלח ליבואן (זה יהיה קל כי הרכב מטופל רק במוסכים של סוזוקי) והגיר אמור להיות מוחלף.
×
×
  • תוכן חדש...