נ.ב.
מכה בגיר
הגיר של רנו הוא גיר שהעברת ההילוך בו מורגשת לנהג.
בניגוד לדוגמא בגירים היפניים.
אין בכך בעיה מלבד במקרים בהם מורגשת מכה חזקה בזמן האטה,עצירה מוחלטת,או תחילת נסיעה.
כאן אנחנו נכנסים לתחום שמכוני הבדיקה אוהבים להשתמש "נקישות",
מונח כסת"ח של מכוני הבדיקה שמשמעו,אין לי מושג מה מצב הגיר אבל על מנת להנמנע מתביעה משפטית
נאמר ללקוח רנו הממוצע שיש "נקישות בגיר"!
אז מה עושים?
להוויתי בודקים האם בתחילת נסיעה בבוקר כשהגיר קר ישנה "מכה" חריגה בגיר ו/או בזמן האטה בכניסה לצומת ,רמזור וכדומה.
אם ישנה מכה חזקה כזו הנשמעת גם מחוץ לרכב,יש לשקול פתיחת גיר והחלפת טבעות גומי פנימיות ,שאולי "התייבשו" ובורח מהן שמן ומשבש בכך את פעולת הגיר.
יש לזכור הגיר הצרפתי הינו אטום ללא מדיד כך שאין לנו כל אינדיקציה על המתחולל בפנים.,ולטיב השמן.
הצרפתיים הגאונים הרבו בחיישנים בגיר הנ"ל על מנת שבודק הגיר יקבל מקסימום אינפורמציה מהמחשב,אבל בכך עשו אותו "רגיש" יותר לתקלות שונות ומשונות.
אחת מהן היא אותה בריחת לחץ שמן פנימית בגיר שמובילה לפגיעה בסופו של דבר במכלולי הגיר,דבר שמצריך שיפוץ כולל!
זו אחת הסיבות למשל שמוסכי היבואן כמעט בכל תקלה בגיר {מלבד בעיה חשמלית מובהקת} יציעו שיפוץ מלא של הגיר!
סיבה נוספת היא לדעתי גם העובדה שהשיפוץ לא נעשה אצלם ולכן הם "הולכים" על שיפוץ מלא כדי להמנע מריבים עם הלקוחות אחר כך.
מין הסתם המשפט " מכיר אדם נפש בהמתו"
נכון גם למוסכי היבואן ,המכירים היטב את "מחלות" הגיר שלהם.
נורה גיר דולקת "ומכה" הבאה בעקבותיה משמעה, מחשב הגיר מזהה לחצים גבוהים או לא סדירים בגיר ועקב כך
מכניס את הגיר להילוך "חירום" דהיינו הילוך שלישי,ומדליק נורת אזהרה לנהג.
המשך נסיעה בעומס תחת אזהרת הנורה הנ"ל יוביל לשחיקת הדיסקה השלישית ושריפת הגיר.
כיבוי הרכב והדלקתו מחדש יכבה את הנורה הזו עד הפעם הבאה.
במחשב הגיר תזכר התקלה אלא אם המוסך יעשה לה RESET