שלום,
בכוונתי לרכוש בקרוב רכב משפחתי סטנדרטי למשפחה המתרחבת שלי.
אחרי חיפושים קצרים שהראו לי שאין יותר מדי מציאות ואחרי הגדלות תקציב חוזרות החלטתי פשוט ללכת על רכב מפשחתי חדש ולהיעזר במסלול מימוני. אמנם אין לי את הכסף כרגע אבל יש לי תזרים יציב כך שאני לא דואג.
כרגע אני בודק את האופציות שלי לגבי מימון, כשכרגע האופצייה הכי רלוונטית היא ליסינג מימוני כי כך יש לי יותר פתחי מילוט במקרה והנסיבות משתנות. כרגע אני במשא ומתן עם אחת החברות בכדי לנסות לקבל את הרכב כך שהוא לא רשום על שם חברת הליסינג אלא רק משועבד, באמצעות הגדלת המקדמה או איזה עירבון אחר.
נכון לעכשיו בכל מקום שמציע ליסינג מימוני יש שתי אפשרויות למה שקורה אחרי שמסיימים את התשלומים וזה או לקנות את הרכב עם תשלום היתרה או לקבל עליו זיכוי מה שגורם לאיבוד של 10K-15K למשפחתית ממוצעת לפי מה שהערכתי.
לכן בשביל לשמור לי את האופצייה לנסות למכור אותו בעצמי (מה שיהיה יותר קל אם לא יהיה רשום על שם החברה) החלטתי להימנע מלקנות את הרכב שאני הכי מתחבר אליו אלא את הרכב שישמור הכי טוב על הערך. וכאן אני צריך את העצה שלכם. בטווח הארוך איזה רכב שומר על הערך שלו הכי טבו מבין הקטגוריה של המשפחתיות הרגילות וכמה בערך שווי של רכב כזה יהיה בהנחה שאני מטפל בו לפי הספר ובלי בעיות או תאונות. האם החישובים שלי נכונים ? האם בכלל משתלם לנסות למכור לבד ?
אודה לעיצות או למנוסים.