Jump to content

shlomida81

  • הודעות

    61
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי shlomida81

  1. השאלה איזה דברים יותר קריטיים ליישור קו. אם זה בנוסף לגיר גם צביעת גג (כי הוא מתקלף), כיוון פרונט ועוד דברים נוספים זה יכול להגיע לעלות מאוד גבוהה. למה הכוונה ביישור קו? רק לדברים משמעותיים מכנית כמו גיר ומנוע או גם למראה הרכב הכללי? ד"א למישהו יש מושג כמה עולה צביעת גג של רכב בסדר גודל כזה? ואני מתכוון לצביעה יחסית איכותית שלא תתקלף אחרי חצי שנה ותתאים לצבע הרכב הקיים בחלקים האחרים.
  2. החלטתי ככל הנראה ללכת על הרכב. תודה לכולם על העזרה! סיפור קטן על מכון דינמומטר ברעננה. פניתי למכון לאחר שראיתי המלצות בפורומים ואכן הבדיקה שבוצעה נראתה מאוד מקיפה. כמו כן הבוחן ערך שיחת סיכום בסופה ובסה"כ השירות היה טוב. דבר אחד ראיתי לנכון לציין כאן, וכל אחד יכול להסתכל על זה לחיוב או לשלילה. במהלך הבדיקה נופצה השמשה הקדמית של הרכב שבדקתי. בבירור העניין נאמר שהדבר קרה במהלך נסיעה בלי יותר מידי הסברים מפורטים. בשיחה עם הבוחן הוא הדגיש שדברים כאלה קורים ואף מכיר מקרים בהם שמשה נסדקה מהפרשי טמפ' בין פנים לחוץ הרכב. הוא אף ציין את המכון לטובתו בכך שלקח את האחריות לניפוץ השמשה בעוד שבמקומות אחרים ייתכן והיו טוענים לכך שהרכב הגיע לבדיקה כשיש לו סדקים בשמשה. נאמר לבעל הרכב שיש אחריות על כל הנעשה בתחום המכון וכי למחרת יצטרך להגיע בבוקר להתקנת שמשה חדשה. הוא אכן הגיע והופנה לבעל מקצוע בתחום שהתקין את השמשה במקצועיות. אפשר לראות את הדבר בצורה שלילית שכן בד"כ דברים כאלה לא אמורים לקרות כשלוקחים בסה"כ רכב לבדיקה כדי לקבל חוו"ד עליו, אבל מצד שני נלקחה האחריות על המקרה והדבר תוקן במלואו (מחליא לחשוב שיש מקומות שהיו טוענים לקיום הסדקים עוד קודם כמו שהבוחן ציין). כל אחד יכול לקחת מהמקרה הזה מה שהוא רואה לנכון. תגובות תתקבלנה בברכה!
  3. מוצדק לבקש על רכב שכזה מחיר מעל למחירון? אם במידה ומקזזים מהמחיר הכללי עלות שיפוץ גיר שכזה זה מכסה לדעתכם את עניין הגיר? למישהו יש מושג מה עלות ממוצעת של שיפוץ גיר כזה? במוסך מורשה טענו שבסביבות 3000 ש"ח ולעומת זאת מוסך שאינו מורשה דורש 2000 ש"ח. המחירים נשמעים הגיוניים?
  4. שאלה נוספת. בבדיקת רכב במכון בדיקה נבדק קירור המזגן וחימום פנים הרכב (רדיאטור חימום פנימי) או שלא?
  5. ממש תודה. אקפוץ מחר למוסך כדי לקבל החלטה סופית.
  6. יש סיכוי לדעתך לדבר עם הבוחן לגבי המשמעויות של הדברים (כמו להתקשר לשם)? בסה"כ הוא ראה את הדברים אז יש סיכוי טוב שהוא יודע מה מידת החומרה.. או שכדי לקבל מושג לגבי החומרה חייבים מוסך...
  7. לא צויין ע"י הבוחן שאובחן כי הרכב עבר תאונה כלשהי (גם לגבי כנף שמאל נאמר שהמונח תאונה רק בגלל החלפה וצביעה ולא כפי שנשמע), הוא אמר שייש מעיכות לא משמעותיות ייתכן כתוצאה ממכות מדרכה או הרמה לא נכונה של הרכב בזמן טיפולים. מה משמעות החריקות בגיר? נזילת שמן מהגיר?
  8. שלום רב לכולם, אני מעוניין לקבל את חוות דעתכם לגבי רכב שאני מעוניין לרכוש. הרכב מתוצרת פיג'ו, דגם 306 XR. שנת ייצור 2000. נפח מנוע 1400 סמ"ק. גיר ידני. קילומטראז': 90000 טיפול 10000 אחרון: לפני כחודש. החלפת רצועת טיימינג: 12/06 בקילומטראז' של 40000 (נאמר לי ע"י מוסך מורשה שלדגם זה יש לבצע החלפה כל 80000 ק"מ או כל 3 שנים כך שבאופן כללי נתון זה תקין). יד 2 בבעלות פרטית. היד הראשונה היתה לפני טענת המוכר אשה מבוגרת וזה ההסבר לקילומטראז' הנמוך. במעקב אחרי תאריכי הטיפולים בספר הרכב קיים גם מעקב קילומטראז' והדבר ככל הנראה מתברר כנכון. היום לקחתי את הרכב לבדיקה והתוצאות מצורפות בקובץ. ארשום כאן מה שהבוחן עצמו אמר לי בע"פ כי הרבה דברים נראים על הנייר קצת שונה. את הדברים הבאים הוא ציין ביתר תשומת לב: 1. עניין הגיר. יש חריקות בהחלפת הילוכים כתוצאה משחיקה של גורם בהעברה להילוך שני (דיבר על קונוס). הוא אמר שכבר עכשיו במשיכה הילוך ההכנסה להילוך שני אינה חלקה והאוטו קופץ כך שלא הרבה זמן עד ששחיקה נוספת תביא לצורך בשיפוץ. 2. באופן כללי מנוע לא איבד חלק משמעותי מכוחו, אך יש שחיקה של תושבות מנוע שייתכן דורשת החלפתן. 3. לגבי מערכת היגוי מעט סטייה לצד אחד, אמר שייתכן מלחץ אויר שונה בצמיגים ושחיקה צמיגים, ואם זו לא הסיבה יש צורך בכיוון פרונט. 4. במרכב לטענתו יש החלפה של כנף שמאל+צביעה אך לא מדובר בדבר משמעותי שפגע בשלדה. קרע פגוש קדמי- ה"פס" השחור התחתון שנמצא מתחת לפגוש. 5. צמיגים שחוקים במידה סבירה (אמר "עובר טסט") וכיפוף בג'נט של הגלגל הרזרבי. 6.נעילה מרכזית עושה קצת רעש. 7. מעט קורוזיה ברדיאטור. ציין כי זה נפוץ ברדיאטור בן גילו. את תאריכי הטיפול האחרון והחלפת רצועת הטיימינג אימתתי מול המוסך המורשה וספר הרכב. הטיפולים התקופתיים לא מבוצעים במוסך מורשה אך החלפות רצועת הטיימינג כן נעשות שם. ברצוני לדעת אילו ליקויים שנמצאו בבדיקה נחשבים משמעותיים, והאם הליקויים באופן כללי אופייניים לרכב בן גילו ואין צורך להבהל מהם. מעבר לכך רציתי לדעת אם ניתן לתקן ליקויים מסויימים בגיר או שהוא מחייב שיפוץ כללי, כי הבנתי שהגיר זה מרכז העניינים מבחינת העלות. סליחה על ההודעה הארוכה ותודה לכל העונים! מקווה לתשובה מהירה.
×
×
  • תוכן חדש...