שלום רב לכולם,
אני מעוניין לקבל את חוות דעתכם לגבי רכב שאני מעוניין לרכוש.
הרכב מתוצרת פיג'ו, דגם 306 XR.
שנת ייצור 2000.
נפח מנוע 1400 סמ"ק.
גיר ידני.
קילומטראז': 90000
טיפול 10000 אחרון: לפני כחודש.
החלפת רצועת טיימינג: 12/06 בקילומטראז' של 40000 (נאמר לי ע"י מוסך מורשה שלדגם זה יש לבצע החלפה כל 80000 ק"מ או כל 3 שנים כך שבאופן כללי נתון זה תקין).
יד 2 בבעלות פרטית. היד הראשונה היתה לפני טענת המוכר אשה מבוגרת וזה ההסבר לקילומטראז' הנמוך. במעקב אחרי תאריכי הטיפולים בספר הרכב קיים גם מעקב קילומטראז' והדבר ככל הנראה מתברר כנכון.
היום לקחתי את הרכב לבדיקה והתוצאות מצורפות בקובץ. ארשום כאן מה שהבוחן עצמו אמר לי בע"פ כי הרבה דברים נראים על הנייר קצת שונה. את הדברים הבאים הוא ציין ביתר תשומת לב:
1. עניין הגיר. יש חריקות בהחלפת הילוכים כתוצאה משחיקה של גורם בהעברה להילוך שני (דיבר על קונוס). הוא אמר שכבר עכשיו במשיכה הילוך ההכנסה להילוך שני אינה חלקה והאוטו קופץ כך שלא הרבה זמן עד ששחיקה נוספת תביא לצורך בשיפוץ.
2. באופן כללי מנוע לא איבד חלק משמעותי מכוחו, אך יש שחיקה של תושבות מנוע שייתכן דורשת החלפתן.
3. לגבי מערכת היגוי מעט סטייה לצד אחד, אמר שייתכן מלחץ אויר שונה בצמיגים ושחיקה צמיגים, ואם זו לא הסיבה יש צורך בכיוון פרונט.
4. במרכב לטענתו יש החלפה של כנף שמאל+צביעה אך לא מדובר בדבר משמעותי שפגע בשלדה. קרע פגוש קדמי- ה"פס" השחור התחתון שנמצא מתחת לפגוש.
5. צמיגים שחוקים במידה סבירה (אמר "עובר טסט") וכיפוף בג'נט של הגלגל הרזרבי.
6.נעילה מרכזית עושה קצת רעש.
7. מעט קורוזיה ברדיאטור. ציין כי זה נפוץ ברדיאטור בן גילו.
את תאריכי הטיפול האחרון והחלפת רצועת הטיימינג אימתתי מול המוסך המורשה וספר הרכב. הטיפולים התקופתיים לא מבוצעים במוסך מורשה אך החלפות רצועת הטיימינג כן נעשות שם.
ברצוני לדעת אילו ליקויים שנמצאו בבדיקה נחשבים משמעותיים, והאם הליקויים באופן כללי אופייניים לרכב בן גילו ואין צורך להבהל מהם. מעבר לכך רציתי לדעת אם ניתן לתקן ליקויים מסויימים בגיר או שהוא מחייב שיפוץ כללי, כי הבנתי שהגיר זה מרכז העניינים מבחינת העלות.
סליחה על ההודעה הארוכה ותודה לכל העונים!
מקווה לתשובה מהירה.