Jump to content

ben_Re0

  • הודעות

    22
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

הנקודות של ben_Re0

חדש בפורום

חדש בפורום (1/14)

1

מוניטין

  1. ננעלתי על קודיאק ויש לי 2 אפשרויות: חדש מצ'מפיון ובמלאי (מצב נדיר, אספקה תוך שבועיים) בנזין 1.5 ליטר 150 כס רמת גימור סטייל. מחיר על הכביש 205 אלף, ללא תוספות איתוראן והרחבת אחריות. סהכ הנחה של 3500 ממחיר המחירון - לא מצליח להוציא יותר מזה. משומשת בת 3 חודשים במצב חדש, דיזל 150 כס עם 7000 קמ. נמכרת במחיר מחירון של חדש (215 אלף) למרות שמחירון משומש עומד על 210 אלף. מצד שני, כוללת איתוראן, מע' מולטימדיה קוננקטד של צ'מפיון (דווקא זה פחות מומלת בגלל התקנה מקומית) ואחריות מורחבת ל3 שנים. פה בכלל אין מיקוח, לא יורד מהמחיר הזה. על מה ללכת?
  2. שלום! סליחה, שנתון 2017: הרכב עם מולטימדיה בהתקנה מקומית. היבואן הציע לי חיבור אינטרנט (אני מניח באמצעות הופסת סים) ב-5,000 ש"ח. יש דרך להתקין לבד? אם כן, מה החלק שאני צריך לרכוש? תודה לעוזרים
  3. תודה על התוספת החשובה! איך אני מחבר את הפרויקט לאשכול המדריכים או כחלק מדביק הפרויקטים של האתר?
  4. שלום, אני בדיוק סיימתי פרויקט של תיקון אלטרנטור והחלטתי לשתף את כל מה שלמדתי בתהליך. הפרויקט נכון לאלטרנטור 80 אמפר מתוצרת דנסו המותקן בקורולה 2005, אבל אני מניח שרובו נכון גם לרכבים אחרים. אשמח להערות/הערות. הכי חשוב - אם למומחים פידבק חשוב שכדאי לתקן (נניח כדי להטעות אחרים פה) אשמח לערוך בהתאם. בדיקה ותיקון אלטרנטור דנסו 80 אמפר (טויוטה קורולה 2005) בדיקות ראשוניות: א. בדוק שנורת המצבר בלוח השעונים תקינה ע"י הדלקת סוויץ'. ב. בדוק שהחגורה שמחברת בין המנוע לאלטרנטור מתוחה מספיק ושהיא מסובבת את האלטרנטור כשהמנוע מונע. ג. בדוק את נתיכי ה-A50 וודא שאלו לא שרופים. ד. בדוק שהחוטים מאלטרנטור למצבר ולהארקה (חיבור לשס"י) מחוזקים ונקיים. ה. בדוק שקטבי המצבר נקיים מחלודה ו\או סימני חומצה וכי חיבורי הקטבים מחוזקים. בדיקות מערכת טעינת וצבירת חשמל: ו. בדיקות מולטימטר (אבומטר) – שים לב שחלק נעשים כאשר המנוע דומם, חלק כאשר מונע, וחלק כאשר מונע עם צרכני חשמל (אורות, מזגן, רדיו, מגבים....) דולקים: ** אם התוצאה לא טובה, אפשר לחזור על הבדיקה עם הפלוס על רגל האלטרנטור, על המנוע ועל נקודת ההארקה בחיבור לשס"י וכך לוודא שאין נתק בהארקה של האלטרנטור. זו בדיקה משלימה לסעיף ד' ב"בדיקות ראשוניות". *** אם התוצאה לא טובה, אפשר לחזור על הבדיקה עם המינוס על מקור היציאה מהאלטרנטור, על הבורג המחבר את החוט אליה, ועל החוט שמחובר אליה כדי לבדוק את החיבור לנק' היציאה ובכך לוודא שאין נתק בחיבור היציאה של האלטרנטור. זו בדיקה משלימה לסעיף ד' ב"בדיקות ראשוניות". ז. אם המנוע "מגמגם" ועובד בסרק סביב 700 סל"ד ומתח האלטרנטור נמוך מ-V13.2 (יכול להיות שיקרה רק כאשר המנוע חם והאלטרנטור פעל תקין מתחילת הרצת המנוע) – ככל הנראה הוסת (רגולטור) תקול. ח. במידה והמסקנה שהאלטרנטור או אחד החלקים בו תקולים ניתן ללמוד איך לפרק את האלטרנטור בסרט ההדגמה שבתחתית. ט. לשים לב שהחלפת מיישר הזרם ו/או הוסת באלטרנטור מתוצרת דנסו 80אמפר אינו דורש ציוד מיוחד כגון מלחם תעשייתי (חיבור מיישר הזרם נעשה באמצעות ברגים ולא בהלחמה באלטרנטור זה). י. עם פירוק האלטרנטור יש לבדוק שהמברשות (המחוברות מצד אחד לרגולטור ו"צפות" על ציר האלטרנטור - ראה עיגול אדום בתרשים) לא משויפות ועדיין יש להן "חופש קפיצי" – אחרת יש להחליפן. לשים לב שהציר לא "אכול" כתוצאה מחיכוך המברשות כי אז יהיה כנראה צורך להחליף גם אותו (ראה בתצלום מטה ציר עם זוג טבעות בצבע נחושת כהה – זה הצבע התקין) - ראה סרטון הדגמה מטה. כ. כאשר מיישר הזרם ו/או וסת הזרם מפורק ניתן לבדוק תקינות באמצעות מולטימטר – ראה סרטוני הדגמה מטה. ספקים: מצבר ורטה עד 60אמפר ב-400 ₪: אורי גל חלקי חילוף, בר כוכבא 39 פ"ת 03-9301064 שיפוץ אלטרנטור (לא כולל הרכבה ופירוק בתוספת עלות של 150 ₪): אלקטרו-טיב, בן-ציון גליס 17, פ"ת 03-9309979 מצברים וחלקי חילוף: חלפי המכבים, בר-כוכבא 74, פ"ת (הנחה 6.5% למועדון צרכנות הוט). מיישר מתח מאיביי וסת זרם מאיביי וסת זרם מאיביי #2 מקורות: פירוק והרכבה אלטרנטור: בדיקות מצבר ואלטנרטור: http://my.is/forums/f221/diy-charging-system-full-diagnostic-alternator-battery-426000/ http://www.aa1car.com/library/charging_checks.htm בדיקת מיישר מתח (Rectifier https://www.youtube.com/watch?v=Dt12_yiPup8 בדיקת וסם מתח (Regulator): http://www.freeasestudyguides.com/alternator-full-field-test.html בדיקת מברשות הרגולטור: https://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=Tt39gm6AWQs
  5. זבולון, אחרי מחקר מקיף אולי אני יכול לעזור לך אם תספק את הנתונים הבאים: 1. הכנס את מס' ה-VIN של הרכב (מס' ארוך של אותיות וספרות הכתוב במדבקה השחורה במסגרת של דלת תא הנהג) באתר הבא http://www.toyodiy.com/parts/q.html 2. תדביק לכאן צילום מסך של הפרטים שקיבלת.
  6. ישר כח על היוזמה והמדריך המפורט! ברשותי קורולה סאן 2005 (מנוע ZZE121) ואני תוהה אם אפשר להתקין בה את מתג בקרת השיוט. אני מצרף תמונה של מתחת לכרית האוויר שלי ושל קורולה 2005 אמריקאית- מבנה ההגה נראה שלי שונה (דומה לקורולה 2008 שמוזכרת בפורום הזה) והחיבור החשמלי שונה מעט אך נראה דומה לחיבור עליו מדברים בפורומים בחו"ל (ראו לינק מטה לפורום בחו"ל). האם למישהו יש ניסיון עם קורולה סאן 2005? אתם חושבים שזה יעבוד? קורולה 2005 ישראלית: קורולה 2005 אמריקאית: http://www.toyotanation.com/forum/132-9th-gen-corolla-1st-gen-matrix-2003-2008/299894-diy-aftermarket-cruise-control-install.html
  7. אחרי חיפושים בפורום ובגוגל (אנגלית\עברית), אני עדיין מתלבט: האם להתקין ברכב מכשיר קבוע (אלקטל CP100) או דיבורית בלוטוס קבועה (בורי C9040)? אם נתעלם מהעלות (במסגרת העבודה) - מה הייתם מעדיפים ומדוע? תודה לתורמים!
  8. שלום, הרכב המשפחתי עומד למכירה ואני מתלבט האם לקנות אותו לעצמי? 1. אופי השימוש ברכב מדובר ברכב שבנושא, עם כ-260,000 ק"מ - יד 2. נקנה מאדם ששמר עליו באדיקות, ומאז (8 השנים האחרונות) נמצא במשפחה. לרוב עבד רגיל, אך עשה כמה (נניח 10) העברות דירות לילדים: עם גגון, ציוד מלא וכבד. 2. מכני הטיפולים נעשו בדר"כ במוסכים שאינם מורשים, אלא אם אלו לא יכלו להתמודד עם הבעיה או שהתקלה דרשה מיומנות ייחודית כמו מחשב. מבחינת מצבו המכני - עשה לנו כמה וכמה בעיות ויצא לנו להיתקע איתו כמה פעמים. עד שהגיע ל-200,000 ק"מ הכל היה בסדר ולא היו בעיות מיוחדות. ב-200 אלף ק"מ הוחלף ממיר קטליטי וטורבו (שניהם משופצים). ב-230 אלף ק"מ הוחלף חיישן מאפ (MAF). לאחרונה הוחלפו תושבות וזרועות ומצבר. כמו-כן מאז ה-200,000 הגיר החל להראות סימני עייפות: דפיקות במעבר בין הילוך 1 ל-2, רוורס לא סוחב. אני מניח שקיצו קרב מאוד. 3. קוסמטי מעבר לעובדה שהמושב הנהג כבר גמור ויש להחליפו - מצבו הפנימי סביר ומלבד קילופי צבע - הכל תקין. מצבו החיצוני טוב מאוד כולל גומיות גג שמש, פגושים, כנפיים צבע וכו'. 4. הצרכים שלי אני שוקל לקנות אותו אך ורק משום שמחירו הזול נותן תמורה של נוחות (אחרי שיוחלף מושב הנהג...), בטיחות ואבזור. ביום-יום, אני חי בזוג ולכן לא צריך רכב גדול. נוסע 10-15 אלף ק"מ בשנה, בעיקר נסיעות בינעירוניות של 1.5-2.5 שעות (דרום-צפון), לעיתים קרובות רכב מלא בטרמפיסטים וציוד. גר בב"ש ולכן אין בעיית צפיפות חנייה וכו'. רבים יעצו לי לא להתקרב לרכב שכן מפאת גילו אני עלול ליפול לבור ללא תחתית מבחינת התיקונים. אני דווקא חושב שזו הזדמנות וכל מה שהוחלף ברכב צפוי לשרת אותי עוד 2-3 שנים בשקט (מלבד הגיר הזקן). וזו השאלה: האם לדעתכם כדאי לקנות את הרכב? מניסיונכם עם שנתונים ודגמים דומים - האם מכאן מתחילה שרשרת התיקונים ובעיות האחזקה? תודה למייעצים! בן
  9. המון תודה לכל המגיבים. ניתקתי את 2 הצינורות שמגיעים לרדיאטור החימום הפנימי ושטפתי בלחץ מים חזק את המע' משני הכיוונים (פעם מהצינור כניסה ופעם מהיציאה- ביצעתי את זה לפני שהתפרסמה התגובה שמדגישה להקפיד לשטוף מכיוון אחד בלבד). הבעיה תוקנה והחימום חזר לעבוד. את הטיפול המורכב יותר שהוצע ע"י מרק10 לא ביצעתי. האמת, שאני לא מבין מה הקשר בין הרדיאטור הרגיל שהציע מרק לנתק ולשטוף לבין הרדיאטור הפנימי של חימום תא הנוסעים. על כל פנים, העדפתי שלא להתעסק עם זה. אני מטפל רק בצ'מפיון ומעולם לא השתמשתי במי ברז. (אני משלם המון כנראה גם על הנוזל המיוחד שהמלצתם). אתם עשר והפורום הזה מלא באנשים טובים ומקצועיים. שוב תודה.
  10. בשורות טובות! ע"פ הבדיקה שהציע SILENCE - הרדיאטור סתום. (וזה כבר אומר שהמצב לא כ"כ רע....) פירקתי את אחד הצינורות שהולכים לרדיאטור, נתתי נשיפה חזקה ויצא זרם חלש של מים חלודים (מאוד). איך פותחים את הסתימה? לחץ מים לאן? איזה לחץ, כמה חזק? איך להפטר מכל החלודה בצינורות? תודה!
  11. תודה על העצה, אני אנסה לבדוק אם יש סתימה. מד החום של הרכב יציב, גם בנסיעה מהירה. אם הרדיאטור הפנימי לא סתום מה השלב הבא שיש לבדוק? זה בהכרח אומר שהלך הרדיאטור הפנימי?
  12. שבת שלום, לאחר חיפוש מעמיק בפורום לא מצאתי דיון על הבעיה המתוארת. ברכב בקרת אקלים והחימום לתא נוסעים לא עובד. לפני שאני נעשה פסימי (חושב על החלפת רדיאטור חימום) אני רוצה לבדוק את האפשרויות ה"פשוטות": כבל הוסת בין החימום לקירור אולי תקוע, סתימה בצינורות המים לרדיאטור החימום, פיוז שרוף (יכול להיות?) או דברים כאלה. איך לבדוק את הדברים הפשוטים? איךמגיעים אליהם, איפה נמצאים? תודה וימים שקטים לדרומיים!
  13. בפעם האחרונה: מקפיץ את הנושא- אנו צריכים עוד כמה משתתפים ספורים... לפני כמעט חודש התחלנו להריץ את המחקר וההיענות דרך האתר היתה נהדרת. אז קודם כל, תודה לכולם! הניסוי הזה מיועד למי שלא השתתף במילוי השאלון עד כה. מתוך התגובות עלו הרבה שאלות והערות ולקחנו את כולן לתשומת ליבנו. למי שנותרו שאלות נוספות ו\או מעוניין בתוצאות המחקר ומטרותיו (כמובן, בסיום המחקר) מוזמן לפנות למייל [email protected] שלום רב, אנו תלמידים במחלקה לניהול באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. אנו עורכים ניסוי שמיועד לבעלי רכבים (בהווה או בעבר) ולמי שבעבר היה שותף לקניית רכב. כל הפרטים חסויים והאנונימיות מובטחת. פרטי המשתתפים והמחקר ישמשו אך ורק למטרות אקדמאיות. תוצאות המחקר יפורסמו לכל משתתף שיחפוץ בכך, בסיום במחקר. במידה ואת\ה מוכן להשתתף בניסוי שלנו לחץ על הקישור הבא על מנת להתחיל בניסוי. שאלון2 שוב, תודה לכל המשתתפים!
×
×
  • תוכן חדש...