קצת מוזר שככה נכנסת ליבואן {ולא משנה מי כרגע} חתמת על טפסים, שילמת מקדמה ו"יאאאלה בוא נחכה ונראה מה יגיע".
לי לקח חצי שנה עד שהבנתי ממי אני מבצע את עסקת בייבוא וזה רק ממי!
לא עניין אותי לדבר על סוג הרכב {למרות שידעתי בדיוק מה אני מחפש}
עסקה כזאת במאות אלפי שקלים שרובה מתבצעת מעבר לים מצריכה המון אבל המון חשיבה, התייעצויות, חוות דעת, הוכחות, טלפונים,בירורים,חוקיות, החל מהדילר בארץ, הדילר בחו"ל, העברות כספים, חברת השילוח ועליות נוספות שלא צפויות.
לאחר שדיברתי עם מספר דילרים {רשומים כחוק} בארץ ובחו"ל ונברתי בכל דרך אפשרית לוודא פרטים על עברם.
אפילו דיברתי עם עמיל מכס, מוסך התקינה,מע"מ,עו"ד, חברות הביטוח ועוד...
הבנתי בדיוק לקראת מה אני הולך. בדיוק כמה זה הולך לעלות לי.
ואיזה דילר כדאי לי לעשות איתו את העיסקה.
אנשים קונים רכב ב70 אלף שקל מסתובבים כמו משוגעים בין סוכנויות ובודקים הכל תחת זכוכית מגדלת,
וגם אם יצא פלטה קטנה אז יש להם {ברוב המקרים} אבא ואימא.
קל וחומר שרוכשים רכב ביבוא אישי ששם הסיכון גבוה מכל מיני בחינות, אם זה כמו שאתה מתאר צבע וכאלה.
לצערי ע"פ מה שאתה מספר ה"דילר" שלך שגבה ממך אלפי דולרים תיווך ועמלה לא ממש "ספר אותך"
לפני שאני נתתי את האוקיי ובכלל העברתי כספים לקניית הרכב, בדקתי עם הדילר המקורי של הרכב עצמו,
מספר שלדה, צילומים של הרכב, מחיר "אמיתי", ואכן אם הדילר שלי יצר איתו קשר בקשר לאותו הרכב המדובר.
דע לך שאין "משחקים" ביבוא אישי! המדינה שמה דגש מאוד על כל הנושא.
ישנם עסקות שמגובות ב"הנחות" בצורה לא חוקית ואתה כלל לא יודע זאת.
במקרים כאלה הרשויות במדינה ידפקו לך בדלת, ולא אצל הדילר כי אתה ורק אתה אחראי על הרכב המיובא.
מציע לך לנסות להגיע להסדר איתו. אם לא לך תתייעץ עם עו"ד בתחום.
בהצלחה.