עברתי את החוויה הזאת עם יבוא מנוע ללנד רובר, והנתונים קצת מבלבלים.
בגדול ביבוא של מנוע (תלוי בסוג, בנזין או דיזל) משלמים מס קניה משוקלל של 19.20% (12% מס קניה + 60% תמ"א) ועל זה יש להוסיף 18% מע"מ.
https://nfx.co.il/tariff/tariff.php?type=heading&code=8407000000
והאבסורד שלא צריך אישורים או רישונות כדי לשחרר מהמכס.
על יבוא מנוע משומש יש שיטת תשלום מס קניה שונה, אתה משלם 3 ש"ח לכל ק"ג של המנוע ועל זה להוסיף את ה-18% מע"מ.
https://shaarolami-query.customs.mof.gov.il/CustomspilotWeb/he/CustomsBook/Import/ImportCustomsItemDetails?customsItemId=23886&isDiscountCode=True
בשביל לשחרר אותו מהמכס צריך לקבל רישיון יבוא ממשרד התחבורה - אם תוציא את הרישיון לאחר שהמנוע הגיע לארץ תקבל קנס מהמכס, אז צריך לדאוג לרישיון עוד לפני הגעת המנוע.
בקיצור, למישהו שהוא לא מבין גדול בעניין, בסוף יצאתי עם הוצאות גדולות מאוד בגלל שלא נערכתי בהתאם לייבוא לפני שעשיתי את ההזמנה.